پیام خوزستان

آخرين مطالب

تولید بیش از 8 هزار برنامه به مناسبت 40 سالگی انقلاب در صداوسیمای خوزستان فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان با بیان اینکه بیش از هشت هزار و 300 برنامه به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در صداوسیمای مرکز خوزستان تولید شده است‏، گفت: در شرایطی که هجمه رسانه‌ای متوجه نظام اسلامی است باید کارنامه انقلاب را برای مردم تبیین کنیم.
به گزارش ایسنا ـ منطقه خوزستان، مسلم رحیمی‏، در نشست خبری 40 سالگی انقلاب اسلامی با اصحاب رسانه که امروز 27 آبان‌ ماه برگزار شد، با بیان اینکه ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سال 95 تشکیل شد و ما از سال 96 ساخت بعضی از تولیدات را آغاز کردیم‏، گفت: تولیدات در شش حوزه‏ سیما، صدا، فضای مجازی، پژوهش و خبر تهیه شده‌اند.
وی ادامه داد: جایگاه استان خوزستان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی در بین استان‌های کشور ویژه است. جهاد عشایر عرب خوزستان بر علیه استعمار انگلیس‏، مبارزات قوم بختیاری و مبارزات شهرهای کوچک استان بر علیه پهلوی نشان دهنده حضور مردم خوزستان در قیام‌های انقلابی است. باید نقش مبارزان انقلابی استان خوزستان همچون آیت‌الله بهبهانی، به عنوان اولین مرجع تقلیدی که در دفاع از امام ده روز در منزل ایشان بیتوته کرد و همچنین حضور یک نفر از استان خوزستان به دعوت امام راحل در خبرگان قانون اساسی‏ و مجاهدت‌های صورت گرفته در دفاع مقدس در شهر سوسنگرد، نشان داده شود؛ ما رسانه‌ای‌ها هر چه در این زمینه کار کنیم همچنان در ابتدای راه هستیم.
رحیمی گفت: در راستای به تصویرکشیدن 40 سال انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی در صدا و سیمای مرکز خوزستان تهیه شده است. مجموعه یازده قسمتی به نام «برگ و باد» شامل تصاویر تازه‌ای از انقلاب اسلامی در خوزستان و پاسخ به چرایی انقلاب اسلامی تهیه شده است. برنامه «کارنامه» عملکرد چهل سالگی انقلاب اسلامی است که یکی از مهم‌ترین نکات آن حضور مسئولان در این برنامه است؛ نقطه اوج برنامه حضور استانداران خوزستان از ابتدای انقلاب اسلامی صرف‌نظر از گرایشات سیاسی در این برنامه و بیان اقدامات آنها در مدت مسئولیت در استان است. همچنین به استاندار خوزستان پیشنهاد داده‌ایم که این استانداران در یک همایش گردهم جمع شوند تا نمادی از وحدت همه سلایق فکری در استان باشد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان بیان کرد: همچنین در مستند سی دقیقه‌ای مهم‌ترین فعالیت‌های انقلاب اسلامی در استان به تصویر کشیده می‌شود. تولیداتی هم در زمینه نقش علما‏، بازار، شهرها و اماکن در انقلاب اسلامی تولید شده است. نکات مهم وصیت‌نامه الهی سیاسی امام راحل در سی قسمت در قالب کار گرافیکی بازپخش می‌شود. همچنین به میمنت سی‌امین سال رهبری مقام معظم رهبری برنامه‌ای به نام «امین روح‌الله» تهیه شده که به بررسی پس از رحلت امام تاکنون می‌پردازد.
وی ادامه داد: برگزاری هشتاد جشن انقلاب در هشتاد نقطه استان برنامه‌ریزی شده است. همچنین در حوزه شهید و شهادت مجموعه مستند چهل شهید با همکاری بنیاد شهید‏، حوزه هنری، سپاه، ارتش و بنیاد حفظ آثار تهیه شده که در دهه فجر رونمایی می‌شود. برنامه چلچراغ درباره چهل شخصیت ویژه انقلاب اسلامی تهیه شده است. همچنین در نظر داریم کار ویژه‌ای درباره مرحوم دکتر قیصر امین‌پور شاعر انقلاب و دفاع مقدس تهیه کنیم که نیاز به همفکری رسانه‌ها دارد.
رحیمی با اشاره به برنامه‌های تولید شده چهل سالگی انقلاب اسلامی در حوزه صدا گفت: در قالب نمایش‌های رادیویی به دلیل تأثیر بسزای آن کارهای انقلابی با موضوع مستند شخصیت‌ها، اصناف و بازاریان، دانشجویان، صنعت نفت، نغمه‌های انقلابی ساخته شده است. همچنین فرصت خوبی در رادیو برای پخش تاریخ شفاهی انقلاب وجود دارد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان با اشاره به تولید تقویم بومی انقلاب اسلامی در خوزستان تصریح کرد: برنامه‌هایی با محوریت نقش گروه منصورون در انقلاب، دستاوردها و گزارش‌های محرومیت‌زدایی، تولید سمفونی انقلاب به ده گویش قومیت‌های مختلف در خوزستان از جمله دیگر اقدامات ما به این مناسبت است.
وی با بیان اینکه 74 عنوان برنامه مهم در تمام حوزه‌های صدا و سیما شامل خبر، پژوهش، موسیقی، فضای مجازی، صدا و سیما تولید شده گفت: در ذیل این 74 عنوان برنامه، برنامه‌های متعددی قرار دارد که در مجموع بیش از 8 هزار و 300 برنامه در استان خواهیم داشت.
رحیمی اشاره کرد: سعی ما بر آن است با توجه به شرایط اقتصادی و فضای جامعه و تبلیغات دشمن دست به دست هم دهیم و با بازخوانی موفقیت‌ها و تبیین دستاوردهای انقلاب برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان، انقلاب اسلامی را زیبا منعکس کنیم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان اظهار کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از مبارزان انقلاب چه آنهایی که سنگ اولیه انقلاب را در استان بنا نهادند و چه آنهایی که به استحکام این بنا کمک کردند، تجلیل می‌شود. وظیفه ما این است که به اتحاد اقوام بیشتر بپردازیم؛ دشمن وقتی اتحاد ما، شیعه بودن خوزستان و شور و شعور در اربعین و مراسم مذهبی را می‌بیند آن را تحمل نمی‌کند. ما باید در کنار مردم باشیم؛ آنها در تمام فرازونشیب‌ها با تقدیم شهید، تحمل تحریم‌ها و پاسخگویی مناسبت به تهدیدات در کنار انقلاب اسلامی بودند. مردم گله‌ای از نظام، امام و رهبری ندارند‏، بلکه گلایه‌ آنها از مسئولین است. در شرایطی که هجمه رسانه‌ای متوجه نظام اسلامی است باید کارنامه انقلاب را برای مردم تبیین کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/91569/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحقق جهش تولید صنایع دستی با حمایت از بخش خصوصی

کاهش 28 درصدی پرونده‌های محاکم تجدید نظر خوزستان

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

واکنش ایران معادلات منطقه را تغییر داد

سالن‌های جدید سینما آزادی همچنان خارج از مدار؛ افتتاح صوری یا ظرفیت واقعی؟

مقاومت لبنان 2 پایگاه‌ اسرائیل را هدف قرار داد

درخشش فرنگی کاران خوزستان در مسابقات بین المللی

لحظه حمله مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات + فیلم

برگزیدگان مسابقه عکاسی «کودکان شجاع مقاومت» معرفی‌ شدند

«انگل؛ خاکستری»: روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

کنایه‌ بچه به شرایط سخت و عجیب اقتصادی

«برمودا» امشب میزبان عمو قناد است

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

اطلاعات غلطی که دولت در باره کاهش نرخ بیکاری می دهد، فقط حلوا حلوا گفتن است؛ با آن دهان شیرین نمی شود

ایجاد بیش از 8 هزار فرصت شغلی در خوزستان

شناسایی بیش از 8600 تن اضافه تناژ در محورهای خوزستان

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

عملکرد وزارت نفت در بخش‌های نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی بررسی می‌شود

ایران به فناوری سامانه پایش وضع ماشین‌های دوار دست یافت

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

نوجوان مرگ مغزی‌شده خرمشهری به 2 نفر جان دوباره بخشید

او را شاعر آزادی می‌نامند! + فیلم

راهیابی 24 کشتی گیر کهگیلویه و بویراحمدی به رقاب‌های ملی

پیش بینی‌های هواشناسی خوزستان درخصوص دما در بهار و تابستان

سامانه بارشی وارد خوزستان می‌شود

ایجاد بیش از 8 هزار و 500 فرصت شغلی در خوزستان

پسر خرمشهری با اهدای عضو به 2 شهروند زندگی دوباره‌ای داد

نظارت بر نانوایی‌های اهواز به صورت مستمر در حال انجام است

محکومیت همدستی دولت اردن با رژیم صهیونیستی

صعود فولاد خوزستان به مرحله نهایی یگ برتر فوتبال نوجوانان

16 هزار متر مربع از اراضی دولتی در امیدیه رفع تصرف شد

قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه 1403/02/01

اسلحه‌های مجوزدار در صورت استفاده غیرمجاز ضبط شوند

کاهش 75 درصدی حوادث غرق شدگی در خوزستان

پیروزی تیم ملی حفاری اهواز در لیگ برتر گلف

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

80 اتاق بهداشت جدید در مدارس خوزستان راه‌اندازی شد

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی