پیام خوزستان

آخرين مطالب

استاندار در نشست شورای مدیریت بحران تاکید کرد/ هرس درختان کنوکارپوس برای مقابله با عارضه تنفسی و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری التور سياسي

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین -  استاندار خوزستان در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بر هرس درختان کنوکارپوس برای مقابله با عارضه تنفسی در فصل بارش های پاییزه و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری التور در استان تاکید کرد. 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان دکتر غلامرضا شریعتی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: خوشبختانه تابستان امسال با وجود افزایش شدید مصرف برق به جز یک مورد خاموشی چند ساعته که به دلیل آتش سوزی یکی از ترانس ها روی داد مشکل خاص غیر قابل کنترلی از لحاظ قطعی برق نداشتیم که این امر در نتیجه همکاری و هماهنگی دستگاه ها در مدیریت این وضعیت بود.
شریعتی افزود: کارگروهی برای بررسی پیشنهاد تعطیلات تابستانه برای خوزستان تشکیل شده که این کارگروه باید هر چه زودتر نتایج بررسی هایش را اعلام نماید تا در صورت مثبت بودن نتایج برسی ها، این پیشنهاد برای بررسی در سطح ملی به دولت ارائه شود.
استاندار خوزستان یادآور شد: سیستم های توزیع و انتقال برق در استان امسال اضافه بار داشت که با کاهش ساعت اداری توانستیم روزانه حدود 300 مگاوات از مصرف را در ساعات پیک بار کاهش دهیم.
شریعتی تاکید کرد: اداره برق منطقه ای باید خودش را برای مقابله با وضعیت حاد مجهزتر نماید و ایستگاه های خود را در استان به سرعت افزایش دهد تا تابستان آینده با آرامش بیشتری شبکه برق را مدیریت نماییم و اداره توزیع برق هم به همین منوال اقدامات لازم برای کنترل شرایط در تابسان سال آینده از قبیل تعویض ترانس ها ، افزایش کلیدها، تقویت خطوط و تعویض فیدرها را مدنظر قرار دهد تا شبکه برق استان در تابستان سال آینده وضعیت پایدارتری داشته باشد.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: گرما در برخی از روزهای تابستان امسال به حدی رسید که در چند روز کل آب تولیدی استان مصرف می شد و این در حالیست که همیشه یک ضریب اطمینانی برای آبرسانی در نظر گرفته می شود که در برخی روزها به دلیل مصرف بالا فاقد این ضریب اطمینان بودیم؛از این بابت در این بخش هم تمام وقت در حال مدیریت و پیگیری بودیم و بحمدلله مشکل حادی نداشتیم و شرایطی که امسال از نظر آب و هوا داشتیم در قیاس با سال های اخیر بی سابقه بوده است.
شریعتی تاکید کرد: از مسوولان آب و فاضلاب استان و اهواز هم می خواهم اقدامات لازم برای تابستان سال آینده را انجام دهند تا در بخش آبرسانی با مشکلات حاد مواجه نشویم؛ البته مخزن 50 هزار متر مکعبی در اهواز که رو به اتمام است ضریب اطمینان خوبی به ما می دهد اما در حوزه استان و روستایی هم حتما برنامه ریزی دقیق و متناسب شود تا وضعیت پایدارتری برای سال آینده داشته باشیم.
استاندار خوزستان با اشاره به هرس درختان کنوکارپوس برای مقابله با عارضه تنفسی در فصل بارش های پاییزه یادآور شد: سال گذشته بحمدلله نتایج خوبی گرفتیم و با کار شبانه روزی شاهد کاهش چشمگیر آمار بیماران تنفسی بودیم و از این بابت تاکید میکنم شهرداری ها با کمک شرکت توزیع برق و با بسیج امکانات عمومی در فرصت یک تا دو ماه باقیمانده تا فصل بارندگی نسبت به هرس درختان کنوکارپوس اقدام نمایند؛ سال گذشته حدود 150 هزار درخت هرس شد و انتظار می رود این کار امسال هم با سرعت و جدیت بیشتر انجام شود.
شریعتی در خصوص موضوع پیشگیری از شیوع بیماری التور در استان عنوان کرد: در آبان ماه با توجه به اینکه در آن مقطع پیک دوم شیوع بیماری التور (التور = نوعی بیماری خطرناک شبیه به وبا) در سال است شهرداری ها و آب و فاضلاب آهک پاشی و لایروبی جوی ها را در دستور کار خود قرار دهند؛ بحمدلله امسال در استان بر خلاف سال های گذشته مورد التور و وبا نداشتیم و اگر در آبان امسال موردی از این بیماری در استان نداشته باشیم یک سال کامل را بدون اینکه این بیماری در استان شیوع داشته باشد را سپری خواهیم کرد.
استاندار خوزستان در خصوص وجود رانش زمین و دیوارهای ساحلی در برخی از روستاها گفت: این موضوع حتما در دستور کار قرار گیرد و طرح اجرایی رفع خطر از این مناطق با توجه به اولویت ها مدنظر باشد و ساخت سیل بندها هم که در حوزه شعیبیه، شوش و مناطق آسیب دیده شروع شده لازم است با جدیت دنبال شود.
شریعتی در پایان اظهار کرد: مصوبات شورای هماهنگی بحران استان جزو مهمترین مصوبات استان است که جا دارد اعضای این شورا با جدیت برای اجرایی شدن مصوبات این شورا از هیچ کوششی فروگذار نکنند.



استاندار در نشست شورای مدیریت بحران تاکید کرد/ هرس درختان کنوکارپوس برای مقابله با عارضه تنفسی و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری التور

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/10367/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقدیر امام جمعه خرمشهر از تنبیه اسرائیل

برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان

بی حجابی زیبنده آبادان نیست

پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر

پاسخ با اقتدار به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی

حمزه خلیلی، معاون اول جدید قوه قضائیه کیست؟

عکس| نکو با قلب آبی روی سکوهای آزادی

حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

تجمع اروندی ها در حمایت از پاسخ به جنایات صهیونیست + فیلم

جیمز باند جدید در کنار مارگو رابی/ مامور 007 را هوش مصنوعی انتخاب کرد

رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است

مردم خوزستان از مردم غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

اعلام حمایت عشایر شوش از دلاورمردی‌های سپاه

حمایت همه جانبه مردم آبادان و خرمشهر از عملیات «وعده صادق»

اعلام حمایت عشایر شهرستان شوش از دلاور مردی‌ های سپاه

ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ

پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟/ بابایی: می‌خواهند توپ دستمزد را به زمین قوای دیگری بیندازند و مجلس را با جامعه کارگری درگیر کنند

نبرد بزرگی که پس از مرگ انسان آغاز می‌شود

سقوط جرثقیل در اسکله پتروشیمی رازی و جان باختن 2 کارگر

حضور مردم اهواز در راهپیمایی جمعه‌های خشم

ماجرای شادی پس از گل جنجالی اسماعیلی‌فر؛ حرکت منشوری یا نشان دادن لایک؟

عملیات وعده صادق پاسخی به شرارت های رژیم اشغالگر قدس بود

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

واکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه تاسیس فلسطین

دولت سوسیال دموکراتیک چیست؟

حمایت خوزستانی‌ها از مردم غزه و عملیات تنبیهی وعده صادق

عمر فتنه های اسرائیل رو به زوال

برهم زدن معادلات نظامی و سیاسی جهان تنبیه کوبنده رژیم نامشروع

آموزش‌ مهارتی به بیش از 13 هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان

خطیب نماز جمعه تهران: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود | این عملیات از نظر  مقیاس در حد فتح خرمشهر بود

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

تداوم پایداری جو در خوزستان

یادواره شهدای کنسولگری دمشق و شهید حجازی در شهرستان لنده

نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی

کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان

شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر پس از گلزنی به نفت آبادان + فیلم

اطلاعیه قطع گاز در قلعه چنان

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان