پیام خوزستان

آخرين مطالب

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان خبر داد:

محرومیت شهرداری‌های بدهکار به کتابخانه ها از دریافت ارزش افزوده سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهوازـ مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: با دستور استاندار تا پایان آبان ماه امسال شهرداری هایی که بدهی خود را به کتابخانه ها پرداخت نکنند از دریافت اعتبار ارزش افزوده محروم می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر ، منصور کوهی رستمی عصر امروز دوشنبه در نشست خبری هفته کتاب اظهار کرد: امسال بیست و ششمین دوره هفته کتاب است که شعار «حال خوش خواند» برای آن انتخاب شد .
وی افزود: برنامه های مختلفی برای هفته کتاب در سطح کتابخوانی از جمله برگزاری نشست کتابخوانی، مسابقات و همچنین برنامه های متنوع با تمرکز بر کودک از جمله نقاشی، بازدید از مدارس، برگزاری نمایشگاه ها و غیره برنامه ریزی شده است .
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به برنامه ریزی اجرای 800 برنامه برای کتابخانه ها تصریح کرد: در سطح شهرستانی نیز برای 27 شهرستان دارای اداره کتابخانه های عمومی فعال برنامه های خاصی با برنامه ریزی های قبلی اجرا می شود .
کوهی رستمی بیان کرد: با توجه به مجموعه برنامه های درنظر گرفته 10 هفته کتاب را به دو هفته کتاب تغییر داده شد و تاریخ آن از 19 تا 30 آبان تغییر یافت.
وی عنوان کرد: 13 نمایشگاه کتاب برپا و بزرگترین آن نیز در کتابخانه عمومی خوزستان واقع در شهر اهواز برگزار شد.
کوهی رستمی یادآور شد: 24 و 26 آبان به عنوان روزهای عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی اهواز انتخاب شده اند.
وی با اشاره به بهره برداری از دو کتابخانه در شهرستان باوی و منطقه منبع آب اهواز در دو هفته کتاب خوزستان ادامه داد: تجلیل از کتابداران و کتابخوانان فعال نیز در دستور کار برنامه های این دوهفته قرار دارد .
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به برگزاری شبی با کتاب در 27 شهرستان خوزستان بیان کرد: چهار شاخص بین المللی زیربنا، کتاب در اختیار مردم، اعضای کتابخانه ها و تعداد کتابخانه ها را همواره باید مدنظر داشت که تقویت هر کدام از آنها به توسعه فرهنگی کمک شایانی دارد .
کوهی رستمی اضافه کرد: به ازای هر 100 خوزستانی دو متر مربع فضای کتابخانه ای داریم که باید تا سال 1404 به چهار متر افزایش پیدا کند .
وی اظهار کرد: در مجموعه کتابخانه های خوزستان دو میلیون و 555 هزار و 673 نسخه کتاب وجود دارد که به ازای هر 100 خوزستانی 54 نسخه کتاب موجود است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: میانگین کشوری عضویت مردم در کتابخانه های عمومی زیر سه درصد است، افزود: یکی از شاخص های میزان توسعه یافتگی خصوصا در حوزه فرهنگی تعداد اعضای کتابخانه های عمومی است؛ در خوزستان 135 هزار و 48 نفر معادل سه درصد جمعیت استان عضو کتابخانه های عمومی هستند .
کوهی رستمی خبر داد: در خوزستان 173 کتابخانه نهادی و 49 کتابخانه مشارکتی داریم که به ازای هر 25 هزار خوزستانی یک باب کتابخانه در استان داریم .
وی با اشاره به اختصاص اعتبار برای تکمیل 11 کتابخانه نیمه کاره ای که از سال 91 شروع به کار کرده بودند، گفت: این کتابخانه ها در مناطق روستایی و محروم هستند که یک باب آن در هفته دولت افتتاح و دو واحد نیز در این دوهفته کتاب خوزستان افتتاح می شود؛ همچنین مابقی تا دهه فجر و سالروز تأسیس نهاد کتابخانه ها در اسفند ماه به بهره برداری می رسند .
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به اینکه برخی کتابخانه ها از لحاظ بهسازی فضای مطلوبی نداشتند، خبر داد: در بازه زمانی سال 91 تا 96 مجموعا 32 باب کتابخانه بهسازی شدند؛ برای 15 تا 20 کتابخانه دیگر نیز در بودجه عمرانی امسال اعتبار درنظر گرفته شده است .
کوهی رستمی با اشاره به ارائه خدمات اینترنت رایگان به مردم یادآور شد: در مرحله اول 17 کتابخانه استان به این امتیاز تجهیز و تلاش می شود تا سال آینده نیز این ظرفیت در تمامی کتابخانه های خوزستان ایجاد شود .
وی با اشاره به اینکه کتابخانه دیجیتالی به معنای واقعی کلمه در کشور نداریم، گفت: برای استان خوزستان برنده طرح کتابخانه دیجیتال دانشگاه تربیت معلم شد و بنا شده تا این دانشگاه نسبت به راه اندازی یک باب کتابخانه دیجیتال در استان اقدام کند .
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به اینکه در 132 کتابخانه خوزستان بخش کودک به صورت مستقل فعال شده اضافه کرد: کتابخانه های عمومی خوزستان در حوزه آموزش و پژوهش از نمره 23 سال گذشته به نمره 71 در سال جاری ارتقاء پیدا کردیم .
کوهی رستمی با اشاره به اینکه 490 نفر در کتابخانه های عمومی فعالیت دارند، یادآور شد: فقط 8 نفر از آنها دیپلم و مابقی لیسانس و مقطع بالاتر آن عمدتا در رشته علم اطلاعات و جامعه شناسی دارند .
وی خبر داد: مراحل اولیه ثبت انجمن خیران کتابخانه ساز انجام و تا فصل آخر سال جاری اولین مجمع این خیران را برگزار می کنیم .
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به رویکرد مهم تبدیل کتابخانه ها به مراکز فرهنگی و اجتماعی گفت: از ابتدای سال تاکنون 3 هزار و 520 برنامه در سطح استان اجرا شده که 41 هزار و 838 مشارکت کننده داشتیم؛ در این میان برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی مهمترین رویداد بود که 50 هزار و 670 نفر در بخش های مکتوب و آنلاین این جشنواره شرکت داشتند .
کوهی رستمی اظهار کرد: نظام مجموعه سازی تهیه کتاب برای کتابخانه های عمومی استان متمرکز و در سطح ملی انجام می شود؛ البته در این بین برای انتخاب کتاب در کتابخانه های مختلف از کتابداران نظرسنجی می شود .
وی با اعلام این خبر که شهرداری های استان به غیر از اهواز از سال 83 تا 95 مبلغ هفت میلیارد و 800 میلیون تومان بدهی به کتابخانه های عمومی دارند، بیان کرد: بر اساس دستور استاندار خوزستان مصوب شده تا پایان آبان ماه امسال شهرداری هایی که بدهی خود را به کتابخانه ها پرداخت نکنند از دریافت اعتبار ارزش افزوده محروم شوند .
به گزارش خبرنگار مهر ، در حاشیه این نشست خبری پوستر جشنواره «کتابخوانی حال خوش خواندن» رونمایی شد .

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/90793/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

ثبت صادرات 6 میلیارد دلاری در خوزستان

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

95 درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند

رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود

جزئیات دیدار یحیی السنوار با رهبران حماس روی زمین

پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن 2 مربی در المپیک است

اجرای طرح کشت چوب در 300 هزار هکتار از اراضی خوزستان

بیش از 370 هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد

استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت

طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است

خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

صحبتهای امین میرزازاده قهرمان مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال 2023

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول شفیلد توسط بوگل در دقیقه 35

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان