پیام خوزستان

آخرين مطالب

نماینده دزفول در مجلس:

تحریم های هوشمند آمریکا ناکام خواهند ماند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دزفول - عضو کمیسیون تولید ملی و نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های اخیر دشمن علیه ایران گفت: تحریم های هوشمند استکبار با ایستادگی ملت ایران ناکام خواهند ماند.
به گزارش ایرنا عباس پاپی زاده عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران از 40 سال پیش مورد تحریم های ظالمانه و بی سابقه برخی کشورها قرار گرفته زیرا منافع این کشورها با انقلاب اسلامی در منطقه به خطر افتاده است.
وی با بیان اینکه این تحریم ها در سال های اخیر در اشکال و سبک های جدیدی ظاهر شده اند، گفت: وزارت خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا به صورت هدفمند تحریم های هوشمندی علیه ایران اعمال و شرکت های طرف قرارداد ما را مجبور به کاهش مراودات اقتصادی خود با ایران کرده اند.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس این اعمال فشارها نفت ایران باید با حداقل قیمت خریداری شود در غیر این صورت منافع آن کشورها در بازار جهانی به خطر خواهد افتاد.
وی اظهار داشت: کارمندان ویژه ای نیز برای انجام تبلیغات روانی در کنار تحریم های هوشمند وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا استخدام شده که هدف آنها کشورهای دوست و طرف قرارداد ایران است.
پاپی زاده افزود: متاسفانه قبل از ورود به درگیری اقتصادی بخشی از اقتصاد کشور توسط برخی افراد داخلی با مشکل مواجه شده بود.
وی گفت: دولت آمریکا در ایجاد جنگ روانی به خوبی عمل کرده و کار خود را به خوبی بلد است چراکه در جنگ های گذشته رقبای تجاری خود را بدون پرداخت هیچ خسارتی شکست داده تا درس عبرتی برای دیگر رقبا باشند.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم با مقاومت و پایداری و شناخت خود از دولت، محکم تر از قبل ایستاده اند و می توانند این فشارهای اقتصادی را کاهش دهند.
** تحریم های 13 آبان بی اثر بودند
عضو کمیسیون تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخی بی برنامگی منجر به وارد شدن آسیب و خسارت به کشور شد که با نشست های مختلف با سه قوه در تلاش هستیم شرایط به وضعیت عادی بازگردد.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی انسجام در برخورد با تحریم ها را در پیش گرفته و مردم نیز باید به تصمیمات مسئولان اعتماد کنند.
پاپی زاده اظهار داشت: در حال حاضر با اعمال سیاست هایی شاهد تثبیت قیمت ها خواهیم بود چراکه بعد از 13 آبان افزایش قیمت غیرمعمولی نداشتیم و اکنون آرامش نسبی در بازار حاکم است.
وی افزود: جنگ روانی ترامپ قبل از هرگونه تهاجمی مدیران و بازار را دچار ترس و دلهره کرد و در نهایت مردم متوجه شدند نمی توانند به بازار ارز و سکه اعتماد کنند.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: افراد زیادی در این بازار شکست خوردند و فقط دلالان به سودهایی رسیدند.
وی افزود: طبق نتایج یک نظرسنجی 26 درصد مردم تحریم ها را عامل مشکلات ارزی و اقتصادی کشور عنوان کرده اند و 74 درصد عواملی غیر از تحریم ها را عامل این وضعیت می دانند.
** زمینه صادرات محصولات کشاورزی به روسیه فراهم شده است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین مشکلات کشاورزی را رعایت نشدن الگوی کشت دانست و گفت: مجلس اقدامات خوبی در این خصوص انجام داده که اگر طبق آنها عمل شود 80 درصد از مشکلات کشاورزان حل خواهد شد.
وی افزود: محصولی باید کشت شود که علاوه بر همخوانی با ظرفیت های آبی منطقه، بازار فروش و امکان صادرات داشته باشد.
پاپی زاده اظهار داشت: تعدد تصمیم گیران در 50 سال گذشته و دخالت دستگاه های دیگر در این حوزه مشکل ساز شده بود لذا در سال 91 قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی در مجلس تصویب و به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد.
وی افزود: کشاورزان در گذشته محصولات موردنظر را می کاشتند ولی هنگام برداشت وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان با برداشت، همان محصول را از خارج وارد می کرد که بخش کشاورزی با این کار آسیب می دید و از طرف دیگر موجب خودکفایی دلالان و تاجران شده بود.
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: بارها شاهد بودیم که همزمان با برداشت سیب زمینی، پیاز و گوجه همین محصولات وارد می شدند و کشاورزان ضررهای فراوانی متحمل می شدند که با تصویب مجلس تنظیم بازار و بازاریابی محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد.
وی افزود: بعد از تصویب این قانون، اجازه واردات محصولاتی که در کشور به خودکفایی رسیده اند داده نمی شود و اگر این اتفاق رخ دهد قاچاق محسوب می شود.
پاپی زاده اضافه کرد: با وجود تصویب قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی بارها این قانون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نقض شده و دخالت هایی صورت گرفته که منجر به سوال از وزیر مربوطه توسط مجلس شده است.
وی گفت: در حال حاضر با پیگیری های فراوان مشکل صادرات و قرنطینه حل شده و زمینه صادرات به روسیه نیز فراهم شده است.
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی درخصوص پایانه صادراتی دزفول نیز گفت: مجوز احداث پایانه صادراتی دزفول دریافت شده و بخش خصوصی در مرحله تعیین زمین است.
** مجوز جذب 800 نفر در آموزش و پرورش دزفول گرفته شد
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کمبود نیرو در آموزش و پرورش دزفول پیگیری های فراوانی برای جذب نیرو با وزیر آموزش و پرورش انجام شد که نتیجه این پیگیری ها اخذ مجوز جذب 800 نفر در دزفول است.
وی افزود: جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش دزفول در حال حاضر مراحل قانونی را طی می کند و در ماه های آینده انجام خواهد شد.
** بهسازی جاده های روستایی دزفول در حال انجام است
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: سال 91 دزفول در بین 23 شهرستان استان خوزستان رتبه 21 را در حوزه راه داشت که با اقدامات انجام شده اکنون این رتبه بهبود یافته است ولی هنوز جای کار بسیاری وجود دارد چرا که حدود سه دهه هیچ اقدامی در این حوزه انجام نشده و جبران این عقب ماندگی ها نیازمند سال ها زمان است.
وی با بیان اینکه تاکنون عملیات جاده سازی 40 کیلومتر از جاده های روستایی دهستان احمدفداله انجام شده است، افزود: اخیرا150 میلیارد ریال اعتبار برای جاده سازی در احمدفداله و دره کاید دزفول اختصاص یافته که با این اعتبار حدود 40 کیلومتر جاده سازی خواهد شد.
پاپی زاده گفت: پیمانکار این جاده ها اردیبهشت ماه مشخص شده بود ولی بدلیل افزایش ناگهانی قیمت ها از اجرای پروژه خودداری کرد البته از طریق قانون پیگیر انجام تعهدات پیمانکار هستیم.
وی درخصوص اجرای پروژه راه پاشنه زاگرس با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت نیز اظهار داشت: گام نخست این پروژه از سه راهی زیباشهر تا بعد از شهرک المهدی بود که به طول 6 کیلومتر انجام شد؛ گام دوم این پروژه نیز از روستای توت علیا تا شهر سردشت به طول سه کیلومتر است که این گام با صرف اعتباری افزون بر 70 میلیارد ریال افتتاح شد.
وی افزود: گام سوم این پروژه نیز بعد از روستای توت علیا تا روستای گاومیر است که در حال اجراست و تا پایان امسال 10 کیلومتر دیگر آن آسفالت و تکمیل خواهد شد ضمن اینکه گام چهارم این پروژه نیز در مرحله انجام مطالعات و برگزاری مناقصه پیمانکار است.
نایب رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه مجلس ادامه داد: برای کل پروژه پاشنه زاگرس یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز بوده که بخشی از آن از محل اعتبارات ملی تامین شده و برای تامین مابقی آن نیز مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: با اجرای این پروژه سه راه بنوت به استاندارد جاده های شریانی رسیده و به بزرگراه تبدیل شده است؛ جاده روستایی سبزآب - سربیشه نیز به مرحله آسفالت رسیده و جاده ماهور برنجی نیز در حال بهسازی است.
پاپی زاده اظهار داشت: بهسازی جاده شهر چغامیش نیز به طول 10 کیلومتر آغاز شده و در مرحله خاک برداری است که با اجرای کامل پروژه پاشنه زاگرس دسترسی به استان های مرکزی آسان خواهد شد و زمان را 50 درصد کاهش خواهد داد.
** جاده بن جعفر دزفول به زودی تعریض می شود
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی درخصوص بهسازی بن جعفر که یکی از جاده های حادثه ساز و خونبار این شهرستان است، گفت: اعتبار اولیه برای بهسازی و تعریض این جاده 70 میلیارد ریال است که ممکن است تا 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته باشد.
وی افزود: یک پیمانکار خوب با رایزنی های انجام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شده و بزودی عملیات تعریض این جاده مهم آغاز خواهد شد.
پاپی زاده درخصوص بهسازی و تعریض جاده آوج به میانرود نیز اظهار داشت: مجوز احداث این جاده با همکاری رئیس سازمان برنامه و بودجه اخذ شده است.
وی افزود: بزرگراه کنارگذر شرقی دزفول که بار ترافیکی شهر دزفول را در خود می گنجاند و به اهواز می رود با احداث این جاده بهسازی می شود و 20 کیلومتر از مسیر دزفول به اهواز را می کاهد.
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: 70 درصد بهسازی جاده سیاه منصور تا آوج انجام شده و اوایل 98 بهره برداری می شود.
وی افزود: گام دوم این جاده نیز از آوج به سمت میانرود نیازمند عقب نشینی اراضی 2 طرف جاده است تا پس از حل مشکل معارضان باند جدید احداث شود.
پاپی زاده اظهار داشت: برای احداث پل و جاده میانرود نیز در تلاش هستیم بزودی 250 میلیارد ریال اعتبار جذب کنیم.
** ظرفیت بانوان در مدیریت بخش های مختلف استفاده خواهد شد
پاپی زاده درخصوص استفاده از بانوان در مدیریت بخش های مختلف این شهرستان گفت: بانوان 50 درصد جامعه را تشکیل می دهند که باید از این ظرفیت خاموش برای مدیریت ها استفاده شود.
وی با تاکید بر لزوم بکارگیری بانوان در مدیریت حوزه های مختلف از جمله آموزش و پرورش و بهداشت و درمان افزود: آمادگی لازم برای استفاده از ظرفیت بانوان دزفول در مدیریت حوزه های مختلف وجود دارد.
** 2 هزار فرصت شغلی با افتتاح طرح های درمانی دزفول ایجاد می شود
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح های در حال اجرای دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان گفت: هشت بیمارستان در حال حاضر در شهرستان دزفول در حال ساخت است که چهار بیمارستان در مناطق شهری و چهار بیمارستان در مناطق روستایی است.
وی با اشاره به تدوین برنامه بلند مدت برای توسعه درمان تخصصی و فوق تخصصی در دزفول افزود: به دنبال تبدیل شهرستان دزفول به عنوان قطب بهداشتی درمانی جنوب غرب کشور هستیم.
پاپی زاده اضافه کرد: این کار موجب ارائه خدمات بهتر به بخش های حاشیه ای و دور از شهر می شود.
وی گفت: بیمارستان تخصصی زنان و زایمان به عنوان تنها بیمارستان ویژه زنان در استان خوزستان ساخته شده که با بهره برداری از آن پیشرفته ترین روش های زایمانی روز دنیا استفاده خواهد شد و امکان زایمان همزمان 27 مادر با استفاده از روش های نوین در این بیمارستان ممکن خواهد بود.
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: بیمارستان 110 تختخوابه دزفول نیز در حال ساخت است و تا پایان سال بهره برداری می شود.
وی اظهار داشت: بیمارستان تامین اجتماعی دزفول که آخرین بیمارستان تامین اجتماعی کشور است نیز در مرحله نازک کاری و نصب تجهیزات است و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
پاپی زاده افزود: بیمارستان 400 تختخوابه تخصصی و فوق تخصصی یازهرای دزفول نیز در حال ساخت است که گام نخست این بیمارستان شامل 250 تخت تا یکسال و نیم آینده بهره برداری می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه بیمارستان سازی در دزفول در حال هزینه است، گفت: این بیمارستان ها از محل اعتبارات دولتی ساخته می شوند.
وی به بهسازی بیمارستان بزرگ دزفول نیز اشاره کرد و افزود: افزایش حدود 60 تخت بیمارستانی به فضای اورژانس بیمارستان بزرگ و اضافه کردن 30 تخت دیگر در بخش سوانح و سوختگی بیمارستان بزرگ از دیگر اقدامات در حال انجام است که بزودی نتایج آن مشهود خواهد بود.
7278/3022

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/91220/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

200 روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم)

راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

رزرو شهریار مغانلو برای پرسپولیس!