پیام خوزستان

آخرين مطالب

سخنان سه عضو شوراي شهر آبادان از قطع درختان شهر تا حاشيه سازي بدهي به رستوران گفتگو

  بزرگنمايي:

خوزستان انلاين- نشست علني شوراي شهر آبادان که يکشنبه 28 آذرماه 1395 با حضور محمدحويزاوي شهردار برگزار شد، به تنش و توهين کشيده شد.
در اين نشست که قرار بود شهردار آبادان به 10 پرسش مطرح شده از سوي سه عضو شوراي شهر پاسخ دهد، کار به تنش و توهين کشيده شد و پس از ارائه عملکرد حويزاوي شهردار آبادان از اقدامات 75 روزه پذيرش مسئوليت شهرداري، اعتراض برخي حاضران را به همراه داشته و اين نشست بي نتيجه ماند.
حاشيه هاي اين نشست در رسانه هاي مجازي بيش از اصل آن مورد توجه قرار گرفت به گونه اي که به گفته سه عضو شوراي شهر، پرسش هاي اعضاي شورا از شهردار، بدون پاسخ مانده و لابلاي حاشيه هاي پيراموني گم شد.
حاشيه هايي نظير درگيري لفظي يکي از خبرنگاران با يکي از اعضاي شوراي شهر، بدهي به يکي از رستوران هاي شهر و حمايت برخي حاضران اين نشست از شهردار بيش از متن آن در رسانه ها منتشر شد.
اينک پس از گذشت حدود يک هفته از اين جلسه، عبدالحسين مکوندي، شجاع زويدات و عبدالرضا قاسمي زاده سه عضو شوراي شهر آبادان با حضور در خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا ) دفتر آبادان با تشريح روند طرح سوال از شهردار، از برخي حاشيه سازي ها پس از جلسه طرح سوال از شهردار آبادان انتقاد کرده و پاسخ صريح شهردار به پرسش هاي اعضاي شورا را خواستار شدند.
سخنان اين سه عضو شوراي شهر آبادان به شرح ذيل است:

*** عبدالحسين مکوندي:برخي در تلاشند، با حاشيه سازي اصل سوال از شهردار را به حاشيه ببرند
عبدالحسين مکوندي عضو شوراي شهر آبادان گفت:همان گونه که يکي از حساس ترين وظايف شوراهاي اسلامي شهر، انتخاب شهردار است، نظارت بر شهردار نيز از اساسي ترين وظيفه اين شورا مي باشد.
وي ادامه داد:پس از انتخاب محمد حويزاوي به عنوان شهردار آبادان، جمع زيادي از شهروندان نسبت به اين انتخاب ناراضي بودند و دليل آن عملکرد نه چندان موفق وي در زمان تصدي شهرداري خرمشهر بود، برخي اعضاي شوراي شهر آبادان نيز که راي اعتماد به حويزاوي دادند اکنون منتقد عملکرد وي هستند و ما بر خود واجب دانستيم تا زمان از دست نرفته از شهردار، طرح سوال کنيم ولي عده اي منتقد اين اتفاقات شدند.
مکوندي با بيان اينکه عملکرد شهردار آبادان طي مدت تصدي مسئوليت، نامناسب بوده، گفت:اين حق را داريم که به وي تذکر دهيم، براي اين تذکرات اسنادي وجود دارد و هرگز بدون دليل شهردار مورد طرح سوال از سوي شورا قرار نگرفت.
اين عضو شوراي شهر آبادان در ادامه سخنانش با بيان اينکه در نامه ارسالي به رئيس شوراي شهر، سوالات از شهردار در 9 بند تنظيم شد، افزود:بر خود واجب دانستيم در قالب طرح سوال، از شهردار توضيح بخواهيم.

*** برخي حاضران در نشست پرسش و پاسخ از شهردار، جلسه را به حاشيه بردند
مکوندي در ادامه سخنانش با بيان اينکه، در نشست پرسش و پاسخ از شهردار و پس از طرح سوال، برخي حاضران که از سوي برخي ديگر وارد نشست شده بودند، گفت:اين افراد، اين جلسه را به حاشيه بردند تا اصل و ماهيت جلسه فراموش شود.
اين عضو شوراي شهر ادامه داد:با فضايي که برخي در رسانه هيا مجازي طي يک هفته گذشته ايجاد کردند، اصل نقد شهردار به حاشيه رفت و بيشتر به حاشيه هاي جلسه پرداخته شد و افکار عمومي به سمتي رفت که مردم اصل موضوع را فراموش کنند.
**** پست هاي حقوقي واگذار شده به برخي، سياسي است
مکوندي عضو شوراي شهر آبادان در ادامه اين نشست با انتقاد از برخي عملکرد هيات رئيسه شوراي شهر اسلامي آبادان نيز، گفت:در خصوص انتصابات شهرداري آبادان بايد بررسي شود، افرادي که پست هاي جديد گرفته اند به چه کساني از جمله اعضاي شوراي شهر و سياسيون شهر مربوط مي شوند.
وي اضافه کرد:رئيس شوراي شهر وعده داده بود که از واگذاري سياسي پست هاي شهرداري جلوگيري مي کند، ولي چه اتفاقي افتاد که وعده عملي نشد و وي بايد در اين خصوص پاسخگو باشد تا شهروندان بدانند چه کساني در خدمت مردم هستند و چه کساني با استفاده از کرسي شورا اقداماتي انجام مي دهند.
عضو شوراي شهر آبادان در خصوص گفته شهردار مبني بر بدهکاري 20 ميليارد ريالي شوراي شهر به رستوران ها گفت:سندي که شهردار در آن جلسه رو کرد، به هيچ عنوان صحت ندارد و چنانچه اين مورد وجود داشته باشد بايد شفاف سازي شده و اين موضوع را اعضاي شوراي شهر با جديت پيگيري مي کنند.
وي افزود:هر فردي در اين خصوص تخلف کرده بايد مورد مجازات قرار گيرد زيرا از بيت المال استفاده شده ولي به نظر مي رسد شهردار فرافکني کرده و قصد داشت موضوع جلسه را به سمت ديگر سوق دهد و مردم آبادان اين سياه نمايي ها را قبول ندارند.
مکوندي تصريح کرد:در سال دوم اين شورا قراردادي با رستوران ها منعقد شده بود و بودجه آن نيز از شورا کسر شد و هيچ خلافي نيز صورت نگرفت ولي سازمان بازرسي سال گذشته پرونده سازمان ها و مناطق شهرداري آبادان را بررسي کرد ولي آيا سازمان بازرسي فقط پرونده هاي شوراي شهر را مورد بررسي قرار داد؟
ما از اين موضوع گله مند هستيم و بايد گزارش اصلي از سوي سازمان بررسي ارائه شود زيرا موضوعاتي در خصوص مديران جديد شهرداري ارائه شد، چرا گزارش آنها اکنون ارائه نمي شود؟

*** احداث پارک بانوان در محل جديد و قطع درختان، غير قانوني است
اين عضو شوراي شهر آبادان در ادامه سخنانش در خصوص اقدامات شهردار آبادان در ديوارکشي پارک بانوان و قطع درختان کهور برخي خيابان هاي شهر نيز گفت:طبق قانون، شهردار بايد براي هر اقدامي از شوراي شهر مجوز بگيرد و شهردار نيز 27 آبان 95 درخواستي در خصوص احداث پارک بانوان در محل جديد بهش وراي شهر ارائه داد و اين لايحه نيز ، 15 آذرماه 95 در صحن شورا مورد بررسي قرار گرفت که هيچ تصميمي در خصوص آن گرفته نشد و منتظر توضيحات وي بوديم ولي شهردار، بدون مجوز شورا اقدام به احداث اين پارک کرد.
وي در خصوص قطع درختان برخي خيابان هاي شهر نيز، گفت: بر اساس ماده 1 قانون شوراهاي اسلامي شهر، قطع هرگونه درخت و يا نابود کردن آن در ميادين، پارک ها، معابر، بوستان ها و محل هايي که به تشخيص شوراي اسلامي شهر باغ شنيده شود ممنوع است، ولي شهردار بدون مجوز شوراي شهر اقدام به قطع درختان شهر کرد.

*** برخي با تشکيل گروه هاي مجازي و سايت، در خصوص اتفاقات شورا فرافکني کردند
اين عضو شوراي شهر آبادان در ادامه سخنانش با انتقاد از برخي اقدامات فرافکنانه در فضاي مجازي، افزود:برخي در شهر با تشکيل سايت و گروه مجازي، هدفمند اقدام به فرافکني کردند و به برخي اتفاقات ناگوار شهر دامن زدند.
مکوندي اضافه کرد:آبادن شهري است که درجه 11 است و از سويي قصد تبديل آن به کلانشهر داريم، ولي اينکه از سوي يکي از اعضاي شورا شنيده مي شود شهردار براي جمع آوري زباله ها آمده است بسيار زشت و ناپسند است.
وي در خصوص بدهکاري شهرداري نيز گفت:اگر شهرداري بدهکار است ولي درآمدهايي نيز داشته و طي همين سه ماه اخير طبق گفته نمايندگان مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار، حدود 300 ميليارد ريال درآمد داشته و بايد گفت تمامي شهرداري هاي کشور بدهي دارند و نمي توان فقط روي اين مساله مانور داد.
وي اظهار داشت:شهرداري آبادان حدود يکهزار ميليارد ريال از ديگر دستگاه ها طلبکار است و بايد پيگير تحقق اين مطالبات باشيم.

***شجاع زويدات:نقشه راه از سوي شهردار ارائه نشد/چرا از مشورت متخصصان شهري استفاده نمي شود؟
شجاع زويدات ديگر عضو شوراي شهر آبادان نيز گفت:اينکه تاکنون موضوع پرسش هاي شفاهي اعضاي شوراي شهر از شهردار به گوش مردم نرسيده است، به دليل برگزار نشدن نشست هيا تخصصي و کميسيون ها بوده است، اعضاي شوراي شهر، تذکرات شفاهي خود را به شهردارارائه دادند که از جمله آن مي توان به برگزاري نشست کميسيون کميسيون فضاي سبز شوراي شهر و نشستي در فرمانداري ذکر کرد.
وي با بيان اينکه تمامي انتقادات اعضاي پرسش کننده از شهردار، بر مبناي واقعيت هايي است که شهروندان، آن را لمس کرده اند، گفت:در جلسه پرسش و پاسخ، پرسش هاي اعضاي شوراي شهر کاملا مشخص بود و شهردار مي دانست بايد به چه مواردي پاسخ دهد زيرا 9 سئوال به شهردار در خصوص مشکلات پيش آمده طي مدت تصدي مسئوليت به وي ارائه شده بود.
زويدات گفت:در خصوص قطع درختان آن هم بر اساس مجوز شوراي شهر، يک ماده قانوني وجود دارد که شهردار بدون دريافت مجوز از شورا اقدام به اين کار کرد.
زويدات همچنين از ارائه نشدن برنامه کاري و نقشه راه از سوي شهردار آبادان به شورا از پرسش هاي طرح شده ياد کرد و گفت:اگر چه حويزاوي در بحث شهرداري سابقه طولاني دارد اما مي طلبيد که وي برنامه هايش را به شورا ارائه مي کرد ولي تا کنون اين برنامه و نقشه راه به شورا ارائه نشده است.
وي با اشاره به تشکيل شهرداري منطقه 4 نيز گفت:گر چه راه اندازي اين منطقه از شهرداري پيشنهاد و مصوبه شوراي شهر است اما اين مصوبه مي بايست در شوراي تطبيق فرمانداري که نمايندگان استانداري و فرمانداري در آن شرکت دارند طرح شود و پس از تطبيق با قانون تائيد و يا رد مي شد که اين اتفاق نيفتاد ضمن آنکه راه اندازي منطقه 4 شهرداري همچون شهرداري منطقه 3 آبادان مورد تائيد وزارت کشور نيست اما راه اندازي منطقه 3 چون در سالهاي گذشته انجام شده همچنان باقي مانده است.
وي اظهار داشت: در زمان حاضر تمامي پروژه هاي سالهاي 94 و 95 به طور عملي بلاتکليف باقي مانده است و شهردار بايد در اين زمينه پاسخگو باشد.
زويدات در ادامه سخنانش همچنين در خصوص جابجايي خودسرانه پارک در حال احداث بانوان با هزينه کرد 20 ميليارد ريال اظهار داشت:در بحث جابجايي اين پارک قرار شد تا ابتدا موضوع در شورا مطرح و پس از تصويب در راستاي آن اقدام شود، ولي يکباره اين پارک به جايي ديگر آن هم بدون طرح و تصويب در شورا منتقل شد، مکان فعلي نيز از نظر زيباسازي و ساير مسائل شهري دچار مشکل است.
اين عضو شوراي شهر آبادان در ادامه سخنانش در خصوص برخي عزل و نصب هاي شهرداري نيز گفت:پيش از انجام تغييرات در بحث مديريتهاي مختلف شهرداري تذکر داده بوديم از اشخاص توانمند و افرادي که داراي کارنامه قابل قبول دارند، استفاده شود ولي در عمل اينگونه نشد و برخي مديراني که کارنامه آنها مشخص است به عنوان مديران جديد معرفي شدند.
وي افزود: مردم در مواجه با ما عنوان مي کنند که چرا فلان مدير انتخابي که داراي کارنامه کاري خوبي نبوده براي مديريت هاي مختلف انتخاب مي شوند و ما اين اقدام شهردار را جزو طرح اين سئوالات و دريافت پاسخ از سوي وي قرار داديم.
اين عضو شوراي شهر آبادان در ادامه سخنانش با تاکيد بر اينکه آبادان شهر اولين ها، داراي نخبگان فراواني در تمامي رشته ها و زمينه ها مي باشد، گفت:آبادان، شهري نيست که مردم و نخبگانش در مورد تصميمات مختلفي که براي شهرشان گرفته مي شود، سکوت کنند، اي کاش در برخي از اين انتصابات مسائل مختلف به ويژه موضوع تخصص افراد مد نظر قرار مي گرفت، به طور مثال شهردار در انتخاب دبير هيات ورزشي همگاني از فردي استفاده کرد که مورد تاييد نيست و در اين بين رئيس اداره ورزش و جوانان شهر نيز بايد پاسخگو باشد که چگونه حکم اين شخص را داد.
***درخصوص قطع درختان، شهردار مجوز شوراي شهر ندارد
اين عضو شوراي شهر آبادان در ادامه سخنانش با بيان اينکه شهردار آبادان در جلسه پرسش و پاسخ به تشريح بيلان کاري 75 روزه خود پرداخت و اصل موضوع را فراموش کردف گفت:همه بيلان کاري وي در حد نامه نگاري بود و در عمل هيچ اقدامي صورت نگرفته است و جلسه به حاشيه هاي کشيده شد.
زويدات در خصوص قطع درختان شهر نيز، گفت:شهردراي مجوز آن را از رئيس و نايب رئيس شورا دريافت کرده، ولي آيا اين دو نفر از سوي همه اعضاي شوراي مي توانستند تصميم گيري کنند؟ و اين دو شخص بايد پاسخگو باشند زيرا تخلف بزرگي صورت گرفته است.
وي گفت:11 عضو ديگر شوراي شهر در موضوع قطع درختان هيچ اطلاعي نداشتند و رئيس و نايب رئيس شورا بايد پاسخگو باشند و اگر جلوي اين اقدام شهردار گرفته نمي شد قطعا تمام درختان در سطح شهر قطع شده بودند.
زويدات اضافه کرد:شهرداري آبادان، زمان مناسبي را براي کشت نخل در بلوارها انتخاب نکرده زيرا کاشت نخل يا در اواسط مهرماه و يا اواخر اسفندماه بايد صورت گيرد ولي شهردار در اين زمينه از نظر کارشناسان استفاده نکرد و در نشست پرسش و پاسخ، گزارش هايي ارائه داد که خودش اطلاع داشت و شورا در جريان آنها نبود، ممکن است وي در انتخابش مديون شورا نباشد ولي بروز اين اتفاقات ناخوشايند است.
زويدات افزود: شهردار نشست پرسش و پاسخ را به حاشيه برد و با مطرح کردن مساله اي اصل موضوع فراموش شد زيرا به صورت کاملا هوشمندانه موضوع فاکتور رستوران ها را بيان کرد زيرا وي از قبل نامه آن را آماده کرده بود و به عنوان عضو شورا خواستار توضيح وي در اين خصوص هستيم و البته شوراي شهر آبادان نيز با ندادن بيانيه و حتي تکذيبيه در اين خصوص از خود ضعف نشان داد.
اين عضو شوراي شهر آبادان در پايان سخنانش گفت:به عنوان اعضاي شورا اين موضوع را تهمت از سوي شهردار مي دانيم و پيگير هستيم و سکوت برخي اعضاي شوراي شهر در اين خصوص، تعجب برانگيز است زيرا اذهان عمومي در اين خصوص واکنش هايي داشته اند و خواستار پاسخگويي هستند.
وي ادامه داد:شهردار آبادان طي يک هفته گذشته هيچ توجهي به تذکرات شورا نداشته و همچنان به برنامه هاي خود به خصوص در مورد پارک بانوان ادامه مي دهد و اين نوعي بي اعتنايي و بي احترامي به شوراست.
وي با اشاره به اجراي طرح شهردار محله نيز گفت:اين طرح غير قانوني است و اين طرح قبل از اينکه اجرايي شود به مصوبه شورا نرسيدو بدون مشورت با شوراي شهر انجام گرفت.

***عبدالرضا قاسمي زاده:در خصوص فاکتور بدهي به رستوران، در حق شورا اجحاف شد/محل جديد پارک بانوان مناسب نيست
عبدالرضا قاسمي زاده درگير عضو شوراي شهر آبادان نيز با گرامي داشت ياد و خاطره حماسه آفرينان عمليات کربلاي 4، گفت:طي مدت سه سال از عمر چهارمين دوره شوراي شهر، دغدغه همه اعضاي شورا خدمت به شهروندان بوده و مردم نيز به دنبال عمل مسئولان هستند و دادن شعار خيلي اثر بخش نيست.
وي اضافه کرد:شهرهاي مختلف کشور، بخش عمده پايه اقتصاد آنها بر اصول تدابير شهردار و شوراي شهر است ولي در آبادان از آن بي بهره هستيم و شهروندان نيز، انتظار داشتند با انتخاب شهردار جديد، فرآيند بهتر و زيباتري در خصوص عمران آبادان شاهد باشند و بدنبال آن بودند که مبلمان شهري و فضاي سبز شهر احياء شود.
قاسمي زاده گفت:اتفاقاتي طي سه ماه اخير در عملکرد شهردار جديد افتاد که باعث تعجب همگان شد و چند مورد عمده اي رخ داد که بايد پاسخگو باشد، بودجه شهرداري محدود است و شهردار بايد در برنامه هاي خود الويت بندي کند، با توجه به مشکلات شهرداري و حقوق عقب افتاده کارکنان مبلغ داده شده از سوي استان بايد در اولويت شهردار قرار مي گرفت.
وي ادامه داد:کارگراني که شبانه روز زحمت مي کشند اکنون چشم انتظار پرداخت حقوق معوق خود هستند و اين موارد مي بايست، جزو اولويت بندي کارهاي شهردار باشد.
اين عضو شوراي شهر آبادان در ادامه سخنانش در خصوص قطع درختان کهور در برخي نقاط شهر نيز، گفت:بيش از يکصد اصله درخت کهور 50 ساله در شهر قطع شد که مورد اعتراض اداره حفاظت محيط زيست و اداره جهاد کشاورزي قرار گرفت و ما نيز به اين اعتراض بر اساس منطق پرداختيم زيرا درخت کهور با توجه به وضعيت آب و هوايي آبادان مي تواند موانعي براي انتشار ريزگرد ها باشند.
وي در خصوص پارک بانوان گفت: بانوان آباداني نياز به تفريح و مکاني براي ورزش دارند ولي اقدام شهردار در احداث اين مکان تعجب برانگيز است، 20 ميليارد از بودجه بيت المال صرف احداث پارک قبلي شد.
وي افزود: محل جديد پارک بانوان به هيچ عنوان مناسب نيست و تدبيري در اين خصوص ديده نشده است و اميدواريم شهردار در اين خصوص تجديد نظر کند.
وي در خصوص اشاره شهردار به بدهي شوراي شهر به رستوارن ها نيز، گفت:شهردار بايد در خصوص اين داعاي خود مستنداتي داشته باشد و اگر ذره اي از بيت المال از سوي هر عضوي از شوراي شهر آبادان حيف و ميل شده، آنان بايد پاسخگو باشند.
وي افزود: شهردار با پيش کشيدن مصرف غذاي شورا قصد داشت نشست پرسش و پاسخ را تحت الشعاع اين موضوع قرار دهد زيرا اطلاع داشت قرار است چه اتفاقاتي در اين نشست خواهد افتاد.
قاسمي زاده در پايان سخنانش تصريح کرد:اگر به توصيه هاي شوراي شهر عمل نشود کم کاري ها را از طريق خبرگزاري ها و رسانه ها به اطلاع شهروندان مي رسانيم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/4694/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحقق جهش تولید صنایع دستی با حمایت از بخش خصوصی

کاهش 28 درصدی پرونده‌های محاکم تجدید نظر خوزستان

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

واکنش ایران معادلات منطقه را تغییر داد

سالن‌های جدید سینما آزادی همچنان خارج از مدار؛ افتتاح صوری یا ظرفیت واقعی؟

مقاومت لبنان 2 پایگاه‌ اسرائیل را هدف قرار داد

درخشش فرنگی کاران خوزستان در مسابقات بین المللی

لحظه حمله مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات + فیلم

برگزیدگان مسابقه عکاسی «کودکان شجاع مقاومت» معرفی‌ شدند

«انگل؛ خاکستری»: روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

کنایه‌ بچه به شرایط سخت و عجیب اقتصادی

«برمودا» امشب میزبان عمو قناد است

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

اطلاعات غلطی که دولت در باره کاهش نرخ بیکاری می دهد، فقط حلوا حلوا گفتن است؛ با آن دهان شیرین نمی شود

ایجاد بیش از 8 هزار فرصت شغلی در خوزستان

شناسایی بیش از 8600 تن اضافه تناژ در محورهای خوزستان

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

عملکرد وزارت نفت در بخش‌های نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی بررسی می‌شود

ایران به فناوری سامانه پایش وضع ماشین‌های دوار دست یافت

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

نوجوان مرگ مغزی‌شده خرمشهری به 2 نفر جان دوباره بخشید

او را شاعر آزادی می‌نامند! + فیلم

راهیابی 24 کشتی گیر کهگیلویه و بویراحمدی به رقاب‌های ملی

پیش بینی‌های هواشناسی خوزستان درخصوص دما در بهار و تابستان

سامانه بارشی وارد خوزستان می‌شود

ایجاد بیش از 8 هزار و 500 فرصت شغلی در خوزستان

پسر خرمشهری با اهدای عضو به 2 شهروند زندگی دوباره‌ای داد

نظارت بر نانوایی‌های اهواز به صورت مستمر در حال انجام است

محکومیت همدستی دولت اردن با رژیم صهیونیستی

صعود فولاد خوزستان به مرحله نهایی یگ برتر فوتبال نوجوانان

16 هزار متر مربع از اراضی دولتی در امیدیه رفع تصرف شد

قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه 1403/02/01

اسلحه‌های مجوزدار در صورت استفاده غیرمجاز ضبط شوند

کاهش 75 درصدی حوادث غرق شدگی در خوزستان

پیروزی تیم ملی حفاری اهواز در لیگ برتر گلف

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

80 اتاق بهداشت جدید در مدارس خوزستان راه‌اندازی شد

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی