پیام خوزستان

آخرين مطالب

مدیر اداره امور آبفای آبادان عنوان کرد:

قطع کامل سرریز فاضلاب به رودخانه بهمنشیر سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - آبادان- مدیر اداره امور آب و فاضلاب آبادان از قطع کامل سرریز فاضلاب به رودخانه بهمنشیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، علیرضا خلیلی نیا عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات اداره امور آبفا آبادان با اشاره به اینکه از زمان تاسیس این اداره تا امسال فاضلاب بخش زیادی از شهر همچون 700 واحدی، امیرآباد و ولی عصر از طریق دو تلمبه خانه وارد نهر چوسان و سپس به رودخانه بهمنشیر (بالادست محل برداشت آب) سرریز می شد، گفت: اگر چه رودخانه ها خودپالایشی دارند اما این مسئله نمی توانست آب را به طور کامل از وجود فاضلاب پاک کند بر همین اساس دو اولویت زیست محیطی را در دستور کار خود قرار دادیم که یکی از آنها جلوگیری از سرریز شدن فاضلاب به رودخانه بهمنشیر بود.
وی افزود: بر این اساس یک پروژه 2.5 میلیارد تومانی را از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند اجرا کردیم که با انجام و اتمام آن دیگر هیچ فاضلابی به نهر چوسان و در نهایت رودخانه بهمنشیر سرریز نمی شود، فاضلاب ها به شبکه فاضلاب شهری هدایت می شوند.
خلیلی نیا با غیر پیش بینی خواندن آنچه تحت عنوان شوری آب بهمنشیر در سال جاری رخ داد، اظهار کرد: با هدف تامین آب شیرین مورد نیاز مردم، طرح آبرسانی غدیر 2 با یک کار جهادی و همه جانبه ظرف مدت 45 روز اجرا و به بهره برداری رسید و در حال حاضر نیز 90 درصد از آب مصرفی مردم از طرح غدیر تامین می شود، اکنون شرایط آب رودخانه بهمنشیر به لحاظ میزان شوری قابل قبول است، پیش بینی می شود که سال آینده نیز با افزایش شوری آب رودخانه بهمنشیر مواجه شویم.
وی تصریح کرد: در سال جاری بسیج همگانی برای کنترل و مدیریت بحران شوری بیش از حد آب صورت گرفت که در این میان خبرگزاریها نقش به سزایی در انتقال حرفهای مردم به مسئولان و بیان واقع بینانه مسائل به مردم داشتند که قابل تقدیر است، مشکلات را درک می کنیم زیرا ما نیز به عنوان یک شهروند آبادانی از همین امکانات و آب استفاده می کنیم.
شکوفایی پروژه های آب و فاضلاب در سال جاری
مدیر امور آب و فاضلاب آبادان امسال را سال شکوفایی پروژه ها در حوزه آب و فاضلاب نام برد و یادآور شد: با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت نیرو مبلغ 200 میلیارد تومان پروژه در بخش آب و فاضلاب شامل 150 میلیارد تومان وزارت نیرو و 59 میلیارد تومان منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده را آغاز کردیم، از سال 90 پروژه های آب و فاضلاب به دلیل نبود اعتبارات مناسب و کافی تعطیل شده بودند اما امسال حرکت خوبی آغاز و اکنون برخی از پروژه ها تمام، برخی ها در دست انجام و برخی دیگر در مرحله انجام مناقصه هستند.
خلیلی نیا با تاکید بر اینکه مشکل فاضلاب آبادان با این ارقام حل نمی شود و نیاز به نگاه ویژه مسئولان در رده ملی داریم، گفت: برای رفع جدی مشکل فاضلاب شهر آبادان نیاز به یک هزار میلیارد تومان اعتبار داریم، اگر چه در یکی دو سال اخیر 100 میلیارد تومان اعتبار در بخش فاضلاب به ویژه در مناطق کم برخوردار و دارای مشکل فراوان هزینه شد اما به هیچ وجه جوابگوی رفع مشکل به شکل اساسی نیست.
نیازمند استمرار نگاه ویژه مسئولان ملی هستیم
وی افزود: مسئولان ملی باید نگاه ویژه ای به شهرهای آبادان و خرمشهر داشته باشند این دو شهر دین خود را در زمان جنگ به کشور و نظام ادا کرده اند ضمن آنکه بخش عمده ای بودجه کشور از بخش های مختلف این دو شهر تامین می شود، البته نگاه ویژه به این دو شهر وجود دارد اما نیاز به پایداری این نگاه ها داریم، باید در دوران بازسازی ابتدا زیرساخت های شهر آماده می شد سپس مردم را به آمدن تشویق می کردند.
خلیلی نیا با اشاره به قول هزینه کرد 30 میلیارد تومان در بخش فاضلاب شهری آبادان اظهار کرد: پروژه هایی را در امیرآباد شامل فاز 2 تا 4، فیه، بخش هایی از ذوالفقاری و سلیچ غربی از اواخر سال گذشته آغاز کردیم که تا پایان امسال به اتمام می رسند، ضمن آنکه 6.5 میلیارد تومان پروژه نیز در مناطق پراکنده همچون سده، بهمن ها، طیب، ذوالفقاری و مرکز شهر فعال است که بخشی از آنها تمام و بخشی دیگر نیز در دست اقدام است.
وی با اشاره به احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری آبادان در رمیله تصریح کرد: با انجام احداث خط دوقلویی از تلمبه خانه شطیط به تصفیه خانه فاضلاب در رمیله که این طرح نیز قرار است سال آینده و با کمک بخش خصوصی (کنسرسیوم چینی و ایران) به انجام برسد، تمامی فاضلاب های شهری پس از رسیدن به تلمبه خانه شطیط از آنجا به تصفیه خانه فاضلاب هدایت می شود و پس از اتمام کار تصفیه، این آب قابلیت برگشت به چرخه استفاده در فضای سبز شهری را دارد که به لحاظ زیست محیطی نیز هیچ مشکلی نخواهد داشت، اعتبار اجرای این خط دوقلو 20 میلیارد تومان است.
خلیلی نیا با بیان اینکه در منطقه شهرک دریا و از بهار 80 تا انتهای فیه فاقد شبکه فاضلاب هستیم، یادآور شد: دو پروژه احداث شبکه فاضلاب در این منطقه با هزینه کرد 32 میلیارد تومان به انجام می رسد که البته باید منطقه کوی کارگر شرقی را نیز به این پروژه ها برای نوسازی شبکه فاضلاب اضافه کنیم، پروژه های احداث شبکه فاضلاب در منطقه علوانیه و شطیط نیز در مرحله برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار است.
انجام اقدامات بسیار خوب در بخش آب
مدیر امور آب و فاضلاب آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در بخش آب نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده، گفت: کار احداث خط هزار میلی متری که از سال 79 همزمان با تصفیه خانه طرح جامع آغاز اما به مدت 5 سال متوقف شد، از سال 96 به طور دوباره از سر گرفته شد و با صرف اعتباری معادل 12 میلیارد تومان اکنون به اتمام رسید، با اجرای این خط آب از فیه به تلمبه خانه جمشید آباد می رسد.
خلیلی نیا از در دست اجرا بودن شبکه آبرسانی فیه با 3.5 میلیارد تومان اعتبار، سلیچ شرقی با 3 میلیارد تومان، ذوالفقاری با 4.5 میلیارد تومان، امیر آباد فازهای یک تا چهار با 20 میلیارد تومان، سلیچ غربی و مناطق دهکده بریم، شطیط و ولیعصر با 5.5 میلیارد تومان یاد کرد و افزود: اجرای شبکه آبرسانی فاز چهار ذوالفقاری با 22 میلیارد تومان اعتبار در مرحله برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار است.
به گفته وی با این اعتبارات بخشی از مشکلات شهری آبادان در حوزه آب و فاضلاب حل می شود اما کافی نیست.
خلیلی نیا اظهار کرد: با اجرای تصفیه خانه اضطراری آب در منطقه ای از شهر اروندکنار با اعتباری معادل 23 میلیارد تومان، روزانه 10هزار مترمکعب آب تامین و در اختیار ساکنان دهستان نصار و اروندکنار می شود، اجرای این تصفیه خانه سبب افزایش و بهبود وضعیت آب شرب مصرفی مردم در این مناطق شده است.
وی تصریح کرد: کار تکمیل و اصلاح شبکه آب شهر چوئبده نیز با اعتباری معادل 2 میلیارد تومان و با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است ضمن آنکه کار اجرای پروژه تصفیه خانه اضطراری چوئبده (مخزن و پمپاژ) که اکنون در مرحله برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار است با اعتباری معادل 3.5 میلیارد تومان انجام می شود.ی
خلیلی نیا یادآور شد: کارنصب سه دستگاه آب شیرین کن به ظرفیت 20 هزار مترمکعب برای شهرستان آبادان به تفکیک 14 هزار مترمکعب آب در روز برای آبادان، سه هزار و 500 مترمکعب آب برای اروندکنار و 2 هزار و 500 متر مکعب آب برای چوئبده در دست اقدام است البته نیاز به زمان داشته و بخشی از اعتبار مورد نیاز نیز تامین شده و با پیگیری های لازم بقیه اعتبار مورد نیاز را نیز تامین می کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/95478/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

شهرداری اهواز پروژه‌های ترک تشریفات‌ را از اعضای شورا پنهان کرد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

تهران قدیم| 2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز

هشدار زرد تندباد و خیزش گردوخاک در خوزستان

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور