پیام خوزستان

آخرين مطالب

تشکر رییس شورای شهر اهواز از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی درآمدهای پایدار شهرداری ها اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رییس شورای اسلامی شهر اهواز ضمن تشکر از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی درآمدهای پایدار شهرداری ها خواستار تداوم این کارگاهها شد.
به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این کارگاه که با حضور بشیری قائم مقام شهردار، آبیار معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز، سنواتی رئیس و باباپور نایب رئیس و موسوی‌نژاد، حیدری، فلسفی و حاجتی اعضای شورای اسلامی شهر اهواز، شهرداران و معاونین مالی و اقتصادی و مدیران حوزه درآمدی شهرداری ها و تنی چند از اعضای شورای شهرهای استان خوزستان در تالار استاد شهید علی جمالپور برگزار شد، عبدالزهرا سنواتی گفت: از معاونت مالی اقتصادی شهرداری اهواز بابت برگزاری این کارگاه تشکر می کنم. تداوم این کارگاهها، گام بلندی در جهت وصول درآمدهای قانونی و ارائه راهکارهای نوین در حوزه درآمدی شهرداری ها است و لازم است همگان اعم از شهردار، اعضای شورای شهر و همه معاونین و مدیران مرتبط شهرداری در این کارگاهها حضور موثر داشته باشند.
رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: وقتی به شهرهای مختلف سفر می کنیم، در نگاه اول خدمات عمرانی و شهری نظرمان را جلب می کند. اگر این خدمات با کیفیت در ذهن مسافرین حک شود، نگاه مثبتی در اذهان نقش می بندد، این نگاه کم کم منتقل شده و چهره مناسبی از یک شهر در افکار عمومی پدیدار می شود. حال پرسش این است که منشا این خدمات تاثیرگذار کجاست؟ یا به عبارت دیگر دلایل پیشرفت برخی شهرها و دلایل عقب ماندگی برخی دیگر چیست؟
وی ادامه داد: در پاسخ به این پرسش مسایل متعددی مطرح می شود که بی شک یکی از اساسی ترین این عوامل، وجود درآمدهای کافی و پایدار است. اکنون راه رسیدن به این مولفه مهم چیست؟ در پاسخ به این سوال نیز متخصصان مدیریت شهری، عوامل اولیه ای را مطرح می کنند که وجود مدیران باتجربه و متخصص مرتبط، کمک های دولتی و اشرافیت بر قوانین و ضوابط درآمدی را ذکرکرده اند.
سنواتی افزود: اما این موارد تنها بخشی از موضوع است و به تنهایی کافی نیست. عوامل فرهنگی، استفاده از تجربیات موفق کلانشهرها، پذیرش سرمایه های بخش خصوصی، تربیت و تقویت نیروی انسانی کارآمد و متعهد و...پارامترهای دیگری هستند که می توانند درآمدهای قانونی را محقق و پایدار کنند. اینها به معنای نادیده گرفتن عوامل اولیه همچون کمکهای دولتی نیست، بلکه باید در کنار این عوامل اولیه به فکر راهکارهای نوین برای درآمد زایی بود.
رییس شورای پنجم اهواز ادامه داد: بسیاری از مشکلات فعلی شهرها و کلانشهرها در حوزه های مختلف شهری ناشی از خطاهای متعدد دولت ها در ادوار مختلف بوده است. دولت ها چون نتوانستند در روستاها زیرساخت های لازم جهت کشاورزی و سایر مشاغل مرتبط را ایجاد کنند، روستاییان ناچار به مهاجرت به شهرها شده و دچار معضلات مختلفی شدند. یکی از این معضلات فقر بود که باعث شد این افراد نه تنها قادر به سرمایه گذاری در شهرها نباشند، بلکه حتی قادر به پرداخت عوارض خود نیستند.
عبدالزهرا سنواتی تشریح کرد: هم اکنون شهرداری ها در سراسر کشور با مشکلات درآمدی دست و پنجه نرم می کنند. یکی از اصلی ترین منابع درآمدی شهرداری ها، پروانه ساخت و ساز است که در سال جاری به دلیل مشکلات اقتصادی در بسیاری از شهرها محقق نشد. از سوی دیگر دولت به دلیل محدودیت منابع، قادر به کمک به شهرداری ها نیست. ضمن آنکه به دلیل رکود، سهم شهرداری ها از مالیات ارزش بر افزوده نیز به شدت کاهش یافت.
وی بیان کرد: یکی از اصلی ترین راههای کسب منابع، سرمایه گذاری بخش خصوصی است. شهرداری شیراز حدود 70درصد بودجه خود را از این مسیر تامین می کند.
در جریان سفر سال گذشته به تبریز متوجه شدیم که شهرداری تبریز فقط از طریق جذب سرمایه های مردمی، 6 هزار میلیارد تومان درآمد داشته است که بیش از 10 برابر درآمد فعلی شهرداری اهواز است. سرپرست جدید شهرداری مشهد نیز در طول یک ماهه گذشته، 12 پروژه سرمایه گذاری را به نتیجه رسانده است. (که احتمالا تلاش های شهردار قبلی نیز در این خصوص موثر بوده است) این کلانشهرها و برخی شهرهای دیگر از این راه توانسته اند علاوه بر تامین هزینه های جاری خود از قبیل حقوق و.. خدمات مناسبی را به شهروندان ارائه دهند. در حالیکه در استان ما بدلیل ضعف در این موضوع، شهرداران در پرداخت حقوق ها مشکل دارند.
رییس شورای اسلامی شهر اهواز در پایان گفت: حوزه فرهنگی شهرداری می تواند با ترویج آموزش های شهروندی، حس تعلق به شهر و مشارکت را در میان شهروندان برانگیزد. شهر جز با مشارکت شهروندانش ساخته نمی شود و اگر مردم این امر را به خوبی درک کنند، هزینه های شهر وعوارض و ... را می پردازند.
گفتنی است در این کارگاه رزمی مدیر کل سابق اداره کل تشخیص و وصول درآمد و مشاور کنونی درآمد حوزه مالی اقتصادی شهرداری تهران و ملک صنیع قائم مقام سابق اداره کل تشخیص و وصول درآمد و مشاور کنونی کمیسیون برنامه بودجه شورای شهر تهران نیز سخنرانی کردند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/95644/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گیتی آذرپی درگذشت

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

تعیین سرکنسول جدید عربستان در مشهد

جزئیات دادگاه منافقین/ قاضی: مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

نزاع و درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده

جزئیات دیدار رئیسی و مریم نواز شریف؛ توافق برای گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان

احکام جدید قاضی‌القضات؛ خلیلی و قطبی جایگزین مصدق و لاریجانی شدند

بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

پورموسوی و بی‌توجهی به حاشیه جنجالی

انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان بانک‌ها

قیصر امین پور ، قیصر شعر انقلاب اسلامی +فیلم

سپاهان توسط کمیته انضباطی جریمه شد

ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر

پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد

پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی 5 پهپاد رژیم صهیونیستی

آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون 3 به ایذه

پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی 5 پهپاد رژیم صهیونیستی

اشتباهات داوری به ضرر چادرملو و به سود رقیبان است

انتقاد تند چمران از سه بانک اصلی در تهران | نمای شیشه‌ای ساختمان‌هایتان دهن کجی به اصول معماری است

تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در اهواز

آزادی 250 زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت

پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان

جریمه نقدی سپاهان و 4 باشگاه لیگ برتری/ توبیخ شجاع خلیل‌زاده

پرواز اندازه آدم رو برملا می‌کنه!

چه قاتل کیوتی هستی

علیرضا کمالی از فیلم هفت و نیم

«آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی/ گرامیداشت آدم‌های رفته!

توضیحات طناز طباطبایی در مورد سکانس شاهکار «خشم و هیاهو»

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

خبر یک نماینده برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

نمایی زیبا از چالکندی دزفول

هوای هندیجان در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار گرفت

هاشمی: باید پیوست فرهنگی فدراسیون ها تقویت شود

نگاهی به رقیبان آزادکار ایران برای کسب سهمیه

هایلات عملکرد انفرادی و قدرتمندانه صبح امروز لبران جیمز

مخالفت «وابا» با حضور حامد حدادی در شهرداری گرگان

رفتن پیولی از میلان قطعی شد

کاهش نرخ سکه و ارز در بازار؛ طلا 18 عیار پرچم دار کاهش ها

جایزه کتاب سال فراخوان داد

فلاحت پیشه: دیپلمات‌های خانه نشین و دیپلماسی حاشیه نشین شده دوباره به متن بازگردد

حمله به سایت اس 300 اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی

تداوم بارش باران در خوزستان

رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی

بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز

حملات موشکی مقاومت به «سدیروت»/ شنیده شدن صدای انفجار در «حیفا»

حدنگاری اراضی کشاورزی 6 واحد ثبتی خوزستان

مقاومت سنگربان بولونیا مقابل سردار آزمون شکست

دانش‌آموزان یک دبستان بدهی 2 زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند

پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد