پیام خوزستان

آخرين مطالب

کیفیت، خط قرمز بنیاد مسکن است/ مردم از فرصت تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کنند اقتصادي

کیفیت، خط قرمز بنیاد مسکن است/ مردم از فرصت تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کنند
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان گفت: طبق آخرین سرشماری‌ها، در سطح استان بیش از 200 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که تاکنون بیش از 90 هزار واحد مقاوم‌سازی شده‌اند.
روح‌الله عمادی با حضور در تحریریه ایسنا به مناسبت سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) اظهارکرد: بنیاد مسکن 21 فروردین سال 58 با هدف کمک به ساخت مسکن محرومان تاسیس شد و در بحث صدور اسناد مالکیت، عمران روستاها، ساخت و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و.
.. فعالیت خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد: بیشترین حوزه‌ای که هدف اولیه تاسیس بنیاد مسکن بود، احداث مسکن محرومان و روستایی است که عموما برای افراد محرومی است که توان ساخت مسکن را ندارند.
مقاوم‌سازی بیش از 90 هزار مسکن روستایی در خوزستان
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان عنوان کرد: با توجه به اینکه شعار اصلی دولت مسکن بوده و همچنین با توجه به اهمیت بحث نهضت ملی مسکن، تکلیف بنیاد مسکن این است که مسکن روستایی را مقاوم‌سازی کند؛ مسکن روستایی جزو نهضت ملی است و امسال جهش خوبی در تخصیص سهمیه مسکن در استان داشتیم؛ سهمیه سال گذشته 5 هزار و 500 واحد بوده که امسال به 17 هزار واحد رسیده است.
عمادی با اشاره به بحث مقاوم‌سازی، گفت: طبق آخرین سرشماری‌ها، در سطح استان بیش از 200 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که تاکنون بیش از 90 هزار واحد مقاوم‌سازی شده‌اند. برنامه‌ریزی ما این است که به جایی برسیم تا هیچ واحد غیر مقاومی در روستاها نداشته باشیم.

پیام خوزستان

ضرورت مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان
وی با اشاره به رشد سهمیه مقاوم‌سازی مسکن در استان، افزود: با توجه به تشکیل خانوده‌، خواه ناخواه شاهد احداث مسکن جدید نیز خواهیم بود؛ در سال 1400 سه هزار واحد، سال 1401، 3 هزار و 500 واحد و سال 1402، 5 هزار و 500 واحد و امسال 17 هزار واحد سهمیه استان است که تا امروز بیش از 12 هزار واحد به بانک‌ها معرفی شدند؛ در این راستا متقاضیان تشکیل پرونده داده و پروانه ساخت گرفته‌اند و برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.
عمادی با اشاره به واحدهای غیرمقاوم موجود در روستاها و در شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر گفت: مردم از این فرصت و ظرفیت استفاده کنند و تشکیل پرونده دهند. کشور ما روی کمربند زلزله واقع شده است و هفته گذشته نیز در استان شاهد زمین لرزه مشراگه و پیش از آن زلزله رامشیر بودیم. سیل و دیگر مخاطرات نیز وجود دارند و آب و هوای استان می‌طلبد که واحدهای مقاوم ساخته شوند.
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با بیان اینکه بحث ایمنی و صرفه‌جویی در انرژی حتما در واحدهای مسکونی جدید لحاظ خواهد شد، گفت: امیدواریم در زمان تعیین‌شده بتوانیم سهمیه‌ در نظر گرفته شده را جذب کنیم. تسهیلات به سرعت در حال پرداخت است و در آینده نزدیک شاهد جذب سهمیه خواهیم بود.
وی گفت: مبلغ تسهیلات 350 میلیون تومان با سود 5 درصد و بازپرداخت 20 ساله است. امیدواریم مردم در زمان مفید اقدام کنند چون در چند ماه آینده ممکن است به دلیل تورم نتوان به میزان تعیین‌شده ساخت و ساز داشته باشیم.
نیاز به تسهیلات تکمیلی برای بازسازی‌ها
عمادی بیان کرد: در بحث بازسازی، در بندرامام کار بسیار شاخص در سطح کشور صورت گرفت. کار به مرحله خوبی رسیده است و نیازمند تسهیلات تکمیلی هستیم. این موضوع از سال 1402 در دستور کار قرار گرفته و تسهیلات از وزارت کشور، خارج و به مرحله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رسیده است و امیدواریم پس از تصویب به استان و برای شهرهای بندرامام و مسجدسلیمان تخصیص داده شود چون برای تکمیل واحدهای نیمه کاره بسیار کمک‌کننده است.
وی با اشاره به بازسازی منازل آبگرفته بندرامام عنوان کرد: 5 هزار واحد مسکونی برای بازسازی در نظر گرفته شد که 3 هزار واحد آغاز به کار کرده‌اند و از این تعداد یک هزار و 500 واحد به مرحله گچ و خاک رسیده‌اند و متقاضیان ساکن شده‌اند. در بندرامام، برای یک هزار و 500 واحد در زمان مفید از تسهیلات استفاده شده و به مرحله گچ و خاک رسیده است. 2 هزار واحد دیگر که با تاخیر آغاز به کار کردند به تورم خوردند و نیمه کاره هستند. توصیه ما این است که متقاضیان در زمان مفید از تسهیلات استفاده کنند.
وی گفت: شهرک امام رضا مسجدسلیمان پیشرفت‌های خوبی داشته است. واحدهای آسیب‌دیده از زلزله اندیکا نیز به سرانجام رسیدند و بسیاری از واحدها تحویل داده شد. واحدهای فرسوده و ناکارآمد سطح استان در دستور کار است. برای توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر و بهبود وضعیت بافت‌های ناکارآمد آبادان چندین جلسه برگزار شده است.

پیام خوزستان

صدور 200 هزار سند مالکیت روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به عمران روستایی و اجرای طرح‌های هادی در استان اظهار کرد: طق برنامه‌های توسعه و برنامه ششم، این طرح باید به پایان می‌رسید که خوشبختانه در استان به پایان رسید و بر اساس آمار برای 2 هزار و 268 روستای بالای 20 خانوار طرح هادی اجرا شده است و حتی روستاهای زیر 20 خانوار نیز تحت پوشش قرار داده شدند و استان خوزستان در این زمینه پیشتاز است. از مجموع 2 هزار روستا، تعداد 850 روستا تنها در یک سال، تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و ماحصل آن نیز جمع‌آوری آب‌های سطحی و... در روستاها بود و عقب‌ماندگی‌ها جبران شد.
وی گفت: پیگیر هستیم از منابع استانی و ملی، بتوانیم اجرای طرح هادی را پیش ببریم. در قالب طرح هادی، سال گذشته 5 میلیون متر مکعب معابر روستاها آسفالت شد و با اجرای این طرح‌ها بسیاری از مشکلات روستایی از جمله دسترسی و گرد و خاک و .. حل می‌شود.
عمادی عنوان کرد: در خصوص صدور سند مالکیت روستایی در استان، حدود 200 هزار جلد سند در روستاها و شهرها صادر شده است. در سال 1402، 7 هزار و 600 سند صادر شد و امسال نیز با مشارکت اداره ثبت اسناد بنا است که 10 هزار جلد سند صادر شود.
ساخت بیش از 7 هزار و 600 واحد در شهرهای بالای 100 هزار نفر
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به طرح‌های دولت‌ها در حوزه مسکن بیان کرد: در حوزه مسکن شهری و نهضت ملی، اقدامات خوبی انجام شده است و در شهرهای با جمعیت بیش از 100 هزار نفر بیش از 7 هزار و 600 واحد (اهواز، دزفول، شوش، اندیمشک و دیگر شهرها) به فراخور نیاز به صورت بنیادساز در حال ساخت است. در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت نیز 17 هزار و 200 پلاک زمین تامین شده که از این میزان دو هزار واحد تحویل داده شد.همچنین 5 هزار و 400 واحد در مرحله طراحی و تفکیک است.
پیشرفت فیزیکی 85 درصدی واحدهای اکباتان اهواز
عمادی در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن افزود: پروژه 200 واحدی اکباتان اهواز پیشرفت فیزیکی 85 درصد دارد. در پروژه اکباتان و دیگر پروژه‌ها با کیفیت‌ترین مصالح ساختمانی به کار رفته و طبق مقررات ملی ساختمان اجرا شده‌اند و آزمایشات کنترل کیفی نیز در تمامی مراحل انجام شده است.
وی ادامه داد: در شهر دزفول بسیاری از واحدها در مراحل پایانی هستند. واحدهای اندیمشک 95 درصد پیشرفت دارند و شوش نیز به زودی تحویل داده خواهند شد. بنا است در کمترین زمان ممکن واحدها به متقاضیان تحویل داده شوند. سعی شده به نمای ساختمان‌ها، سیما و مناظر شهری توجه شود.

پیام خوزستان

کیفیت، خط قرمز بنیاد مسکن
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان عنوان کرد: خط قرمز ما در همه حوزه‌ها، کیفیت بوده و در ساخت مسکن نیز رعایت شده است. معابر و سرانه‌های عمومی نیز مورد توجه هستند و اعتبارات برای احداث مساجد و مدارس نیز تخصیص داده شده است.
متقاضیان ساخت مسکن در پرداخت آورده جدی باشند
وی گفت: قیمت مصالح ساختمانی روز به روز تغییر می‌کند و برخی از متقاضیان مسکن از جمله اکباتان اهواز تنها پرداخت اولیه را انجام داده‌اند. در حالی که برای اجرای پروژه نمی‌توان از جای دیگر هزینه کرد و بخشی از پیشرفت فیزیکی پروژه معطوف به پرداخت متقاضی است و طولانی شدن آن، هزینه بیشتر در پی خواهد داشت. بنابراین متقاضیان در پرداخت آورده جدی باشند تا مسکن در زمان مقرر تحویل داده شود.

پیام خوزستان

اضافه شدن 7 روستای گردشگری جدید به خوزستان
عمادی با اشاره به ظرفیت گردشگری در استان عنوان کرد: در استان خوزستان، 6 روستای هدف گردشگری از جمله پامنار دزفول، خائیز بهبهان، رباط باغملک و... داریم که به این روستاها به صورت خاص پرداخته می‌شود. روستاهایی که شاخص‌های موردنظر گردشگری را دارند روستای هدف گردشگری هستند. امسال نیز 7 روستای هدف گردشگری اضافه شدند. یعنی اکنون 13 روستای گردشگری داریم. پیش از دولت، هیچ روستای گردشگری در استان وجود نداشت و این اقدام باعث حفظ اقتصاد روستا و ماندگار شدن مردم در روستاها می‌شود.
پویاسازی روستاها در طرح منظومه روستایی
وی گفت: بنیاد مسکن برخی مناطق مستعد اقتصادی را شناسایی می‌کند. به عنوان مثال روستاهای حصیربافی و... شناسایی می‌شوند و فراخوان و آموزش ارائه و از نظر فنی و مالی نیز حمایت می‌شوند. در طرح منظومه روستایی، می‌توان روستاها را پویا کرد. از تولید محصول تا بازار کار توسط بنیاد انجام می‌شود که کار نویی است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/852605/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا هیچ بازیکنی را نباید با رونالدو نازاریو مقایسه کرد؟

وقتی رافائل نادال وسط مسابقه تنیس خود، پیگیر نتیجه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید می‌شود!

تبریک جواد خیابانی به ژوزه مورایس به دلیل مسلمان شدن سرمربی سپاهان

هشدار انریکه؛ چیزی برای از دست دادن نداریم

نوری: دست نکونام مقابل تراکتور بسته بود

رونالدو و مانه: النصر فینالیست می‌شود

سانچو: فکر به یونایتد نه، فقط دورتموند و سی‌ال!

رکوردشکنی هواداران پرسپولیس با 60 هزار تماشاگر

احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش 15 درصدی تردد

آمادگی برای مدیریت بارندگی و ماندآب احتمالی در اهواز

اظهارات جنجالی ویسی دردسرساز شد

غیبت ترسوها در تیم منتخب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال

مرور کارنامه نوید محمدزاده به بهانه پخش سریال «جنگل آسفالت»

اوسمار: هر بازی شرایط متفاوتی دارد

استقبال هواداران نساجی از بازیکنان این تیم

ویسی به کمیته انضباطی فراخوانده شد

واکنش کاپیتان سپاهان به «دل پرخون هواداران اصفهانی از بدنه فدراسیون»

با برد دورتموند، سهمیه پنجم چمپیونزلیگ به آلمان رسید

تارتار رقابت سهمیه را به تبریز کشاند

هواداران دورتموند و سردادن شعار تو هرگز تنها قدم نخواهی زد پیش از بازی با پاری سن ژرمن

تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان

حماس : پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد

اوسمار: یادتان نرود با تیم سوم لیگ بازی داشتیم

خلاصه بازی النصر 3 - الخلیج 1

برخورد یک واگن و لوکوموتیو در ایستگاه راه آهن اهواز

تارتار: انصافا حق‌مان برد بود

ببینید | خلاصه بازی استقلال خوزستان 1 - ملوان 1

تقسیم امتیازات شمالی‌ها و جنوبی‌ها در غدیر

آزادی بیان به سبک غرب؛ از سانسور خبری تا سرکوب دانشجویان ضد صهیونیست+ فیلم

آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس

دورتموند برنده راند اول؛ پاریسی‌ها امیدوار به کامبک در خانه

شوت دمبله از روی دروازه دورتموند به بیرون رفت

واکنش خوب دروازبان دورتموند روی شوت دمبله

کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال 1403 آغاز مسیر موفقیت است

همه 5 بازی ما سخت است/ تا هفته آخر امیدواریم

موفقیت‌های فولاد اکسین با دستان کارگران گره خورده است / امانت فولاد اکسین را به دست آیندگان برسانیم

حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد

تساوی بی‌حاصل استقلال خوزستان و ملوان در اهواز

جابجایی هواداران خانم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی؛ علت چه بود؟ | ویدئو

اوسمار هدیه نکونام را پس فرستاد | جنجال برای هیچ ؛ فرصت برای سبقت بزرگ سرخ ها از دست رفت | پرسپولیس صفر - سپاهان صفر

اگر عرضه نظارت لیگ برتر را ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند | بچه‌های علی پروین و ناصر حجازی فوتبالیست شدند، اما له‌شان کردند

زبان از بیان خدمات آیت الله جزایری برای انقلاب قاصر است

دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

شوت امباپه به تیر دروازه دورتموند برخورد کرد

واکنش جواد نکونام به برکناری خطیر

ضربه سر فابیان رویز، خطرناک از کنار دروازه دورتموند به بیرون رفت

شوت خطرناک فولکروگ در چهارچوب نبود

نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند

سند برکناری علی خطیر از مدیریت استقلال