پیام خوزستان

آخرين مطالب

رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است اجتماعی

رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رئیس جمهور با اشاره به اهمیت روحیه صبر و مقاومت گفت: روحیه صبر و مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است.
به گزارش گروه استان های خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم دامغان در مصلای بزرگ این شهر اظهار داشت: آنچه از دامغان می‌شناسیم میراث کهن و تمدن و مدنیت مثال زدنی و دلدادگی به خدا و انقلاب و امام و ایمانی عاشقانه است.
وی با بیان اینکه فرهنگ مردم این سامان همواره زبانزد است تصریح کرد: فرهنگ مردم دامغان فرهنگی دیدنی است که با تمدن عجین شده است.
رئیس جمهور از مردم دامغان به عنوان مردمی با بصیرت نام برد و با بیان اینکه به همه شهدای عظیم الشأن دامغان و خانواده معظم آنان درود و احترام دارم خاطرنشان کرد: از روحیه صبر و شکر مردم دامغان و جانبازان و ایثارگران و علمای آن ممنونیم.
رئیسی با اشاره به دیدار خود با مادر دو شهید در دامغان، از آن به عنوان کلاس درس یاد کرد و افزود: به دیدار مادر دو شهید و یک نوه شهید رفتیم، سخنان این مادر برای ما کلاس درس بود.
وی با اشاره به سخنان این مادر شهید در راستای دفاع از کشور انقلاب و حریم حرم تصریح کرد: این‌ها همه برای ما و مسئولان درس است که مادر شهیدی همچنان خود را مدیون انقلاب می‌داند.
رئیس جمهور اضافه کرد: این روحیه بی تردید پیروزی را با خود به دنبال دارد و خداوند نصرت و پیروزی را با وجود شما جوانان با ایمان وعده داده است.
رئیسی با بیان اینکه این روحیه است که جبهه مقاومت و مردم غزه را سرپا نگاه داشته است گفت: این سرمایه‌ای است که با هیچ چیز قابل قیاس و معامله نیست.
وی تصریح کرد: خانواده شهدا با این‌که برای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و دفاع از حریم و حرم سرمایه‌گذاری کردند، همواره خودشان را به نظام و اسلام بدهکار می‌دانند و معتقدند آن‌چه از اموال دارند هم باید در راه خدا و امام حسن (ع) بدهند.
رئیس جمهور با بیان اینکه این مردم همان مؤمنانی هستند که خداوند وعده کرده نصرت الهی را با همین افراد محقق می‌کند، بر لزوم حفظ روحیه جهادی و مقاومت تأکید کرد.
رئیسی نخستین سرمایه بزرگ دامغان را سرمایه فرهنگی دانست و با بیان اینکه وظیفه‌دولت در قبال مردم فرهیخته در کنار چهره‌های شاخص علمی و حوزوی و فرهنگی حفظ مدنیت و فرهنگ است گفت: همه تلاش مسئولان باید این باشد که این سرمایه فرهنگی حفظ شود.
وی با اشاره به مطالبات مردم دامغان درباره وضعیت بهداشت و درمان این شهر، موضوع بهداشت و درمان را از موضوعات مهم کشور برشمرد و با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مورد توجه مسئولان ذیربط این منطقه باید همین موضوع باشد تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای استان سمنان نباید فقط برای جمعیت ثابت این استان یا شهرستان دامغان باشد؛ چراکه یک جمعیت متغیر هم در این شهرستان داریم که به میزبانی مهربانانه از زائران حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) ارتباط دارد.
رئیس جمهور با بیان اینکه افتخار مردم استان سمنان و شهرستان دامغان همواره این بوده که میزبان مهمانان امرام رضا (ع) هستند خاطرنشان کرد: مردم دامغان بیش از هزار سال است که کسوت خدمتگزاری به زائران امام رضا (ع) دارند.
رئیسی خاطرنشان کرد: بنابراین در محاسبات نباید بر اساس جمعیت ثابت نگاه کنیم. با توجه به حضور مهمانان امام رضا (ع) در این شهرستان، وضعیت مراکز درمانی و بهداشتی دامغان باید حتما متحول شود و نباید بر اساس فرمول‌های سرانه جمعیت ثابت به ایجاد زیرساخت‌های درمانی نگاه کرد.
وی تأکید کرد: محاسبات راجع به بهداشت و درمان دامغان و دیگر مراکز این شهرستان نباید با توجه به جمعیت ثابت شهرستان محاسبه شود بلکه باید جمعیت کثیری که هرساله به عنوان مسافر و زائر از این دیار پربرکت عبور می‌کنند به عنوان جمعیت متغیر محاسبه شود.
رئیس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه شرایط بهداشتی درمان دامغان حتما باید متحول شود عنوان کرد: نیروسازی برای مراکز درمانی هم اهمیت زیادی دارد.
رئیسی با بیان اینکه از سراسر کشور می‌توان نیرو‌هایی را به مراکز درمانی این منطقه اعزام کرد گفت:، اما بهترین راه این است که در همین منطقه نیروی انسانی تربیت و دانشکده علوم پزشکی در شهرستان دامغان ایجاد شود.
وی تصریح کرد: فعال شدن دانشکده علوم پزشکی در این شهرستان می‌تواند تامین‌کننده نیروی انسانی درمانی در دامغان و شهرستان‌های اطراف باشد.
رئیس جمهور با تأکید بر لزوم حل مشکلات آبی در استان سمنان تصریح کرد: دولت توجه ویژه‌ای به حل مشکل آب در کشور دارد. در همین دولت سیزدهم تا امروز مشکل آب پنج هزار روستا رفع شده است.
رئیسی با بیان اینکه پسته دامغان محصولی ارزشمند و ارز آور است که نه تنها در ایران بلکه جهان مهم و نام آور است، بر لزوم توجه بیشتر به بخش کشاورزی به ویژه باغات پسته دامغان تأکید کرد.
وی از تصویب پنج مصوبه مهم برای توسعه هرچه بیشتر شهرستان دامغان در دور دوم سفر هیئت دولت به استان سمنان خبر داد و گفت: برای شهرستان دامغان پنج مصوبه از جمله در حوزه راه‌ها در دور دوم سفر تصویب شد که در جلسات مورد کار کارشناسی قرار گرفت که اجرای آن دنبال می‌شود.
رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم حفظ فرهنگ اصیل در حین حرکت به سوی توسعه‌یافتگی خاطرنشان کرد: توسعه‌یافتگی حتمی و ناگزیر است، اما باید فرهنگ اصیل و مبانی حفظ شود.
رئیسی با بیان اینکه باید جامعه از توسعه‌یافتگی بهره‌مند شود گفت:، اما اگر با حفظ و صیانت از مبانی فرهنگی باشد، هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت و حتما باید با استفاده از ابزار‌های ارتباطی که امروز در دنیا وجود دارد، در این مسیر بهره بگیریم.
وی با تأکید بر اینکه باید آن فرهنگ اصیل و مبانی حفظ شود که جوان، خانواده، شهر و تمدن را حفظ کند تصریح کرد: مبانی باید با این هجوم فرهنگی پایدار بمانند. با این شیوه هجوم‌ها بی‌اثر خواهند شد، چراکه شخصیت‌های فرهنگی ایمان، فرهنگ، ارزش‌های اجتماعی را رصد، دیده‌بانی و مرزبانی می‌کنند.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: همه بخش‌های متولی امر فرهنگ در دستگاه‌های دولتی هم بدانند باید این سرمایه عظیم فرهنگی حفظ شود و ارتقا یابد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/853937/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود

حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی برگزار خواهد شد

ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی

آزادی 155 زندانی از زندان های هرمزگان

تجلیل ازمربیان برتر پادگان حر سپاه در خوی

جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین

تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده

حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»

تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی

عقب‌نشینی تل‌آویو از شروط خود در توافق پیشنهادی با مقاومت فلسطین

کشف بیش از 27 هزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان

اتفاق عجیب در آزادی/ این پرسپولیسی‌ها دیگر محبوب نیستند

مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند

«رخ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود؛ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا

لحظه جدا شدن 2 بوستر کمکی شاتل فضایی پس از اتمام سوخت

گزارش تکان دهنده از دروغ های کارفرماها و پرونده سازی و محکومیت ناحق برای کارگران

کنایه سرمربی تیم رونالدو به الهلالی‌ها

ستاره رئال لنگ‌لنگان تمرین را ترک کرد

اسطوره تنیس، هوادار دو آتیشه رئال

سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند

تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند 20درصد از بودجه فرهنگی خود را به حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند

خواندن چند بیت شنیدنی از غزل زیبای سعدی

سخنان جالب نویسنده کتاب افسانه‌ی عادی بودن

مزیت حماس از زبان معاون رئیسی

موضع آذر منصوری درباره اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا؛ اعتراض حق دانشجوست چه کلمبیا باشد چه شریف

خریداری بیش از 852 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ برگزاری جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی

«دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید

بسیج سازندگی پارسال 4 هزار و 500 شغل ایجاد کرد

حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر

نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان

رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی

روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود

بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون

باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید

سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از 10000 پیکر زیر آوارها مدفونند

حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه

تداوم بارش باران در خوزستان

آزادی 155 زندانی در هرمزگان

سکانسی از سریال نون‌خ که حساس و امنیتی شد

فیلم رقص آذری حامد آهنگی و بازیگر سرشناس!

چهره ها/ تیپ ساده و مشکی الناز حبیبی در یک مراسم

عمه مثل مادره، هرچی بیشتر بهتر

خاطره بازی به بهانه روز معلم

خودداری انریکه از مصاحبه به‌خاطر شال دورتموند!

تمرین و ریکاوری پرسپولیس بعد از تساوی برابر سپاهان

مدیر تراکتوری: پنالتی نبود، مهرداد محمدی باید اخراج می‌شد

تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟

داستانک/ زیبایی یا زشتی؟

صدا کن مرا!