پیام خوزستان

آخرين مطالب

استاندار خوزستان خبر داد:

معاون عمرانی دیگر مسئولیتی ندارد/متهم کودک آزاری مشکل روانی دارد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز ـ استاندار خوزستان گفت: بر اساس قانون بازنشستگی، معاون عمرانی استانداری از 26 آبان دیگر مسئولیتی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، غلامرضا شریعتی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به جای معاون اول به خوزستان در دستور کار بود اما با هماهنگی های صورت گرفته سفر معاون اول رئیس جمهور به استان صورت گرفت، اظهار کرد: در این سفر پروژه های خوبی مورد بهره برداری قرار گرفت که از جمله آن می توان به تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز که خواست عمومی مردم بود اشاره کرد.
وی با اشاره به بهره برداری از فاز اول طرح 550 هزار هکتاری در این سفر افزود: طرح های خوب دیگری از جمله ورزشگاه فولاد و خط دوم آب غدیر برای چند شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان نیز در سفر معاون اول رئیس جمهور به خوزستان افتتاح شد.
پرونده متهمان نیشکر و گروه ملی پیگیری می شود
استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری برای موضوع شرکت نیشکر هفت تپه و ابراز امیدواری نسبت به پرداخت حقوق کارگران ظرف دو روز آینده تصریح کرد: وضعیت پرونده متهمان گروه ملی و هفت تپه نیز از دستگاه های قضایی دنبال شود و این موضوع را پیگیری می کنیم تا حقوق کارگران پرداخته و مشکلات پیرامون آن نیز برطرف شود .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نرخ بیکاری در استان، بیان کرد: نرخ بیکاری فصلی برآوردی است و طی سال گذشته 65 هزار نفر بیمه شده جدید داشتیم که این بیانگر رشد قابل توجه اشتغال در استان است .
انتشار اخبار منفی در استان
شریعتی با تأکید بر لزوم نقد و زیرسؤال بردن عملکرد برای اصلاح امور اجرایی ادامه داد: برخی مواقع فضای منفی از استان مخابره می شود که بعضا با واقعیت همخوانی ندارد ولی متأسفانه آنقدر آن را رواج می دهند تا رغبت برای حضور سرمایه گذاران در خوزستان کم شود.

وی عنوان کرد: موزه هنرهای معاصر در حال پیگیری قضائی است ولی با این حال آماده حمایت و مساعدت هستیم تا موزه به اهل خودش برگردد.
استاندار خوزستان در خصوص منع به کارگیری بازنشستگان گفت: در استانداری خوزستان این مصوبه فقط شامل حال معاونت عمرانی می شد و وی بارها استعفا داده که ما به خاطر موضوع برگزاری مراسم پیاده روی اربعین این موضوع را کمی به تأخیر انداختیم ولی وی از 26 آبان دیگر مسئولیتی ندارند.
مجری سیاست دولت در خصوص مدیران بازنشسته هستیم
شریعتی اضافه کرد: برخی افراد اعاده به کار و خدمت شده اند و برای اینکه مصوبه شامل حال آنها می شود یا نه در حال بررسی هستیم. وزیر کشور به همه استان ها ابلاغ کرده که حتی مسئولان دارای مدرک فوق لیسانس نیز با سنوات شغلی 35 سال بازنشسته شوند که ما نیز مجری این سیاست ابلاغی هستیم.
وی با اشاره به اینکه خوزستان به صورت نسبی به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده گفت: پالایشگاه گاز بیدبلند با 3.2 میلیارد دلار، پتروشیمی مسجدسلیمان با 850 میلیون یورو، فولاد شهید جهان آرا با 300 میلیون یورو و همچنین فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان با 1.2 میلیارد دلار در بخش اول (1.7 میلیارد دلار در بخش دوم) در حال اجرا است.
استاندار خوزستان گفت: نیروگاه 500 مگاواتی برق غرب کارون آماده افتتاح است و بیمارستان های بهبهان، باغملک و دزفول در حال ساخت هستند. همچنین کارخانجات قند با همکاری ستاد اجرایی و کارخانه کاغذسازی از جمله مصداق های انجام کارهای اقتصادی بزرگ در خوزستان هستند.

شریعتی با اشاره به اینکه منبع ثروت ایران خوزستان است، بیان کرد: بحران های کارگری در خطوط تولید قدیمی با سابقه بیش از 50 سال رخ داده که مدیریت ناصحیح و نیروهای مازاد از جمله دلایل به وجود آمدن مشکلات فوق هستند.
خروج فروش محصولات گروه ملی از بورس
وی اضافه کرد: تأمین مواد اولیه برای گروه ملی سال گذشته انجام و حتی از بانک 100 میلیارد تومان ضمانتنامه اخذ و با مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز خرید مواد اولیه خارج از بورس را اخذ کردیم.
استاندار خوزستان عنوان کرد: با وزارت صنعت، معدن و تجارت مذاکره کردیم که با توجه به مشکلات گروه ملی این شرکت تولیدات خود را به صورت آزاد و خارج از بورس به فروش برساند؛ واقعا دولت برای حل مشکلات گروه ملی مجوزهایی صادر کرده که برای هیچ کارخانجاتی انجام نشده بود.
شریعتی با اشاره به لزوم خویشتنداری کارگران و محافظت از اینکه کسی از وضعیت موجود سوءاستفاده نکند، یادآور شد: به برخی از نهادها و مسئولان این موارد را اعلام کردم که مسائل امروز را پیش بینی می کرد ولی امروز در هر صورت همه مسئولان کنار هم مشکلات را حل می کنند.
وی با اشاره به بازگشت سهام فولاد اکسین به گروه ملی گفت: سازمان خصوصی در ابتدا راهی به غیر از برگزاری مزایده نداشت و از قبل بارها به بانک هشدار داد ولی با این حال که مزایده برگزار شد باز هم سهام آن به بانک ملی برگشت.
97 درصد افزایش اعتبار پروژه های عمرانی در خوزستان
استاندار خوزستان اظهار کرد: جدا کردن فولاد اکسین از فولاد خوزستان از همان ابتدا کار اشتباهی بود؛ بنده هم از واگذاری آن به فولاد خوزستان حمایت می کنم ولی باید با رعایت اصول این کار انجام شود.
شریعتی با اشاره به اینکه خوزستان در سال گذشته 97 درصد افزایش اعتبار پروژه های عمرانی داشت، تصریح کرد: امسال 15 درصد در زمینه اعتبارات اختصاص داده شده دولت و 18 درصد در اعتبارات تخصیصی مجلس به خوزستان افزایش اعتبار داشتیم.
وی با اشاره به لزوم نهادینه سازی فرهنگ شهرنشینی در شهرهای استان به خصوص کلانشهر اهواز تأکید کرد: برای بحث آموزش خوزستان زمان بسیاری گذاشته شده و حتی دفاتر تسهیل گری به منظور انجام فعالیت های فرهنگی ـ اجتماعی در مناطق محروم احداث شد.
استاندار خوزستان در خصوص تجاوز فردی به نوجوانان شوشتری گفت: اقدامات قضائی در همان ابتدا صورت گرفته و فرد متجاوز نیز شناخته و با سابقه مشکلات روانی بود که با وجود اعزام به مراکز روان درمانی باز هم این اقدام را انجام داده است.
شریعتی در خصوص حادثه تروریستی اهواز گفت: دنباله های تروریست ها شناسایی و حتی افراد بیشتری هم دستگیر شده و از همان ابتدا اقدامات مقتضی در دستور کار قرار گرفت.

وی در ارتباط با نظارت بر توزیع بسته های حمایتی گفت: وزارت رفاه توزیع بسته های حمایتی را در دستور کار قرار داده و با اصلاحات مدنظر به دنبال جلوگیری از انحرافات به وجود آمده است.
استاندار خوزستان یادآور شد: دولت سهم خود را برای پروژه مترو پرداخت کرده ولی شهرداری به تعهدات خود عمل نکرد که به تبع تصمیم گیری شده تا با واگذاری املاک به تعهدات خود پایبند شود.
شریعتی با اشاره به پیگیری برای ساخت شهرک انرژی و رسانه در خوزستان بیان کرد: ستاد تسهیل به صورت مداوم تشکیل و تسهیلاتی را در این راستا تصویب و پرداخت می کند منتها امسال تسهیلات فنی ـ اعتباری و روستایی بیشتر از سایر بخش ها محقق شد.
وی با اشاره به لزوم جوان گرایی در مدیریت ها خصوصا فرمانداری های استان عنوان کرد: شاید برخی پیشنهادات برای انتصابات وجود داشته باشد ولی هرگز پیشنهادات نامناسب مورد پذیرش قرار نمی گیرد.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه برای توزیع قلیان و مواد مخدر تذکرات لازم را می دهم، گفت: عقرب زدگی در استان وجود دارد ولی پادزهر آن در استان هم تولید می شود و اداره بهداشت باید توزیع مناسب را داشته باشد.
شریعتی با اشاره به لزوم هماهنگی مدیر روابط عمومی استانداری برای انجام مصاحبه خبرنگاران با آسیب دیدگان اجتماعی یادآور شد: خبرنگاران نباید در این زمینه مشکلی داشته باشند.
وی در پایان اظهار کرد: هزینه برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس دزفول پرداخت شده ولی شهرداری به صورت مناسب هزینه نکرده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/91880/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی

کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان

شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر پس از گلزنی به نفت آبادان + فیلم

اطلاعیه قطع گاز در قلعه چنان

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

انتقاد از بی قانونی در نظام مهندسی اهواز

رشد چشمگیر گرما در اروند

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

بهره‌برداری از 6 طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

برج آزادی تهران به مناسبت روز هموفیلی «قرمز» شد

تجلیل از دست اندرکاران رادیو مقاومت

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

سرنگونی 100 جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه 31 فروردین

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

اوقات شرعی سی و یکم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

شرکت فولاد خوزستان در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت!

صعود موقت سرخ‌ها به صدر جدول / عزم جدی استقلال خوزستان برای بقا

مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر

تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز

گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

تساوی استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

مربی گل‌گهر و رقم زدن یک لحظه عجیب دیگر!

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند