پیام خوزستان

آخرين مطالب

اخبار سیاسی 10 فروردین؛ توضیحاتی درباره آزمون‌های استخدامی 1403/مراسم شب‌های قدر در حرم امام اجتماعی

اخبار سیاسی 10 فروردین؛ توضیحاتی درباره آزمون‌های استخدامی 1403/مراسم شب‌های قدر در حرم امام
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - «احکام مربوط به روزه داری»، «برنامه مراسم شب های قدر در حرم امام(ره)» و «آزمون های استخدامی در سال 1403» از موضوعات مهم خبری دهم فروردین 1403 حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.
به گزارش ایسنا، ، حکم بخار آب حمام برای روزه‌دار را بیان کردند.
در متن پرسش و پاسخ مقام معظم رهبری آمده است: «اگر بخار آب در حمام زیاد باشد، آیا باعث بطلان روزه می‌شود؟ بخار آب حمام موجب بطلان روزه نیست، مگر آنکه در دهان وارد و تبدیل به آب گردد و بلعیده شود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
»
برنامه‌های شب‌های قدر در حرم امام راحل نیز اعلام شد که بر اساس این برنامه، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای و حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی روسای قوه قضائیه و قوه مجریه به ترتیب در شب‌های 19 و 21 ماه رمضان در حرم امام (ره) سخنرانی خواهند کرد.
امروز همچنین آیت الله سید احمد خاتمی در بخشی از خطبه‌های سیاسی دومین نماز جمعه تهران در سال 1403 با تاکید بر اینکه مقاومت روزی به عنوان یک محور مطرح بود اما امروز به یک شبکه به هم پیوسته تبدیل شده است، گفت: امروز حزب‌الله لبنان از یک سو و انصار الله یمن از سوی دیگر و حشدالشعبی عراق از سوی دیگر هماهنگ با یکدیگر عمل می‌کنند و به فضل خدا نتیجه این هماهنگی نابودی رژیم صهیونسیتی است. رژیم صهیونسیتی توان شکست مقاومت را ندارد و به فضل خدا در آستانه ناتوانی کامل هستند؛ در این میان حرف اول را فقط مقاومت زده، می‌زند و خواهد زد. مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنا به بشارت قرآنی آینده از آن مقاومت است.
****
در پی آنکه حسن روحانی به‌تازگی در گفت‌وگویی اظهار کرده که از تاریخ دقیق افزایش قیمت بنزین در آبان 1398 اطلاع نداشته و از «زیرنویس شبکه خبر» متوجه افزایش قیمت بنزین شده است، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به ا ین اظهارات رئیس‌جمهوری سابق واکنش نشان داد و در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: لطفا با مردم صادق باشید و تاریخ را درست روایت کنید! در 8 سال که با مردم صداقت نداشتید و نتیجه آن سقوط محبوبیت دولت به 7 درصد در پایان دوره ریاست‌جمهوری‌ شد اما حداقل امروز تمرین کنید که با مردم صادق باشید! هم وزیر کشور وقت و هم معاون وی بارها گفتند که از زمان دقیق اجرای گرانی بنزین خبر داشتید و معلوم نیست چرا حتی سخنان منصوبان خود را رد می‌کنید.
از طرف دیگر رئیس سازمان اداری و استخدامی توضیحاتی درباره برگزرای آزمون‌های استخدامی در سال جاری ارائه کرد و گفت: امسال حداقل سه آزمون استخدامی برای آموزش و پرورش و ایثارگران داریم که ثبت‌نام آن از سال گذشته شروع شده بود. یک آزمون فراگیر هم برای دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهیم کرد که یکجا برگزار می شود.
میثم لطیفی همچنین خاطرنشان کرد: بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد زیرا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی جدید تاسیس شده و آموزش و پرورش هم در مناطق کمتر توسعه یافته اهمیت دارد بنابراین بیشترین جذب در این دو بخش انجام خواهد شد.
****
ظهر امروز، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیات همراه با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.
سرلشکر باقری در ابتدای این دیدار ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و با بیان اینکه به برکت جهاد فلسطین امسال روز جهانی قدس بسیار با شکوه‌تر برگزار خواهد شد، افزود: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبردها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
در ادامه اسماعیل هنیه نیز ضمن اظهار خوشحالی و خرسندی در خصوص دیدارهای صورت گرفته با فرماندهان نظامی ایران با بیان اینکه حمایت‌ها و پیگیری‌های نیروهای مسلح و ملت ایران در مورد مسائل فلسطین به نیروی‌های جهادی ما روحیه مضاعف در به ثمر رسیدن اهداف عملیات طوفان الاقصی می‌بخشد، تصریح کرد: تلاش های شهید سردار سلیمانی در خصوص شنیده شدن فریاد مظلومان جهان و سرکوبی قدرت های ستمکار هیچ‌گاه فراموش شدنی نیست.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوی اسلامی ایران هم در محفل انس با قرآن کریم مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) این نیرو در رشت، تدبر و تفکر در قرآن را رمز پیروزی در برابر دسیسه دشمنان دانست و اظهار کرد: امروز تمرکز دشمن در این است که ما را از قرآن و عترت دور کند و بر این باور است که با بذر ناامیدی و تفرقه می‌شود ملت ایران را شکست دهد.
امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه قدر این فرصت‌های معنوی را باید دانست، افزود: دشمنان تحمل دیدن این جمع‌ها و وحدت را ندارند و دائماً در حال توطئه هستند و از روش‌های مختلف جاسوسی و نفوذ استفاده می‌کند.
****
همزمان با شصت و دومین سالگرد ارتحال آیت الله سید حسین بروجردی، ایسنا درگزارشی تاریخی به مرور به بررسی عملکرد آیت الله بروجردی به عنوان «مرجع تقلید سیاسی یا شخصیتی محافظه کار» پرداخته است که در بخشی از این گزارش آمده است: با وجودی که آیت الله بروجردی دین را از سیاست جدا نمی‌دانستند اما فتاوای مذهبی و موضع‌گیری‌های سیاسی ایشان در عصر پهلوی پسر موجب شد عده ای ایشان را مرجع تقلیدی محافظه کار و دسته ای دیگر مرجع تقلیدی فعال در حوزه سیاسی بدانند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/847001/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند