پیام خوزستان

آخرين مطالب

فرماندار:منابع طبیعی و سازمان آب و برق در زمینه سرمایه گذاری در گتوند مانع تراشی می کنند اقتصادي

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - گتوند - فرماندار گتوند گفت: منابع طبیعی و سازمان آب و برق خوزستان برای صدور مجوز سرمایه گذاری در گتوند بیشترین موانع را ایجاد کرده و سدی مقابل سرمایه گذاران بخش خصوصی در این شهرستان شده اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا علی خدری غریبوند عصر پنجشنبه در جلسه شورای اشتغال شهرستان گتوند که با حضور استاندار خوزستان، مدیران ارشد استانی و مدیران شهرستانی در سالن اجتماعات سدگتوند علیا برگزار شد، از سنگ اندازی و عدم صدور مجوز لازم برای طرح های اشتغالزایی بخش خصوصی در این شهرستان از سوی سازمان آب و برق و منابع طبیعی خوزستان انتقاد کرد.
وی با بیان اینکه سازمان آب و برق و منابع طبیعی خوزستان بیشترین چالش را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد کرده اند گفت:سه طرح پرورش ماهی خاویاری،تکثیر و پرورش ماهی گرمابی و پرورش متراکم ماهی گرماهی از طرح های مهم اشتغالزا در بخش شیلات در گتوند هستند که قرار است با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شوند اما سازمان آب و برق خوزستان مدت زیادی است مجوز برداشت آب به این طرح ها را نمی دهد و مشکلات زیادی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.
فرماندار گتوند ادامه داد:در حالیکه یک سرمایه گذار آمادگی خود را برای اجرای یک طرح بزرگ در حوزه انرژی خورشیدی در گتوند اعلام کرده اداره منابع طبیعی مجوز لازم را صادر نمی کند و برای این سرمایه گذار نیز مشکلاتی ایجاد کرده است.
خدری غریبوند افزود: عدم صدور مجوز برای سرمایه گذاران باعث دلسردی آنها می شود و فرار سرمایه ها به بیرون از شهرستان را به دنبال دارد.
وی با اشاره به ظرفیت این شهرستان برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری و ایجاد اشتغال در این زمینه گفت: ظرفیت های خوبی در پشت سد گتوند برای اشتغالزایی در بخش گردشگری وجود دارد، ولی شرکت آب و نیرو مجوز لازم را نمی دهد.
نماینده عالی دولت در شهرستان گتوند اضافه کرد: سد گتوند با توجه به اینکه تاکنون به سازمان آب و برق واگذار نشده است، مجوز مورد نیاز برای سرمایه گذاری را نمی دهد و نیازمند پیگیری و پشتیبانی استانداری خوزستان در این حوزه است.
خدری غریبوند به اجرای طرح های اشتغالزا در بخش میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در گتوند اشاره کرد و گفت: راه اندازی کارگاه های خاتم کاری،باغ های تفریحی،کارگاه های تولید سفال و دیگر تولیدات صنایع دستی، کارگاه های صنایع دستی و قالیبافی، اقامتگاه های بوم گردی، و خانه باغ ها از جمله اقداماتی است که با حمایت و پیگیری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گتوند انجام و یا در حال اجرا هستند و در این زمینه اشتغال قابل توجهی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: طرح هایی دیگر نیز برای حوزه گردشگری در بقعه محمد بن زید(ع) در بخش عقیلی از سوی اداره میراث فرهنگی شهرستان گتوند پیگیری شده است و سرمایه گذاران زیادی از اجرای طرح های گردشگری در این منطقه استقبال کرده اند اما به دلیل مستقل نبودن اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گتوند به این موضوع رسیدگی نمی شود.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس نیز به وضعیت بیکاری در شهرستان گتوند اشاره کرد و گفت: در طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری حق این شهرستان ضایع شده است و هیچ طرحی در این شهرستان در نظر گرفته نشده است، این در حالی است که می توانست بخش قابل توجهی در این حوزه در شهرستان گتوند اشتغالزایی شود.
سهراب گیلانی با اشاره به مشکلات شرکت کشت و صنعت کارون افزود: شرکت کشت و صنعت کارون به شهرستان های شوشتر و گتوند تعلق دارد و درصدی کمی از این شرکت نیز متعلق به دزفول است که مشکلات زیادی دارد که باید به مشکلات آن با جدیت رسیدگی شود.
وی بر اجرای مصوبات جلسه شورای اشتغال این شهرستان تاکید کرد و گفت: مردم شهرستان گتوند دغدغه و مشکلات زیادی دارند و از این وضعیت موجود رضایت ندارند و رسیدگی به این مشکلات باید مورد توجه مسئولان استانی و شهرستانی قرار گیرد.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با بیان اینکه گتوند شهرستانی عقب افتاده و کم بهره و مشکلات زیادی در اشتغال دارد، گفت: دولت خدمات زیادی در شهرستان گتوند انجام داده است و از این خدمات تشکر و قدردانی می کنیم ولی نیازمند توجه بیشتر بویژه در بخش اشتغال است.
گیلانی گفت: این شهرستان دارای معادن خیلی خوبی است که با سرمایه گذاری در این بخش فرصت های شغلی قابل توجهی ایجاد می شود.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد از شغل مردم شهرستان گتوند در بخش کشاورزی است، افزود: اکثر این کشاورزان مشکلات زیادی دارند که نیازمند حمایت بیشتر سازمان جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه های ذیربط هستند.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با اظهار تاسف از اینکه اهالی روستاها به دلیل مشکلات کشاورزی در حال مهاجرت به شهرها هستند، گفت: این خطر بزرگی برای روستاهای شهرستان گتوند است، که باید هرچه سریعتر مشکلات کشاورزان رفع شود تا معیشت زندگی آنها تامین شود.
امام جمعه گتوند نیز در این جلسه از عدم تعامل مجموعه اداری شهرستان در بخش اشتغال انتقاد کرد و گفت:اداره منابع طبیعی یکی از موانع سرمایه گذاران در این شهرستان شده است و باید به جای مانع تراشی از سرمایه گذاران استقبال کند تا زمینه اشتغال برای مردم این شهرستان فراهم شود.
حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی با تاکید بر اینکه وظیفه مدیران گره گشایی است و باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت کنند،گفت:ظرفیت های سرمایه گذاری بخش خصوصی موجود در شهرستان گتوند به دلیل کاغذ بازی اداری و مانع تراشی ها باعث دلسردی و انصراف سرمایه گذاران شده است.
وی گفت: دغدغه و نگاه مسئولان استانی و شهرستانی باید تعامل و جدیت در بخش اشتغال باشد و هر مدیری که نمی تواند کاری برای مردم انجام دهد باید استعفا دهد، موضوعی که دکتر روحانی رئیس جمهوری نیز به آن تاکید داشت.
امام جمعه گتوند در پایان با بیان اینکه شورای اشتغال شهرستان گتوند باید با حضور مدیران و کارشناسان استانی تشکیل شود، گفت: ارتباط مدیران استانی با شهرستان ضعیف است و نیازمند حضور مشاوران،کارشناسان و مدیران کل در این جلسات است.
به گزارش ایرنا بررسی مسایل و مشکلات اشتغال و برنامه ریزی برای رفع مشکل بیکاری در استان، از اهداف سفر استاندار خوزستان و مدیران ارشد استانی در شورای اشتغال شهرستان ها است.
شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند ، صالح شهر ، ترکالکی ، سماله ، جنت مکان و نیز 45 روستا می باشد.
7467/6068

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/27074/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک کشته و 9 مصدوم در انحراف از جاده خودرو در جاده آبادان به قفاص

واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز

وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

دادستان بندرامام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

آتش‌سوزی یک قایق مسافربری در آب‌های شهرستان دزپارت

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان