پیام خوزستان

آخرين مطالب

گزارش سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور به خوزستان و افتتاح چندین پروژه سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

 
معاون اول رییس جمهور وارد استان خوزستان شد
10 هزار میلیارد تومان طرح در استان خوزستان به بهره برداری خواهد رسید
معاون اول رییس جمهور به منظور افتتاح و بهره برداری از چند طرح و پروژه مهم عمرانی و صنعتی، دقایقی پیش وارد استان خوزستان شد .
دکتر اسحاق جهانگیری ظهر امروز (دوشنبه) در بدو ورود به فرودگاه آبادان از سوی استاندار و مدیران استان مورد استقبال قرار گرفت .
معاون اول رییس جمهور قرار است تا ساعتی دیگر پروژه کک سبز و خط 2 آبرسانی غدیر تصفیه خانه ثامن الائمه را افتتاح کند و پس از آن از تصفیه خانه فاضلاب شهر اهواز نیز بازدید خواهد کرد .
وی همچنین در دومین روز از این سفر، ضمن افتتاح فاز اول طرح احیای550 هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام، از طرح نهال کاری مقابله با ریزگردها نیز بازدید خواهد کرد .
افتتاح ورزشگاه فولاد خوزستان، بهره برداری از کارخانه نمک دریایی دلفین، افتتاح کارخانه ام دی اف نوین چوب و شرکت در جلسه شورای راهبردی استان خوزستان از دیگر برنامه های سفر معاون اول رییس جمهور به استان خوزستان خواهد بود .
دکتر جهانگیری همچنین در بدو ورود به فرودگاه آبادان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به طرح ها و پروژه هایی که در این سفر افتتاح خواهد شد،‌ یکی از این طرح ها را افتتاح تصفیه خانه ثامن الائمه مربوط به پروژه آب غدیر عنوان کرد و گفت: مردم عزیز آبادان و خرمشهر در مقطعی به علت شوری آب با مشکل مواجه شدند و پروژه غدیر با همت وزارت نیرو و مجریان طرح تکمیل شد تا بتواند دغدغه شوری آب برای مردم را از بین ببرد .
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر اهواز که در این سفر مورد بازدید قرار خواهد گرفت،‌افزود: دولت در سال 95 در سفر استانی رییس جمهور به این استان مصوبه ای را در این خصوص به تصویب رساند تا براساس آن مشکل فاضلاب شهر اهواز به سرعت حل و فصل شود .
وی یکی دیگر از طرح های قابل بهره برداری در این سفر را نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان عنوان کرد و افزود: برای این طرح بیش از 300 میلیون یورو سرمایه گذاری شده که توسط وزیر نیرو افتتاح خواهد شد .
دکتر جهانگیری در ادامه با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام خاطر نشان کرد: فاز اول این طرح که 300 هزار هکتار است تکمیل شده که در این سفر افتتاح خواهد شد .
وی افزود: برای شروع فاز دوم این طرح که 250 هزار هکتار از اراضی را در بر می گیرد مشکلی برای تامین آب وجود داشت که تصمیمات و راهکارهای لازم در این خصوص اتخاذ شده و با هماهنگی وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی فاز دوم این طرح نیز به زودی آغاز خواهد شد .
دکتر جهانگیری همچنین از طرح ورزشگاه فولاد خوزستان بعنوان یکی دیگر از برنامه های این سفر یاد کرد و با اشاره به اینکه اینگونه پروژه ها در راستای کمک به رفاه و اوقات فراغت جوانان انجام می شود، افزود: بر اساس بخشنامه دولت مقرر شده است که شرکت هایی که طرح ها و پروژه هایی را در دست اجرا دارند باید بخشی از منابع سرمایه گذاری خود را در جهت رفاه اجتماعی مردم آن مناطق هزینه کنند .
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به چند طرح صنعتی دیگر که در اهواز و خرمشهر به بهره برداری خواهد رسید گفت: در این سفر مجموع ارزش و سرمایه گذاری طرح هایی که افتتاح می شود یا عملیات اجرایی آن آغاز می گردد 10 هزار میلیارد تومان است که امیدواریم با اقداماتی که دولت در این استان انجام می دهد، بخشی از مشکلات مردم خوزستان مرتفع شود .
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص رویکرد آمریکا در خروج از برجام و اعمال مجدد تحریم ها علیه ملت ایران اظهار داشت: آمریکا پس از روی کار آمدن رییس جمهور جدید تلاش کرد فضای ناامنی روانی در ایران ایجاد کند و به سرمایه گذاران داخلی و خارجی این پیام را بدهد که تحریم های ایران بازگردانده خواهد شد و ایران مکان امنی برای سرمایه گذاری نیست .
دکتر جهانگیری افزود: آمریکا از اردیبهشت ماه چند موضع گیری و رویکرد را در پیش گرفت و در 13 مرداد ماه بخشی از تحریم ها و در 13 آبان نیز بخش دیگری از تحریم ها بازگردانده شد و تلاش کرد با استفاده از جنگ رسانه ای فضای روانی در داخل کشور و خارج از کشور را متشنج کند .
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: با اقدامات خوبی که در شش ماه اخیر در داخل کشور انجام شد بخش زیادی از توطئه های دشمنان خنثی شد و بعنوان مثال یکی از ادعاهای آمریکا که اعلام کرده بود فروش نفت ایران را به صفر می رساند با شکست مواجه شد و ایران تا کنون موفق شده است به میزانی که نیاز داشته نفت بفروشد و علاوه بر آن آمریکا ناچار شد به 8 کشور خریدار نفت ایران این فرصت را بدهد که بتوانند همچنان از ایران نفت خریداری کنند .
وی با تاکید بر اینکه آمریکا در خصوص ایران وارد بازی باخت ـ باخت شده و منزوی شده است تصریح کرد: هیچ دولتی به جز رژیم صهیونیستی و برخی دولت های منطقه از آمریکا در قبال تحریم ایران حمایت نکرده اند بلکه حمایت خود را ازرویکرد ایران در این مبارزه اعلام داشته اند .
دکتر جهانگیری گفت: دولت برنامه ریزی و راهکارهایی را پیش بینی کرده است تا تحریم ها و فشارها حداقل آسیب را به اقتصاد کشور وارد کند که البته مهمترین شرط در این زمینه این است که همه با هم باشیم تا دست در دست هم بتوانیم از این شرایط عبور کنیم .
گفتنی است وزرای نیرو، جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این سفر معاون اول رییس جمهور را همراهی می کنند.

افتتاح کارخانه کک سبز خرمشهر با حضور معاون اول رییس جمهور
با حضور معاون اول رییس جمهور کارخانه پخت کک سبز خرمشهر اولین تولید کننده کک نفتی کلسینه شده در ایران مورد بهره برداری قرار گرفت .
دکتر اسحاق جهانگیری با حضور در منطقه آزاد اروند کارخانه پخت کک سبز با ظرفیت اسمی 240 هزار تن در سال را افتتاح و از بخش های مختلف آن بازدید کرد .
کک نفتی کلسینه شده از کلسیناسیون کک خام به دست می آید که ماده اولیه کارخانجات آلومینیوم و فولاد مبارکه است.

با حضور دکتر جهانگیری؛فاز دوم طرح آبرسانی غدیر به بهره برداری رسید
دکتر اسحاق جهانگیری در ادامه برنامه های سفر دو روزه خود به استان خوزستان، فاز دوم پروژه آبرسانی غدیر برای آبرسانی به شهرهای آبادان، خرمشهر و روستاهای اطراف را افتتاح و از تصفیه خانه و تاسیسات این طرح بازدید کرد .
طول کل خطوط انتقال این پروژه 956 کیلومتر است که 357 کیلومتر آن تاکنون اجرایی شده و 159 کیلومتر نیز در دست اجرا است .
گفتنی است همزمان با افتتاح این طرح توسط معاون اول رییس جمهور دو پروژه آبرسانی به روستاهای حفار شرقی از توابع خرمشهر و آبرسانی به روستاهای کشتکار از توابع آبادان نیز مورد بهره برداری قرار گرفت که این دو پروژه در مجموع 92 روستا را تحت پوشش قرار می دهد .
معاون اول رییس جمهور در حاشیه این طرح در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مردم خرمشهر و آبادان در سالهای گذشته فقدان آب شرب مناسب بود اظهار داشت: این مساله در اواخر سال 95 و اوایل سال 96 تشدید شد که لازم است از صبر و بردباری مردم عزیز آبادان و خرمشهر قدردانی کنیم .
دکتر جهانگیری افزود: طرح آبرسانی غدیر یکی از طرح های مهم است که از سالها قبل آغاز شده بود و در طول 10 سال که از عمر این طرح می گذشت در مجموع 950 میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری شده بود که دولت در سال 96 علیرغم همه محدودیت ها تا تیر ماه 97 ظرف 11 ماه کار بسیار بزرگی بصورت شبانه روزی در این زمینه انجام داد و در این یک سال به اندازه کل 10 سال قبل برای این طرح سرمایه گذاری کرد .
وی افزود: خوشبختانه امروز این طرح تکمیل شده و در آبادان و خرمشهر و شادگان و روستاهای منطقه مردم در 3 ـ 4 ماه گذشته از آب شرب با کیفیت مناسب برخوردار هستند .
دکتر جهانگیری تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که انتقال آب تصفیه شده از این مسیر طولانی دشوار است و باید از این آب صرفاً برای مصرف شرب استفاده کنند و نیازهای دیگر خود را از سایر منابع آبی تامین نمایند .
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: خوشبختانه مردم شرایط دولت را درک می کنند. آمریکایی ها فشار اصلی خود را بر مهمترین منبع درآمدی کشور یعنی فروش نفت متمرکز کرده اند که این موضوع در اجرای برخی پروژه ها تاثیر گذار خواهد بود اما اولویت دولت تغییر نخواهد کرد و همواره بخش آب جزو مهمترین اولویت ها خواهد بود.
 

  جهانگیری:  مردم شرایط دولت را درک می‌کنند/ اجرای پروژه‌های آب از مهمترین اولویت‌های کشور
  معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که مردم شرایط دولت را درک می‌کنند، گفت: آمریکایی‌ها فشار وارد می‌کنند تا مهمترین منبع درآمد دولت که نفت است را کاهش دهند و این مساله قطعا بر روی برخی از پروژه‌ها اثرگذار خواهد بود .
جهانگیری در حاشیه افتتاح خط دوم طرح آبرسانی غدیر اظهار کرد: مردم آبادان و خرمشهر در تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی برای ایران سنگ تمام گذاشته‌اند و هر میزان که برای آن‌ها کار شود درمقابل فداکاری مردم این دو شهر ناچیز است و ما باید برای رفاه حال مردم در خرمشهر و آبادان کارهای بزرگی را انجام دهیم .
وی افزود: یکی از مشکلاتی که در بحث استفاده از آب رودخانه کارون وجود دارد، بحث کیفیت آب آن است که مردم در برخی از مواقع با کیفیت مناسب مواجه نمی‌شوند و امکان استفاده از آن را ندارند .
معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: این مساله از اوایل سال 96 تشدید شد و در این زمینه از صبر و شکیبیایی مردم دو شهر آبادان و خرمشهر تشکر و قدردانی می‌کنیم .
جهانگیری، با بیان این‌که طرح آبرسانی غدیر یکی از طرح‌های مهمی است که از سال‌های گذشته انجام شده است، گفت: در طول 10 سال گذشته که از عمر این طرح می‌گذرد مجموعا 950 میلیارد تومان در آن سرمایه‌گذاری شده است اما ما در سال 96 علی رغم همه محدودیت‌های منابع مالی در طول 11 ماه کار بزرگی را انجام دادیم و بر روی زمان اتمام طرح نیز پافشاری کردیم تا در تاریخ 15 تیرماه اجرایی شود .
وی ادامه داد: در این مدت زمان 550 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شد و خوشبختانه اکنون طرح تکمیل شده است و مردم در طول سه چهار ماه گذشته از آب کیفی قابل قبولی در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند شده‌اند .
معاون اول رییس جمهور عنوان کرد: برنامه این است تا همه روستاهای منطقه از آب کیفی مناسبی بهره‌مند شوند زیرا در حال حاضر هنوز کیفیت آب روستاها به آن کیفیت مطلوب مورد نظر ما نرسیده است .
جهانگیری، گفت: مردم در روستاها باید از آب شرب با کیفیت مناسب بهره‌مند باشند اما باید به این مساله نیز توجه داشته باشند که انتقال آب آشامیدنی تصفیه شده از این مسیر صرفا برای شرب است و نیازهای دیگر خود را باید از طریق آب‌های دیگر برطرف کنند .
وی عنوان کرد: مطمئن هستم اگر مردم این مناطق در روستاها از این آب انتقال داده شده صرفا برای شرب استفاده کنند، با ظرفیت فعلی نیز نیاز مناطق برطرف می‌شود .
جهانگیری گفت: سد سلولی که بر روی رودخانه بهمنشیر در حال احداث است، مانع ورود آب شور به درون رودخانه بهمنشیر خواهد شد. این سد برای آینده آب شرب منطقه و همچنین آبیاری نخیلات اقدام بسیارخوبی است .
معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که مردم شرایط دولت را درک می‌کنند، گفت: آمریکایی‌ها فشار وارد می‌کنند تا مهمترین منبع درآمد دولت که نفت است را کاهش دهند و این مساله قطعا بر روی برخی از پروژه ها اثر گذار خواهد بود .
وی ادامه داد: با این فشارهای اقتصادی اولویت بندی دولت برای اجرای پروژه تغییر نخواهد کرد و بخش آب جزو مهمترین اولویت های کشور در بحث اجرای پروژه ها است تا تامین منابع مورد نیاز آن ها در دولت مورد توجه قرار بگیرد.
  دکتر جهانگیری:  ملت ایران از مردم آبادان و خرمشهر درس ایستادگی آموختند/ دشمنان مستکبری نظیر آمریکا تنها با ایستادگی متوقف می‌شوند/ مردم ایران پیروز دنیای اخلاق و سیاست هستند
معاون اول رییس جمهور گفت: ملت ایران از مردم آبادان و خرمشهر یاد گرفته است که می‌توان در یک مبارزه ظالمانه ایستادگی کرد و از آن سرفراز بیرون آمد .
دکتر اسحاق جهانگیری عصر روز (دوشنبه) در جمع مدیران شهر آبادان با بیان اینکه آمریکایی ها با بی اخلاقی تلاش کرده اند تا با تحریم کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم ایران نظیر دارو برای کشور مشکل ایجاد کنند، تصریح کرد: این یک واقعیت است که دشمن به ویژه دشمنان مستکبری نظیر آمریکا تنها با ایستادگی متوقف خواهد شد .
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ملت ایران اهل گفتگو و تعامل قائل به رعایت حق و عدالت و معتقد به استدلال و منطق بوده و هست، گفت: مردم ایران در جریان مذاکرات هسته ای و تحریم های آمریکا پیروز دنیای اخلاق و سیاست شده اند زیرا تنها رژیم صهیونیستی و چند کشور محدود از سیاست های آمریکا حمایت کرده اند و اکثریت کشورهای جهان حتی کشورهای صاحب حق وتو به پایبندی دولت و ملت ایران به قواعد بین المللی و تعهدات خود رای دادند .
وی با تبیین رفتارهای ناجوانمردانه آمریکا و سیاست های آنها در تحریم کشورمان گفت: برخی ها تصور می کردند با این محدودیت ها ایران خفه خواهد شد و کارش تمام می شود اما امروز و در پی به اتمام رسیدن دو دوره تحریمی آنان مشخص شد که آمریکایی ها در به صفر رساندن فروش نفت ایران ناکام مانده اند و ما به هر میزان که نیاز داشتیم صادرات انجام دادیم .
دکتر جهانگیری افزود: حتی کشورهایی که خرید نفت از ایران را متوقف کرده بودند توسط خود آمریکایی ها از قانون منع خرید مستثنی شدند. در تجارت خارجی نیز ما بدون وقفه در حال صادرات و واردات کالا و محصولات مورد نیاز هستیم چنانچه خللی در جریان داد و ستد کشور ایجاد شده بود حتما مردم آبادان و خرمشهر نیز که شاهد مبادلات تجاری هستند می توانستند این اختلال را مشاهده کنند اما این گونه نشد .
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: ما در جابه جایی و نقل و انتقال پول نیز با مشکل مواجه نشده ایم زیرا ایران کشوری بزرگ در منطقه و جزو 20 اقتصاد برتر جهان است و نمی توان چنین کشوری را از چرخه اقتصادی جهان کنار گذاشت .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی غدیر گفت: مردم خرمشهر و آبادان تا پیش از افتتاح این طرح مشکلات زیادی در خصوص آب شرب داشتند اما خوشبختانه با همت وزارت نیرو و مجریان طرح که همگی پای این کار ایستاده اند، بخش زیادی از این مشکل مرتفع شد و در یک سال گذشته به اندازه 10 سال قبل اعتبار به این طرح اختصاص یافت و با کار شبانه روزی و جلسات متعددی که برای آن برگزار شد، خوشبختانه در موعد مقرر کار به نتیجه رسید .
دکتر جهانگیری با بیان اینکه دولت در حدود 1000 میلیارد تومان در مدت یک سال برای این طرح هزینه کرد، افزود: بخش های روستایی نیز به شبکه آبیاری متصل هستند اما هنوز کیفیت بخش روستایی در حد مطلوب نیست که باید با استمرار برنامه ها و پیگیری های جدی این مشکل نیز مرتفع شود .
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه برخورداری از آب شرب مناسب حداقل انتظار مردم است که باید تامین شود، خاطر نشان کرد: دولت برای احداث دو سد که باید مانع از ورود آب شور به آب مورد نیاز کشاورزی شود نیز کمک خواهد کرد تا در اسرع وقت احداث این دو سد انجام شود و دغدغه مردم بخصوص کشاورزان که بخشی از محصولات آنان به دلیل آب شور آسیب دیده، مرتفع شود .
وی همچنین با تاکید بر اهمیت پالایشگاه آبادان و ضرورت بازسازی این پالایشگاه خاطر نشان کرد: حدود 3.5 میلیارد دلار منابع مالی نیاز است تا این پالایشگاه سرزنده و فعال شود و این موضوع جزو اولویت ها است و حتما از طریق سرمایه گذاری خارجی به انجام خواهد رسید .
دکتر جهانگیری افزود: منطقه آزاد اروند تجارت میان ایران و عراق را تسهیل می کند و می تواند در آینده به قطب مهم صنعت و تجارت کشور تبدیل شود .
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به ضرورت لایروبی اروند و تبدیل آن به مرکز کشتیرانی برای دو کشور ایران و عراق تصریح کرد: خوشبختانه روابط صمیمانه ای میان ایران وعراق وجود دارد و این موضوع باید از طریق مذاکره و پیگیری های مجدانه به نتیجه برسد .
در این جلسه وزیر نیرو، مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب استان خوزستان و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز مسائل و مشکلات استان بخصوص در حوزه آب و فاضلاب را مطرح کرده اند.

تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد
امروز 21 آبان ماه با حضور اسحاق جهانگیری و رضا اردکانیان تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز به روش (SBR) به بهره برداری رسید .
این تصفیه خانه که در شرق اهواز بنا شده است، جمعیت 522 هزار نفری را در بحث جمع آوری تصفیه فاضلاب تحت پوشش قرار خواهد داد و در طول شبانه روز ظرفیت تصفیه 112 هزار متر مکعب فاضلاب را دارد .
یکی از اهداف اجرای این تصفیه خانه در اهواز کمک به احیای رودخانه کارون و جلوگیری از ورود فاضلاب خام به درون این رودخانه است .
همچنین ایجاد این تصفیه خانه برای حدود 35 هزار نفر در بخش کشاورزی منطقه اشتغال ایجاد می کند .
جمع آوری برکه ها و دریاچه های فاضلاب حواشی شهر، استفاده از پتانسیل پساب حاصل از آن در توسعه کمربند سبز، تثبیت خاک و مهار کانون های ریزگرد منطقه از دیگر مزایای احداث این تصفیه خانه در اهواز است .
تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز به لحاظ تکنولوژی یکی از پیشرفته ترین تصفیه خانه های دنیا از نظر فرآیند تصفیه است و در خاورمیانه نیز به لحاظ ابعاد و تکنولوژی یک تصفیه خانه منحصر به فرد است.
معاون اول رئیس جمهور: خوزستان رو به پیشرفت است و بر تارک پیشرفت ایران می درخشد
  اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز اظهار کرد: در سفر به شهرهای آبادان و خرمشهر طرح مهم آبرسانی غدیر به بهره برداری رسید. این طرح یکی از طرح های مهم و اساسی کشور است که در طول این چند سال در کشور اجرایی شده است .
وی با اشاره به افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز افزود: این تصفیه خانه یکی از تصفیه خانه های بسیار مدرن کشور است که با ظرفیت بسیار بالا و با تکنولوژی روز افتتاح می شود .
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، ادامه داد: آرمان هایی در ذهن امام خمینی (ره) بود تا این انقلاب بتواند آزادی، استقلال و عدالت را به عنوان خواسته های اساسی این ملت در صد سال گذشته اجرایی کند .
جهانگیری با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا عدالت روح حاکم بر همه فعالیت های ما باشد، عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا عدالت را به معنای واقعی کلمه در اقصی نقاط کشور در قالب عدالت منطقه ای و فردی اجرایی کنیم تا هر فردی بتواند شرایط مناسبی را برای زندگی داشته باشد و فرقی میان فردی که در مرکز زندگی می کند با فردی که دور از مرکز قرار دارد، وجود نداشته باشد .
وی با بیان اینکه بسیاری از شعارهای انقلاب محقق شده است، گفت: تا نقطه مطلوب ما فاصله زیادی وجود دارد و باید همچنان آرمان ها و اهداف انقلاب را مدنظر قرار دهیم و برای تحقق آن ها تلاش کنیم تا بتوانیم شعارها و آرمان هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به دنبال آن ها بوده ایم را محقق و اجرایی کنیم .
معاون اول رییس جمهور گفت: آمریکایی ها از سال گذشته به این موضوع دل بسته بودند که ایران نمی تواند جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را برگزار کند. آن ها عنوان می کردند که مسولان فعلی ایران حاضر نخواهند شد تا سالگرد چهلمین پیروزی انقلاب را برگزار کنند. شاید یکی از دلایلی که آمریکایی ها را در این زمینه به اشتباه انداخته آن است که منبع خبری کاخ سفید عمدتا منافقین بودند .
جهانگیری ادامه داد: تحلیل ها و اینکه آمریکایی ها فکر می کنند در شهرهای ایران مردم به خیابان ها ریخته اند و انقلاب اسلامی ایران آشفته شده و با یک بهم ریختگی مواجه است، اخباری است که منافقین به آن ها می دهند و حرفهای آن ها را باور کرده اند .
وی با اشاره به اینکه تصمیماتی که دولت آمریکا برای ایران اتخاذ می کند بر پایه اخبار ساختگی و کذبی است که به دست آن ها می رسد، گفت: مقامات آمریکایی تصمیماتی می گیرند که این تصمیمات همواره به اعتبار این کشور و موقعیت آن ها در فضای بین المللی لطمه جدی وارد می کند .
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: اقدام آمریکا در خروج از برجام به دید ما ایرانی ها یک بازی دو سر باخت برای آمریکایی ها است .
جهانگیری با بیان اینکه آمریکا با خروج از برجام بازنده اخلاق در فضای بین المللی شد، اظهار کرد: ما 18 ماه با آمریکایی ها مذاکره کردیم. در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که دو کشور با یکدیگر بر سر موضوعاتی بحث کنند و سپس به توافق برسند و چندین کشور نیز پای کار باشند اما در یک حرکت یکی از طرف های توافق نامه عنوان کند که توافق نامه را قبول ندارد و آن را برهم می زند و این موضوع بیانگر آن است که آمریکا بازنده اخلاق بوده است .
وی گفت: با این حرکتی که آمریکایی ها در خروج از برجام از خود نشان دادند، دیگر کدام کشور حاضر می شود با آن ها بر سر میز مذاکره بنشیند و توافقنامه ای را با آن ها امضا کند .
معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: باخت دوم آمریکایی ها آن بود که فکر می کردند با خروج از برجام و آغاز تحریم ها می توانند اقتصاد ایران را خراب کنند و اوضاع سیاسی و اجتماعی کشور را بر هم بزنند اما شاهد نقطه مقابل این تصورات بودیم. آن ها به دنبال آن بودند تا جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند، اما نتوانستند و ما به میزانی که نیاز داشتیم نفت صادر کردیم .
جهانگیری عنوان کرد: خداوند عنایت کرده است تا در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با ابهت و افتخار بیشتری این جشن را برگزار کند. تحریم ها قطعا ما را اذیت خواهند کرد و به ما فشار وارد می کنند اما قدرت مدیریت کشور بر این اساس باید شکل بگیرد تا بتواند این تحریم ها را مدیریت کند و کشور را به جلو پیش ببرد .
وی با بیان اینکه از خلاقیت کارهایی بر می آید که از منابع ریالی بر نمی آید، گفت: مدیر خوب و با انگیزه مدیری است که در دوران سختی و تحریم به جای تسلیم شدن به دنبال راهکاری برای برون رفت از شرایط سخت باشد و با برنامه هایی که در محدوده مسولیت هایش ارائه می کند، به توسعه کشور کمک کند .
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه خوزستان رو به پیشرفت است و بر تارک پیشرفت ایران می درخشد، گفت: مصائب خوزستان به معنای مصائب ایران است و من به این موضوع باور دارم. همچنین پیشرفت خوزستان به معنای پیشرفت ایران است زیرا کشاورزی، صنعت، بنادر و... در این استان نقش محوری و ملی دارد .
جهانگیری ادامه داد: باید در هزینه کرد منابع در کشور نهایت دقت انجام بگیرد زیرا منابع کشور منابع محدودی است و از این منابع محدود باید بتوانیم بهترین استفاده را انجام دهیم .
وی با بیان اینکه باید از کارون به عنوان مهمترین و حیاتی ترین رودخانه ایران از عمق جان حفاظت کرد، گفت: تصمیماتی در شورای عالی آب اتخاذ شده است و باید اقدامات جدی در بحث ساماندهی رودخانه کارون و احیای این رودخانه به معنای جلوگیری از ورود فاضلاب به آن انجام شود .
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی حق ندارند فاضلاب خود را بدون تصفیه وارد رودخانه کارون کنند، عنوان کرد: آن بخش از واحدهای صنعتی و تولیدی که فاضلاب آن ها بدون حساب و کتاب وارد کارون می شود، باید در برنامه ششم به آن ها زمان داده شود تا این مساله را حل کنند و فاضلاب خود را بدون تصفیه وارد کارون نکنند.
  با حضور دکتر جهانگیری صورت گرفت؛ بهره برداری از فاز اول طرح احیای 550 هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام
 

  با حضور دکتر جهانگیری صورت گرفت؛  بهره برداری از فاز اول طرح احیای 550 هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام
دکتر اسحاق جهانگیری صبح روز (سه شنبه) در دومین روز از سفر خود به استان خوزستان با حضور در دشت شمال شرق اهواز و اراضی ابوفاضل، به همراه وزیر جهاد کشاورزی فاز اول طرح احیای 550 هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام را مورد بهره برداری قرار داد و همزمان با این رویداد، عملیات اجرایی فاز دوم این طرح آغاز شد .
معاون اول رئیس جمهور همچنین از طرح احداث شبکه فرعی آبیاری و زهکشی و تجهیز و نوسازی اراضی ابوفاضل بازدید کرد و در جریان احداث شبکه آبیاری و زهکشی دشت شمال شرق اهواز و برنامه زمانبندی اجرای فاز دوم این طرح قرار گرفت. گفتنی است فاز اول طرح احیای 550 هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام، 300 هزار هکتار است که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی فاز دوم به مساحت 250 هزار هکتار، آغاز شد.
معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد:اقدامات توسعه‌ای و زیربنایی انجام شده توسط دولت در تاریخ ایران بی سابقه است / ملت ایران مقاومت و وطن دوستی خوزستان را فراموش نمی‌کنند / اجرای طرح 550 هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام هدیه بزرگی به مردم این مناطق است
دکتر اسحاق جهانگیری پیش از ظهر روز (سه شنبه) در آیین بهره برداری از فاز اول طرح احیای 550 هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام با اشاره به ایستادگی و از خودگذشتگی مردم استان خوزستان در دوران دفاع مقدس گفت: مردم ایران ایستادگی، مقاومت، تلاش و وطن دوستی مردم استان خوزستان را فراموش نمی کنند و نقش تعیین کننده آنها در یاد ملت ایران ماندگار خواهد بود .
معاون اول رئیس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از آغاز بهره برداری از طرح 550 هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام اظهار امیدواری کرد: بهره برداری از این طرح با آثار و برکات فراوانی برای مردم همراه باشد و فاز دوم این طرح نیز در مدت زمان مناسب تکمیل شود .
دکتر جهانگیری همچنین با قدردانی از همه شرکت های فعال در اجرای این طرح و پیمانکاران گفت: موسسه جهاد نصر، وزارت نیرو، وزارت جهادکشاورزی و مسئولین استان و مجموعه ای از مدیران دست در دست هم دادند تا ین طرح بسیار بزرگ به خوبی اجرایی شود، که باید از آنها قدردانی شود .
معاون اول رئیس جمهور افزود: گاهی کارهای بزرگ و عظیمی در کشور انجام می شود که ابعاد آن به خوبی برای مردم تشریح نمی شود و گاهی نیز عده ای در خارج از کشور و گاه در داخل کشور تلاش می کنند نظام را ناکارآمد جلوه دهند و این را در ذهن مردم القا کنند که نظام قادر به حل مشکلات مردم نیست .
دکتر جهانگیری ادامه داد: آمریکا نیز در مرحله جدید تحریم ها دچار خطای بزرگی شد چرا که منبع اطلاعاتی آنها در خصوص ایران متکی به منافقین و سازمان های جاسوسی اسرائیل شده و بر اساس این اطلاعات غلط تبلیغات گسترده ای انجام داده اند و تصور کردند که نظام جمهوری اسلامی ایران ناکارآمد است و مردم ایران مقابل نظام قیام خواهند کرد و بارها اعلام کردند جمهوری اسلامی ایران قادر نخواهد بود چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار کند .
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اقداماتی که در کشور در جهت توسعه انجام شده اقداماتی کم سابقه در تاریخ ایران است و کارهای زیربنایی عظیمی در اقصی نقاط ایران صورت گرفته و نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته با وجود همه محدودیت ها، ‌تحریم، جنگ و گرفتاری هایی که دشمن به وجود آورده کارهای بزرگی را به انجام برساند .
معاون اول رئیس جمهور با بیان این که گاهی خود مسئولین در برخی مواقع سخنان منفی به زبان می آورند افزود: مسئولین باید دقت کنند که سخنان منفی آنها می تواند آثار نامطلوبی در افکار عمومی ایجاد کند .
دکتر جهانگیری در ادامه با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به استان خوزستان که در سال 92 و در ابتدای دولت یازدهم انجام شد تصریح کرد: در این سفر تمرکز دولت بر موضوع مصوبه سفر مقام معظم رهبری یعنی احیای 850 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بود که در سال های پیش از دولت تدبیر و امید چندان مورد توجه قرار نگرفته بود اما در این دولت با جدیت و اهتمام ویژه به آن پرداخته شد و امروز شاهد بهره برداری از فاز اول این طرح هستیم .
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که امور توسعه کشور با حضور بخش خصوصی باید انجام شود گفت: در سال جاری با وجود تحریم ها 32 درصد از بهای فروش نفت در صندوق توسعه ملی ذخیره شد، این در شرایطی است که در گذشته همه پول حاصل از فروش نفت برای اداره کشور هزینه می گردید. ما معتقدیم پول قرار گرفته در اختیار این صندوق باید صرف امور توسعه ای با حضور بخش خصوصی شود .
دکتر جهانگیری روند اجرایی طرح احیای 550 هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام را یادآور شد و اظهار داشت: بی انصافی است که در این شرایط دولت متهم به کم کاری می شود زیرا تنها در این استان مردم شاهدند که چه تحول عظیمی در امر یکپارچه سازی زمین، تسطیح و آبیاری نوین در حال انجام است، این کاری بزرگ و ملی است که به دست زحمتکش ترین افراد جامعه انجام شد .
وی با بیان این که دولت در ازای سرمایه گذاری چیزی از مردم نخواسته است به اجرای با قوت ادامه طرح و حفاظت از آنچه انجام شده است تأکید کرد .
دکتر جهانگیری بر استفاده مطلوب از منابع آبی کشور تأکید کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح هدیه بزرگی به مردم خوزستان بود و هشت میلیارد دلار نیز از صندوق توسعه ملی برای منابع آب غرب کشور هزینه شد و ده ها سد و تونل انتقال آب به بهره برداری رسید که آثار آن در آینده مشخص خواهد شد .
معاون اول رئیس جمهور افزود: در اجرای این طرح نیز مسایل زیست محیطی را رعایت کردیم تا برای همسایگان هم مشکلی ایجاد نشود. همچنین در سیستان و بلوچستان نیز در بخش آب و خاک از محل صندوق توسعه ملی هزینه هایی انجام شد تا منافع مردم و منطقه تأمین شود .
دکتر جهانگیری در ادامه با اشاره به مسأله ریزگردها در استان خوزستان تصریح کرد: یکی از دغدغه های مردم خوزستان مسأله ریزگردها بود به ویژه آنچه در سال 1395 رخ داد موجب ناراحتی همه مردم و مسئولان شد .
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در جلسه ای که بلافاصله پس از این اتفاق در ماهشهر برگزار شد، تأکید کردم که باید حل این مسأله در اولویت کارها قرار گیرد و از وزیر جهاد کشاورزی خواستم تا یک بار دیگر لباس جهاد سازندگی را بر تن کند و این دغدغه را از ذهن مردم خوزستان بزداید .
وی با بیان این که ریزدگردها دارای دو کانون داخلی و خارجی است گفت: کارهای بزرگی در زمینه نهال کاری، مرطوب سازی تالاب ها و مالت پاشی در سطح هزاران هکتار انجام شده است که تنها با یک اراده عاشق مردم این کار امکان پذیر بود .
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بارش خوب باران در پاییز امسال اظهار امیدواری کرد: به فضل الهی بارندگی ها تداوم داشته باشد تا همراه با اقدامات انجام شده دغدغه مردم خوزستان مرتفع شود. امسال دولت صد میلیون دلار به منظور مقابله با ریزگردها در خوزستان اختصاص داده است و منابع خوبی در اختیار استانداری و سازمان حفاظت از محیط زیست برای این امر وجود دارد .
دکتر جهانگیری همچنین از ایجاد 12 پست جدید برق در خوزستان خبر داد و گفت: با این اتفاق دیگر حادثه قطع برق در استان رخ نخواهد داد، ما مدیون و بدهکار مردم خوزستان و مردم ایران هستیم و باید هر چه در توان داریم برای آسایش و رفاه مردم به کار گیریم تا لبخند رضایت بر لب ملت شریف ایران بنشیند .
دکتر جهانگیری در پایان از حمایت رهبر معظم انقلاب به دولت و اختصاص منابع برای عمران و توسعه استان خوزستان و بخش های مورد نیاز کشور قدردانی کرد .
وزیر نیرو نیز در این مراسم گزارشی از اقدامات صورت گرفته جهت ایجاد شبکه های انتقال آبیاری برای طرح احیای 550 هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام ارائه کرد .
وزیر جهاد کشاورزی هم در این مراسم با اشاره به این که در اجرای طرح احیای اراضی خوزستان و ایلام عملیات و اقدامات چندگانه ای انجام شده گفت: در راستای اجرای این برنامه ها بومی سازی های ارزشمندی در کشور انجام شده و ظرفیت و توان مهندسی کشور ارتقا یافته است .
نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این مراسم با تأکید بر این که کار دولت تدبیر و امید در خصوص احیای اراضی خوزستان و ایلام شبیه معجزه بوده است گفت: از سال 75 تا سال 92 تنها 17 درصد از این طرح اجرایی شد، اگر با همین سرعت ادامه پیدا می کرد برای تکمیل آن باید 83 سال صبر می کردیم اما با تلاش های دولت تدبیر و امید و حمایت های مقام معظم رهبری امروز شاهد پیشرفت و اجرای خوب طرح احیای اراضی هستیم .
 

بازدید دکتر جهانگیری از طرح نهال کاری مقابله با ریزگردها / آغاز عملیات نهال کاری سال 97 در کانون ریزگردها با حضور معاون اول رئیس جمهور
دکتر اسحاق جهانگیری پیش از ظهر روز (سه شنبه) با حضور در جنوب شرق اهواز، به همراه وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از نزدیک در جریان روند اجرای طرح نهال کاری، مقابله با ریزگردها قرار گرفت و مجریان طرح گزارشی از عملکرد مهار و مقابله با پدیده ریزگردها و بیابان زدایی ارائه کردند .
معاون اول رئیس جمهور همچنین به صورت نمادین یک نهال غرس کرد و همزمان با آن عملیات نهال کاری سال 97 در کانون ریزگردها آغاز شد.

افتتاح ورزشگاه 30 هزار نفری فولاد خوزستان توسط معاون اول رئیس جمهور
،دکتر اسحاق جهانگیری به همراه وزیر ورزش و جوانان پس از افتتاح این ورزشگاه از بخش های مختلف آن بازدید کرد. مجموعه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان در شمال شرقی اهواز و در محل اختصاصی باشگاه فولاد خوزستان واقع شده و در زمینی به مساحت 22 هکتار و با هزینه ای بالغ بر 150 میلیارد تومان ساخته شده است.

دکتر جهانگیری در حاشیه افتتاح ورزشگاه فولاد خوزستان: استان خوزستان یکی از کانون‌های امن منطقه است / خوزستان می‌تواند هر روز جشنواره‌ای از افتتاح طرح‌های مختلف باشد
معاون اول رئیس جمهور استان خوزستان را از استان‌های مهم و قطب اقتصادی کشور برشمرد و با تأکید بر این که استان خوزستان در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت نفت، پتروشیمی، فولاد و کشاورزی در کشور سرآمد است گفت: خوزستان می‌تواند هر روز جشنواره‌ای از افتتاح طرح‌های مختلف باشد و پیشرفت آن الگویی برای سایر استان‌های کشور باشد .
دکتر اسحاق جهانگیری ظهر امروز در حاشیه افتتاح ورزشگاه فولاد خوزستان، پس از ادای احترام به یادمان شهدای فولاد خوزستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: واحدهای بزرگ تولیدی و اقتصادی و صنعتی باید به مسایل اجتماعی و رفاه مردم مناطق پیرامونی خود توجه داشته باشند .
وی افزود: در یکی از جلسات شورای اقتصاد نیز این موضوع به تصویب رسید که واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی باید حتی در دوره اجرای طرح، چهار درصد از سرمایه گذاری و هزینه های اجرای طرح را صرف مسایل اجتماعی مردم مناطق پیرامونی خود کنند .
دکتر جهانگیری ادامه داد: ‌مردمی که در اطراف واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ زندگی می کنند با برخی مسایل اجتماعی و زیست محیطی مواجه هستند که باید حتماً به این مسایل توجه و رسیدگی شود و فولاد خوزستان که یکی از واحدهای تولیدی مهم کشور است این موضوع را مدنظر قرار داده و در زمینه مسایل اجتماعی، رفاه و ورزش جوانان گام های مهمی برداشته است .
معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از اقدام فولاد خوزستان در جهت احداث ورزشگاه 30 هزار نفری و سرمایه گذاری 150 میلیارد تومان برای احداث این ورزشگاه اظهار امیدواری کرد: سایر واحدهای تولیدی و صنعتی نیز که از امکان سرمایه گذاری برخوردار هستند، نسبت به احداث اماکن ورزشی و توجه به مسایل رفاهی مردم اقدام کنند .
دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به حادثه تروریستی اهواز که در تاریخ 31 شهریور ماه امسال صورت گرفت تصریح کرد: خوشبختانه استان خوزستان و اهواز یکی از کانون های امن منطقه و از مناطق در حال توسعه است که روز به روز به روند توسعه و امنیت آن افزوده می شود.

افتتاح واحد تولیدی نمک دریایی با حضور معاون اول رییس جمهور
اسحاق جهانگیری طرح صنعتی تولید نمک دریایی دلفین را در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز افتتاح کرد .
میزان سرمایه گذاری انجام گرفته برای احداث این واحد صنعتی 300 میلیارد ریال است و برای 31 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی شده است .
این شرکت با رویکرد صادراتی در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز احداث شده و پیش بینی شده تا علاوه بر نیاز داخل از سال آینده بخشی از محصولات خود را صادر کند .
اجرای این طرح نقش بسیار موثری در ایجاد اشتغال برای جوانان و همچنین رشد و توسعه اقتصادی استان و منطقه دارد .
این طرح صنعتی در مدت زمان 24 ماه به بهره برداری رسید .
در مراسم افتتاح این واحد صنعتی وزیر صنعت، معدت و تجارت و استاندار خوزستان نیز حضور داشتند.
 

فاز دوم کارخانه نوین چوب در اهواز با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید
  فاز دوم طرح تولید انواع ورق های تخته فشرده و MDF شرکت نوین چوب با حضور معاون اول رییس جمهور در اهواز به بهره برداری رسید .
اسحاق جهانگیری در روز سفر دوم خود به خوزستان در اهواز فاز دوم طرح تولید انواع ورق های تخته فشرده و MDF شرکت نوین چوب را افتتاح کرد .
اعتبار ریالی این فاز معادل 400 میلیارد ریال و اعتبار ارزی آن 20 میلیون یورویی است .
این طرح در زمینی به مساحت 5 هکتار و با تعهد ایجاد اشتغال برای 350 نفر اجرایی شده است .
 
طرح صنعتی نوین چوب در مدت زمان 16 ماه در محل شهرک صنعتی شماره 2 اهواز به بهره برداری رسید.
 

معاون اول رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از پروژه‌های صنعتی خوزستان:  با اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های داخلی از مشکلات عبور خواهیم کرد / وظیفه دولت، نهاد‌های مدنی و نظام بانکی کشور برطرف کردن موانع پیش روی بخش خصوصی است
دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز در بخش پایانی سفر دو روزه خود به استان خوزستان با حضور در کارخانه نوین چوب، ضمن افتتاح این واحد صنعتی از خط تولید آن بازدید کرد و با توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت از ظرفیت تولید و جزئیات فنی این واحد تولیدی مطلع شد .
معاون اول رئیس جمهور همچنین در آیین افتتاح این کارخانه و مراسم بهره برداری از پروژه های صنعتی استان خوزستان با تأکید بر این که باید برای فرزندان کشور فرصت های شغلی فراهم کنیم گفت: باید در جهت اشتغالزایی تلاش کنیم تا جوانان دغدغه شغل نداشته باشند .
دکتر جهانگیری با اشاره به انتظارات مردم از بخش صنعت کشور برای تأمین نیازهای داخلی با کیفیت و قیمت مناسب و نیز حضور در بازارهای بین المللی برای تأمین ارز مورد نیاز کشور تصریح کرد: مردم از بخش صنعت انتظار دارند ضمن صیانت از اشتغال موجود، فرصت های شغلی جدیدی برای فرزندان کشور ایجاد کنند اما از طرف دیگر بخش صنعت در معرض فشار دشمنان است که باید در مقابل این فشارها نیز ایستادگی کنند .
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر این که ظرفیت ها و فرصت های بیشماری همچون بخش خصوصی قوی، منابع طبیعی فراوان، دشت های حاصلخیز و منابع نفت و گاز فراوان در کشور برای توسعه وجود دارد، اظهار داشت: مهمتر از همه این ظرفیت ها نیروی انسانی تحصیلکرده جوان و پرانرژی است که قادر است در کشور تحول ایجاد کند .
دکتر جهانگیری با اشاره به این که ایران از هر جهت دارای شرایط استثنایی و ظرفیت های منحصر به فرد است تصریح کرد: ما با اتکا به این فرصت ها و با تأسی از اقتصاد مقاومتی قادر هستیم بر مشکلات کشور غلبه کرده و سختی ها را پشت سر بگذاریم .
معاون اول رئیس جمهور با بیان این که دیدن تولیدگرانی که با روحیه و انگیزه بالا به دنبال توسعه و اشتغالزایی در کشور هستند مایه سربلندی و خشنودی مسئولان می شود گفت: با اتکاء به این ظرفیت بخش خصوصی می توان کارهای بسیار بزرگ انجام داد. و وظیفه دولت و نهادهای مدنی نظیر اتاق بازرگانی نظام بانکی کشور این است که مشکلات پیش روی بخش خصوصی را برطرف کنند .
دکتر جهانگیری ضمن این که از صاحب نظران خواست تا برای تأمین منابع ریالی بخش خصوصی راهکارهای قابل اجرا ارائه کنند، گفت: خدا شاهد است وقتی فرزندان جوان اعم از دختر و پسر را در این کارخانه مشغول دیدم آرزو کردم که روزی برسد که همه جوانان کشور شغلی آبرومند داشته باشند .
وی افزود: این کار شدنی است زیرا ایران از ظرفیت ها و شرایط منحصر به فردی برخوردار است که قابل قیاس با هیچ یک از کشورهای همسایه نیست .
معاون اول رئیس جمهور افزود: قانون اساسی، سیاست های اصل 44 و سیاست دولت، حمایت از بخش خصوصی است و ما تأکید داریم که بخش خصوصی میدان دار اقتصاد کشور باشد. دیگر روزگاری که با حضور مقامات دولتی چند کارخانه دولتی افتتاح شود سپری شده است و امروز و فردا متعلق به بخش خصوصی است .
دکتر جهانگیری در پایان افزود: حتماً با حضور وزیر جوان و پرانگیزه صمت، مشکلات بخش خصوصی را برطرف خواهیم کرد و امیدوارم با فروکش کردن شرایط ملتهب اقتصادی در یکی دو ماه آینده بتوانیم مشکلات آنها را بیش از پیش مرتفع کنیم.
 
کد: 46435
نویسنده خبر: فاطمه خاک جسته

تصاویر مرتبط


Text/HTML
به منظور ورود محتوا می بایست حالت نمایش پرتال را در وضعیت ویرایش قرار داده سپس از منوی ماژول و یا لینک موجود استفاده نمایید.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/91031/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمله پهپادی به پایگاه هوایی عوبدای اسرائیل + جزئیات

شناسایی بیش از 8 هزار تن اضافه تناژ در جاده‌های خوزستان

برگزاری ششمین کنگره شعر ملی خلیج فارس در هندیجان

تقویت ارتباطات سیار در مناطق روستایی و شهری خوزستان

نعیم قاسم: هیچ‌گونه کنار گذاشتن رویارویی و عقب‌نشینی از حمایت از غزه وجود ندارد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به ایلات اشغالی

معاون دبیرکل حزب‌الله: هیچ‌گونه کنار گذاشتن رویارویی و عقب‌نشینی از حمایت از غزه وجود ندارد

کودک خرمشهری فرشته نجات شد

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال و فانوس به‌دستان لیگ

ثبت آلودگی هوا در 5 شهر خوزستان

هوای دو شهر خوزستان در وضعیت «قرمز»

کاهش 28 درصدی پرونده‌های محاکم تجدیدنظر استان خوزستان

اهدای اعضای بدن یک کودک خرمشهری به بیماران نیازمند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/01

بچه بال مگسی رو واکس زده!

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

عکس/ پلمب 7 واحد صنفی در اهواز به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فرنگی‌کاران خوزستانی در رقابت‌های بین‌المللی جام شاهد 14 مدال رنگارنگ کسب کردند

خرمشهر در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

جمله عجیب بعد از شکست مقابل پرسپولیس | چه اخلاق خوبی داری!

اوقات شرعی اهواز، یکم اردیبهشت 1403

گذار مقاومت از سلاح های قدیمی به پهپادها و موشک های نقطه زن

پرواز دو یا سه کوادکوپتر در اصفهان در حد اسباب‌بازی است/ حماس یک جریان ریشه‌دار مردمی و یک حرکت آزادی‌بخش در مقابل اشغال است

اجرای طرح آبیاری قطره‌ای - نواری در کشت برنج

خوزستانی‌های پرسپولیس قاتل صنعت‌نفت آبادان!

آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی؛ آمار شهدا و مجروحان | اسرائیل: ما نبودیم!

مارکو: لیگ ایران به اندازه 7 سال پیش بازیکن باکیفیت ندارد

امکان افزایش 2 برابری تولید گندم در خوزستان

ماجرای آزادی دریانورد هندی کشتی توقیفی MCS Aries چه بود؟

3 کشته و 5 مصدوم در تصادف جاده هفتگل - اهواز

یک مادر، دوازدهمین یار شمس‌آذر مقابل استقلال

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

دمای خوزستان چه زمانی 50 درجه می‌شود؟

پدر علم قنات ایران درگذشت

اهدای عضو پسر نوجوان خرمشهری به 2 نفر جان دوباره بخشید

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

ائتلاف بین‌المللی «ناوگان آزادی» از ترکیه راهی غزه می‌شود

اجرای 60 طرح محرومیت زدایی در شهرستان پلدشت

سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن

شبیه‌ترین به پرسپولیس؛ تصور خطرناکی که اصلاح شد!