پیام خوزستان

آخرين مطالب

لیگ برتر فوتبال کشور؛

نگاهی به دیدارهای نمایندگان خوزستان در هفته پانزدهم ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - چهار نماینده فوتبال خوزستان که تاکنون نتایج ضعیفی در لیگ برتر کسب کرده اند در پانزدهمین هفته از مسابقات به مصاف حریفان خود می روند.
به گزارش ایرنا هفته پانزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می شود که تیم های استقلال خوزستان و نفت آبادان در خانه و تیم های فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می روند تا با کسب نتایج ایده آل بتوانند هواداران خود را شاد کنند.
** استقلال خوزستان - سپاهان
تیم استقلال خوزستان پس از 2 شکست بسیار تلخ برابر تیم های نساجی و نفت مسجدسلیمان، در هفته سیزدهم مغلوب همنام تهرانی خود شد که اعتراض هواداران این تیم را در پی داشت. این تیم خوزستانی در هفته چهاردهم رقابت ها در یک جدال سخت با یکی از مدعیان لیگ یعنی تیم سایپا رو به رو شد که با تساوی در این دیدار نتیجه ایده آلی کسب کرد.
یکی از اصلی ترین معضلات تیم استقلال خوزستان در فصل جاری، بحث کادر فنی است. داریوش یزدی پس از 12 هفته حضور در فاصله اندکی تا بازی با استقلال تهران برکنار شد و قرار بود سیروس پورموسوی جایگزین او شود که این اتفاق رخ نداد و همین امر موجب شد تا کریم بوستانی با همراهی ایمان مبعلی وظیفه هدایت آبی ها را در دیدار مقابل استقلال و سایپا بر عهده بگیرند هر چند به نظر می رسد تغییرات روی نیمکت استقلال خوزستان در تعطیلات نیم فصل قطعی باشد.
ایمان مبعلی کاپیتان تیم استقلال خوزستان پس از آسیب دیدگی در جریان دیدار با استقلال تهران، با تشخیص پزشک تیم بیش از یک ماه دور از میدان خواهد بود و این موضوع کار تیم استقلال خوزستان را در برابر شاگردان امیر قلعه نویی سخت تر می کند.
نماینده خوزستان که هم اکنون با کسب 2 برد، پنج تساوی و هفت باخت در مکان شانزدهم رده بندی قرار دارد در این هفته به مصاف تیم سپاهانی می رود که به مراتب وضعیت مناسب تری دارد و با 30 امتیاز در صدر جدول رده بندی جای گرفته است؛ این دیدار برای آبی های خوزستان اهمیت زیادی دارد چرا که می توانند با امتیاز گرفتن از این دیدار جایگاه خود را بهبود دهند.
تیم استقلال خوزستان به دلیل پرداخت نشدن بدهی دیوید ساکونی بازیکن سابقش، چندی پیش از سوی فیفا جریمه شد و 6 امتیاز از این تیم جنوبی کسر شد که این موضوع می تواند قهرمان لیگ پانزدهم را وارد بحرانی به مراتب دشوارتر از وضعیت کنونی کند و در ادامه کار سختی برای ماندن در لیگ داشته باشند. آبی های خوزستان فرصت چندانی برای پرداخت بدهی خود به ساکونی ندارد و اگر این جریمه پرداخت نشود، جریمه های سنگین تر مانند سقوط به لیگ های پایین تر و لغو امتیاز این تیم شامل حال استقلال خوزستان می شود.
تیم استقلال خوزستان در این فصل بر مبنای بازیکنان جوان و بومی پی ریزی شده و به غیر از چند بازیکن قرارداد تمامی بازیکنان زیر یک میلیارد ریال است و این موضوع به نتایج ضعیف این تیم کمک کرده است. شاگردان کریم بوستانی تنها در صورت کسب امتیاز از بازی های آینده خود می تواند به بقا در لیگ امیدوار باشد.
** ذوب آهن – نفت مسجدسلیمان
نفتی های مسجد سلیمان در دیدارهای ابتدای فصل با وجود اینکه بازی های بسیار زیبایی به نمایش گذاشتند اما در نتیجه گیری ضعیف عمل کردند تا اینکه در 2 بازی آخر خود مقابل تیم های سپیدرود و پیکان 6 امتیاز بسیار شیرین کسب کردند و جایگاه خود را در جدول لیگ برتر فوتبال چهار پله ارتقا دادند.
علیرضا مرزبان پس از ورود به تیم نفت، تحولی ایجاد کرد که حتی خوشبین طرفدار این تیم پر تماشاگر باور نمی کرد که در هفته های اخیر بتوانند نتایج درخشانی کسب کرده و از سقوط به لیگ پایین تر در امان بمانند. نفتی ها از 14 بازی خود 14 امتیاز کسب کرده اند و در رده دوازدهم جدول قرار گرفتند.
نفت مسجدسلیمان هفته گذشته موفق شد تیم پیکان را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد تا همچنان روی نوار موفقیت گام بر دارد، این تیم از روزهای نه چندان خوب گذشته اش فاصله گرفته و حالا از چهار بازی گذشته خود 10 امتیاز کسب کرده است و این موضوع خوشحالی مردم این شهر را به همراه داشته است.
تیم نفت مسجدسلیمان این بار و در هفته پانزدهم رقابت های لیگ برتر برابر تیم ذوب آهن صف آرایی می کند که این دیدار از اهمیت بالایی برای هر 2 تیم برخوردار است و پیروزی در این بازی نه تنها جایگاه نفت مسجدسلیمان را در جدول ارتقا می دهد بلکه برای دیگر تیم های خوزستانی حاضر در لیگ ارزشمند خواهد بود هر چند که بازیکنان تیم ذوب آهن پس از باخت هفته گذشته مقابل پرسپولیس، برای برد به میدان می روند.
این دیدار اگر چه در اصفهان برگزار می شود اما با توجه به نتیجه گیری خوب نفت مسجدسلیمان در بازی های اخیر، تماشاگران نفتی همراه تیمشان به اصفهان سفر کرده اند تا تیم خود را تشویق کنند.
** ترکتورسازی – فولاد
تیم های تراکتورسازی و فولاد خوزستان در چارچوب رقابت های هفته پایانی نیم فصل اول به مصاف یکدیگر می روند که تقابل افشین قطبی و اشکان دژاگه در این بازی دیدنی خواهد بود. قطبی در دورانی که هدایت تیم ملی را بر عهده داشت علاقه زیادی به حضور این بازیکن در تیم ملی داشت اما موفق به انجام این کار نشد هر چند دزاگه بعد از رفتن قطبی از ایران پیراهن تیم ملی را بر تن کرد.
بعد از جدایی پورموسوی از فولاد، ایلی استان مربی خارجی فولادی ها هدایت تیم را بر عهده گرفت اما در مدت حضورش به عنوان سرمربی تیم نتایج بسیار ضعیفی کسب کرد و از 6 بازی تنها سه امتیاز با تیم فولاد به دست آورد؛ این موضوع باعث شد که مسئولان این باشگاه از ادامه حضور این مربی ممانعت کرده و عزیز فریسات را به عنوان سرمربی جدید تیم معرفی کنند.
فولاد خوزستان که در این فصل با حاشیه هایی روبه رو بوده، در هفته سیزدهم رقابت ها موفق شد به همراه فریسات و با ارایه یک بازی جذاب تیم پیکان را آن هم در تهران از پیش رو بردارد، فولادی ها همچنین در هفته چهاردهم یک تساوی نسبتا خوب مقابل تیم ذوب آهن کسب کردند.
بازیکنان فولاد خوزستان که پس از حضور افشین قطبی از روحیه دوچندانی برخوردارند پس از تساوی مقابل تیم ذوب آهن، اکنون با انگیزه بسیار بالا در انتظار پیکار مقابل تیم تراکتورسازی هستند تا با پیروزی در این دیدار جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقا دهند اگر چه تراکتوری ها با حضور محمد تقوی نیز استارت موفقی داشته اند و هفته گذشته برابر پارس جنوبی به پیروزی رسیدند.
هواداران تیم فولاد که تاکنون در لیگ برتر نتایج ایده آلی کسب نکرده ترجیح می دهند از درون منزل بازی های این تیم را تماشا کنند در صورتی که اگر روزهای خوب فولاد خوزستان از راه برسد می توان بار دیگر شاهد حضور هواداران خونگرم جنوبی، برای تماشای بازی های خانگی این تیم در ورزشگاه باشیم؛ موضوعی که تماشای بازی های این تیم را در ورزشگاه مدرن فولاد دیدنی تر خواهد کرد.
** نفت آبادان - سایپا
تیم صنعت نفت آبادان پس از 6 هفته شکست ‌ناپذیری متوالی در لیگ برتر که با یک پیروزی و پنج تساوی برای آن ها همراه بود، در دیدار اخیر برابر استقلال با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد تا اعتراض هواداران این تیم را به همراه داشته باشد.
شاگردان پائولو سرجیو امیدوار بودند که در جام حذفی با شکست تیم سایپا بتوانند به روند درخشان خود در این رقابت‌ها ادامه دهند و شکست سنگین خود برابر استقلال را جبران کنند که این اتفاق برای برزیلی های ایران رخ نداد و با نتیجه سه بر یک بازنده این دیدار شدند؛ این موضوع اعتراض شدید فرماندار آبادان را به همراه داشت و از مسئولان باشگاه خواستار شد که از تیم استعفا دهند.
نفت آبادان در این هفته از رقابت ها باز هم میزبان تیم سایپا است و بازیکنان این تیم حالا از انگیزه بسیار بالایی برخوردار هستند و به طور قطع با تمام توان برابر شاگردان علی دایی حاضر می شوند تا شکست سنگین خود در رقابت های جام حذفی را جبران کنند.
سرمربی پرتغالی صنعت نفت که این فصل به آبادان آمده است پس از گذشت 14 هفته از رقابت ها، 10 مساوی، سه باخت و یک برد به دست آورده است. این موضوع نشان می دهد که برزیلی های ایران بیشتر بازی های خود را با تساوی پشت سر گذاشته اند و شاید در ادامه رقابت ها هواداران این تیم تحمل امتیاز از دست دادن آن هم در بازی های خانگی را نداشته باشند.
به گزارش ایرنا تا پایان لیگ هجدهم زمان زیادی هنوز باقی مانده و نمایندگان خوزستان می توانند با برطرف کردن مشکلات تیم در نیم فصل و جلب رضایت خاطر هوادارانشان به آینده راه امیدوار باشند.
دیدار نمایندگاه خوزستان در هفته پانزدهم لیگ برتر به شرح ذیل است:
چهارشنبه 21 آذر:
ذوب آهن – نفت مسجدسلیمان (ساعت 15 ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
جمعه 23 آذر:
نفت آبادان - سایپا (ساعت 15 ورزشگاه تختی آبادان)
تراکتورسازی - فولاد (ساعت 15 ورزشگاه یادگار امام تبریز)
شنبه 24 آذر:
استقلال خوزستان – سپاهان (ساعت 15 ورزشگاه غدیر اهواز)
9879/6064

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/95588/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

رزرو شهریار مغانلو برای پرسپولیس!

رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی

سرخپوشان پایتخت درصدد انتقام از آلومینیوم اراک/ بازی راحت سپاهان برای صعود در خوزستان

کمین ترکیبی حزب الله برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در «کفرشوبا»

حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان

پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان

اوقات شرعی هفتم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر

تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان 40-50 میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟

حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت

آزادی 6 مرزبان بازداشت شده در شرق کشور

سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان

کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا

مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه

هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد

سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!

دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه

جام کشتی تختی اهواز؛ نتایج فینال پنج وزن نخست مشخص شد

جام کشتی تختی اهواز؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

این کار را با مدیرتان نکنید!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

مکان دقیق دفن افلاطون و جزییات به بردگی گرفته شدنش با کشف پاپیروسی سوخته معلوم شد

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

دی‌بروینه حتی از جرارد و لمپارد هم بهتر است!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

نوروزی: گرفتن سهمیه المپیک به گریه‌های بعد از تمرین می‌ارزید

تیم میکس ریکرو کشورمان از صعود به نیمه نهایی بازماند

آخرین وضعیت حسن یزدانی از زبان پدرش

استکی: وضعیت تیم امید بوکس مثل هندوانه در بسته است

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

اسنایدر: باخت به تاج‌الدینوف روش مبارزه رقبایم را تغییر داد

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند