پیام خوزستان

آخرين مطالب

ورزش دزفول نیازمند ورود خیران ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دزفول - خیران و نیکوکاران شهرستان دزفول در حوزه بهداشت و آموزش و پرورش زبانزد کشور هستند و انتظار می رود برای کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی ناشی از نبود فضای ورزشی در این شهرستان به حوزه ورزش نیز ورود کنند.
به گزارش ایرنا ورزش همواره به عنوان یکی از راهکارهای غیرقابل انکار در کاهش آسیب های اجتماعی و جهت دادن جوانان به زندگی است حال آنکه بیشتر مناطق حاشیه ای و روستایی دزفول از کمترین فضای ورزشی بی بهره اند.
با وجود آسیب های جدی اجتماعی که روزانه سلامت جوانان را تهدید می کند باید تدابیری برای استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان اندیشیده شود که بهترین راهکار برای استفاده مطلوب از این زمان گذران وقت در اماکن ورزشی و تخلیه هیجانات جوانی از طریق ورزش است.
توسعه فضای مجازی و بی تحرکی ناشی از آن در سال های اخیر به یکی از دغدغه های دوستداران سلامت شهروندان تبدیل شده و لازم است فضاهای ورزشی در این راستا توسعه یابند حال آنکه به دلیل مشکلات اقتصادی توجه زیادی به ساخت و توسعه فضاهای ورزشی نمی شود و نبود مکان ورزشی در بیشتر مناطق دزفول مشهود است.
پرداختن به مسایل ورزشی به نوعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و می تواند در بسیاری از مسایل اجتماعی راهگشا باشد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دزفول در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ساخت فضاهای ورزشی به طور قطع می تواند نقطه عطفی در کاهش آسیب های اجتماعی و پرداختن جوانان به رشته های ورزشی موردعلاقه و پرجاذبه باشد.
ناصر نظری افزود: متاسفانه به دلیل نبود فضای ورزشی کافی علاقه مندان به رشته های ورزشی مختلف مجبور به تمرین و ورزش در مکان های غیراستاندارد هستند که این وضعیت شایسته نیست.
وی اظهار داشت: خیران دزفول در تمام بخش های سلامت، مدرسه سازی، امنیت و محیط زیست ورود کرده اند که ضمن تقدیر از اقدامات ارزنده آنها انتظار می رود در حوزه ورزش نیز ورود کنند و با کمک های خود مسئولان را در ساخت مکان های ورزشی و اعطای تجهیزات یاری دهند.
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول افزود: دولت به دلیل محدودیت های اعتباری توانایی پرداخت هزینه های ورزشی و ساخت مکان های مناسب را ندارد به طوری که در برخی مناطق دزفول چون زیباشهر، پیام نور، مدرس و حاشیه شهر هیچ فضای ورزشی مناسبی در نظر گرفته نشده است.
وی با بیان اینکه کوی پیام نور دزفول نیازمند فضای تمرینی روباز است، گفت: یک سالن ورزشی ویژه بانوان با 350 مترمربع زیربنا اردیبهشت ماه 1396 در دزفول کلنگ زنی شد که یکی از نیکوکاران دزفول با نام محمد اسماعیل درویش زاده تاکنون چهار میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه کرده است.
نظری افزود: این سالن ورزشی تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید است بهمن ماه امسال بهره برداری شود.
وی اظهار داشت: ساخت خانه کشتی شهدای دزفول واقع در کوی آزادگان نیز توسط حاج رضا و علی ریسمان سنج و دیگر خیران گمنام از سال 1391 آغاز شده است که در حال حاضر گام نخست و تاسیسات جانبی آن 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول افزود: ساخت خانه کشتی تاکنون 20 میلیارد ریال هزینه داشته و برای تکمیل آن بیش از 20 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
وی زمان تکمیل گام نخست خانه کشتی کوی آزادگان دزفول را سال آینده اعلام کرد و گفت: این خانه کشتی در 2 گام ساخته می شود که یک زمین 2 هزار متری برای گام نخست و یک زمین یکهزار و 770 متری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای گام دوم آن درنظر گرفته شده است.
نظری با بیان اینکه گام دوم این خانه کشتی شامل خوابگاه، نمازخانه و دیگر تاسیسات است، افزود: ساخت خانه کشتی دزفول پس از واگذاری زمین با پیگیری های حمید آستی، مصطفی کبابی و محمدعلی پیمانپور از ارکان کشتی دزفول آغاز شد که لازم است از تلاش این پیشکسوتان برای جذب خیران تقدیر شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول با اعلام آمادگی این اداره برای تشکیل مجمع خیرین ورزشی از نیکوکاران دزفول تقاضا کرد با ورود به حوزه ورزش در ساخت فضاهای ورزشی پیشقدم شوند.
محمدعلی پیمانپور از پیشکسوتان کشتی دزفول نیز گفت: برای تکمیل خانه کشتی کوی آزادگان بیش از 30 میلیارد ریال دیگر نیاز است که از خیران انتظار می رود با توجه به کمبود اماکن ورزشی شهرستان در این امر ورود کنند.
وی افزود: سالن کشتی کوی آزادگان چندمنظوره است و برای ورزش هایی چون بسکتبال، والیبال، فوتبال، هندبال، تنیس روی میز و کشتی قابل استفاده خواهد بود.
این پیشکسوت کشتی دزفول با اشاره به موفقیت های کشتی گیران این شهرستان در مسابقات مختلف گفت: هیات کشتی دزفول از سال 1392 پیشرفت های زیادی حاصل کرده و قهرمانی هایی در رده های استانی، کشوری و جهانی در رده های جوانان، خردسالان و نوجوانان کسب کرده است.
پیمانپور با اشاره به کسب مقام های مختلف توسط کشتی گیران دزفول در مسابقات جهانی، آسیایی و کشوری افزود: نتایج خوبی نیز در حوزه نخبگان کسب شده و امیدواریم در رده بزرگسالان نیز موفقیت هایی حاصل شود.
وی با تقدیر از مسئولان و خیران به ویژه برادران ریسمان سنج بدلیل کمک در ساخت خانه کشتی گفت: حدود 100 نفر از خیران دزفول بین 500 هزار ریال تا 200 میلیون ریال برای ساخت خانه کشتی کمک کرده اند ولی عمده کمک ها توسط برادران ریسمان سنج انجام شده که تاکنون حدود 9 میلیارد ریال برای ساخت این خانه کشتی هزینه کرده اند.
این پیشکسوت کشتی با تاکید بر لزوم توجه به ورزش از خیران مدرسه ساز تقاضا کرد به سمت ساخت اماکن ورزشی بروند زیرا فضاهای ورزشی دزفول نسبت به سایر شهرستان های همجوار ناچیز است.
وی ادامه داد: با توجه به جمعیت دزفول نیازمند 10 سالن کشتی برای جوابگویی به نیاز جوانان و علاقه مندان هستیم در حالی که هنوز هیچ سالن کشتی در شهر نداریم و نبود این فضای ورزشی به شدت احساس می شود.
وی با تقدیر از همکاری شهرداری و راه وشهرسازی در ساخت خانه کشتی دزفول گفت: علاقه مندان و نیکوکاران ورزشی برای ساخت مکان های ورزشی و حمایت از ورزش شهرستان دزفول می توانند کمک های خود را به شماره حساب ملی 0110941066000 و شماره کارت بانک ملی 6037991899877587 واریز کنند.
7278/3022

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/95533/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آشتیانی: صنعت نفت بعد از دریافت گل اول متلاشی شد/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت!

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

(ویدئو) خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!

برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد/ بازیکنانم عالی کار کردند

جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!

کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!

پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت

حمله موشکی مقاومت به جنوب فلسطین اشغالی

اوسمار ویه را: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد