پیام خوزستان

آخرين مطالب

خوزستان پرچمدار بوکس ایران شد ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - رقابت های بوکس قهرمانی کشور حکم انتخابی تیم ملی، در حالی با قهرمانی تیم خوزستان به پایان رسید که عواملی در کسب این عنوان نقش به سزایی داشتند.
به گزارش ایرنا بوکس خوزستان پس از 22 سال موفق شد بار دیگر به روزهای اوجش برگردد، زمانی که بوکسورهای خوزستانی در کشور و آسیا حرف اول را می زدند اما به واقع چه عواملی موجب شد تا خوزستان بتواند پس از مدت ها بر بام بوکس ایران قرار گیرد.
سال گذشته با تغییر در کادر مدیریتی هیات استان، برنامه ریزی منسجم و اتحاد بین بزرگان این رشته تحولات خوبی در بوکس خوزستان رخ داد و از ابتدای سال جاری با اتحادی که بین بوکسورها و مربیان تیم استان شکل گرفت، آهنگ قهرمانی در مسابقات کشوری نواخته شد.
بی شک سیامک صالحی سرپرست جدید هیات بوکس تاثیر به سزایی در این قهرمانی داشت، با تلاش های کادر جدید هیات بوکس استان میزبانی مسابقات قهرمانی کشور به خوزستان داده شد که بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان و سرمربی تیم ملی بوکس این رقابت ها منطبق با آیتم های جهانی و به روش آیبا در اهواز برگزار شد.
کیفیت بالای این مسابقات و میزبانی بسیار خوب خوزستان باعث شد که بعد از مدت ها یک خوزستانی( سیامک صالحی) به عنوان نایب رییس فدراسیون معرفی شود، تردیدی نیست که روزهای خوش بوکس خوزستان در راه است و مربیان سازنده استان کار خود را به خوبی انجام داده اند.
شاید تنها برگزاری مسابقات بوکس در اهواز موجب شود که بیش از 2 هزار تماشاگر به یک سالن ورزشی بروند و هیجان مسابقات را بیشتر کنند. در جریان رقابت های بوکس قهرمانی کشور در اهواز، علاقه مندان بیشماری برای دیدن مسابقات در سالن 2 هزار و 500 نفری گیت بوستان حضور داشتند و این موضوع یکی از پر رنگ ترین عوامل قهرمانی بوکس خوزستان به شمار می رفت.
حال با تمام این اوصاف بوکسورهای خوزستانی روی رینگ جای هیچ حرف و حدیثی را نگذاشتند و با کسب چهار نشان طلا و یک برنز پس از 22 سال مقام قهرمانی کشور را به ارمغان آوردند اما اکنون نوبت به مدیران ورزشی استان است که با برنامه ریزی لازم و حمایت از رشته بوکس این تیم جوان و آینده دار استان را حفظ کنند.
** حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس پس از پایان رقابت های بوکس کشوری به خبرنگار ایرنا گفت: خوزستان ظرفیت های بالایی در بوکس دارد لذا برای سال آینده به شکلی برنامه ریزی می کنیم که شاهد برگزاری رقابت های بین المللی در اهواز باشیم.
وی با بیان این که 45 نفر از بهترین‌ های مسابقات قهرمانی کشور، به اردو تیم ملی دعوت می شوند افزود: اولویت ما حضور مقتدرانه در مسابقات آسیایی سال آینده و کسب سهمیه المپیک 2020 است و امیدوارم که بتوانیم بیشتر از دوره قبل سهمیه کسب کنیم.
ثوری با بیان این که خوزستان خواستگاه اصلی بوکس ایران است و امکانات و ظرفیت مناسبی را در شهر اهواز داریم گفت: به دنبال آن هستیم که یک مسابقه مطرح بین المللی با حضور عنوان داران جهان در اهواز برگزار کنیم.
افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اظهار داشت: در ابتدای سال 96 برنامه ریزی جامعی برای توسعه و ارتقا برخی از رشته های ورزشی استان انجام دادیم تا بتوانند به گذشته درخشان خود برگردند و بوکس یکی از آن رشته بود.
وی ادامه داد: پس از این که هدایت بوکس استان به دست سیامک صالحی سپرده شد ابتدا سعی کردیم استعدادهای بوکس خوزستان را که خارج از استان فعالیت می کردند به تیم منتخب استان دعوت کنیم و سپس با برگزاری اردوهای داخلی و داشتن یک تیم منسجم و با انگیزه در رقابت های بوکس کشوری حاضر شویم.
وی هدف از میزبانی مسابقات بوکس را ارتقا سطح دانش بوکسورهای خوزستانی و آشتی دوباره مردم خوزستان با رشته بوکس دانست و گفت: خوشبختانه در طی چند ماه اخیر به کمک هیات استان اردوهای خوب و منسجمی برای بوکسورهای خوزستانی برگزار شد و مربیان ما توانستند یک تیم آماده و قدرتمند را روانه مسابقات کنند که همین امر منجر به قهرمانی خوزستان پس از 22 سال شد.
حیدری افزود: نه تنها در بوکس بلکه در تمام رشته های ورزشی توجه ویژه ای به رده سنی پایه ها داریم، خوشبختاته بوکسورهای استان بسیار جوان هستند و سال ها می توانند برای بوکس خوزستان افتخارآفرین باشند.
وی با بیان تین که حمایت از بوکسورهای مستعد استان در دستور کار ما قرار دارد افزود: به خوبی می دانیم که توسعه یک رشته نیاز به زیرساخت و سخت‌ افزار های مناسب دارد لذا یکی از اهداف اصلی ما در جهت رشد بوکس خوزستان، ساخت آکادمی و مرمت خانه بوکس خوزستان خواهد بود.
سیامک صالحی سرپرست هیات بوکس حوزستان گفت: خوشحالم که تیم خوزستان با اقتدار و در حضور تمامی ملی پوشان کشورمان توانست کاپ قهرمانی را کسب کند
وی از حضور 6 بوکسور خوزستانی در تیم ملی خبر داد و گفت: بنا داریم برنامه‌ های ویژه‌ ای در بوکس استان پیاده کرده و از بوکسورهای استان بیشتر حمایت کنیم.
صالحی با بیان این که اولویت ما توجه به بحث آموزش و برگزاری مسابقات مختلف در سطح استان است افزود: هدف ما کسب سهمیه المپیک 2020 توسط بوکسورهای استان است که واقعا دور از دسترس نیست. ورزش بوکس در خوزستان طرفداران زیادی دارد از طرفی بسیار جذاب است اگر چه تلاش کردیم که به جذابیت مسابقات اضافه شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال برگزاری مسابقات بین المللی بوکس در اهواز وجود دارد گفت: طبق صحبتی که با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان داشتیم، امیدوارم با فراهم کردن شرایط و ظرفیت های لازم در استان بتوانیم میزبان مسابقات قهرمانی آسیا باشیم.
گفتنی است تیم بوکس خوزستان با کسب چهار نشان طلا و یک برنز به عنوان قهرمانی رقابت های بوکس بزرگسالان کشور دست یافت.
9879/6068

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/95676/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند