پیام خوزستان

آخرين مطالب

قائم مقام وزیر نیرو: تخصیص آب نیازمند انجام تنظیمات خاص است اقتصادي

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - اهواز - قائم مقام وزیر نیرو درخصوص تخصیص حقآبه 600 میلیون متر مکعبی ویژه محیط زیست خوزستان گفت: هرگونه تخصیص آب برای وضعیت های دیگر، نیازمند انجام تنظیمات و برنامه ریزی درخصوص مصرف در آن نقطه است.
ستار محمودی روز پنجشنبه در حاشیه کلنگ زنی یک پست 132کیلوولت در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت نیرو بانک داری است که ورودی و خروجی و تضمین سرمایه آب را بر عهده می گیرد بنابراین با دقت خاصی نظرات کارشناسی را مورد توجه قرار می دهد.
وی ادامه داد: خوزستان هم اکنون با معضل گرد و غبار روبه رو است بنابراین اگر شیوه های کار در تنظیم میزان مصرف آب در بخش های مختلف به این سو حرکت کند و درصدی از منابع آب تامین شود، این منابع در اختیار وزارت جهادکشاورزی برای کشت و سازمان محیط زیست برای حقآبه ها قرار می گیرد.
قائم مقام وزیر نیرو همچنین درخصوص بحث انتقال آب به عنوان مهم ترین دغدغه مردم خوزستان گفت: وزارت نیرو در سال های گذشته سیاست گذاری را در خصوص انتقال آب مکتوب کرد که بر اساس آن انتقال آب تنها برای مصارف شرب بوده و تاکنون این روند ادامه دارد.
وی ادامه داد: خشکسالی تمام حوضه های بالادست، میان دست و پایین دست را با مشکل روبه رو کرده و بنابراین در این شرایط، انتقال آب موضوعیتی نداشته و اقدام جدیدی هم در این خصوص آغاز نشده است.
محمودی یادآور شد: وضعیت کنونی آب و هوایی نشان می دهد که سال آبی 97 - 96، سال بدی در زمینه خشکسالی بوده و برنامه ریزی ها در زمینه آب و برق به شکلی ویژه توسط وزارت نیرو به ویژه برای خوزستان پیگیری می شود.
** تامین صد درصدی آب در حوزه های شرب، صنعت و کشت های بلندمدت
قائم مقام وزیر نیرو با تاکید بر تامین صد درصدی آب در حوزه های شرب، صنعت و کشت های بلندمدت عنوان کرد: تامین آب شرب شهری و روستایی در اولویت قرار دارد و با وجود تنگناهای موجود، آب مورد نیاز برای خوزستان در این سه زمینه تامین خواهد شد.
وی ادامه داد: تامین آب برای سایر کشت ها به شرایط آب و هوایی بستگی دارد که با همکاری سایر ارگان های مربوطه از جمله وزارت جهاد کشاورزی و شورای آب در استان صورت می گیرد.
محمودی با اشاره به برنامه ریزی ها در خصوص کنترل کیفی آب گفت: بحث کیفیت آب رودخانه کارون و نیز شرب خوزستان بسیار مهم بوده و با سرمایه گذاری صورت گرفته امسال، تلاش شد شرایط به ویژه در بحث آب شرب بهبود یابد.
وی ادامه داد: آزمایشگاه های بسیار مدرنی برای سنجش و کنترل کیفیت آب شرب ایجاد شده و برای رودخانه کارون نیز برنامه ریزی شده با کمک سازمان حفاظت از محیط زیست با داده ها، اطلاعات و مجموعه پایش ها، کیفیت رود کارون برای مصارف دیگر حفظ شده و شرایط آن بهبود یابد.
** نگاه وزارت نیرو به خوزستان
قائم مقام وزیر نیرو همچنین در واکنش به پرسش "نگاه وزارت نیرو به خوزستان" گفت: خوزستان یکی از مناطق مهم برای کشور بوده و دولت همواره توجه ویژه ای به این خطه داشته است.
وی اضافه کرد: وزارت نیرو در حوزه آب و برق، با درک شرایط کنونی خوزستان و ضرورت توسعه و پایداری آن در این استان گام های خوبی را در گذشته برداشته و طرح های خوبی مانند طرح آب غدیر و طرح آبرسانی به شرق خوزستان به مرحله اجرا درآمده است.
محمودی بیان کرد: در خصوص برق نیز برنامه ریزی و سرمایه گذاری خوبی از جمله در بحث زیرساخت های تامین برق، تعویض مقره ها، پوشش RTV بخش هایی از مقره ها، شستشوی شبکه و سیستم های مدیریت بر خط و به روز، در دولت یازدهم و دوازدهم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در سطح ملی کار برای تامین از منابع عمومی دولت، فاینانس، بانک توسعه اسلامی و منابع ارزی به شدت پیگیری می شود و ضروری است تا مقامات خوزستان به ویژه استاندار و نماینده ولی فقیه به حمایت خود از صنعت آب و برق ادامه داده و با تمهیداتی از جمله در اختیار گذاشتن زمین مورد نیاز، تسهیلات و امکانات موضوع را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.
قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به تخصیص 50 میلیون دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای بحث برق در خوزستان گفت: این میزان اعتبار قرار است برای سال آینده با کمک مجلس و دولت و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه برای کارهای ضروری و مهم برق در خوزستان سرمایه گذاری شود.
وی در ادامه افزود: ایجاد 14 پست GIS در خوزستان پیش بینی شده که تعدادی از آنها در مرحله مناقصه قرار دارند و امید است با تکمیل آنها بخشی از مشکل خوزستان در زمینه برق مرتفع شود.
** ضرورت حرکت به سمت انرژی های نو در کشور
محمودی با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت انرژی های نو در کشور، یادآور شد: با توجه شرایط موجود و تجربیات پیش آمده، نگاه به آینده این است که سهم بیشتری از انرژی های خورشیدی به عنوان انرژی تجدید پذیر برای خوزستان دیده شده و همسان سازی و هم خوانی بین انرژی برق آبی و سوخت فسیلی(حرارتی) ایجاد شود.
وی گفت: در تلاش هستیم با رعایت جنبه های پدافند و غیرعامل خوزستان، در زمان رویارویی با خشکسالی، با انرژی های تجدیدپذیر و پراکنده، زمینه این پدافند را محکم و مولفه های کاهشی را جبران کرده و در سال های کم یا بدون بحران نیز خوزستان بتواند سهم بیشتری را برای تولید برق در کشور بر عهده گرفته و مازاد آن را به شبکه سراسری برق منتقل کند.
قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به ساخت 2 نیروگاه مدرن کلاس "اف" در کشور با اولویت خوزستان بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی، توجه بیشتر به انرژی های تجدیدپذیر خورشیدی، استفاده از تجهیزات و مولدها و نیروگاه های جدید مانند نیروگاه مدرن و استفاده از پست های GIS برای مقابله با گردو غبار در دستور کار قرار دارد.
6037

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/29290/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت!

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

(ویدئو) خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!

برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد/ بازیکنانم عالی کار کردند

جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!

کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!

پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت

حمله موشکی مقاومت به جنوب فلسطین اشغالی

اوسمار ویه را: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد

اوسمار ویرا: نتیجه سه بر صفر عالی است؛ از بازیکنانم راضی هستم