پیام خوزستان

آخرين مطالب

اعتراض جمعی از دانشجویان پیام نور گتوند به جابه جایی کلاس ها فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دزفول - حدود 200 نفر از دانشجویان رشته های مختلف به ویژه حقوق و الهیات دانشگاه پیام نور شهر گتوند نسبت به انتقال کلاس های خود به یکی از شهرهای این شهرستان اعتراض دارند.
به گزارش ایرنا دانشگاه پیام نور در روزهای گذشته در اطلاعیه ای از برگزاری کلاس های رشته حقوق و الهیات در دانشگاه پیام نور شهر ترکالکی خبر داد درحالی که دانشجویان برای انتخاب واحد، دانشگاه پیام نور شهر گتوند را انتخاب کرده بودند.
جمعی از دانشجویان رشته های حقوق و الهیات دانشگاه پیام نور گتوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نسبت به جابه جایی کلاس های درس خود اعتراض کردند.
آنها جابه جایی کلاس های درس بعد از انتخاب واحد را خلاف قانون دانستند و اظهار کردند در صورت اجرای این کار یا انصراف خواهند داد و یا در کلاس های درس حاضر نخواهند شد.
این دانشجویان با نوشتن درخواست کتبی اعتراض آمیز و ارسال آن به دانشگاه پیام نور گتوند، فرمانداری، دادگستری، اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، ناحیه مقاومت بسیج گتوند و دیگر ادارات و دستگاه های مربوطه خواستار جلوگیری از این اقدام و رسیدگی به وضعیت دانشگاه پیام نور گتوند شدند.
یکی از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه پیام نور شهر گتوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دانشگاه پیام نور گتوند فضای کافی برای برگزاری کلاس های درس را دارد، گفت: شغل بنده کارگری است و در هزینه های دانشگاه مانده ام؛ با توجه به اعلام دانشگاه درخصوص انتقال کلاس ها به دانشگاه پیام نور شهر ترکالکی، مشکلاتی نظیر طولانی شدن مسیر برگزاری کلاس ها و مسائل مالی برایم پیش آمده است لذا ضمن اعلام مخالفت، درصورت جابه جایی کلاس های درس در این ترم انصراف خواهم داد.
محمد حسینی با بیان اینکه با این کار حق دانشجویان ضایع خواهد شد، افزود: مسئولان دانشگاه پیام نور گتوند در زمان انتخاب واحد هیچ هماهنگی با دانشجویان انجام ندادند و این موضوع را بعد از انتخاب واحد به دانشجویان اعلام کردند.
یکی دیگر از دانشجویان با بیان اینکه رئیس دانشگاه حدود 14 روز است که در دانشگاه حضور ندارد، گفت: اگر دانشگاه می خواست کلاس های درس را به شهر دیگری انتقال دهد چرا این کار را قبل از انتخاب واحد انجام نداد.
موسی محمدی افزود: انتقال کلاس های درس خطرات جاده ای دارد آیا ددانشگاه مسئولیت این حوادث را برعهده می گیرد؟
رئیس دانشگاه پیام نور گتوند درباره این مشکل به خبرنگار ایرنا گفت: این دانشگاه با توجه به تعداد دانشجویان و وضعیت آن آینده خوبی دارد اما در گذشته فضای مناسبی برای این دانشگاه در نظر گرفته نشده است.
فرهاد کیانفر افزود: اعتراض برگزاری کلاس های رشته های حقوق و الهیات پیام نور گتوند در دانشگاه پیام نور ترکالکی از طرف دانشجویان قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه موافق استقرار و واحد بودن دانشگاه پیام نور در شهر گتوند هستم، افزود: این تصمیمی بوده است که از سوی هیات رئیسه دانشگاه پیام نور استان خوزستان برای کاهش هزینه ها صورت گرفته است و بنده نیز از اداره متبوع خودم تبعیت می کنم و نمی توانم تصمیم آن ها را نادیده بگیرم.
رئیس دانشگاه پیام نور گتوند گفت: بهتر است مسئولان شهرستان گتوند با دانشگاه پیام نور استان خوزستان نشست و مکاتبه ای داشته باشند تا فضایی برای دانشگاه فراهم کنند و اگر فضایی برای دانشگاه مهیا نشود، چه بسا رشته های دیگر دانشگاه نیز انتقال داده می شوند.
کیانفر همچنین درخصوص مشکلات ساختمان دانشگاه پیام نور اظهار داشت: اگر مسئولان شهرستان گتوند نسبت به تهیه ساختمان برای این دانشگاه اقدام کنند آن را تجهیز می کنیم، ضمن اینکه در تلاش هستیم تا با اضافه کردن رشته های جدید به دانشگاه گتوند آن را توسعه دهیم.
فرماندارگتوند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: جابه جایی کلاس های درس دانشگاه پیام نور خلاف است و رفع این مشکل دانشجویان در حال پیگیری است.
علی خدری غریبوند افزود: در گفت و گوی تلفنی با علیرضا اقبالی رئیس دانشگاه پیام نور استان خوزستان اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردم و هرعواقبی که رخ بدهد، مسئولیت آن با دانشگاه پیام نور استان خوزستان است.
وی با بیان اینکه ریاست دانشگاه پیام نور گتوند بیش از 14 روز است که در شهرستان حضور ندارد، ولی در جریان این اقدام غیر قانونی قرار دارد، گفت: بعد از حضور ریاست دانشگاه پیام نور گتوند این موضوع را بررسی و از این اقدام جلوگیری می کنیم.
فرماندار گتوند افزود: با توجه به فضای دانشگاه به زودی با همکاری آموزش و پرورش محیطی مناسب برای دانشگاه در شهر گتوند فراهم می شود.
به گزارش ایرنا، با توجه به اعتراض دانشجویان به صورت حضوری در ادارات و دستگاه های ذیربط و مجامع عمومی و همچنین فضای مجازی، نیاز است مدیریت دانشگاه پیام نور استان خوزستان و مسئولان شهرستان گتوند نسبت به رفع مشکلات و توسعه دانشگاه های پیام نور گتوند و ترکالکی اقدام کنند تا از دغدغه دانشجویان و خانواده های این قشر کاسته شود.
دانشگاه پیام نور شهر گتوند با بیش از 750 دانشجو یکی از پرجمعیت ترین دانشگاه های پیام نور است و این دانشگاه به نسبت رشته رتبه برتر در سه سال اخیر در بین واحد های دانشگاهی استان در جذب دانشجو را دارد.
شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان دارای 2 بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، ترکالکی، جنت مکان، صالح شهر ، سماله و 45 روستا است.
3022/7467

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/84775/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

شهرداری اهواز پروژه‌های ترک تشریفات‌ را از اعضای شورا پنهان کرد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

تهران قدیم| 2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند