پیام خوزستان

آخرين مطالب

«دستان کوچک 2» در کافه ‎گالری 28 فرهنگی

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - نمایشگاهی از آثار نقاشی کودکان پنج تا هشت ساله تحت عنوان "دستان کوچک 2" در کافه ‎گالری 28 اهواز برپا می‎شود.
شیرین قربانی، مربی کودک و برگزارکننده این نمایشگاه، در گفت‎وگو با ایسنا ـ منطقه خوزستان، اظهار کرد: در این نمایشگاه 30 اثر نقاشی از 15 کودک هنرمند پنج تا هشت سالبه نمایش درخواهد آمد که در این میان ابعاد برخی آثار 70 × 50 و برخی دیگر 60 × 60 هستند.
وی با اشاره به موضوع آثار این نمایشگاه گفت: باتوجه به نزدیکی به ایام نوروز، یکی از موضوعات اصلی نمایشگاه، نوروز می‎باشد؛ این در حالی است ‎که موضوع آلودگی هوا باتوجه به معضل سال‎های اخیر اهواز و موضوع آزاد را نیز در این نمایشگاه خواهیم داشت.
برگزارکننده نمایشگاه دستان کوچک با اشاره به تکنیک‎های به کار رفته در آثار این کودکان تصریح کرد: در همه نقاشی‎های این نمایشگاه یک یا دو تکنیک به کار گرفته شده است؛ اما غالب کار، استفاده از تکنیک کار با گواش و آبرنگ است که تمام این تکنیک‎ها به کودکان آموزش داده شده است.
او فرهنگ‎سازی را از اهداف اولیه برگزاری چنین نمایشگاهی عنوان و تاکید کرد: بچه‎ها نیز می‎توانند مانند افراد بالغ آثار بزرگ و جالب تولید کنند و تنها در این راه به یک راهنما نیاز دارند تا آن‎ها را در این راه هدایت کند.
این مربی کودک همچنین افزایش اعتماد به نفس کودکان برای قرار گرفتن در مکان‎های عمومی و همگانی را از اهداف دیگر این نمایشگاه برشمرد و افزود: در چنین فضایی که افراد می‎آیند و درباره کار این کودکان نظر می‎دهند، نوعی اعتماد به نفس در این کودکان به وجود می‎آید که باعث خواهد شد در آینده کارهای بهتری را از آن‎ها شاهد باشیم.
وی با بیان این‎که دوره اول نمایشگاه دستان کوچک مردادماه گذشته برپا شد افزود: پیش از دوره اول این نمایشگاه، تنها یکبار چنین رویدادی توسط یکی از مربیان کودک اهواز برگزار شده بود که چندان از سوی مردم و مسوولان مورد استقبال قرار نگرفت و می‎توان به جرأت گفت به جز دستان کوچک، تاکنون نمایشگاهی از آثار کودکان با سن کم آن‎هم به گونه‎ای که هدفمند و دارای تکنیک و نقاشی‎ها نیز تمیز و پاسپارتو شده باشند و در مکان مناسب ارائه شده باشد برگزار نشده بود.
قربانی در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث شد تا تصمیم بگیرد آثار شاگردانش را در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دهد گفت: این موضوع یکی از آرزوهای دیرینه من بود. در گذشته دوست داشتم نمایشگاهی برای خودم برگزار کنم که به دلایلی میسر نشد اما زمانی که کار آموزش نقاشی به کودکان را آغاز کردم و متوجه استعدادهای منحصر به فرد آنان شدم و از آن‎جا که فرهنگ برگزاری چنین رویدادهایی دراستان ما شکل نگرفته بود، تصمیم گرفتم که این نمایشگاه را برای کودکان برگزار کنم و قطعاً برای برگزاری دوره‎های بعدی آن نیز تلاش خواهم کرد؛ ضمن این‎که این نمایشگاه در همه دوره‎ها با نام "دستان کوچک" برپا خواهد شد.
وی اضافه کرد: این پیشنهاد را به مربیان دیگر نیز می‎دهم که آثار کودکان خودشان اعم از نقاشی، خلاقیت و کارهای دستی را در قالب نمایشگاه ارائه دهند تا به واسطه آن، این حس در کودکان تقویت شود که آن‎ها نیز می‎توانند کارهای بزرگ انجام دهند و می‎توانند استعداد خود را پرورش دهند.
برگزارکننده نمایشگاه دستان کوچک، همراهی و همکاری مردم و خانواده‎های کودکان را برای برگزاری چنین رویدادهایی خواستار شد و افزود: ما خود قصد داریم خانواده‎ها، مدرسه‎ها، موسسات و مهدهایی که به هنر نقاشی اهمیت می‎دهند را به این نمایشگاه دعوت کنیم تا با مشاهده چنین رویدادی به این باور برسند که کودکانی با سن بسیار پایین نیز می‎توانند آثار خلاقانه از خود تولید کنند.

وی همچنین از تصمیم خود برای تدوام برگزاری دوره‎های بعدی این نمایشگاه به صورت شش ماه یک‎بار خبر داد و افزود: از آن‎جا که جمع‎آوری آثار کودکان و رسیدن آن‎ها به تعدادی که قابل ارائه باشند، کمی زمان‎بر است، این بازه زمانی را برای برگزاری هریک از دوره‎ها در نظر گرفته‎ام.
این فعال فرهنگی و هنری، حمایت مسوولان فرهنگی و هنری استان را از برگزاری چنین رویدادهایی به خصوص برای کودکان خواستار شد و افزود: یکی از مشکلات اصلی شهرستان اهواز نبود مکان مناسب برای برگزاری نمایشگاه است و اگرچه مسوولان در باب صدور مجوز و ارائه خدمات بعضاً همکاری‎های لازم را انجام می‎دهند اما نکته درخور توجه این است که تا زمانی که مکان مناسب وجود نداشته باشد، خدمات هم به چشم نخواهند آمد.
او افزود: خواسته من این است که ارگان‎های مختلفی که توانایی دارند، دست‎کم یک گالری که دارای نور و فضای مناسب باشد ایجاد کنند و مکان آن‎ها نیز در جایی تعبیه شود که در دسترس عموم باشد.
قربانی اضافه کرد: در حال حاضر تنها یکی دو فضا برای برگزاری نمایشگاه در شهرستان اهواز وجود دارند که برای آن‎ها باید پول پرداخت کرد و چنانچه هنرمندی بخواهد توانایی‎های خود را در هر زمینه‎ای به نمایش گذارد و یا فرهنگ‎سازی خاصی انجام دهد باید بابت آن هزینه زیادی کند.
او در پایان یادآور شد: دومین نمایشگاه نقاشی دستان کوچک از شنبه 12 اسفندماه 96 رأس ساعت 18 در کافه گالری 28 واقع در طبقه فوقانی سینما هلال به صورت رسمی افتتاح می‎شود و تا 18 اسفند ماه همه روزه از ساعت 16 تا 23 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/29923/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اوقات شرعی سی و یکم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

شرکت فولاد خوزستان در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت!

صعود موقت سرخ‌ها به صدر جدول / عزم جدی استقلال خوزستان برای بقا

مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر

تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز

گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

تساوی استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

مربی گل‌گهر و رقم زدن یک لحظه عجیب دیگر!

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

آشتیانی: صنعت نفت بعد از دریافت گل اول متلاشی شد/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس