پیام خوزستان

آخرين مطالب

رییس دانشگاه فرهنگیان استان عنوان کرد:

تحصیل حدود سه هزار دانشجو در مراکز دانشگاه فرهنگیان خوزستان علمي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: در خوزستان تاکنون حدود دو هزار و 345 دانشجوی کارشناسی پیوسته، 570 دانشجوی کارشناسی ناپیوسته و یک هزار و 415 مهارت آموز در شش مرکز دانشگاه فرهنگیان خوزستان در حال تحصیل هستند.
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، حسن جرفی در نشست خبری که امروز سه‌شنبه (27 آذرماه) به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس تربیت معلم در کشور، برگزار شد، اظهار کرد: هر اقدامی که 100 سال از آن در کشور بگذرد، از آن به عنوان یک اقدام تاریخی یاد می‌شود. امسال نیز صدمین سالگرد تأسیس دانشگاه فرهنگیان است.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان پاسخی برای نیاز یک جامعه است. دانشگاه فرهنگیان رکن تحول و تعالی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی است. در طول این صد سال، دانشگاه فرهنگیان اسامی مختلفی داشته است. در سال 1297 مرکز تربیت معلم تحت عنوان دارالمعلمین و دارالمعلمات در تهران فعالیت می‌کرد. بعد از آن این مراکز به دانشسرای مقدماتی تغییر نام دادند که تنها مدرک فوق دیپلم ارائه می‌داد.
رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان ادامه داد: در سال 1312 دانشسرای عالی در کشور به وجود آمد که تنها در تهران فعالیت می‌کرد و مدرک کارشناسی ارائه می‌داد. بعد از آن دوباره دانشسرای مقدماتی در کشور ایجاد شد که شامل دوره سه ساله دبیرستان می‌شد. دانشسرای راهنمایی نیز مرکز تربیت معلمی بود که تنها برای مدارس راهنمایی، معلم تربیت می‌کرد.
جرفی گفت: در سال 1353 کلنگ تأسیس مراکز تربیت معلم در کشور زده شد. در سال 91 نیز دانشگاه فرهنگیان رسما کار خود را آغاز کرد. اولین دانشسرای مقدماتی در اهواز در سال 1314 ایجاد شد.
وی تصریح کرد: هدف ما از برجسته کردن نکوداشت صدمین سالگرد تأسیس تربیت معلم در کشور گذشته‌نگری و آینده‌نگری است. در گذشته‌نگری به دنبال جمع‌آوری تاریخ تربیت معلم، جمع‌آوری تاریخ شفاهی آن و تهیه یک دایرهالمعارف در این زمینه هستیم. همچنین اگر این نکوداشت به نحو احسن در کشور برگزار شود، نتایجی به بار خواهد آورد که برای آیندگان نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.
رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: به منظور بهتر برگزار شدن صدمین سالگرد تأسیس تربیت معلم در خوزستان، پنج کمیته پژوهش و فناوری، اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، اجرایی و خدمات، علمی و مستندسازی و پشتیبانی و منابع تشکیل شده است. 12 دی‌ماه نیز مراسم نکوداشت یکصدمین سالگرد تاسیس تربیت معلم در استان برگزار می‌شود.
جرفی در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این نکوداشت، تصریح کرد: تهیه و تدوین کتابچه تاریخ جامع تربیت معلم برای معرفی نخبگان، بازنشستگان و افرادی که در حوزه تربیت معلم فعالیت کرده‌اند، تهیه و تدوین دایرهالمعارف تربیت معلم خوزستان، شناسایی و تجلیل از پیشکسوتان و رؤسای سابق تربیت معلم، از برنامه‌های ما هستند.
وی افزود: تا پیش از اسفندماه نیز مجمع خیرین تربیت‌ معلم‌ساز تشکیل می‌شود. در این مدت نیز از خیرین تربیت معلم تقدیر خواهد شد. تاکنون چنین مجموعه‌ای در استان وجود نداشته است. همچنین شناسایی و تجلیل از دانش‌آموختگان تربیت معلم استان و برگزاری نمایشگاه آثار تربیت معلم از دیگر برنامه‌های ما هستند. در این نمایشگاه آثاری را که از سال 1312 تاکنون در دانشگاه‌های ما با عنوان آثار تاریخی وجود داشته‌اند به نمایش می‌گذاریم.
رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: شناسایی و تجلیل از شهدای تربیت معلم استان که چه به عنوان دانشجو و چه به عنوان فارغ‌التحصیل به شهادت رسیدند نیز در برنامه‌های ما قرار دارد. همچنین جمع‌آوری خاطرات اساتید تربیت معلم یکی دیگر از برنامه‌های ما است.
جرفی تصریح کرد: تا سال گذشته ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های تربیت معلم سه هزار نفر بود اما با تلاش‌های انجام شده، این ظرفیت به 25 هزار نفر افزایش یافته است. برخی مراکز ما به دلیل کمبود دانشجو در معرض خطر تعطیلی قرار داشتند. به طور مثال مرکز شیخ انصاری در دزفول 37 دانشجو و دانشگاه امام صادق نیز 47 دانشجو داشت. در مواردی تعداد نیروهای کادر از دانشجویان بیشتر بود.
وی خاطرنشان‌کرد: تبدیل وضعیت حدود 270 پرونده اعضای هیات علمی، از اعضای هیات علمی تطبیقی به اعضای هیات علمی وزارت علوم یکی دیگر از کارهای انجام شده در یک سال اخیر است. اخذ ردیف جذب برای حدود 40 هزار دانشجو معلم از طریق کنکور سراسری و ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان نیز از اقدامات انجام شده در دانشگاه است. این 40 هزار نفر شامل دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و مهارت آموزان ماده 28 می‌شوند. مهارت آموزان همان افرادی هستند که استخدام آموزش و پرورش هستند و بعد در دانشگاه فرهنگیان در طی دو ترم آموزش‌هایی را می‌بینند و وارد کلاس درس می‌شوند.
رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان تصریح کرد: امسال در خوزستان تاکنون حدود دو هزار و 345 دانشجوی کارشناسی پیوسته، 570 دانشجوی کارشناسی ناپیوسته و یک هزار و 415 مهارت آموز در شش مرکز در استان در حال تحصیل هستند. همچنین مجوز جذب 102 هیات علمی جدید در دانشگاه اخذ شده است.
جرفی ادامه داد: در آموزش و پرورش کشور با معضل کمبود معلم مواجه هستیم. امیدواریم با افزایش ظرفیت دانشگاه، این کمبودها تا حدی برطرف شوند. جذب دو هزار و 80 عضو هیات علمی می‌تواند یکی از مهم‌ترین چشم‌اندازهای دانشگاه باشد. از مسئولان انتظار داریم برای انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی که برای پیشرفت، اصلاحات و بهبود عملکرد دانشگاه انجام می‌شود، همکاری بیشتری با دانشگاه داشته باشند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/97248/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویر حمله پهپادی به هدف حیاتی رژیم صهیونیستی

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به هدفی مهم در ایلات

عملیات موشکی ایران ضررهای مالی و نظامی بسیاری به اسرائیل زد

چهارمین گل فراز مقابل استقلال و حسینی!

یک کشته و 9 مصدوم در انحراف از جاده خودرو در جاده آبادان به قفاص

واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز

وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

دادستان بندرامام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

آتش‌سوزی یک قایق مسافربری در آب‌های شهرستان دزپارت

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم