پیام خوزستان

آخرين مطالب

خوزستان از لحاظ زیرساخت های جاده ای فقیر است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز- مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: یکی از دلایل مشکلات عدیده استان مربوط به زیرساخت های جاده ای آن است در واقع خوزستان از این لحاظ فقیر است.
به گزارش ایرنا کیامرث حاجی زاده سه شنبه در کارگروه تخصصی امداد، نجات و اموزش همگانی در استانداری اظهار داشت: زیرساخت های استان در بخش انرژی، آب، برق، مخابرات، مسکن، راه و ... دارای مشکل است ، در حوزه ایجاد زیرساخت های جاده ای در خوزستان باید اهتمام ویژه ای صورت گیرد چراکه نبود زیرساخت مناسب در این حوزه کار پلیس ، اورژانس ، هلال احمر را سخت تر کرده است.
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: همچنین نقاط کور آنتن دهی در جاده ها باید کامل تر شوند و در برخی مناطق به ویژه مناطق کوهستانی و زاگرس نشین خوزستان نه تنها در شرایط بحرانی، بلکه مشکلات بسیاری در شرایط عادی وجود دارد به عنوان مثال در سیل 95 در بخش هتی لالی همه راههای ارتباطی با این منطقه قطع بود.
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید روی مساله زیرساخت های راه جدی ورود کنند چراکه اگر بتوانیم راه را ایمن کنیم مشکلات بسیاری برطرف می‌شود.
حاجی زاده اضافه کرد: هنوز در برخی راه‌های استان علایم رانندگی نصب نشده است، اداره کل حمل و نقل استان باید در این زمینه پاسخگو باشد ، این انجام ندادن وظایف بار مضاعفی بر دوش پلیس می گذارد و لازم است اداره کل حمل و نقل جاده ای به وظایف ذاتی خود توجه بیشتری نشان داده و این گونه مسایل را پیگیری کند.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی های اقلیمی و جغرافیایی خوزستان اظهار داشت: خوزستان فقط یک استان نیست بلکه ظرفیتها و هم مشکلات آن بسیار فراتر از یک استان است و دلیل آن گستره جغرافیایی، تنوع آب و هوایی، منابع سرشار طبیعی و غیر طبیعی آن است.
مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان این که بحران های استان با ویژگی‌های خاص خود از دیگر حوزه های مشکل دار کشور متمایز است توضیح داد : ویژگی های خاص این استان و وسعت آن موجب می شود تا بحران های آن نیز شدیدتر و بزرگتر باشند.
وی توضیح داد: در حوزه آموزش همگانی در بخش امداد و نجات کارهای خوبی انجام شده که رضایت بخش است در این راستا سند جامع آموزش بحران برای اولین بار در استان تدوین شد که جزو سندهای خوب و کاربردی به شمار می‌رود، علاوه بر این بحث پهنه بندی، شناسایی نقاط حادثه خیز، تاب آوری و طرح های دادرس و... در حوزه امداد نجات انجام شده است.
**موافقت اولیه برای ایجاد پایگاه اطفا حریق صنعتی
حاجی زاده با اشاره به حوزه امدادو نجات در بخش آتش سوزی‌ها گفت: استان خوزستان از لحاظ دستگاه های صنعتی خاموشی آتش فقیر است و شرکت مناطق نفت خیز، شرکت مهندسی توسعه نفت، شرکت های فولاد، شرکت اروندان، پتروشیمی ها، مناطق ویژه باید به این حوزه کمک کنند.
وی با اشاره به طرح های توسعه پتروشیمی بیان کرد: اگر این طرح ها استاندارد لازم را از نظر ایمنی نداشته باشد مجوز نمی‌دهیم همانطور که می دانید در آتش سوزی پتروشیمی ابوعلی با یک آتش سوزی جو روانی خاصی برای مردم ایجاد شد لذا باید استان خوزستان به پایگاه اطفا حریق صنعتی مجهز به بالگرد و ماشین آلات اطفا حریق زمینی تجهیز شود.
مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: هفته پیش با پیگیری ها انجام شده موافقت اولیه برای ایجاد پایگاه اطفا حریق صنعتی گرفته شد.
وی گفت: امسال حدود 20 میلیارد ریال تجهیزات جدید خریداری شده که در اختیار هلال احمر قرار می‌دهیم و شامل 2 دستگاه مه پاش و یک دستگاه جت اسکی است همچنین اعتباری برای خریداری 20 ژنراتور نیز در نظر گرفته شده است.
***آموزش راهی برای کاهش خطرپذیری
مدیر کل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به تنگناهای مالی و اعتباری باید به سمت اهداف سهل الوصول که مهم ترین آن تاب آوری و آموزش است برویم چراکه خطرپذیری را کاهش می دهد و این فاکتور نیز در کارگروه امداد و نجات استان رکن اساسی محسوب می شود.
علی خدادادی افزود: آموزش باید منجر به تغییر نگرش شود و در پی آن نیز تغییر نگرش منجر به تغییر رفتار شود.
وی با بیان این که 6 ماهه دوم سال 97 مانور بزرگ امداد و نجات را برگزار می کنند ادامه داد: جمعیت هلال‌ احمر خوزستان به منظور مقابله با بحران ها اقدام به نوسازی تجهیزات امدادی، امکانات و زیرساخت های خود در حوزه امداد و نجات کرده است تا پاسخگوی نیازهای استان در زمان بروز بحران باشد.
مدیر کل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان این که اقداماتی در حوزه آموزش جت اسکی و پهپاد انجام شده بیان کرد: دوره آموزشی جت اسکی برای نخستین بار در سطح کشور در اهواز و به میزبانی هلال احمر استان برگزار شد.
وی جت اسکی را با توجه به وجود رودخانه ها و آمار بالای غرق شدگی در استان و رتبه اول خوزستان در بحث غرق شدگی در کشور بسیار حیاتی و ضروری دانست.
خدادادی با بیان این که با توجه به برنامه 2020 صلیب سرخ بحث پیشگیری اجتماع محور است توضیح داد: در حوزه امداد و نجات، پیشگیری اجتماع محور می تواند زمینه لازم را برای کاهش خطرپذیری فراهم کند.
وی با بیان این که در 6 ماهه نخست سال 14 هزار و 446 نفر از خدمات سرپایی امدادگران هلال احمر بهرمند شده اند توضیح داد: 647 مورد عملیات امدادرسانی توسط امدادگران جمعیت هلال احمر استان انجام شده که 203 مورد عملیات جاده ای ، 46 مورد عملیات ساحلی و دریایی، 26 مورد کوهستان، 28 مورد شهری، 278 مورد ارائه خدمات حضوری، 14 مورد حوادث صنعتی بوده است.
مدیر کل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان این که از تعداد ذکر شده ‌ 403 نفر مصدوم انتقالی و 66 نفر فوت شده اند گفت: تعداد عملیات حوادث و تعداد مصدومان نسبت به سال قبل بیشتر شده است.
6002/7164

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/79926/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

نگرانی چمران برای دیرکرد واردات واگن مترو از چین | کاری کنید مردم متضرر نشوند

کشت گندم به روش خاکورزی در خرمشهر

7 هزار و 552 رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است

بیانیه دانشگاه هنر درباره عملیات وعده صادق

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

بخش خصوصی و کارگری هم مشمول قانون کاهش ساعت کار کارمندان می‌شوند؟

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

برداشت 750 هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران

قیمت نفت بالای 90 دلار ایستاد

پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان

پرداخت بیش از 19 همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان

برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد

چرا صهیونیست‌ها از واکنش علی کریمی تعجب کردند؟+ عکس

معدوم سازی بیش از 600 تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان

پاسخ ایران، بزرگ و بی‌نظیر بود/ تل‌آویو قادر به ادامه جنگ نیست

واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو

رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان

واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها درباره واگن‌های مترو

آبگیری 93 درصدی تالاب شادگان

«وعده صادق» زینت بخش دیوارنگاره میدان مولوی اهواز شد

صهیونیست‌ها حماقت کنند، با غافلگیری‌های بزرگ ایران مواجه می‌شوند

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

تلاش برای تحقق سیاست های قوه قضاییه

چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد

احداث مدرسه 6 کلاسه صالح شهر در دستور کار قرار گرفت

مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در فصل گرم سال

فقط 30 درصد دانش کشاورزی وارد مزرعه شده است

شهرداری اهواز ناتوان است/ از رفت و روب و جمع آوری زباله عاجز است/ مناطق کم برخوردار آسفالت نمی‌شوند

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در اهواز

آسمانی صاف در اروند

بیشینه سرعت باد به بیش از 50 کیلومتر در کیش، 28 فروردین

ترکیب اقتدار و درایت

فراخوان حماس برای تشدید مقاومت در کرانه باختری

دستمزد 1403 ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

آزادی قاتل سریالی معتادان پـس از 28 سال زنــدان

«شهر هزار موشک» چگونه مقاومت کرد؟

چرا بند ناف کشور و اقتصاد به بندناف دلار بسته شده؟

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل روحیه همه را تقویت کرد

اوقات شرعی بیست و هشتم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت

رژیم صهیونیستی پس از 6 ماه همچنان سردرگم است

خوشحالی گل این هفته پرسپولیس شاید در سکوت!