پیام خوزستان
استاندار خوزستان آخرين وضعيت پروژه فرودگاه جديد اهواز را تشريح کرد / تصويب مجتمع فولاد دزفول و يک مجتمع خدماتي رفاهي در محور ايذه – باغملک
يکشنبه 29 مرداد 1396 - 8:27:22 AM
استانداري خوزستان
خوزستان آنلاين -  استاندار خوزستان در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان آخرين وضعيت پروژه فرودگاه جديد اهواز را تشريح کرد. همچنين در اين نشست طرح بازار مبل اهواز، طرح هاي هادي چم گلک،  طرح جامع تفصيلي شهرهاي سوماله و شمس آباد، طرح فولاد روهينا دزفول و يک مجتمع خدماتي رفاهي در حد فاصل ايذه و باغملک مورد بررسي و تصويب قرار گرفت. 

 به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري خوزستان دکتر غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان که ظهر امروز شنبه بيست و هشتم مرداد ماه در سالن جلسات استانداري برگزار شد با اشاره به طرح فرودگاه جديد اهواز گفت: فروگاه فعلي اهواز فرودگاهي است که ظرفيت جا به جايي حدود 900 هزار مسافر در سال در آن پيش بيني شده است و اين فرودگاه سال گذشته حدوداً دو ميليون و 300 هزار مسافر يعني بيش از دو و نيم برابر ظرفيت خود را جا به جا کرده است.
شريعتي ادامه داد: کارهايي در زمينه افزايش سطح ترمينال داخلي و ساخت ترمينال خارجي شده که اين ظرفيت به 900 هزار رسيده و قبلا خيلي کمتر بود با اين وجود باز هم کفاف مساله را نمي کند.
 رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان تصريح کرد: فرودگاه اهواز هم اکنون از لحاظ جا به جايي مسافر بعد از فرودگاه هاي امام، مهرآباد، مشهد و شيراز پنجمين فرودگاه کشور است و اين در عين حالي ست که استان فارس فرودگاه فعال آن فقط فرودگاه شيراز است ولي ما فرودگاه آبادان را داريم که خودش هشتمين فرودگاه کشور است و ظرفيت جا به جايي 470 هزار مسافر را دارد همچنين فرودگاه هاي ماهشهر و دزفول را داريم و در واقع اگر استاني محاسبه شود خوزستان بعد از تهران و خراسان رضوي سومين استان از نظر جابه جايي مسافر شناخته خواهد شد. 
استاندار خوزستان يادآور شد: در ده سال آينده با توجه به مساله غرب کارون و توسعه ميادين نفتي و پيش بيني حدود سي تا چهل هزار نفري که در اين بخش با فعال شدن پروژه ها مشغول به کار خواهند شد ميطلبد فرودگاه جديد و به روز و متناسب با شرايط جديد اهواز و استان احداث شود.

شريعتي توضيح داد: اين موضوع قبلا هم بحث آن مطرح بوده ولي به صورت جدي پيگيري نشده است و ما زمان ويژه اي در اين خصوص گذاشتيم و چندين جلسه با وزير محترم راه و رئيس شرکت فرودگاه هاي کشور داشتيم و دو بار هم از آنها دعوت کرديم و بحمدلله موضوع خيلي خوب پيش رفته است و چند شرکت هم به طور ضمني براي اجراي پروژه در قالب قرارداد BOT  و يا BLT اعلام آمادگي کرده اند.

رئيس شوراي برنامه ريزي و  توسعه استان تصريح کرد: هم اکنون بحث در مورد زمين آن است و فراخوان سرمايه گذاري اين طرح هم آماده شده است و شرکت فرودگاه هاي کشور مشاور طرح را به کار گرفته و فراخوان آن را آماده کرده است تا در روزنامه ها چاپ شود و سرمايه گذار به صورت مناقصه تعيين شود.

استاندار خوزستان با تاکيد بر اينکه بايد مستندسازي اراضي طرح هر چه سريع تر انجام شود عنوان کرد: قبلا مساحت زمين در سطح هزار و 200 هکتار مطرح شده بود اما بحث هاي مفصلي داشتيم که اين فرودگاه مي تواند از نظر جا به جايي کالا به يکي از مراکز مهم تبديل شود و بحث هاي بيشتري شد که فرودگاه در مقياس بين المللي ساخته شود که بتواند در کنار جا به جايي مسافر در صادرات کالا مرکز مهمي باشد و به شرکت فرودگاهي کشور عرض کردم که اين فرودگاه به نحوي ساخته شود که تا هشتاد سال آينده جوابگو باشد؛ بنابراين درخواست کرديم مساحت زمين بيشتري براي اين پروژه پيش بيني شود که شرکت فرودگاهي کشور هم با اين درخواست موافقت نمود.

شريعتي با قدرداني از همکاري دستگاه هاي مختلف جهت پيشبرد پروژه گفت: دستگاه هاي اجرايي از جمله منابع طبيعي ، اقتصاد و دارايي، ثبت اسناد، جهاد کشاورزي و ميراث فرهنگي به سرعت و به دور از بروکراسي هاي دست و پاگير تلاش کردند که اين کار در اسرع وقت انجام شود و ما بتوانيم آن را به يک سرانجامي برسانيم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: براي مستندسازي اراضي طرح با معاونت حقوقي رياست جمهوري صحبت کردم و اين موضوع در اولويت قرار داده شده است و تيم کارشناسي کميسيون معاونت حقوقي رياست جمهوري به شرکت فرودگاهي کشور در روز دوشنبه دعوت شده اند تا اين موضوع در دستور کار قرار گيرد.

شريعتي تصريح کرد: مديرعامل شرکت فرودگاه هاي کشور هفته گذشته به بنده گفت اگر شما اين پروژه و موضوع منابع طبيعي آن را در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان مطرح کنيد و به تصويب برسانيد سعي خواهيم کرد آن را به صورت خارج از نوبت در دستور کار کميسيون مستندسازي قرار دهيم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اميدواريم در هفته جاري اقدامات لازم انجام شود و ما به سمت انتشار فراخوان حرکت کنيم و سرمايه گذار آن تعيين شود؛ وقتي سرمايه گذار تعيين شود هر چه زودتر پروژه را تکميل مي کند چون بازگشت سرمايه خودش هم سريع تر خواهد شد و منتظر اعتبار و تخصيص نخواهد ماند و معمولا اين نوع قراردادها به سرعت اجرا ميشود.

شريعتي همچنين در مورد طرح بازار مبل اهواز گفت: توليد بايد حتما يک جايي قابليت رقابت داشته باشد در واقع اگر جايي ارزش افزوده بيشتري و هزينه کمتري نسبت به خوزستان داشته باشد توليد در خوزستان منجر به شکست خواهد شد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: بايد براي کالاها و محصولاتي توليد بزنيم که آن کالا در خوزستان ارزش افزوده بيشتر و بازار بهتري داشته باشد و خريدار بپسندد و متناسب با بازار مصرف باشد.

شريعتي با اشاره به اينکه نمي توانيم از خريد مبل منع کنيم وقتي توليدش را نداشته باشيم گفت: اما اگر توليدش در استان بشود که خيلي بهتر است با اين وجود خود بازار مبل هم اشتغال خوبي ايجاد مي کند و تمرکز اين صنوف در کنار هم کار خوبي است در عين حال که مي توانيم تاکيد کنيم که توليد مبل هم در کنار فروش آن پيش بيني شود.   

گفتني است در نشست امروز شوراي برنامه ريزي و توسعه استان علاوه بر فرودگاه جديد اهواز و بازار مبل، طرح هاي هادي چم گلک، طرح جامع تفصيلي شهرهاي سوماله و شمس آباد، طرح فولاد روهينا دزفول و يک مجتمع خدماتي رفاهي در حد فاصل ايذه و باغملک مورد بررسي و تصويب قرار گرفت. 




استاندار خوزستان آخرين وضعيت پروژه فرودگاه جديد اهواز را تشريح کرد / تصويب مجتمع فولاد دزفول و يک مجتمع خدماتي رفاهي در محور ايذه – باغملک





http://www.khozestan-online.ir/fa/News/7363/استاندار-خوزستان-آخرين-وضعيت-پروژه-فرودگاه-جديد-اهواز-را-تشريح-کرد---تصويب-مجتمع-فولاد-دزفول-و-يک-مجتمع-خدماتي-رفاهي-در-محور-ايذه-–-باغملک
بستن   چاپ