پیام خوزستان

آخرين مطالب

امام جمعه موقت اهواز:

در هیچ مقطعی سهم واقعی آموزش و پرورش پرداخت نشده است علمي

در هیچ مقطعی سهم واقعی آموزش و پرورش پرداخت نشده است

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه در هیچ مقطعی سهم واقعی آموزش و پرورش به آن پرداخت نشده است، گفت: اگرچه در این زمینه کارهایی نیز انجام شده است اما نسب به خوزستان این کارها بسیار اندک است.
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در همایش استانی هفته پیوند اولیاء و مربیان که امروز دوشنبه (30 مهرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با برکات و دستاوردهای زیادی همراه بوده است. بسیاری از اعتراضات ما مربوط به ایده‌آل‌هایی است که برای خودمان در نظر گرفته بودیم و به آن‌ها نرسیدیم و به همین دلیل اعتراض می‌کنیم.
وی افزود: البته این اعتراضات به حق نیز هستند، اما برخی از ایده‌آل‌ها نیز شدنی نبودند. به طور مثال مجانی شدن آب و برق و اتوبوس‌ها ایده‌آلی بود که به آن نرسیدیم، اما تحولاتی که با انقلاب به وجود آمده‌اند، قابل تأمل هستند. بخش مهمی از این تحولات در آموزش و پرورش و آموزش عالی رخ داده است.
امام جمعه موقت اهواز گفت: اگر به تعداد دانش‌آموزان ما در المپیادهای علمی، افزایش عدالت آموزشی پیش و پس از انقلاب و درآمد نفتی دقت کنیم، می‌بینیم در تمام این شاخص‌ها پیشرفت داشته‌ایم. پایه تمام پیشرفت‌های علمی ما آموزش و پرورش است. پیش از انقلاب، ما تنها یک‌دهم درصد در تولید علمی دنیا نقش داشتیم، اما حالا سهم ما از تولید علم دنیا 2 درصد است. البته ما هنوز از ایده‌آل‌های‌مان فاصله داریم و این نکته بسیار مهمی است.
حسن‌زاده خاطرنشان‌کرد: امروز دیگر در شکل‌گیری شخصیت یک دانش‌آموز تنها خانواده و مدرسه تاثیر ندارند. امروزه در این زمینه فضای مجازی و عوامل دیگر نیز نقش دارند. راه‌حل‌هایی مانند فیلترینگ، ممنوعیت ماهواره و ... جواب نمی‌دهد. البته نمی‌گویم ماهواره باید مجاز باشد، اما این‌ها راه‌حل نیستند.
وی تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، همه باید روحیه جهادی و انقلابی را به کار گیریم. هنوز نقشی که ما به عنوان عوامل انسانی ایفاء می‌کنیم بسیار بسیار مفید است. در آینده ممکن است این سهم کمتر شود. ما نمی‌توانیم کره شمالی باشیم و همه مرزها را به روی خود ببندیم، زندگی به این شکل شدنی نیست.
امام جمعه موقت اهواز گفت: در مسائل تربیتی عوامل مختلفی مطرح هستند. ما باید نقش خود را به درستی انجام دهیم. واقعیت چه تلخ باشد، چه شیرین، واقعیت است و نمی‌توانیم آنچه که اتفاق افتاده است را به میل خود تغییر دهیم.
حسن‌زاده با اشاره به همکاری مناسب حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: ما نمی‌گوییم که طلبه‌هایی که به آموزش و پرورش آمدند، ایراد ندارند، آن‌ها نیز ممکن است نقص و ضعف داشته باشند. باید به کیفیت آن‌ها توجه شود، اما اصل این ارتباط یک مساله مقدس است.
وی افزود: با مطرح شدن بحث پیوند اولیاء و مربیان آنچه که به ذهن می‌آید این است که مدرسه از نظر مالی چه نیازهایی دارد تا به آن کمک کنیم؟ باید گفت که در هیچ مقطعی سهم واقعی آموزش و پرورش به آن پرداخت نشده است. البته کارهایی نیز انجام شده است اما نسب به خوزستان این کارها بسیار اندک است. نمی‌توانیم بگوییم دانش‌آموز ما از کنار چاه نفت 15 کیلومتر راه بیاید تا به مدرسه برسد؛ پس عدالت آموزشی چه می‌شود؟
امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: نمی‌توانیم بگوییم بخشی از استان به حق خود رسیده است و جای دیگر این اتفاق نیفتاده است. در تمام استان وضعیت به همین شکل است. سهم آموزش و پرورش و دانش‌آموزان باید داده شود. معلم و آموزگاز ما باید در درجه اول کرامت معنوی و در درجه بعدی کرامت مادی داشته باشد.
حسن‌زاده افزود: هر کس در حوزه مسئولیت خود باید با روحیه انقلابی و جهادی کار خود را انجام دهد. لذت هیچ کاری مانند کار یک معلم نیست.
انتهای پیام





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

فعالیت 32 گروه جهادی در ایام نوروز در خوزستان

چند توصیه زیست محیطی به گردشگران نوروزی

خدمات رسانی گروه جهادی شهید بقایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مناطق محروم

عملکرد آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در سال 97

فراخوان جذب دانشجوی دکتری در دانشگاه شهید چمران اهواز

نظارت بر قاچاق سمندر و پرنده در آستانه نوروز تشدید می شود

برگزیده شدن دو پروژه دانشگاه شهید چمران اهواز در سطح کشور

یک متخصص تغذیه اصول تغذیه صحیح در ایام نوروز را تشریح کرد

افزایش میزان حق مناطق جنگی فرهنگیان آبادانی از 25 به 50 درصد

مدارس تا 28 اسفند برقرار هستند

چند توصیه به داوطلبان کنکور برای تعطیلات نوروز

تعطیلی مدارس ایذه و اندیکا در نوبت عصر امروز

سواد خوانداری و نوشتاری زبان‌های بومی به دغدغه جهانی تبدیل شده است

در اجرای پروژه‌ها، خوزستان در اولویت قرار می‌گیرد

امکان مجدد ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد علوم‌پزشکی فراهم شد

یک میلیون دانش‌آموز خوزستانی به پویش "نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک" پیوستند

غفاری تاکید کرد: ضرورت گسترش همکاری بین‌بخشی در برپایی هرچه بهتر اردوهای راهیان نور

کمک به دانشگاه را به یک فضیلت تبدیل کنیم

لزوم استفاده از همکاری بخش‌های مختلف در حل مسائل جامعه

رودها را رها سازید

راه‌اندازی اولین سامانه آموزش مجازی خوزستان در دبیرستان حسابی اهواز

پیش‌بینی فعالیت 76 پایگاه نوروزی مطالعه کنکور در خوزستان

پیش‌بینی فعالیت 76 پایگاه نوروزی مطالعه کنکور در خوزستان

اجرای پروژه شهر آبی پنج استان در برنامه 98 قرار گرفت

1120 مدرسه آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی در خوزستان هستند

اولین دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو برگزار می‌شود

دانشگاه چمران اهواز چه اقداماتی در راستای "مدیریت سبز" انجام داده است؟

کودکان نابینای اندیمشکی و یاری مردم و مسئولان

امروز آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون فلوشیپ پزشکی 98

دانش آموزان خوزستان 11مقام برتردرمسابقات نادکاپ کسب کردند

آغاز مهلت مجدد ثبت‌نام کنکور از امروز

توجه به تربیت زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است

لزوم توجه به هوش هیجانی دانش‌آموزان

توضیح آموزش و پرورش درباره تراشیدن سر دانش‌آموزان در مدرسه‌ای در شوش

لزوم وادار کردن دانشجویان به حل مشکلات منطقه‌ای

شرکت‌های منطقه دین خود را به آموزش و پرورش ادا کنند

در صورت تامین اعتبار، تا پیش از مهر 98 دیگر مدرسه کانکسی نخواهیم داشت

هفت مدرسه در مسجدسلیمان بیش از 90 سال قدمت دارند

به مساله فرسودگی مدارس مسجدسلیمان توجه ویژه شود

مقام‌آوری دانش‌آموزان خوزستانی در مسابقات نوآوری و ابتکارات د‌انش‌آموزی

شفیعی: مسئولیت نخبگان در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب دوچندان است

ششمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در خوزستان برگزار شد

کاهش استرس محیطی و ورزش در پیشگیری از دیابت موثر است

توزیع 120 هزار نهال رایگان در دزفول آغاز شد

آغاز به‌کار دومین رویداد تخصصی کارآفرینی سلامت با عنوان "استارتاپی‌ها به دیابت نگاه کنید"

باید فناور خوب تربیت کنیم

نهضت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس خوزستان آغاز شود

امروز آخرین مهلت حذف و اضافه ترم دوم دانشگاه پیام‌نور

توزیع 15هزار نهال در شهرستان شوشتر آغاز شد

برگزاری همایش ملی مراقبت‌های مبتنی بر نوتوانی و بازتوانی در دانشگاه آزاد دزفول