پیام خوزستان

آخرين مطالب

ارائه گزارش توسط معاون فرهنگی شهرداری اهواز در کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش امورارتباطات، صبح امروز چهل و هشتمین کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اهواز با دعوت از احمد سراج، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز تشکیل شد.
سراج اظهار کرد: از جمله مطالبات اعضای محترم کمسیون، پیگیری ماده 16 و سازماندهی معتادین متجاهر بوده است. با پیگیری این معاونت و بازدید اعضای محترم شورای اسلامی شهر، در راستای خاتمه دادن به قضیه متکدیان بوجود آمده است.
وی افزود: با توجه به موفقیت شهر تبریز در امر ساماندهی متکدیان، مقرر شد این موضوع در اهواز بومی سازی گردد در این زمینه با تصویب استانداری بودجه امر از سوی وزارت کشور تامین می شود. بایستی توجه داشت که طبق قانون، شهرداری ها متولی ساماندهی نیستند بلکه موظف به همکاری هستند.
این مقام مسئول با ارائه آمار جمع آوری متکدیان، معتادین متجاهر و کودکان کار ادامه داد: ساماندهی این افراد یک کار هماهنگ شدنی و ممکن است. در هفته های اخیر و بویژه پس از بازدید از مراکز ماده 16 تبریز شاهد همکاری بسیار خوب از سوی تمامی نهادهای مسئول در این زمینه هستیم. معاونت فرهنگی نیز بنا بر وظایف خود با نگاه کارشناسی، یک بسته را در این راستا تعریف و عملی کرد.
وی در خصوص کودکان کار تصریح کرد: بحث ساماندهی کودکان کار را از طریق موسسات خیریه بصورت جدی پیگیری کردیم و امکانات ورزشی خود را به صورت کاملا رایگان در اختیار این موسسات قراردادیم که بازخورد بسیار مناسبی داشتیم. همچنین در کنار توجه به ورزش کودکان کار، در تامین بهداشت و رفع بیماریهای دهان و دندان اقدامات مهمی صورت گرفته است. ازجمله دعوت از تیمهای پزشکی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) که فعالیت های ماندگاری صورت گرفت .
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار در ادامه عنوان کرد: با استفاده از ظرفیتهای ممکن، بصورت هماهنگ در چندین حوزه اقدامات فرهنگی را عملیاتی کردیم. اگر چه بحث جمع آوری و ساماندهی موقت با معاونت فرهنگی است، با اینحال بصورت جدی در زمینه فرهنگ سازی فعالیتهای مهمی را ترتیب دادیم.
سراج به اقدامات فرهنگی در این زمینه اشاره کرد و افزود: فرهنگ سازی را در تمامی زمینه ها آغاز کردیم. از جمله می توان به تولید تیزرها و کلیپهای شهروندی، انتشار توسط صدا و سیما و استفاده از فضای مجازی، نصب بنر و بیلبورد در مناطق مختلف شهری و استفاده از تلویزیون های شهری برای اولین بار اشاره کرد.
وی فرهنگ سازی در این زمینه را یک قدم موثر و راهگشا دانسته و اعلام داشت: در این راستا یک جلسه هم اندیشی را با سمن ها برگزار کردیم. در ادامه این جلسه سمن ها نسبت به ارائه پیشنهادات خود اقدام کردند که طرح های بسیار خوبی تاکنون دریافت شده است.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی به ساخت تیزرهای شهروندی اشاره کرد و گفت: اولین تیزر تولیدی در خصوص متکدیان بوده است. در ادامه نیز با دیگر موضوعات شهروندی مانند تفکیک پسماند و مبارزه با قلیان، تیزر تولید شده و در سطح وسیعی منتشر شده است.
سراج به موضوع استفاده از هنر تئاتر در زمینه آموزش شهروندی اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از 30 اجرا در سطح پارک های شهر اهواز با موضوعات متنوع شهروندی از جمله قلیان برگزار کردیم. بسیار مهم بود این نمایش ها در پارک ها و در کنار کسانی که قلیان ارائه می دهند، اجرا شود. در بسیاری از نمایش ها بیش از 400 نفر بازدید کننده تئاتر را با دقت تعقیب می کردند.
وی در مورد اتوبوس سلامت گفت: همزمان با مناسبت های مختلف از این ظرفیت به خوبی استفاده شده است. اتوبوس سلامت با استقرار در سایر محلات اهواز به صورت مرتب خدماتی را در زمینه های سلامت جسم به عموم شهروندان ارائه داده است.
این مقام مسئول ادامه داد: در زمینه فرهنگ سازی و به ویژه هویت سازی که از ارکان بسیار مهم یک جامعه پیشرو و فرهنگی است سه نماهنگ تولید کردیم. نماهنگ اول با نام «عرب الاهوازی» بوده که با انتشار آن یک جریان هویتی پدید آمد. به گونه ای که خبرگزاری های منطقه خاورمیانه نیز زبان به تحسین گشودند. تولید بعدی «دو گونی بلال» نام دارد که مستندی داستانی و بر اساس واقعیت ساخته شده و به موضوع اربعین حسینی می پردازد. هم چنین مستند دیگری به نام «قدم بر چشم» ساخته شده و مستقیما به فرهنگ سازی اشاره دارد. با توجه به این که در ایام پیاده روی اربعین حسینی هستیم و بسیاری از مردم مناطق اهواز با تجمع در منطقه عین دو به سمت مرز چذابه پیاده روی می کنند در این خصوص یک گزارش کامل و جامع به صورت مستند در این زمینه تولید شده است. هم چنین گزارش مستند دیگری به نام «اهواز، شهر مواکب» تولید شد که به ظرفیت های شهروندان اهوازی در خصوص راه اندازی مواکب در سطح شهر و حتی محلات اهواز می پردازد. معتقد هستیم در شهر اهواز، مردم به صورت خودجوش حرکت های فرهنگی بسیار بزرگ و ماندگاری انجام می دهند. با تحت پوشش قراردادن آنها می توان این کارها را به صورت یک الگوی موفق به دیگر نقاط کشور شناساند. البته در این زمینه شهروندان اهوازی بسیار جلوتر حرکت می کنند و سعی معاونت فرهنگی بر آن بوده بتواند در کنار این گونه اقدامات و فعالیت های فرهنگ ساز و هویت ساز گام بردارد.
سراج در بخش دیگری از گزارش خود به ستاد استقبال از ماه مهر اشاره کرد و عنوان داشت: امسال در چندین مدرسه کارهای مختلفی صورت گرفته است. از جمله نظافت و پاکسازی 202 مدرسه، رنگ آمیزی 100 مدرسه از تابستان تاکنون که هم چنان این پروژه ادامه دارد. آسفالت و لکه گیری 3 مدرسه، هرس 168 اصله درخت، توزیع 2500 سطل در سایر مدارس، تهیه و جانمایی 66 مخزن بزرگ جمع آوری زباله، خط کشی 48 خط عابر پیاده جلوی مدارس و نیز انبوهی دیگر از خدمات در زمینه تعیین نرخ کرایه اتوبوس ها و تاکسی ها. البته باید عنوان داشت تمامی این فعالیت ها در قالب مصوبات ستاد استقبال از ماه مهر و تحت نظارت معاون فرهنگی به عنوان ریاست این ستاد و با اجرای سازمان های تابعه و مناطق مختلف شهرداری اهواز صورت پذیرفته است.
وی در خصوص خانه های بازی و فرآموز گفت: ساماندهی خانه های بازی و فرآموز سطح شهر اهواز از جمله کارهای بزرگ بوده است. در این زمینه لازم بود که با 4 مرجع دیگر هماهنگی های لازم صورت پذیرد. در ابتدای رسیدگی و ساماندهی این خانه ها، متوجه شدیم بیش از 60 خانه بازی بدون مجوز در اهواز موجود است که نیمی از آن ها فعال و نیمی دیگر فعالیتی نداشتند. با برنامه ریزی صورت گرفته و دعوت از همه مدیران خانه های بازی و فرآموز در حال حاضر 66 خانه بازی در نوبت دریافت مجوز هستند که پس از تشکیل و تکمیل پرونده مطابق با مصوبه شورای محترم اسلامی شهر، مجوزها بلافاصله تقدیم خانه های بازی می گردد. البته باید عنوان داشت پس از ارائه مجوز نظارت و سرکشی های مرتب به صورت سرزده توسط این معاونت ادامه خواهد داشت.
سراج در این زمینه تصریح کرد: البته ساماندهی خانه های بازی توسط معاونت فرهنگی مزیت های فراوانی داشته است. از جمله این که یک ظرفیت سازی بسیار مناسبی صورت پذیرفت. یکی از این ظرفیت ها، درنظر گرفتن ساعاتی برای استفاده کودکان کار و موسسات خیریه بصورت رایگان و همراه با سایر شهروندان می باشد. علت این برنامه، استفاده مناسب و مساوی از امکانات موجود به نفع همه اقشار جامعه و نیز حفظ کرامت انسانی تمامی شهروندان می باشد.
معاون فرهنگی شهرداری اهواز در بخش دیگری از گزارش خود به پارک بانوان اشاره کرد و گفت: در پارک بانوان برنامه ریزی کردیم و زمانی را برای اردوهای دانش آموزی اختصاص دادیم. این اردوها در راستای بالارفتن کارهای گروهی، تزریق روحیه نشاط، آشنایی بیشتر دانش آموزان با مقوله همکاری و نیز بالارفتن کیفیت تحصیلی آن ها صورت پذیرفته است.
معاون فرهنگی شهرداری در زمینه چاپ کتاب با موضوعات فرهنگی ابراز کرد: یک جلد کتاب به قلم آیت الله حیدری (نماینده محترم مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان و امام جمعه موقت اهواز) با موضوع نامه امام صادق (علیه السلام) به حاکم اهواز در راستای منشور اخلاقی مدیران تهیه و توسط این معاونت به چاپ رسیده است.
وی برنامه های آتی معاونت را در زمینه های فرهنگی برشمرد و اعلام داشت: در حال تولید یک انیمیشن 100 دقیقه ای با موضوع سبک زندگی ایرانی_ اسلامی هستیم. این انیمیشن در حال حاضر در مرحله مطالعات کارشناسی است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/87087/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج

راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد/مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند

دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد

سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.

اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

نفت - پرسپولیس؛ یک جنگ تمام‌عیار در آبادان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال بقای اسرائیل با نا امن‌سازی ایران کم‌تر می‌شود

ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با صنعت نفت آبادان

برزیل ایران نیازمند حمایت هواداران

صدور 2 هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد

احیای پتروشیمی آبادان توسط شستا کلید خورد

پوستر جالب سرخ‌پوشان؛ بازگشت بچه جنوب پرسپولیس به آبادان + عکس

لزوم استفاده از ظرفیت‌ خالی شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رشد کسب و کارها

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق

کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی

دعایی: لطفاً یک نوآوری علمی مهم از حوزه نجف نام ببرید! / سروش محلاتی: در حوزه نجف هیچ کس به خاطر اظهار نظر، احضار نمی شود

معاون اول قوه‌قضاییه منصوب شد

ساعت پخش زنده بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان از تلویزیون + شبکه 3 و پخش آنلاین

اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته

محرومیت مهاجم آشنا مقابل تراکتور

مرگ دردناک جوان 24 ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد

پایان صبر استراتژیک ایران!

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

احتمال تغییر در رقم دستمزد 1403 کارگران قوت گرفت؟

تعطیلی پنجشنبه ها شامل کارگران هم می‌شود؟

پروژه‌های مسکن مهر خوزستان تا پایان امسال تعیین‌تکلیف می‌شوند

دزفول، در جایگاه نخست جذب گردشگران نوروزی خوزستان در 1403

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 09:30

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات «وعده صادق»

اوقات شرعی اهواز، 30 فروردین 1403

ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت (احتمالی)

مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟

هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد + سوابق

پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

رشد نم هوا در اروند

آخرین نیمکت‌نشینی مهرشاد برای پرسپولیس در آبادان

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر

گلریزان 40 میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد

تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی