پیام خوزستان

آخرين مطالب

معرفی 3 تیم برتر نخستین استارتاپ تخصصی فشارخون علمي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - نخستین رویداد تخصصی کارآفرینی سلامت با عنوان "استارتاپی‌ها به فشار خون حمله کنید"، روزهای 14 و 15 آذرماه 97 به همت مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت خوزستان و با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در منطقه چهار آمایشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، دکتر قدرت‌اله شاکری‌نژاد، رئیس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهاد دانشگاهی خوزستان با بیان این خبر اظهار کرد: برگزاری چهار کارگاه در روزهای 27 و 30 آبان ماه و 13 آذرماه در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و سوم آذرماه در مرکز بهداشت استان خوزستان به‌عنوان پیش‌رویدادهای برپایی این مراسم برنامه‌ریزی و اجرا شد که این کارگاه‌ها در مجموع با حضور 1064 نفر - ساعت از علاقه‌مندان برگزار شد.
وی با اشاره به ثبت‌نام و حضور 75 نفر در این رویداد تخصصی کارآفرینی سلامت، گفت: در آیین آغازین رویداد "استارتاپی‌ها به فشار خون حمله کنید" علاوه بر روسای دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، معاون تحقیقات و فناوری و همچنین مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اهواز، رئیس بنیاد نخبگان خوزستان، مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان و معاون فناوری پارک علم و فناوری خوزستان و شرکت‌کنندگانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز، لرستان و دزفول و دانشکده‌های پزشکی شوشتر، آبادان و بهبهان و همچنین دانشگاه شهید چمران و آزاد اسلامی اهواز و مؤسسه آموزش عالی و مرکز علمی‌کاربردی جهاد دانشگاهی خوزستان و کارکنان مرکز بهداشت استان در رویداد حضور داشتند.
رئیس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهاد دانشگاهی خوزستان ضمن تبیین کیفیت برگزاری این رویداد، تصریح کرد: پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، کار استارتاپ به‌صورت رسمی آغاز شد و در فرصتی که برای ایده‌پردازی داده شد، تعداد 33 ایده در زمینه فشارخون مطرح شد که پس از رأی‌گیری از حضار 11 ایده برتر برای تیم‌سازی انتخاب شدند؛ از این میان دو ایده در همان مرحله نخست به‌علت عدم تیم‌سازی مناسب و کارتیمی منسجم، از دور رقابت حذف و اعضای آن‌ها در سایر تیم‌ها ادغام شدند.
شاکری‌نژاد با بیان اینکه در نهایت استاتارپ با 9 تیم به کار خود ادامه داد، گفت: تیم‌های تشکیل‌شده با عناوین "رژیم من"، "کلبه سلامتی"، "تداخل دارویی ممنوع"، "انگری من"، "مادریار"، "منوی خوشمزه"، "های لایف"، "ادویه راز سبز" و "Olive bag" ضمن دریافت راهنمایی‌ها و آموزش‌های لازم در حوزه‌های بازاریابی، IT پزشکی، رسانه، گرافیک و حوزه پزشکی به کار روی ایده‌های خود پرداختند. این افراد در مدت دو روز شرکت خود در این رویداد فعالیت‌هایی چون کار تیمی، بازاریابی حضوری در شهر اهواز و فضای مجازی، کار رسانه‌ای و لوگوسازی را تمرین کردند.
وی افزود: آیین پایانی رویداد "استارتاپی‌ها به فشار خون حمله کنید" شامگاه 15 آذرماه در سالن اجتماعات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد که در این برنامه تیم‌ها ضمن ارائه ایده و دستاوردهای کار تیمی خود به هیأت داوران متشکل از "رئیس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت خوزستان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، رئیس بنیاد نخبگان خوزستان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز"، به دفاع از آن و پاسخ به پرسش‌های مطرح شده پرداختند.
رئیس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهاد دانشگاهی خوزستان خاطرنشان کرد: در نهایت با آرای هیأت داوران و ارزیابی کار تیم‌ها از نظر نحوه ارائه، بازاریابی، تکنیک‌های مشتری‌مداری و حوزه IT و فروش، سه تیم "ادویه راز سبز"، "های لایف" و "منوی خوشمزه" به‌عنوان تیم‌های اول تا سوم این رویداد انتخاب شدند و با اهدای لوح تقدیر به‌عنوان "فناور برتر" و جوایز نقدی از آن‌ها تقدیر شد.
شاکری‌نژاد کارکردها و ارزیابی این رویداد را مثبت خواند و با اشاره به اعلام رضایتمندی شرکت‌کنندگان و داوران در نظرسنجی انجام‌شده، عنوان کرد: همچنین در این رویداد اعتبارسنجی ایده‌ها انجام شد و برخی تیم‌ها که با رشته‌ها، گرایش‌ها و دانشگاه‌های مختلف در کنار هم قرار گرفتند، فرم‌های مربوط به استقرار در مرکز رشد را تکمیل کردند که در آینده بتوانند با کار بیشتر روی ایده خود، در مرکز مستقر شوند.
وی با بیان اینکه این رویداد اولین رویداد تخصصی کارآفرینی مفهوم سلامت در کشور بوده است، گفت: تاکنون استارتاپ‌هایی در این حوزه در کشور داشته‌ایم اما این رویدادها بیشتر در حوزه نرم‌افزارهای دکتریاب و دسترسی به پزشک بوده‌اند، اما ایده‌های ارائه شده در این استارتاپ کاملا مرتبط با فشارخون بوده است؛ به گونه‌ای که بعضی ایده‌ها در زمینه ارتقاء کیفیت زندگی مبتلایان به فشارخون بوده و برخی ایده‌ها نیز با فناوری‌های بازار می‌توانند به کسب‌وکارهای نوین در حوزه سلامت تبدیل شوند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/96017/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعتراف رسانه‌های عبری به حجم سنگین حملات موشکی حزب الله

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت

66 کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد

طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد

برخلاف ادعای نتانیاهو، ما به پیروزی نزدیک نیستیم!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

موشک‌های مقاومت کریات شمونه را در تاریکی فرو برد

دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور

قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو

کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام

دبل کاستیانوس، گل دوم لاتزیو به یوونتوس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چه کسی می داند...

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم