پیام خوزستان

آخرين مطالب

نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر خوزستان اقامه شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - نماز عبادی سیاسی و وحدت آفرین جمعه در شهرها و بخش های مختلف استان خوزستان و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
** امام جمعه دزفول:قانون منع بکارگیری بازنشستگان خلا مدیریتی را پر می کند
امام جمعه دزفول با اشاره به تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در پست های مدیریتی گفت: این قانون خلا مدیریتی را در کشور پر می کند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: باید به ظرفیت های نسل جوان توجه بیشتری صورت گیرد.
وی بیان کرد: در روند اجرای این قانون باید تفکیک قایل شد؛ بین فردی که توانمندی زیادی دارد و مسئولان بالادست خواهان استفاده حداکثری از توان او هستند و فردی که نیازی به ادامه حضور او نیست و جایگزینی وی با فردی جوان زمینه تحول ایجاد می شود، باید تفاوت قایل شد.
خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به 16 آذر روز دانشجو گفت: این روز نقطه عطفی در تاریخ ایران است.
وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی همواره در مسیر مبارره با استبداد حرکت کرده است، افزود: دانشجویان باید در کنار کسب علم و دانش صداقت و تقوا را نیز سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی نقش آفرینی در گفتمان انقلاب اسلامی، افزایش بصیرت و داشتن مواضع سیاسی به هنگام را از ماموریت های جنبش دانشجویی دانست و گفت: دانشجویان باید فساد ستیزی و میدان داری در جنبش نرم افزاری را مدنظر قرار دهند.
وی با اشاره به ناکامی دشمنان در جنگ نرم ضد ایران ادامه داد:ناکامی های فراوان استکبار باعث دروغ پردازی آنها ضد ایران شده که نشان از استیصال آنها است.
امام جمعه دزفول افزود: ایران عامل ثبات در عراق است ولی کاخ سفید با توجه به تحمل شکست های فراوان تلاش دارد این موضوع را وارونه جلوه دهد.
وی در ادامه رد قطعنامه ضد فلسطینی اخیر در سازمان ملل با اکثریت آرا را یک پیروزی برای جبهه مقاومت دانست.
حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمن دستاوردهای انقلاب اسلامی را کمرنگ و مشکلات را برجسته می کند.
وی عملکرد ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را درخشان توصیف کرد و افزود: پیش از پیروزی انقلاب خبری از پیشرفت نبود حال آنکه اکنون ایران دستاوردهای زیادی نظیر توسعه راه ها، بنادر، ناوگان دریایی، پالایشگاه و غیره دارد.
امام جمعه دزفول گفت:دشمن هراس دارد ایران با این پیشرفت های روز افزون به یک الگو در جهان تبدیل شود.
وی همچنین با اشاره به کنفرانس صلح یمن بیان کرد:دشمنان وقتی نتوانستند در جنگ چهار ساله موفقیتی کسب کنند اکنون به دنبال صلح هستند که باید مجاهدان یمنی مراقب باشند فریب آنها را نخورند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در خصوص کسب مجوز استخدامی در آموزش و پرورش دزفول نیز گفت: این استخدامی باید طبق ضوابط انجام شود و هیچ کس حق پارتی بازی در آن ندارد.
3022/ 6037
***
امام جمعه آبادان:دانشجویان در بالا بردن سطح آگاهی جامعه تاثیرگذارند
امام جمعه آبادان گفت: دانشجویان در گسترش بصیرت و بالا بردن سطح آگاهی جامعه در کنار حوزه علمیه نقش موثری ایفا می کنند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه در مصلای آبادان، 16آذر روز دانشجو را روز مقاومت، ایستادگی و استکبارستیزی بیان کرد و گفت: دانشجویان یک تحلیل صحیح سیاسی از وضعیت کنونی کشور دارند و جایی که به موضع گیری نیاز دارد به عنوان افسران جنبش نرم به موقع اعلام موضع می کنند و این ویژگی جنبش دانشجویی است.
وی روحیه انقلابی و انقلابی گری و با برنامه حرکت کردن، پایبند به مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی را از ویژگی های دانشجویان انقلابی بیان کرد و افزود: دانشجویان فساد ستیز و مطالبه گر عدالت هستند و هر جایی که ناعدالتی باشد وارد صحنه می شوند.
حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه دانشجویان میدان دار جنبش نرم افزاری امروز جامعه هستند بیان کرد: نفوذ دشمن برای از کار انداختن جنبش دانشجویی در دانشگاه ها از ترفندهای دشمن است و دشمن تلاش می کند تحلیل صحیح سیاسی را از دانشجو گرفته و تحلیل سطحی نگری را جایگزین کند.
وی در ادامه گفت: دشمن می خواهد محور علمی دانشگاه ها را با همین سطحی نگری و نبود توجه به اولویت ها از دانشجویان بگیرد و فضای معنوی دانشگاه ها را از بین ببرد و با این کار دانشجویان را از آرمان های انقلاب اسلامی دور کند.
امام جمعه آبادان در ادامه بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه مقدم فرهنگی است و اگر بنا است کار فرهنگی در نظام مقدس اسلامی انجام دهیم باید درجهت گسترش نفوذ فرهنگ اسلامی در جامعه، در دانشگاه ها و مراکز آموزشی برنامه ریزی کرد.
حجت الاسلام ابراهیمی پور، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس نماز گفت: یکی از فرازهای مهم خطاب رهبر به همه جامعه،مزین کردن نمازخانه ها در مدارس و مراکز آموزشی است.
وی افزود:به تعبیر حضرت آقا ستون فقرات دین نماز است و ترویج فرهنگ نماز خوانی در مدارس بهترین راه تربیتی است.
امام جمعه آبادان گفت: درجامعه ای که مورد هدف تهاجم فرهنگی است و تمام برنامه ریزی دشمن گرفتن معنویت و به انحراف کشیدن ذهن جوانان است، بهترین راه تربیتی مساله نماز است.
حجت الاسلام ابراهیم پور همچنین با اشاره به برنامه 2030 بیان کرد:برخی به دنبال اجرای برنامه ضد فرهنگی غرب موسوم به 2030 که برای انحراف جوانان تدوین شده هستند.
وی در ادامه خطبه ها بیان کرد: 9ماه از سال شعار تولید ملی و حمایت کالای ایرانی گذشته است ، مسئولان به مردم گزارش دهند که چقدر واحدهای تولیدی راه اندازی شده، چقدر اشتغال ایجاد شده و چقدر از مشکلات مردم را رفع کردید؟
وی افزود: تاکنون چقدر در جامعه فرهنگ سازی شده که مردم حس مسئولیت در برابر حمایت از کالای ایرانی پیدا کنند.
7100/ 6037
***
** امام جمعه اندیمشک: غربگرایی آفت جریان های دانشجویی است
امام جمعه اندیمشک گفت: غربگرایی آفت جریان های دانشجویی است و دشمن تلاش می کند با انحراف فکری دانشجویان بستر این موضوع را فراهم کند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک با گرامیداشت روز دانشجو و با تشریح نقش دانشجویان و جوانان در دوران انقلاب اسلامی افزود:دانشجویان ما باید نسبت به این اهداف و تلاش دشمن هوشیار و آگاه باشند.
وی گفت:خاصیت اصلی جریان های دانشجویی ضد سلطه بودن و استکبار ستیزی آنها است و آنها با تکیه بر این ویژگی دستاوردهای خوبی داشته اند.
امام جمعه اندیمشک افزود:جنبش های دانشجویی نقش آفرینی خوبی در گفتمان اسلام و انقلاب داشته اند و امروز نیز این نقش دانشجویان باید پررنگ تر باشد.
وی گفت:این نقش در عرصه جنگ نرم دشمن و توطئه های همه جانبه آنها می تواند بسیار اثرگذار باشد.
حجت الاسلام حسینی نوری در ادامه بیان کرد: گام های اقتصادی خوبی در سطح کشور در هفته های اخیر برداشته شده و می توانیم با هوشیاری مسئولان و حمایت مردم در برابر فشار و جنگ اقتصادی دشمن موفق باشیم.
وی همچنین بر ضرورت توجه به نماز تاکید کرد و افزود:ترغیب دانش آموزان به نماز در سطح مدارس از اهمیت زیادی برخوردار است و باید با اجرای برنامه های تشویقی این موضوع بیش از همیشه نهادینه گردد.
وی همچنین قانون منع بکارگیری بازنشستگان را فرصتی برای استفاده بهتر از ظرفیت جوانان و اشتغالزایی بیان کرد.
7281/ 6037
***
امام جمعه شوش: دانشجویان برای رسیدن به آرمان های انقلاب تلاش کنند
امام جمعه شوش گفت: دانشجویان ولایتمدار برای رسیدن به هدف و آرمان های انقلاب اسلامی و پایبندی استقلال سیاسی، فرهنگی و علمی تلاش کنند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد امام درخطبه های نمازجمعه این هفته شوش با اشاره به روز 16 آذر روز دانشجو افزود:کلید سعادت کشور در دست دانشجو و معلم است؛ این روز ماهیت ضد استکباری دارد.
وی بیان کرد: دانشجویان بیدار، مومن و انقلابی باید رسالت خود را بدانند و نقش آفرینی در گفتمان انقلاب اسلامی و افزایش بصیرت در سیاست و دین را از مهم ترین برنامه های خود بدانند.
خطیب جمعه شوش افزود: دانشجویان باید وابستگی فکری به ابرقدرت ها و مستکبران را از بین ببرند زیرا سایر وابستگی ها از این وابستگی فکری سر چشمه می گیرد.
وی گفت: دانشگاه نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و همچنان در عرصه های مختلف نقش آفرینی می کند.
امام جمعه شوش با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز و پیام رهبر معظم انقلاب به این اجلاس در سمنان افزود: بخش مهمی از گرفتاری جامعه به دلیل فاصله از نماز است و نجات از گرفتاری ها، نیازمند اشاعه فرهنگ نماز و ادای آن در جامعه است.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه اقامه نماز در مدارس و دانشگاه ها، گفت: نماز جماعت در مدارس تضمین کننده آینده کشور است؛ باید مدیران، معلمان و دانش آموزان در این امر شرکت منظم داشته باشند.
7280 / 6037
***
امام جمعه گتوند: برخی مساجد گتوند امام جماعت ندارند
امام جمعه گتوند گفت: برخی از مساجد گتوند امام جماعت ندارند که نیاز است شرایط برای حضور روحانیان در این مساجد فراهم شود تا باعث تقویت و فعال شدن برنامه های مسجد شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل اسدپور در خطبه های نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود: متولی روحانی در مسجد باید از سوی مردم باشد و در قدیم هم این پیگیری ها از سوی بزرگان مساجد شهرستان گتوند انجام می شد.
وی با بیان اینکه مسجد سازی نیز وظیفه دولت نیست بلکه وظیفه مردم است، ادامه داد: مردم گتوند به مسجد سازی اهمیت خاصی می دهند و در نقاط مختلف این شهرستان مسجد احداث شده است.
امام جمعه گتوند در ادامه با محکوم کردن انفجار تروریستی اخیر در چابهار افزود: دشمنان ایران که در مقابل ایرانیان ناتوان هستند، با حرکات ناجوانمردانه اقدام به انجام این حملات کرده و هموطنان ما را به شهادت می رسانند.
وی بیان کرد: پشت این جریان تروریستی آل سعود و آل یهود هستند و پیش از این هم بیان کردند که باید در ایران تنش و ناامنی ایجاد کنیم.
حجت الاسلام اسد پور ادامه داد: جیره خواران، سردمداران منطقه و دیگر دشمنان بدانند که حرکت های مزدورانه شما با سیلی سخت ایران روبه رو خواهد شد.
وی با اشاره به 16 آذر روز دانشجو نیز گفت: روز دانشجو با خون شهدای دانشجو که در سال 1332 با استکبار ستیزی به شهادت رسیدند عجین شده است و باید مواظب باشیم، این روز را مصادره نکنند.
امام جمعه گتوند یاد و خاطره شهدای دانشجو که درآن دوران مقابل استکبار ایستادند و جان دادند و به عنوان روزی ماندگار در مقابل کفر مقاومت کردند را گرامی داشت.
7467/ 6037
***
امام جمعه مینوشهر:مسئولان به مشکلات مردم جزیره مینو رسیدگی کنند
امام جمعه مینوشهر گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی به مشکلات مردم جزیره مینو رسیدگی کنند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدجواد عادل پور در آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته مینوشهر گفت: با وجود اینکه چندین سال از سوی منطقه آزاد اروند جزیره مینو به عنوان منطقه گردشگری اعلام شده ولی این مردم منطقه با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.
وی افزود:مسئولان باید در رونق گردشگری و جذب گردشگر تلاش کنند تا زمینه اشتغال در این منطقه فراهم شود.
امام جمعه مینوشهر مسدود شدن انهار کشاورزی را یکی از مشکلات عمده این جزیره بیان کرد و خطاب به مسئولان گفت: با حرف مشکلات مردم برطرف نمی شود مردم به عمل نیاز دارند و باید مشکلات نهرهای جزیره مینو برطرف شود.
حجت الاسلام عادل پور در ادامه با بیان اینکه این روزها کشورهای اروپایی و آمریکا به شدت به مرحله اتهام زنی ضد ایران وارد شده اند،ادامه داد: آمریکا ما را به آزمایش موشکی متهم می کند در حالی که آمریکا بزرگترین زرادخانه سلاح های کشتار جمعی اعم از هسته ای، شیمیایی و میکروبی را دارد.
وی گفت: همچنین ما را متهم می کنند که صلح و آرامش را در عراق بهم زدیم باید پرسید چه کسی گروه های تروریسی داعش و امثال آنها را برای کشتار جمعی مردم مظلوم عراق فرستاد؟
حجت الاسلام عادل پور افزود:دولت ما باید پاسخ انقلابی به اروپا بدهد؛ اروپا هفت ماه معطل کرده و چنانچه دولت انقلابی با آنها برخورد نکند اینها گام به گام جلو خواهند آمد.
امام جمعه مینوشهر به پیام رهبر معظم انقلاب در اجلاس نماز اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های رهبران الهی توجه به منویات واجبات مثل نماز که رکن رکین اسلام است، می باشد.
وی افزود: توجه به حق نماز به ویژه برای جوانان خیلی حایر اهمیت است چون روح اطاعت از خدا و پیامبر(ص) را تقویت می کند و موجب می شود که به حقوق دیگران توجه کنیم.
7100/ 6037

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/94891/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان

حماس : پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد

اوسمار: یادتان نرود با تیم سوم لیگ بازی داشتیم

خلاصه بازی النصر 3 - الخلیج 1

برخورد یک واگن و لوکوموتیو در ایستگاه راه آهن اهواز

تارتار: انصافا حق‌مان برد بود

ببینید | خلاصه بازی استقلال خوزستان 1 - ملوان 1

تقسیم امتیازات شمالی‌ها و جنوبی‌ها در غدیر

آزادی بیان به سبک غرب؛ از سانسور خبری تا سرکوب دانشجویان ضد صهیونیست+ فیلم

آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس

دورتموند برنده راند اول؛ پاریسی‌ها امیدوار به کامبک در خانه

شوت دمبله از روی دروازه دورتموند به بیرون رفت

واکنش خوب دروازبان دورتموند روی شوت دمبله

کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال 1403 آغاز مسیر موفقیت است

همه 5 بازی ما سخت است/ تا هفته آخر امیدواریم

موفقیت‌های فولاد اکسین با دستان کارگران گره خورده است / امانت فولاد اکسین را به دست آیندگان برسانیم

حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد

تساوی بی‌حاصل استقلال خوزستان و ملوان در اهواز

جابجایی هواداران خانم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی؛ علت چه بود؟ | ویدئو

اوسمار هدیه نکونام را پس فرستاد | جنجال برای هیچ ؛ فرصت برای سبقت بزرگ سرخ ها از دست رفت | پرسپولیس صفر - سپاهان صفر

اگر عرضه نظارت لیگ برتر را ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند | بچه‌های علی پروین و ناصر حجازی فوتبالیست شدند، اما له‌شان کردند

زبان از بیان خدمات آیت الله جزایری برای انقلاب قاصر است

دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

شوت امباپه به تیر دروازه دورتموند برخورد کرد

واکنش جواد نکونام به برکناری خطیر

ضربه سر فابیان رویز، خطرناک از کنار دروازه دورتموند به بیرون رفت

شوت خطرناک فولکروگ در چهارچوب نبود

نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند

سند برکناری علی خطیر از مدیریت استقلال

شکایت باشگاه سپاهان از پرسپولیس

پرسپولیس، پرتماشاگرترین با بلیت 300 هزار تومانی

شاعرانه/ بگو به باران ببارد امشب

کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان

فرار نساجی از منطقه سقوط/ دربی کرمان برنده نداشت

اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد

حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی

برگزاری آیین نکوداشت هفته کارگر در شرکت فولاد اکسین/ تجلیل از کارگران نمونه

ژوزه مورایس: هواداران جو خیلی خوبی در ورزشگاه آزادی به وجود آوردند / فیلم

حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی

دیدار الناز حبیبی و جواد عزتی در مشهد عاشقانه شد

ویدئویی جالب از بحث جومونگ و سوسانو وایرال شد

چهره‌ها/ حس مادرانه شبنم قلی‌خانی

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

پاشازاده: شهریاری اتفاقات خوبی رقم می‌زند

اتهام مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان سپاهان

واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان

آغاز رسمی مذاکرات پرسپولیس با 10 بازیکن