پیام خوزستان

آخرين مطالب

امام جمعه موقت اهواز:خواست اصلی و عقلایی مردم مبارزه با فساد و تبعیض است سياسي

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - اهواز - امام جمعه موقت اهواز ، مبارزه قاطع ، انقلابی و بدون مماشات با فساد و تبعیض را خواسته اصلی و عقلایی آحاد مردم عنوان کرد و گفت: دولت باید این خواسته مردم را سرلوحه و اولویت کاری خود قرار دهد و به صورت ریشه ای آن را حل کند.
به گزارش ایرنا آیت ا... محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر افزود: اگر یک رفراندوم برگزار شود و از مردم نظرخواهی شود، مبارزه با فساد و تبعیض که سرمنشاء بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی نیز است خواسته اصلی مردم خواهد بود.
وی با تجلیل از حضور یکپارچه مردم در راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: این حضور حقیقتا تماشایی به معنای رضایت مندی از عملکرد مسئولان نیست؛ مردم از وضعیت موجود گله مند هستند و باید به این نگرانی ها، دغدغه ها و خواسته های به حق توجه شود و معتقدم مبارزه با فساد و تبعیض خواسته اصلی و واقعی مردم است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بیکاری و میدان ندادن به نیروهای بومی را از دیگر ابعاد نارضایتی مردم خوزستان بیان کرد و افزود:مردم در راهپیمایی 22 بهمن 96 نشان دادند که با فساد و تبعیض در همه اشکال آن مخالف هستند.
**انتقال آب خلاف قانون و شرع است
امام جمعه موقت اهواز اجرای طرح های انتقال از سرشاخه های رودخانه های استان خوزستان را خلاف قانون ، مخالف شرع و غیرمنصفانه خواند و خواستار توقف بلادرنگ این طرح ها که به گفته وی خوزستان را به بیابان بی آب و علف تبدیل کرده است شد.
وی افزود:منشاء اصلی گرد و غبار در خوزستان که به یک معضل ملی تبدیل شده و مردم را با مشکلات زیادی رو به رو کرده اجرای طرح های انتقال آب از خوزستان به استان های همجوار است.
وی انتقال آب از سرشاخه های رودخانه های و احداث سدهای متعدد در مسیر جریان رودخانه ها در خوزستان را نشانه سوء مدیریت ، بی توجهی به مردم خوزستان و محیط زیست بیان کرد و گفت: تنها راه حل فوری معضل ریزگردها توقف فوری طرح های انتقال و برگرداندن و سرازیر کردن آب به سمت دشت خوزستان است و غیر از این، راه علاج نخواهد بود.
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد:همه کارشناسان دلیل خشکی تالاب ها و رودخانه های خوزستان را اجرای طرح های انتقال آب می دانند ولی چیزی که اتفاق افتاده خلاف نظر علمی کارشناسان است.
آیت ا... حیدری در ادامه اجرای طرح های نهال کاری را در کانون های گرد و غبار را ، زمان بر و غیراصولی دانست و افزود: اگر قرار است سالی پنج هزار هکتار از زمین های بیابانی خوزستان نهال کاری شود با مجموع 350هزار هکتاری که وسعت این کانون های گرد و غبار است به 70 سال زمان نیاز داریم و این چاره کار نیست.
وی گفت: متاسفانه مسئولان به این حرف ها گوش نمی کنند و حاضر نیستند منطق را بپذیرند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خواستار طرح موضوع انتقال آب در شورای عالی امنیت ملی و پیگیری آن از سوی قوه قضاییه شد و افزود: چیزی که اتفاق افتاده ضد قانون و ضد مردم است از این رو قوه قضاییه به عنوان مدافع حقوق مردم باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.
آیت ا... حیدری توقف طرح های انتقال آب از خوزستان به مناطق همجوار را از خواسته های اصلی و منطقی مردم خوزستان دانست و گفت: ضرر گرد و غبار خوزستان، به چشم همه مردم ملت ایران رفته و همه از این موضوع ناراحت هستند.
وی ادامه داد: در گرد و غبار اخیر در خوزستان حدود 700هزار بشکه نفت در خوزستان کمتر تولید شد و در بخش های دیگر نیز مردم آسیب دیده اند.
** مردم انقلابی ایران در صحنه هستند
خطیب جمعه موقت اهواز، حضور مردم انقلابی ایران در موقعیت های حساس را نشانه دلبستگی و دلدادگی آنان به انقلاب اسلامی و آرمان های والا و الهی آن بیان کرد و افزود: برخی از آدم ها که از قطار انقلاب پیاده شده اند آدرس غلط می دهند و چنین عنوان می کنند که مردم از انقلاب دل زده شده اند در حالی که مردم با حضور در رفراندوم 22 بهمن چیز دیگری را گفتند که نشان می دهد آنان کاملا در صحنه حضور دارند و به آرمان های انقلاب و امام پایبند هستند.
آیت ا... حیدری ادامه داد: اهل فتنه نیز بدانند که مردم از راهی که انتخاب کرده اند که آن راه مستقیم انقلاب است باز نمی گردند.
** پیروزی انقلاب اسلامی ، به دوران سیاه و انحطاط حکام فاسد پهلوی پایان داد
امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به دوران سیاه و انحطاط حکام فاسد پهلوی پایان داد به سالروز روی کارآمدن رضاخان به دست انگلیسی ها اشاره کرد و افزود: خاندان پهلوی به معنای واقعی سرسپرده بیگانگان و مطیع محض آنان بودند و در دوران حکومت سیاه رضاخان و پسرش، ملت ایران چیزی به غیر از بدبختی و فلاکت چیزی نداشت که به فضل الهی با پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 ملت ایران از یوغ ظلم و جور رژیم ستمشاهی رهایی یافت.
امام جمعه موقت اهواز سالروز شهادت حجت الاسلام سیدعباس موسوی دبیرکل اسبق حزب ا... لبنان که در بهمن 1370 توسط عوامل رژیم صهیونیستی به شهادت رسید گرامی داشت و از شهید عماد مغنیه از فرماندهان ارشد حزب ا... لبنان نیز تجلیل کرد.
گرامیداشت 29بهمن 1356سالروز قیام مردم تبریز ضد رژیم ستمشاهی و تجلیل از شهدای روحانی مدافع حرم خوزستان از دیگر بخش های سخنان خطیب جمعه موقت اهواز بود.
آیت ا... حیدری در خطبه نخست نماز جمعه با تبیین گوشه هایی از فضایل و مناقب حضرت زهرای مرضیه (س)، به ایام حزن انگیز فاطمیه اشاره و بر برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری و اطعام مومنان در سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س) تاکید کرد.
وی اجتناب از گناه،محرمات و ترس از خدا را از نشانه های انسان های باتقوا بیان کرد و افزود: خوف و رجا به معنای ترس از عذاب الهی و امیدواری به فضل و رحمت الهی است که باید متعادل باشد.
6065 /6037

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/29250/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

امیر آشتیانی برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد

زهره الهیان: از اقدام پلیس برای اجرای طرح «نور» حمایت می‌کنیم

سخنگوی دولت روحانی: وقتی خودتان تیک آبی و خاکستری می‌گیرید، بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

خاطره شنیده نشده از حاج قاسم

قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم

آزادی 2 زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه

اختصاص 60 میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان

بازداشت بیش از 100 دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر

پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان

نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

فحش کم آورد!

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

پیش‌بینی افزایش دما و گردوخاک برای خوزستان

هوای یک شهر خوزستان برای گروه‌های حساس ناسالم شد

دستگیری عامل قدرت‌نمایی با سلاح شکاری در درمانگاه قدیم دارخوین شادگان

10 مدافع برتر تاریخ فوتبال

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال

واکنش رنگرز به رقابت حساس گرایی و اسماعیلی

سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی

بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس

بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول

بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است

رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟

راه‌اندازی شرکت تولید خودروی نیسان در خرمشهر