پیام خوزستان

آخرين مطالب

جزئياتي از اقدامات انجام شده در مرزهاي خوزستان مقالات

  بزرگنمايي:

خوزستان انلاين- تا چند روز ديگر در هر مسيري در خوزستان که قدم مي گذاري فقط بوي عاشقي به مشام مي رسد، عطري که دل‌انگيز و سرمست از کربلاست و رد پايي که نشان از دلدادگي لايتناهي کربلاييان دارد، تا چند روز آينده ديگر شميم «منيت» به مشامت نمي‌رسد و تا دوردست‌ها فقط صداي يکرنگي افراد پير و جوان و مرد و زن است که با در دست گرفتن يک پرچم متبرک از رنگ سرخ شهادت کربلا را نمايان و مسيري را دنبال مي‌کنند که به منزلگه عشاق مي‌رسد.

خيل عظيم کربلاييان امسال نيز بنا به رسم ديرينه عاشقي‌شان به اباعبدالله‌الحسين(ع) و خاندان مطهرش، دل به دريايي مقدس در مرزهاي کشور زده، با پاي بندگي، قدم در خاک کربلا مي‌گذارند تا نداي يکرنگي عشق و بندگي‌ خود را به اين خاندان به اثبات برسانند.

هر ساله درست همين حوالي است که کاروان هاي عشق راهي کربلاي معلي مي شوند تا خالصانه و از نزديک براي نخستين و يا چندمين بار مرقد آقا اباعبدالله الحسين(ع) را زيارت کنند و جان و دلي تازه تر. کاروان هاي چند نفره و يا چند صد نفره با عزمي راسخ و عشقي لبريز از نام و ياد شهداي دشت کربلا، دل را رهسپار مرز و دياري مي کنند که جز با نواي «يا حسين» شنيده نمي شود.

هر ساله در ايام محرم و صفر، زمزمه هاي باز شدن مرز کربلا از سوي مرز شلمچه و چذابه شنيده مي شود و مسئولان در تکاپو براي برنامه ريزي اقدامات لازم در اين خصوص مي شوند تا اين سفرهاي زيارتي به سهولت انجام پذيرد و مشکلي گريبانگير زائري نشود. زائران نيز از اقصي نقاط کشور در انتظار چنين روزهايي هستند و از کوله باري که بر دوش داشته و بار سفري که بسته اند به خوبي مي توان حال و هوايشان را دريافت.

البته زوار کم و بيش با مشکلاتي هم مواجه مي شوند که رفع اين موانع با سياست هاي مسئولان، گاهي زود و گاهي با تاخيري غيرقابل انتظار روبه رو مي شود اما با وجود همه اين خستگي ها، عاشقان اباعبدالله دست از تصميمشان براي عزيمت به کربلا برنمي دارند و بسياري پياده و تعدادي هم سواره به سوي حرم امام حسين(ع) عازم مي شوند.

در همين راستا مسئولان نيز با تکاپو و تلاش شبانه‌روزي براي رفع مشکلات ريز و درشت زوار دست از کار نکشيده و تا جايي که ممکن است راه را براي پياده‌هاي منزلگه عشق و اميد هموار مي سازند.

به توصيه هاي پليس عمل شود

در همين زمينه معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي خوزستان با تشريح توصيه هاي مختلف براي زائران عتبات عاليات از آنها خواست به اين توصيه ها عمل کنند.

«سرهنگ علي قاسمپور»  اظهار کرد: از تمامي زائران عتبات عاليات تقاضا داريم که هنگام اعزام از تحويل گذرنامه و مدارک هويتي و کارت ملي به افراد ناشناس جدا پرهيز کنند. همچنين در صورت مفقود شدن مدارک مذکور، مراتب را در اولين فرصت به مراجع ذيصلاح اعلام و تقاضاي صدور المثني کنند تا ضمن پيشگيري از سوءاستفاده احتمالي افراد سودجو، مسئوليتي متوجه آنها نشود.

وي افزود: زائران بايد در حفظ و نگهداري اسناد مسافرتي از جمله گذرنامه، رواديد، قبض عوارض خروج از کشور و بليط تردد، دقت لازم را داشته باشند و از همراه داشتن گذرنامه به غير از در موارد ضروري اجتناب کنند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي خوزستان تصريح کرد: با توجه به اينکه صدور گذرنامه المثني به جاي گذرنامه مفقود و مخدوش مستلزم بررسي و انجام تشريفات اداري طولاني است، در همين راستا زائران بايد در حفظ و نگهداري آن نهايت دقت را داشته باشند.

سرهنگ قاسمپور بيان کرد: هنگام ثبت نام براي تورهاي سياحتي و اعزام به عتبات عاليات، تنها از آژانس هاي معتبر سياحتي و زيارتي که داراي مجوز سازمان حج و زيارت هستند، استفاده شود.

وي توصيه کرد که زائران به تاريخ اعتبار گذرنامه و درج ورود و خروج از کشور هنگام تردد از مرزهاي زميني کشور دقت لازم را داشته باشند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي خوزستان عنوان کرد: زائران بايد در حفظ و نگهداري «مانيفست» بيانيه هاي پخش شده بين زائران  عتبات عاليات و رواديدهاي دسته جمعي کوشا باشند.

وي تأکيد کرد: هوشياري و دقت نظر مسافران و زوار عتبات عاليات هنگام مسافرت به خارج از کشور مانع از بروز اتفاقات ناگوار مي شود البته از به همراه داشتن زيور آلات، ارز اضافي و مدارک شخصي نيز خودداري کنند.

قاسمپور يادآور شد: برخي کشورها قرص هاي اعصاب، فنوباربيتال، واليوم و غيره را مواد مخدر تلقي کرده و مانند مصرف کنندگان مواد مخدر با حاملان آنها برخورد قانوني مي کنند، بنابراين زائران بايد از حمل چنين قرص هايي جدا خودداري کنند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي خوزستان ادامه داد: کساني که در خارج از کشور مرتکب اعمال خلاف قانون از قبيل سرقت، کلاهبرداري، خريد و فروش مواد مخدر، ولگردي، فساد اخلاقي و ساير اعمال خلاف شئونات اسلامي مي شوند، از خروج مجددشان جلوگيري مي شود.

وي تصريح کرد: به زائران توصيه مي شود احترام به قوانين بين المللي و الزامات داخلي ساير کشورها، از جمله توجه به علائم و تابلوهاي هشدار، عدم عکسبرداري از مناطق طبقه بندي شده کشور مقصد و غيره را در نظر داشته باشند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي خوزستان اضافه کرد: همراه داشتن شماره تماس شخصي، آدرس، تلفن سفارت و نمايندگي هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در کشور مقصد، ضروري است.

قاسمپور بيان کرد: زائران هرچه بيشتر بهداشت فردي و اجتماعي در هنگام برقراري ارتباط با بيگانگان را رعايت کنند، از انتقال بيماري هاي غير بومي و واگير جلوگيري مي شود. همچنين به منظور تهيه سوغاتي و هدايا حتما از فروشگاه هاي معتبر خريداري و از پذيرش بسته و چمدان اشخاص ديگر جدا خودداري کنند.

وي تأکيد کرد: به هيچ عنوان خروج زائران بدون گذرنامه امکان پذير نيست و در صورت خروج غير قانوني علاوه بر امکان دستگيري در کشور مقابل، هنگام برگشت نيز با مشکلات جدي در مرز روبرو مي شوند.

روند خروج زائران از مرزهاي خوزستان عادي است

مديرکل حج و زيارت خوزستان نيز گفت: از شنبه فرآيند استقرار دو دفتر کنسولگري عراق در اهواز انجام مي شود و تا پايان ايام اربعين در صورت نياز اقدام به استقرار در شهرهاي مرزي نيز خواهيم کرد.

«ناصر حويزاوي» اظهار کرد: روند خروج زائران حسيني از مرزهاي خوزستان طبيعي و عادي است. با توجه به اينکه اکثر مردم خوزستان به ويژه ساکنان شهرهاي مرزي همه خود اهل تکيه و هيئت هستند، طي روزهاي اخير خيلي کم شاهد ترددهاي انفرادي از مرزها بوديم ولي کاروان ها مرتب اعزام مي شدند.

مديرکل حج و زيارت خوزستان با بيان اينکه تا کنون 400 دفتر پستي و 60 دفتر حج و زيارت در استان خوزستان براي دريافت مدارک به منظور صدور ويزا فعال شده است، تصريح کرد: به همه علاقمندان زيارت عتبات عاليات توصيه مي کنيم که حتما ويزاي خود را از طريق دفاتر رسمي بگيرند.

حويزاوي ادامه داد: در ايام عرفه و دهه اول محرم ويزاهايي صادر شد که جعلي شناخته شده و مرزباني ايران و عراق نيز از تردد زائران با چنين ويزاهايي جلوگيري کرد، بنابراين خيلي از مردم در مرزها پاگير شدند.

وي بيان کرد: از تمامي مردم تقاضا داريم که حتما ويزاي خود را از طريق دفاتر قانوني و با انجام بيمه دريافت کنند.

اربعين نماد قدرت شيعه در دنيا است

استاندار خوزستان گفت: انتظار مي‌رود استاندار بصره همانند گذشته با جديت ساز و کار لازم براي برگزاري مراسم اربعين را فراهم کند.

«غلامرضا شريعتي» اما در نشست با استاندار بصره اظهار کرد: انتظار داريم با تلاش و جديت خاص براي تحکيم و گسترش روابط و تبادلات ميان استان‌هاي بصره و خوزستان در حوزه‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي، اين تبادلات متناسب با پتاسيل‌هاي دو استان‌ پيش برود.

وي با اشاره به اشتراکات ميان دو استان در بخش‌هاي فرهنگي عنوان کرد: اقوام زيادي در ايران و عراق وجود دارند که رابطه خويشاوندي و رفت و آمد اين اقوام بين دو کشور، نشانگر عمق ارتباط و نزديکي ميان دو استان خوزستان و بصره است و اين مسئله امکان گسترش روابط و مدرنيزه کردن ارتباط ميان استان‌هاي مذکور را بسيار تسهيل مي‌کند.

وي بيان کرد: حج ابراهيمي نماد قدرت اسلام در جهان و اربعين حسيني نيز در حال تبديل شدن به نماد قدرت شيعه در دنيا است.

تردد بيش از 25 هزار نفر از مرز شلمچه

مدير پايانه مرزي شلمچه از تردد بيش از 25 هزار نفر از گذرگاه بين المللي شلمچه طي دهه اول ماه محرم براي سفر به عتبات در عراق خبر داد.

«جمال حميدي» نيز اظهار کرد: از اول محرم و به مناسبت ايام سوگواري اباعبدالله(ع)، 25 هزار  و 601 نفر از اتباع ايراني و غير ايراني از مرز شلمچه به عراق تردد کردند.

وي افزود: 14 هزار و 133 نفر از اين تعداد ايراني و 11 هزار و 468 نفر اتباع خارجي بودند.

مدير پايانه مرزي شلمچه تاکيد کرد: هيچ مشکلي در روند خروج اين افراد وجود نداشت.

حميدي در ادامه، به پيشرفت پروژه ساخت سالن مسافري شلمچه اشاره کرد و گفت: پروژه مراحل نهايي خود را سپري مي کند. سالن مسافري آماده است و محوطه پايانه نيز تا قبل از اربعين آماده مي شود و در آينده اي نزديک به صورت رسمي به بهره برداري مي رسد.

وي عنوان کرد: تمام تمهيدات براي ميزباني باشکوه و تردد بدون مشکل زائران اربعين از مرز شلمچه فراهم شده است.

مشکلات ترددي مرزها تا اربعين برطرف مي شود

مديرکل امور شهري و شوراهاي استانداري خوزستان گفت: هم اکنون پارکينگ مرزهاي شلمچه و چذابه براي خدمت به زائران حسيني در حال ساخت است و تا اربعين آماده مي شود.

«پيمان کاظمي نژاد» نيز اظهار کرد: در خصوص اربعين با توجه به اينکه اين اجتماع بزرگ به عنوان بزرگترين تجمع انساني و شيعي در جهان است به هر حال حساسيت بالايي دارد و چند سال است که اين حرکت از ابتدا به شکل خودجوش با توجه به ارادت مردم به امام حسين شروع شده ولي از سال گذشته در کشور ستادي تشکيل شد و کار بسيار خوبي در وزارت کشور انجام شد.

وي افزود: در همين راستا يک سري کميته هايي براي اين ستاد مشخص شد که در بحث عمراني نيز کميته زيرساخت هست و عمده مسائل مربوط به خدمات رساني زائران نيز در اين کميته است.

مديرکل امور شهري و شوراهاي استانداري خوزستان تصريح کرد: استان هايي را به عنوان استان معين مشخص کردند که تهران از دو سال قبل در مرزهاي اين استان حضور داشته و تمام امکانات استان نيز بسيج شده و چند جلسه به رياست استاندار و معاون عمراني تشکيل و کارهاي خوبي صورت گرفته است.

کاظمي نژاد ادامه داد: جلسات مربوطه در وزارت کشور هم تشکيل شده و مسئولان کميته هاي زيرساخت و خود وزير کشور بازديد داشته و وضعيت بسيار مناسب است و اکنون در شلمچه به جز پارکينگ ها که در حال ساخت است کمبود ديگري نداريم.

وي گفت: پايانه و ترمينال خروجي مرز شلمچه به سمت عراق هم راه افتاده که بسيار خوب و بزرگ است. پارکينگ ها نيز تا زمان اربعين با تقسيم کار آماده مي شود و چشمه هاي توالت نيز به همين صورت آماده است.

مديرکل امور شهري و شوراهاي استانداري خوزستان عنوان کرد: در چذابه يک مقدار مشکل مسيرهاي ترددي داشتيم که اکنون زيرساخت ها از سمت سوسنگرد به چذابه در حال انجام و با سرعت بسيار مناسبي مسيرهاي ترددي در حال ساخت هستند.

 پيش بيني خدمات رساني بهتر امسال 

  دبير ستاد اربعين سازمان منطقه آزاد اروند از توافق با عراق براي 24 ساعته شدن فعاليت دايره صدور گذرنامه (ويزا) اين کشور خبر داد.

«سيد علي موسوي» با اشاره به نشست امروز نمايندگان سازمان منطقه آزاد اروند، نماينده استاندار، سرکنسول جمهوري اسلامي در بصره، فرماندار خرمشهر و برخي ديگر از مسئولان محلي با مسئولان مرزي عراق در مرز شلمچه اظهار کرد: در اين نشست آخرين هماهنگي ها و بررسي از وضعيت خدمات رساني به زائران اربعين حسيني مورد بحث و بررسي قرار گرفت و البته تعهداتي را نيز در پي داشت.

وي، موضوع طرح درخواست هاي طرفين را يادآور شد و افزود: قرار شد تا در اسرع وقت موارد درخواستي پيگيري و رفع شود.

دبير ستاد اربعين سازمان منطقه آزاد اروند تصريح کرد: در اين نشست مقرر شد تا  به منظور جلوگيري از ازدحام زائران در دريافت ويزا، اداره گذرنامه عراق در ايام اوج تردد زائران اربعين به طور 24 ساعته خدمات رساني کنند تا حتي براي ساعتي توقفي در خدمات رساني به زائران وجود نداشته باشد.

موسوي با اشاره به کمبودهاي مطرح شده از سوي طرف عراقي و درخواست براي تامين اين کمبودها عنوان کرد: در بازديد ميداني که به اتفاق مسئولان دو طرف از مسير ورودي شلمچه تا بخش غربي خروجي داشتيم، براي ايجاد و استقرار سه گيت در اين مسير توافق شد.

موسوي از افزوده شدن 50 هکتار زمين ديگر در ورودي شلمچه براي افزوده شدن به ظرفيت پارکينگ در سال گذشته اضافه کرد: مقرر شد تا در زمينه راه اندازي مراکز بهداشتي و درماني سيار، انجام  تنظيفات و ارائه خدمات امدادي در قسمت شلمچه در خاک عراق با استقرار تعدادي از نيروهاي امدادي هلال احمر و اورژانس و پاکبانان شهرداري نسبت به اين امر اقدام کنيم.

وي ادامه داد: همچنين مقرر شد تا دو استان آذربايجان غربي و شرقي نيز با استقرار در مرز شلمچه در خاک عراق به طور روزانه کار عرضه سه وعده غذاي گرم مورد نياز به زائران را به انجام برسانند.

دبير ستاد اربعين سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به تاکيد طرفين بر پيگيري و رفع مشکلات تصريح کرد: علاوه بر سه درمانگاهي که در مرز شلمچه در خاک خود داريم، قرار شد تا تعدادي از نيروهاي متخصص اورژانس به همراه آمبولانس ضمن استقرار در مراکز درماني سيار نسبت به ارائه خدمات به زائران در مرز شلمپه در خاک عراق اقدام کنند.

13 شهرستان معين مستقر در مرز چذابه

فرماندار دشت آزادگان گفت: براي شهرستان دشت آزادگان 13 شهرستان به عنوان معين تعيين شده تا در زمينه خدمت رساني به زائران حسيني در منطقه با ما همکاري داشته باشند.

«نادر عميدزاده» اظهار کرد: با توجه به اينکه مرز چذابه يکي از سه مرز خروجي زائران حسيني در کشور است و سال گذشته حدود 480 هزار نفر از اين مرز وارد و خارج شدند در اين چند ماه اخير آسيب شناسي هاي لازم انجام و مشکلاتي که در سال هاي قبل براي اين مرز وجود داشت را شناسايي کرديم.

وي افزود: راه، پارکينگ و آب سه مشکل شناسايي شده بود و با پيگيري هاي استاندار خوزستان و تأکيدات لازم در دو موضوع راه و پارکينگ نتايج بسيار خوبي حاصل شد. امسال در حوزه راه تا نقطه پارکينگ يک جاده رفت و برگشت خواهيم داشت.

فرماندار دشت آزادگان تصريح کرد: 10 و نيم کيلومتر هم تا نقطه پارکينگ توسط راه و شهرسازي استان آماده سازي مي شود . 40 هکتار پارکينگ نيز آماده سازي مي شود که در نزديک ترين نقطه به مرز باشد، يعني مسيري چهار و نيم کيلومتري را در نظر گرفتند در حالي که سال گذشته بايد 25 کيلومتر را از پارکينگ تا مرز با اتوبوس جابه جا مي شدند.

عميدزاده ادامه داد: با وجود کاهش مسير پارکينگ ولي باز هم براي جابه جايي زائران از نقطه پارکينگ تا مرز اتوبوس هايي را در نظر گرفتيم.

وي بيان کرد: سال گذشته دو کيلومتر روشنايي داشتيم ولي امسال هشت کيلومتر ديگر به مسير روشنايي مسير تردد زائران حسيني افزوده شد. از چند روز قبل نيز شهرداري تهران کار احداث 100 چشمه توالت را در دو نقطه پارکينگ شروع کرده است.

فرماندار دشت آزادگان گفت: جلسات و هماهنگي هاي مختلفي با هيئت ها و شهرستان هاي معين طي روزهاي اخير برگزار شده است. براي شهرستان دشت آزادگان 13 شهرستان ديگر را به عنوان معين تعيين کردند تا در اين زمينه با ما همکاري داشته باشند. دزفول، شوش، شوشتر، انديکا، لالي، انديمشک، باوي و کارون از جمله شهرستان هاي معين هستند.

پوشش خدمات مسافري دريايي به زائران

 مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بر لزوم همکاري دولت عراق براي رفع کاستي ها براي تردد آسان زائران اربعين تاکيد کرد.

«اسماعيل زماني» در نشست هماهنگي ستاد اربعين که با حضور سفير عراق برگزار شد، با توضيح اينکه اين جلسه عملياتي به جهت بررسي موانع احتمالي تردد زائران در مرز شلمچه و در کشور عراق و ارائه راهکارهاي عملي رفع آنها در يک همکاري دو جانبه تشکيل شده است، اظهار کرد: سال گذشته کار تردد زائران از مرز شلمچه در شرايط خوب و با کمترين مشکل انجام شد و در تلاش هستيم تا امسال نيز با کيفيتي برتر از سالهاي گذشته اين کار را انجام دهيم.

وي افزود: انتظار مي رود دولت عراق امکانات بيشتر و مطلوب تري در مسير نجف اشرف به سمت کربلاي معلي فراهم کند ضمن آنکه ما نيز همچون گذشته در فراهم سازي بخشي از اين امکانات با دولت عراق همکاري مي کنيم.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصريح کرد: به منظور کاهش بار ترددي زائران در مرز شلمچه امسال نيز کار انتقال بخشي از زائران حسيني از طريق مرز آبي به عراق را در دستور کار داريم.

زماني ادامه داد: امروز نخستين شناور عراقي از طريق مرز آبي اروندرود وارد آبهاي ايران شد تا به اين ترتيب کار انتقال مسافر ميان طرفين به طور رسمي انجام شود.

وي با اشاره به بسيج شناورهاي منطقه براي پوشش خدمات مسافري دريايي به زائران حسيني گفت: از شرکت‌هاي کشتيراني مي‌خواهيم تا در اين زمينه ورود کنند.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، از بازگشت زائران به کشور به عنوان يکي از مشکلات حاد مرزي به خصوص در ايام اربعين نام برد و ابراز اميدواري کرد تا در يک همکاري و توافق دوجانبه قوي و مطلوب ضمن فراهم سازي تعدادي اتوبوس، امکان ورود اين اتوبوسها به داخل خاک عراق براي انتقال زائران تا حدود مشخص و حتي تا کربلاي معلي فراهم شود.

به راستي مرزهاي خوزستان اين روزها کربلا و مأمن شهداست. زوار با پاهايي برهنه و با تنپوش هايي سياه قصد طي کردن اين مسير کربلايي را دارند خدمت به آنها دلي پاک مي خواهد و صميمي. چه بهتر است اين دل ها را با نگاهي کربلايي همراهي کنيم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/4470/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

شهرداری اهواز پروژه‌های ترک تشریفات‌ را از اعضای شورا پنهان کرد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

تهران قدیم| 2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز

هشدار زرد تندباد و خیزش گردوخاک در خوزستان

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور