پیام خوزستان

آخرين مطالب

قنواتی: طرح تفکیک از مبدا پسماندها با مشارکت همه فعالین این حوزه در اهواز اجرایی می شود اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه در طرح تفکیک از مبدا پسماند هیچ یک از زباله گردهای فعلی و سایر کارگاههای بازیافت حذف نمی شود، گفت: این طرح با مشارکت همین عزیزان اجرا می شود.
به گزارش اداره ارتباطات سازمان پسماند در سی و نهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز که به ریاست سید ناصر موسوی نژاد و اعضای کمیسیون حاجتی، فلسفی، باباپور، قنوات، لطفعلی زاده و حجت الاسلام موسی پور در محل سازمان مدیریت پسماند تشکیل شد، قنواتی رییس سازمان پسماند با اشاره به دستور کار جلسه که بررسی وضعیت طرح تفکیک پسماند اهواز از مبداء بود، ضمن تشکر از اهمیتی که اعضای شورای پنجم برای اجرای طرح مهم تفکیک از مبداء پسماند در شهر اهواز قائل هستند، گفت: خوشبختانه شورای پنجم اجرای این طرح را در قالب یکی از برنامه های جدی خود در شورای پنجم گنجانید که این امر نشان دهنده شناخت درست چالش های مدیریت شهری توسط شورای شهر و آشنایی با یکی از موانع توسعه شهری و البته نگاه سازنده ای است که شورای پنجم شهر اهواز به بحث محیط زیست دارد .
محمدرضا قنواتی خاطر نشان کرد: در حالی که بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته 86 درصد مردم اهواز با طرح تفکیک آشنایی دارند و بیش از نیمی از شهروندان اهوازی خواهان اجرای این طرح، مانند برخی کلانشهرها هستند و الزامات متعدد قانونی و زیست محیطی برای اجرای این طرح وجود دارد، ولی متاسفانه شاهد عدم اجرای این طرح در شهر اهواز در ادوار قبل بودیم.
رییس سازمان مدیریت پسماند، صیانت از محیط زیست، تامین بهداشت عمومی، افزایش کیفیت نظافت شهری، ساماندهی دوره‌گردها و کارگاه‌های بازیافت و...را از جمله اهداف اجرای طرح تفکیک از مبداء پسماند در شهر اهواز دانست و خاطر نشان کرد: اولویت اجرای این طرح منازل مسکونی، مجتمع های اداری و تجاری، فروشگاه‌های بزرگ، ادارات، نهاد های دولتی و غیر دولتی و مراکز آموزشی است.
این مقام مسئول اضافه کرد: اجرای طرح تفکیک پس از ماه ها کارشناسی، استفاده از الگوهای موفق و مدل‌سازی مبتنی بر اقتضائات موجود فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر اهواز و هماهنگی با نهادهای ذی‌ربط میسر شده است و شخص شهرداراهواز، اراده جدی مبنی بر اجرای این طرح دارد
قنواتی به جزییاتی از این طرح اذعان کرد: در قالب اجرای این طرح زباله‌گردها و انبارهای ضایعاتی و چرخه بازیافت که در حال انجام کار در صنایع تبدیلی پسماند هستند ساماندهی خواهند شد و به هیچ وجه برنامه‌ای برای حذف اشتغال این عزیزان وجود ندارد، چرا که طراحان برنامه تفکیک از مبداء پسماند در اهواز، زباله‌گردها و انبارهای ضایعاتی را بازوان اجرای این طرح می دانند که با همکاری و همیاری همه فعالان عرصه بازیافت در شهر اهواز است که می توان به موفقیت این طرح در اهواز امیدوار بود .
وی به تاکید دادستان عمومی و انقلاب شهر اهواز مبنی بر اجرای طرح تفکیک از مبداء پسماند اشاره کرد و گفت: امروز عزمی عمومی برای اجرای این طرح بوجود آمده و حمایت و موافقت اعضای محترم کمیسیون خدمات شهری شورای پنجم برای مجریان این طرح بسیار دلگرم کننده است .
مدیر عامل سازمان پسماند اظهار داشت: ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها، شهرداری‌ها را در مراکز استان‌هایی که بالای یک میلیون نفر جمعیت دارند ملزم به تفکیک پسماندهای عادی کرده است، همچنین ماده 16 قانون مدیریت پسماند، شهرداری را در قبال مدیریت اجرایی پسماند عادی پاسخگو می داند و بر موضوع تفکیک از مبداء پسماند تاکید دارد، بنابراین نظر قانون نسبت به لزوم اجرای طرح تفکیک کاملاً مثبت، جدی و الزام آور است.
قنواتی در ادامه توضیح داد: پیمانکارانی که پس از طی فرآیند قانونی، مجری اجرای طرح تفکیک خواهند شد موظف هستند در فرصت زمانی مشخص کلیه زباله‌‌گردها و انبارهای ضایعاتی را برای اجرای این طرح بکارگیری کنند و همچنین ملزم به اقدامات بستر ساز فرهنگی در اجرای این طرح صورت هستند.
در ادامه این جلسه، جزئیات طرح تفکیک از مبداء پسماند در سطح شهر اهواز و فراخوان و اسناد ارزیابی کیفی این مزایده به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای شهر، نظرات کارشناسی خود را عنوان داشتند .
در پایان این جلسه سید ناصر موسوی نژاد رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز، از زحمات و مساعی صورت گرفته در سازمان پسماند تقدیر ویژه کرد و گفت: هیچ عاملی نباید مانع خدمت‌رسانی بدنه اجرایی و خدمات شهرداری اهواز به شهروندان شریف اهوازی شود .
موسوی نژاد، حمایت اعضای شورای شهر را از اجرای طرح تفکیک از مبداء پسماند اعلام کرد و در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم با همکاری متقابل زباله‌گردها و انبارهای ضایعاتی و فعالان صنایع تبدیلی با سازمان پسماند، این طرح کیفیت زندگی در سطح شهر اهواز را افزایش دهد .

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/91343/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

ثبت صادرات 6 میلیارد دلاری در خوزستان

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

95 درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند

رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود

جزئیات دیدار یحیی السنوار با رهبران حماس روی زمین

پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن 2 مربی در المپیک است

اجرای طرح کشت چوب در 300 هزار هکتار از اراضی خوزستان

بیش از 370 هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد

استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت

طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است

خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

صحبتهای امین میرزازاده قهرمان مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال 2023

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول شفیلد توسط بوگل در دقیقه 35

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

هرروز یک سری مشکل هست!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد