پیام خوزستان

آخرين مطالب

/یادداشت/

تمام درسی که سروش به فولاد داد؛ اطمینان بی‌جا، نه! ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - پس از تمام حواشی ایجاد شده پیرامون ادامه همکاری فولاد و سروش رفیعی، این بازیکن بدون آن‌که کارایی لازم را برای فولاد داشته باشد و بتواند این تیم را در جهت پیشبرد اهدافش در فصل هجدهم کمک کند، از این باشگاه جدا شد.
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، پیوستن رفیعی به فولاد از جایی رقم خورد که با توجه به محروم بودن تیم پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالات پیش از فصل و اعلام نیاز کادرفنی سابق فولاد برای جذب این بازیکن و موافقت باشگاه، سروش نیز در نهایت از بین دو تیم فولاد و پیکان که مشتری اصلی او بودند، راهی اهواز شد. رفیعی به عنوان آخرین بازیکن، پیش از آغاز لیگ به فولاد پیوست و حتی در اردوی پیش از فصل این تیم نیز حضور نداشت، البته زمانی که رفیعی به صورت رسمی فولادی می‌شود، شائبه‌هایی در خصوص مصدومیت او وجود داشت ولی باشگاه فولاد با اطمینان به گفته‌های ستاره سابق خود مبنی بر سلامت کاملش، با او قرارداد می‌بندد.
سروش در تست پزشکی ایفمارک نیز شرکت می‌کند؛ -البته در این زمان قرارداد همکاری او و فولاد بسته شده بود- پس از 10 روز پاسخ تست ایفمارک چیز دیگری را می‌گوید "سروش از ناحیه مچ پا با یک مصدومیت قدیمی مواجه است که نیاز دارد با استفاده از یکسری آیتم‌های پزشکی بهبود پیدا کند."
کادرفنی سابق فولاد نیز با توجه به این‌که به بازیکن جذب شده خود نیاز داشتند، از او در هفته دوم برابر پرسپولیس استفاده می‌کند ولی در همین بازی همه چیز مشخص می‌شود و سروش نشان داد که آماده و هماهنگ و آن سروش سابق نیست زیرا حتی او به دلیل ترس از تشدید مصدومیت خود با بازیکنان درگیر نمی‌شد، به صورتی که پس از همین دیدار نیز صدای هواداران در آمد و همه از جذب این بازیکن گله‌مند و معترض بودند.
حتی آن‌هایی که از نزدیک نظاره‌گر تمرینات فولاد بودند نیز معتقد بودند که سروش گاها به صورت انفرادی تمرین می‌کند که این اقدام رفیعی به منزله این بود که او با توجه به این‌که احتمال می‌دهد، آسیب‌دیدگی و آن درد قدیمی بیشتر اذیتش کند، در تمرینات گروهی شرکت نمی‌کند یا این‌که او واقعا به دلیل شدت آسیب‌دیدگی توانایی همراهی با دیگر بازیکنان را نداشت.
بعد از بازی با سایپا و شکست فولاد در اهواز و وقفه‌ای که در لیگ ایجاد می‌شود، سروش با هماهنگی کادرفنی تصمیم می‌گیرد برای درمان به یکی از بهترین مراکز پزشکی در قطر برود زیرا نظر چندین پزشک ایرانی این بود که سروش باید برای درمان، پایش را به تیغ جراحی بسپارد ولی او با مکاتباتی که با این مرکز پزشکی در قطر داشت، این اطمینان را به او می‌دهند که جراحی نیازی نیست و او با یک سری درمان‌ها می‌تواند بهبود یابد. در نهایت سروش به قطر می‌رود و بعد هم که باشگاه فولاد تصمیم به قطع همکاری با پورموسوی را می‌گیرد که در این شرایط رفیعی در ایران نبود و تمرینات فولاد با حضور ایلی استان و غیبت رفیعی دنبال می‌شود.
غیبت بدون اطلاع رفیعی از نهم شهریورماه در تمرینات، باعث می‌شود که باشگاه فولاد که به انضباط کاری تاکید بسیار دارد به این نتیجه برسد که دیگر آینده‌ای با سروش نخواهد داشت و به همین دلیل تصمیم به فسخ قرارداد و جریمه این بازیکن می‌گیرد؛ پس با توجه به بندی که در قرارداد سروش مبنی بر این‌که اگر این بازیکن بدون هماهنگی با باشگاه، تمرینات را ترک کند، باشگاه مختار است درباره او تصمیم‌‌گیری کند و قراردادش را به صورت یک طرفه فسخ کند، این مهم انجام می‌شود و در تاریخ هشتم مهرماه قرارداد رفیعی به صورت یک طرفه در هیات فوتبال خوزستان فسخ می‌شود.
البته سروش بعد از درمان در تمرینات فولاد شرکت و تلاش می‌کند که رضایت مدیران فولاد را جلب کند و باشگاه نیز از او می‌خواهد برای ادامه این همکاری، با توجه به این‌که قرارداد این بازیکن به صورت دلاری بوده، قرارداد ریالی شود و باشگاه نیز این اطمینان خاطر را به رفیعی می‌دهد که قرارداد او را افزایش خواهد داد.
نتیجه مذاکرات رفیعی و باشگاه، در نهایت با پذیرفتن شرایط فولاد از سوی رفیعی به پایان می‌رسد و البته قرار می‌شود که متممی به قرارداد رفیعی اضافه شود تا فولاد هم وضعیت سروش را از حالت فسخ قرارداد که پیش از این به سازمان لیگ ابلاغ شده بود، خارج کند.
فولاد با توجه به این‌که رفیعی موضوع اضافه شدن متمم به قراردادش را پذیرفته بود، حتی این بازیکن را برای بازی در هفته نهم برابر پدیده با خود به مشهد می‌برد اما رفیعی در مشهد حرف‌های خود را تغییر می‌دهد و اعلام می‌کند که متمم را امضا نمی‌کند. دو گانه رفتار کردن این بازیکن باعث می‌شود فولاد در همان مشهد تصمیم نهایی خود را برای پایان همکاری با سروش بگیرد و این‌گونه مسیر حرکت فولاد و رفیعی از هم جدا می‌شود.
رفیعی نیز شب گذشته با به اشتراک گذاشتن پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام و عنوان کردن یکسری موارد، از پایان همکاری خود و این باشگاه خبر داد و با هواداران فولاد خداحافظی کرد؛ البته او به دفعات به مصدومیت و آماده نبودن خود اشاره کرده است ولی سوال این‌جا است که چرا این بازیکن که اکنون به گفتن یکسری حقایق از سوی باشگاه فولاد تاکید دارد، هنگام عقد قرارداد با این باشگاه، حقیقت و اصل ماجرای مصدومیت خود را به سرمربی سابق فولاد یا مسوولان این باشگاه نگفت؟ اگر او که همیشه از نظر اخلاقی مورد تایید جامعه فوتبال بوده، حقایق را گفته بود، فولاد با به خدمت گرفتن بازیکنی دیگر شاید اکنون شرایط بهتری داشت و شاید هم پورموسوی اکنون روی نیکمت فولاد بود.
به هر حال تمام این اتفاقات نشان داد که اگر مسوولان باشگاه فولاد به بازیکنان پایه و توانمند خود مانند بدرقه، نجاریان، هاشمی، جلالی و حردانی که از سروشِ اسم و رسم‌دار و با آن قرارداد دلاری، بهتر هم کار کرده‌اند، بیشتر اطمینان کند می‌تواند در ادامه راه عملکرد بهتری داشته باشد.
رفیعی با سر و صدای زیادی به فولاد آمد و هواداران نیز بابت کمک کردن او به فولاد و رقم خوردن موفقیتی دوباره و درخشش‌ این بازیکن در فولاد همچون زمان قهرمانی این تیم در لیگ برتر امیدوار بودند و حتی باشگاه نیز به کمک رفیعی که از فولاد رشد کرد و به یک ستاره تبدیل شد هم امیدوار بود ولی تمام این اتفاقات، تنها یک درس برای فولاد داشت که حتی در صورت نیاز مبرم به جذب یک بازیکن باید از سلامتی او پیش از بستن قرارداد اطمینان خاطر داشته باشد و تنها به نیاز خود در آن مقطع و اطمینان خاطر بازیکن از سلامتی خود بسنده نکند؛ باتوجه به این اتفاقات در واقع فولاد بازنده این ماجرا بود.
یادداشت: پریسا زنگنه‌منش – ایسنا خوزستان
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/87341/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان

مدیرعامل فولاد اکسین: کارگران در خط مقدم جهاد جهش تولید هستند

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست

انجام 10 عمل اهدای عضو در خوزستان در 5 روز

معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان

آزادی 7 زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

طوفان نمک کوهنوردیه!

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

کارگران هفت تپه: آقاجان متشکریم

برترین‌های پنج وزن نخست مسابقات جام تختی در اهواز مشخص شدند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟