پیام خوزستان

آخرين مطالب

تدارک نمایشگاه کتاب در روز دوم مقالات

تدارک نمایشگاه کتاب در روز دوم
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - باشگاه خبرنگاران /نمایشگاه کتاب تهران برای روز دوم هم برنامه‌های فرهنگی متنوعی از جمله تکریم و تجلیل بزرگان ادبی تا استنداپ کمدی در سالن‌های مختلف تدارک دیده است.
امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همزمان با دومین روز برگزاری با نشست‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی و ادبی میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی است.
آیین افتتاحیه غرفه یمن به عنوان مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب تهران از ساعت 10:30 امروز پنجشنبه (بیستم اردیبهشت 1403) در محل این غرفه واقع در نیم طبقه شبستان برگزار می‌شود.
در این آیین محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حیدره، معاون وزیر فرهنگ یمن، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و قائم مقام و سخنگوی این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

«کوشک کتاب» با پنج نشست و برنامه میزبان شرکت‌کنندکان نمایشگاه است.
نشست «گفتمان مقاومت و نهضت ترجمه با نگاهی به کتاب ترانه‌های وطن و تبعید» با حضور موسی بیدج، محمدرضا وحیدزاده و ماجد منابی ساعت 10:30 برگزار می‌شود.
نشست «معرفی سمنان به عنوان پایتخت کتاب» به همت بخش پایتخت کتاب ساعت 13 با حضور رضا شمس‌خانی، فرشید فلاح‌لاله‌زاری، ابوالفضل صادقی‌نژاد، اسماعیل جانعلی‌پور و حجت‌اله غلامعلی میزبان مخاطبان است.
مراسم «تکریم محسن چینی‌فروشان» ساعت 14:30 با حضور عباس ملکی، غلامعلی حداد عادل و علی موسوی گرمارودی برگزار می‌شود.
مراسم رونمایی از کتاب «دیپلماسی در آب‌های بین‌المللی» با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری؛ رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش ساعت 16 با هماهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران، میزبان مخاطبان است.
کوشک کتاب در ادامه برنامه‌ها و نشست‌های 20 اردیبهشت در ساعت 17:30 با استندآپ کمدی نیما رافع میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود، همچنین مراسم «یاد و یادبود دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی» با حضور حمید باستانی‌پاریزی، حسن باستانی‌راد و سیدجواد میرهاشمی برگزار می‌شود.
«گوشه نقد» نیز امروز 20 اردیبهشت پنج برنامه برگزار می‌کند.
آیین رونمایی از کتاب «برفاب» ساعت 10:30 با حضور مرضیه نفری و نرگس فرجاد امین برگزار می‌شود.
نشست نقد و بررسی کتاب «حقوق جنگ در اسلام و مقایسه آن با قوانین حقوق بشردوستانه بین‌المللی» ساعت 12:30 با حضور اصغر قائدان، سمیه باقری و حامد رستمی نجف آبادی برگزار می‌شود.
مراسم رونمایی از کتاب «سلحشور؛ روایت یک هنرمند جهانی» ساعت 14 با حضور معین عارفی، نویسنده؛ اعضای خانواده آقای سلحشور و جمال شورجه از دیگر برنامه‌های نمایشگاه است.
نشست هم‌اندیشی ناشران دفاع مقدس که در نمایشگاه کتاب حضور دارند، عنوان برنامه دیگری است که در سالن «گوشه نقد» ساعت 15:30 برگزار می‌شود.
مراسم رونمایی از کتاب «شمع محفل» کوتاهه‌هایی از سبک زندگی مرحوم آیت الله آقامجتبی تهرانی؛ عنوان برنامه پایانی سالن «گوشه نقد» است که در ساعت 17 برگزار می‌شود.
سرای اهل قلم کودک و نوجوان نیز برنامه‌هایی تدارک دیده است، مرز عاشقانه نویسی و عاشقانه سرایی در ادبیات نوجوان» عنوان نشستی است که چهارشنبه ساعت 10:30 تا 11:30 با حضور خسروباباخانی و ایوب مرادی برگزار می‌شود.
مهین سمواتی، ژیلا طاهری تیزرو، معصومه کریمی و خسرو باباخانی سخنرانان نشست «درونمایه‌های معنوی در لایه‌های پنهان داستان کودک و نوجوان» هستند که ساعت 13 تا 13:45 برگزار می‌شود.
در ادامه برنامه‌های سرای اهل قلم کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب نشست نقد و معرفی مجموعه شعر «فرشته‌های برف» با حضور مریم زرنشان و خاتون حسنی ساعت 13:45 تا 14:20 برگزار می‌شود.
نقد و معرفی مجموعه شعر «کاشکی اجازه داشتم» اثر برگزیده «جشنواره سلام» با حضور حجت یحیوی و حسین تولایی ساعت 14:20 تا 15 میزبان مخاطبان است.
برنامه قصه گویی با اجرای سعیده صلاحی نیز در ساعت 15:30 تا 16:30 اجرا می‌شود.
همچنین در همین ساعت «ادبیات کودک و نوجوان و نقش آن در ترویج فرهنگ صلح» با سخنرانی میترا ظریف‌کیوان نیز در سرای اهل قلم کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.
نشست معرفی و بررسی کتاب «روباه هویجی» نوشته پری رضوی با حضور احمدرضا امیری‌سامانی ساعت 18:30 تا 19:30 میزبان مخاطبان است.
ساعت «ادبیات کودک و نوجوان و نقش آن در ترویج فرهنگ صلح» با سخنرانی میترا ظریف‌کیوان نیز در سرای اهل قلم کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.
نشست معرفی و بررسی کتاب «روباه هویجی» نوشته پری رضوی با حضور احمدرضا امیری‌سامانی ساعت 18:30 تا 19:30 میزبان مخاطبان است.
سالن جوایز کتاب‌های سال جمهوری اسلامی ایران فردا پنجشنبه 20 اردیبهشت با چهار نشست از بازدیدکنندگان نمایشگاه میزبانی می‌کند.
میزگرد بررسی «مسئله آموزش داستان‌نویسی» با حضور احمد شاکری، احسان عباسلو و محمداسماعیل حاجی‌علیان ساعت 10:30 تا 12 و نشست گفتگو درباره «داستانِ مستندنگار» با حضور مصطفی حریری، جوادکلاته عربی و محمدقائم خانی ساعت 14:30 تا 16 برگزار می‌شود.
برنامه بعدی سالن جوایز کتاب‌های سال جمهوری اسلامی معرفی و بررسی کتاب‌های «دختر ماه» و «به سپیدی یک رویا» با حضور سارا عرفانی و فاطمه سلیمانی ازندریانی است که در ساعت 16:30 تا 18 اجرا می‌شود.
شب شعر «وعده صادق» نیز در ساعت 18:30 تا 20 با حضور ولی‌الله کلامی، علیرضا قزوه، مصطفی محدثی خراسانی، محمدمهدی شفیعی، محمود حبیبی کسبی، حسن خسروی وقار، رضا یزدانی و سیدیعقوب کریمی برگزار می‌شود.
سرای علمی و فرهنگی ناشران دانشگاهی نیز با چهار برنامه تخصصی به استقبال روز دوم برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌رود.
نشست «مدیریت خدمات اجتماعی در ایران و جهان» ساعت 10:30 تا 12 با سخنرانی محمد زاهدی اصل، رئیس انجمن علمی رفاه اجتماعی برگزاری می‌شود.
همچنین نشست نقد و بررسی کتاب «آموزش جامع حقوق مدنی» با حضور دکتر حسن کیا، دکتر حسام ترکمن و دکتر محمدمهدی توکلی ساعت 13 الی 14:30 برگزار می‌شود.
همچنین نشست «بومی‌سازی شاخص‌های سلامت نظام اداری در جمهوری اسلامی» با سخنرانی آرش فرهودی ساعت 15 تا 16:30 برگزار می‌شود.
نشست بررسی «لایحه نشر» آخرین برنامه از برنامه‌های پنجشنبه در سرای علمی و فرهنگی ناشران دانشگاهی است که با سخنان سیدعباس حسینی‌نیک مدیر انتشارات مجد ناشر کتاب‌های حقوقی در ساعت 17 تا 18:30 برگزار می‌شود.
بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب و برنامه‌های یمن و کنیا
سرای ملل نیز امروز دو نشست تخصصی با محور یمن در ساعات 10:30 و 14 برگزار می‌کند، همچنین نشست «ظرفیت‌های نمایشگاهی و ترجمه آثار ایرانی و آفریقایی کنیا» با سخنرانی جیمز اودیامبو، رییس اجرایی انجمن ناشران کنیا و جعفر برمکی، سفیر سابق ایران در کنیا نیز در ساعت 18 تا 19:30 برگزار می‌شود.
سرای اهل قلم ناشران آموزشی امروز ساعت 18 نشست «هوش‌های چندگانه منتخب در آزمون مدارس استعداد درخشان» را با سخنرانی مهدی میرزاداعی از نشر سرمشق برگزار می‌کند.
سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از 19 تا 29 اردیبهشت (1403) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/863631/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درخواست رسمی مشهدی‌ها از زنوزی برای تیمداری در لیگ برتر

بهترین بازیکن ایران در تاریخ VNL؛ معروف و موسوی نه!

معرفی 14 ستاره نهایی سرنوشت‌سازترین رقیب ایران

اعزام تیم ملی تیراندازی به اردوی تدارکاتی و جام جهانی مونیخ

محمدرضا گلزار در چند قدمی پادشاه NBA

مردان و زنان پاراتکواندوی ایران بر بام آسیا

دعوت از 20 بانوی وزنه‌بردار به اردوی تیم‌ملی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: باید مشاغل بر سودشان مالیات دهند

تداوم ثبات در بازار ارز

داستانک/ بوی مادر

حکایت جالب از ضرب المثل کسی که خرش از پل گذشت یعنی چه؟

وعده و دستور معاون اول رئیس جمهور در بازدید میدانی از مناطق سیل زده مشهد

امروز در مجلس چه خبر بود؟

رئیسی درگذشت محقق و نویسنده برجسته لبنانی را تسلیت گفت

آیا سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی کاهش یافته است؟

کنایه یک نماینده به دولت: می‌خواست تورم را تک‌رقمی کند، مشارکت مردم در انتخابات را تک‌رقمی کرد

حمله ایران به اسراییل را چه کسی رهبری کرد؟

کنایه معنادار داوری به ساداتی‌نژاد: ‏آسانسور ترقی چای دبش⁩ از این طبقه حرکت کرد

توقف فعالیت پالایشگاه نفت روسیه در پی حمله پهپادی اوکراین

ثبت آلودگی هوا در 5 شهر خوزستان / هوای شوشتر «خطرناک» اعلام شد

راه‌اندازی رشته فیزیوتراپی مقطع دکتری حرفه‌ای در دانشگاه اهواز

اعزام حجاج با 15 پرواز از فرودگاه اهواز

پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در خوزستان

کیفیت هوای سه شهر خوزستان در وضعیت «نارنجی»

پیگیری روند اجرای طرح 312 واحدی نهضت ملی مسکن در اهواز+فیلم

سکه و طلا چند شد؟ +جدول

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/30

پورموسوی: امیدوارم متخلفان گردن کلفت‌تر از قبل برنگردند

صلح و سازش پایان بخش درگیری و اختلاف 12 ساله در اهواز

شبکه آبادان در تدارک پاسداشت سالروز آزادسازی خرمشهر

انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک فیمابین همیاری شهرداری های خوزستان و عمران شهرداری اهواز

محفل خاطره گویی فتح خرمشهر در مازندران برگزار می شود

اولین پیوند قلب سال 1403 در خوزستان با موفقیت انجام شد

اقدامی ‌بی‌ سابقه‌ در ورزش خوزستان

برگزاری 252 برنامه در خوزستان به مناسبت هفته بسیج عشایر

عضو شورای شهر تهران: بنده شاگرد چمران هستم

دلجویی عضو شورای شهر تهران از چمران

خرید بیش از یک‌میلیون و 400 هزار تن گندم در خوزستان

انجام موفقیت‌آمیز نخستین عمل اهدای قلب امسال در خوزستان

بازگشت روز‌های گرد و خاکی به خوزستان+فیلم

اسرائیل غرق در باتلاقی به وسعت جنوب تا شمال غزه

مهاجری، نماینده انتقام بالانشین‌ها از استقلال!

فارس میزبان جشنواره «سرو سرخ» شد

84 ویژه برنامه کشوری برای سالروز فتح خرمشهر

اجرای 17 طرح مدرسه سازی در شوشتر

برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد اعلام شد

پس از گذشت 3 سال «لاک‌پشت و حلزون» پروانه نمایش گرفت

اون ها رو ترمای بعد یاد می‌گیری!

دُرست من شاید واسه تو غلط باشه!

ما خیلی وقته دیگه هیچ ربطی به هم نداریم!