پیام خوزستان

آخرين مطالب

جهانگیری: سیاست آمریکا در قبال ایران بازی دو سر باخت است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - معاون اول رییس جمهوری با بیان این که آبروی آمریکا در فضای بین المللی رفته است گفت: سیاست آمریکا در قبال ایران بازی دو سر باخت است.
اسحاق جهانگیری در آیین بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شرق شهرستان اهواز اظهار داشت: آمریکا در هر دو سر این بازی بازنده شد به طوریکه نه تنها ایران آسیب ندید بلکه مقتدرانه هم می‌تواند برنامه های خودش را با قوت پیش ببرد.
وی با اشاره به مذاکره 18 روزه وزیران خارجه ایران و آمریکا برای توافق برجام بیان کرد: در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد 2 کشور بر روی یک موضوع توافق کنند و هفت کشور جهان این توافق را به تصویب شورای امنیت سازمان ملل برسانند اما یکی از اعضاء (آمریکا) به شکل یک جانبه اعلام کند که این توافق را قبول ندارد و آن را بهم می‌زند.
معاون اول رییس جمهوری افزود: آن‌ها می خواستند در جوامع بین المللی قدرت نمایی کنند تا ترامپ نشان دهد با وجود این که از یک توافق بین‌المللی خارج می‌شود اما می‌تواند با قدرتمندی دنیا را دنبال خود بکشاند اما نقطه عکس این موضوع برایش ایجاد شد.
وی با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: آمریکایی ها دلخوش بودند که ایران نمی تواند جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را برگزار کند و گروهی نیز در کاخ سفید بر این موضوع که مسئولان ایران قادر نخواهند بود سالگرد انقلاب را جشن بگیرد پافشاری می‌کردند.
وی افزود: یکی از دلایلی که مقامات آمریکایی در سال های اخیر به ویژه در دولت جدید ترامپ به اشتباه افتادند این بود که منبع خبری کاخ سفید در ارتباط با ایران منافقان بودند چرا که اطلاعات ایران، از کانال آن ها به آمریکا منعکس می‌شد.
جهانگیری بیان کرد: سران آمریکا تحلیل هایی مبنی بر این که در نقاط مختلف ایران تظاهرات می‌کنند و انقلاب ایران با آشفتگی رو به رو است را با کلیپ هایی ساختگی باور کردند و به مقامات اروپایی اعلام کردند که اگر چند ماه صبر کنید خواهید دید که چه اتفاقی در ایران خواهد افتاد.
وی منبع دیگر آمریکایی ها را اسرائیل دانست و گفت: اسراییلی‌ها از روش هایی که می‌توانند اقدام به جعل خبر می‌کنند و این خبرها را به مقامات آمریکایی می دهند که آن‌ها نیز تصمیماتی را بر اساس این خبرها اتخاذ می کنند که به اعتبار و موقعیت آمریکا در بین دولت‌ها لطمه وارد کرده است.
معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: باخت دیگر آمریکا پس از برجام و برگرداندن تحریم ها این بود که خیال می‌کرد با این کار اقتصاد ایران فرو می‌پاشد و اوضاع سیاسی اجتماعی ایران به هم می‌ریزد و مردم دست به اقدامات خشن علیه حکومت می‌زنند.
وی بیان کرد: برخی فکر می‌کردند آمریکا می‌تواند جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد اما نه تنها صادرات نفت ایران متوقف نشد بلکه به اندازه نیاز کشور هم نفت صادر شد.
جهانگیری با تاکید بر این که دنیا نمی‌تواند از نفت ایران بی‌نیاز باشد بیان کرد: وقتی آمریکا احساس کرد که به دلیل افزایش قیمت نفت ممکن است در اوضاع داخلی دچار تنش شود اعلام کرد به هشت کشور خریدار نفت ایران مجوز داده است تا با ایران وارد مذاکره شوند و از ایران نفت خریداری کنند.
معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: ملت ایران در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار دارند و با سربلندی بیشتری جشن خود را برگزار می‌کنن.
وی گفت: هر چند تحریم ها به کشور ما فشار می‌آورد اما قدرت مدیریت کشور باید بتواند این تحریم ها را مدیریت کند و خط توسعه کشور باید با قدرت ادامه پیدا کند.
جهانگیری افزود: مدیر خوب و با انگیزه، مدیری است که در روزهای سخت به جای تسلیم شدن تدبیری اتخاذ کند و برای مشکلات راه حل پیدا کند و برنامه توسعه کشور را در محدوده مسئولیتش پیش ببرد.
وی با اشاره به شعار بودجه صفر و توسعه کشور بر این مبنا توضیح داد: کاری که خلاقیت می‌تواند برای کشور بکند از منابع مالی بر نمی‌آید.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه در ایران فرصت‌های زیادی وجود دارد بیان کرد: در دولت مصصم هستیم تا در سالگرد پیروزی انقلاب جریان راه اندازی طرح‌ها و پیشرفت کشور را با صدای بلند اعلام کنیم و بگوییم که در ایران کارها با سرعت به بهره برداری می‌رسد.
وی در ادامه اظهار داشت: خوزستان یکی از استراتژیک‌ترین و راهبردی ترین استان‌های کشور است به طوری که مسایل خوزستان، مسایل ایران محسوب می شود.
جهانگیری با تاکید بر این که کشاورزی، نفت، بنادر، صنعت و آب خوزستان نقش ملی و محوری دارد بیان کرد: بر هر نقطه خوزستان دست می‌گذاریم نشاط و سرزندگی در آن دیده می شود مهم این است که مدیران با انگیزه ایستادگی کنند.
وی یادآور شد: می‌توان درباره مشکلات استان ساعت‌ها حرف زد اما گاهی از مشکلات به گونه‌ای حرف زده می‌شود که مخاطب و شنونده مایوس و نا امید می‌شود.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به این که ده ها و صدها طرح در سراسر کشور در حال اجراست بیان کرد: وقتی اراده شد که طرح آبرسانی غدیر به نتیجه برسد و مردم خرمشهر و آبادان از آب کرخه استفاده کنند ظرف یک سال این پروژه که بنا بود چند ساله انجام شود به بهره برداری رسید.
***پیشرفت خوزستان نقش محوری در پیشرفت کشور دارد
وی ادامه داد: خوزستان رو به پیشرفت است و بر تارک کشور می‌درخشد پس اگر فکر کنند که در پیشرفت خوزستان لحظه ای تردید پیش بیاید جفاست چراکه پیشرفت خوزستان نقش محوری در پیشرفت کشور دارد.
جهانگیری بر دقت در مصرف منابع کشور، منابع بودجه‌ای و چگونگی هزینه کرد آن تاکید کرد و گفت: منابع ما محدود می باشند به همین دلیل باید بتوانیم بهترین استفاده را از آنها داشته باشیم.
وی مساله آب در ایران را حیاتی و منابع آن را ‌محدود دانست و خاطرنشان کرد: محدودیت آب یکی از محدودیت‌های توسعه ای خوزستان است البته در همه جای ایران آب، نقطه کلیدی و مهمی است که باید بهترین و دقیق‌ترین استفاده از آن صورت گیرد.
معاون اول رییس جمهوری در دستور کار قرار گرفتن تصفیه خانه و چرخه آب را جزو مهمترین اقدامات وزارت نیرو خواند و تصمیمات دولت در ابتدای سال 96 در بخش های مختلف آب، فاضلاب، کشاورزی را مهم عنوان کرد.
وی ادامه داد: به عنوان یک ایرانی وقتی شنیدم هنوز در برخی نقاط شهر اهواز مردم به خاطر فاضلاب در عذاب بودند، اذیت شدم چراکه دلیلی ندارد که نتوانیم از منابع مان خوب استفاده کنیم و مشکلات مردم را برطرف کنیم.
جهانگیری تاکید کرد: وزیر نیرو تصفیه خانه غرب و کارهایی که برای تکمیل آن لازم است را انجام می‌دهد و این طرح جزو تصمیمات کلیدی دولت است و دولت مصمم است این اتفاق صورت گیرد.
وی بیان کرد: استاندار خوزستان اعلام کرده است که تا پایان سال تصفیه خانه پنج شهر به بهره برداری بهربرداری می رسد.
***احیای رودخانه کارون براساس برنامه ششم توسعه انجام شود
معاون اول رییس جمهوری مصوبه شورای عالی آب مبنی بر ساماندهی رودخانه کارون را یکی از برنامه های برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: کارون مهمترین رودخانه حیاتی ایران است برای همین باید از عمق جان حفاظت و حراست شود.
وی بیان کرد: احیای کارون باید در برنامه ششم توسعه اتفاق بیفتد و بر همین اساس واحدهای تولیدی که فاضلابشان بدون برنامه وارد کارون می‌کنند باید در طول برنامه ششم توسعه دولت به آن‌ها زمان داده شود و پس از آن دیگر حق ریختن پساب بدون تصفیه را ندارند.
جهانگیری ادامه داد: همچنین بر اساس برنامه ششم توسعه باید در یک دوره 2 ساله تا سه ساله از ریختن فاضلاب انسانی به این رودخانه جلوگیری شود.
وی با تاکید بر حفاظت از کارون گفت: تالاب های خوزستان باید همیشه زنده باشند.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به وضعیت کانون های داخلی و خارجی ریزگردها گفت: باید راهکارهایی برای رفع این مشکل ارایه شود تا مردم این استان اذیت نشوند، برای این منظور با همت مسئولان استان و مرکز و برنامه های پیش بینی شده که این برنامه های عملیاتی می شوند.
وی در پاسخ به نماینده مردم اهواز درباره میزان بودجه خوزستان گفت: بودجه بیش از میزانی که مد نظر شماست به خوزستان اختصاص داده می‌شود.
معاون اول رییس جمهوری به همراه وزیران نیرو ، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ظهر دوشنبه به منظور بهره برداری از چند طرح عمرانی از طریق فرودگاه آیت الله جمی آبادان وارد استان خوزستان شد.
افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق شهرستان اهواز و بازدید از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری و کانون های داخلی ریزگرد این استان از برنامه های سفر 2 روزه معاون اول رئیس جمهوری به استان خوزستان می باشند.
شرکت در نشست برنامه راهبردی استان خوزستان بخش پایانی سفر 2 روزه معاون اول رییس جمهوری در خوزستان است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/90822/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد

باز هم این تیم بیمار ایران را به من دادند | همه دنیا ما دو نفر را می‌شناسند

حمله موشکی حزب الله به پایگاه «المالکیه» صهیونیست‌ها

انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری

ویسی:همه من و کمالوند را می‌شناسند، بهتر است عوام‌فریبی نکند

هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

حمله موشکی حزب الله به پایگاه «المالکیه» رژیم صهیونیستی

رفع معارضین پروژه شاخه غربی پروژه یادگار امام(ره) در حال اتمام است + فیلم

5 مصدوم در پی انفجار کپسول گاز در یک ساختمان مسکونی در شادگان

ثبت آلودگی هوا در 3 شهر خوزستان

نان در خوزستان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست

ربات «اطلس» بازگشت!

افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟

نفت - پرسپولیس، یک جنگ تمام‌عیار در آبادان

پیش‌بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز 1403

راهپیمایی مردم آبادان و خرمشهر در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه در آذربایجان شرقی

بیش از13 هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند

پیش بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان

گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...

در دنیا فقط جیبوتی پنجشنبه ها تعطیل است!

هوای 3 شهر خوزستان «ناسالم» شد

عبدالله ویسی: 2 بار فولاد بیمار را به من دادند؛ همه دنیا من و کمالوند را می‌شناسند!

دعوت اسکواش‌باز خوزستانی به اردوی تیم ملی

عملیات وعده صادق مظهر اقتدار سپاه و جبهه مقاومت بود

آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار

42 دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی

چرا برج آزادی تهران قرمز شد؟

آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار

راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه در آذربایجان شرقی

برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز

ساعت پخش زنده بازی گل‌گهر سیرجان و استقلال خوزستان از تلویزیون + پخش آنلاین

علم منتظر معجزه نمی ماند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

زمزمه‌های احیای مجدد «پتروشیمی آبادان» با 1500 کارگر

دعوت اسکواش باز خوزستانی به اردوی تیم ملی

صدر را بگیر

تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد / مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند

به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم

برج آزادی تهران «قرمز» شد

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد 30 فروردین ماه

قدرت روشنگری آثار هنری علیه اسرائیل

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/01/30

دهه‌ها فراز و فرود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل

منطقه زیبای پامنار خوزستان + فیلم

تحویل 5 دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم