پیام خوزستان

آخرين مطالب

استاندار خوزستان: فعاليت بهزيستي از بعد معنوي بسيار ارزشمند است/استفاده از ظرفيت سازمان هاي مردم نهاد براي توانمندسازي اقشار نيازمند سياسي

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاين - استاندار خوزستان با تبريک هفته بهزيستي اظهار کرد: با پيشرفت علم و تکنولوژي و ارتقاي سطح فرهنگ عمومي و دانش اجتماعي، فعاليت بهزيستي و حوزه‌هايي که در آن فعاليت مي‌کند، در حال تخصصي‌تر شدن است و سازمان بهزيستي از يک نهاد حمايتي صرف به يک نهاد سياست‌گذار و در عين حال مجري اقدامات تخصصي در کشور تبديل شده است.
وي با تاکيد بر لزوم انعکاس حوزه‌هاي تخصصي فعاليت بهزيستي به مردم به منظور آشنايي کامل با خدمات تخصصي بهزيستي تصريح کرد: بهزيستي وظيفه دارد که علاوه بر ارائه تمام اين خدمات تخصصي و حمايتي، خود را به مردم بشناساند و به جامعه نشان دهد که سازماني کاملا علمي، تخصصي، به روز و انعطاف‌پذير است.
استاندار خوزستان با اشاره به انعطاف‌پذيري بهزيستي نسبت به مسائل روز جامعه در مقايسه با ديگر سازمان‌هاي دولتي، بر لزوم گسترش بيشتر خدمات بهزيستي در خوزستان تاکيد و عنوان کرد: نبايد شرايطي وجود داشته باشد که فردي به استفاده از خدمات بهزيستي نيازمند باشد اما بهزيستي نتواند اين فرد را تحت پوشش خود قرار دهد و اين وضعيت موجب شود که اين فرد به مشکلاتي دچار و سربار جامعه شود.
شريعتي با اشاره به شعار امسال هفته بهزيستي تحت عنوان "بهزيستي؛ محور مسئوليت و سلامت اجتماعي" بيان کرد: ايجاد و تامين و حفظ سلامت اجتماعي کاري دشوارتر و پيچيده‌تر نسبت به سلامت جسمي است. در حال حاضر بايد حوزه‌هاي سلامت روان و سلامت اجتماعي محور کار بهزيستي قرار بگيرد و جامعه براي اين موضوع بسيج شود. سلامت اجتماعي، خير جمعي و بسيار با اهميت‌تر از سلامت فردي است.
وي با بيان اين‌که انتظار مي‌رود بهزيستي موضوع سلامت اجتماعي را محور کار خود قرار دهد، افزود: بهزيستي بايد با برنامه‌ريزي و فرهنگ‌سازي در اين زمينه فعاليت کند تا شاهد گام‌هاي موثر و مهمي در اين مسير باشيم. همچنين بايد بحث سلامت اجتماعي تحت پوشش طرح تحول نظام سلامت قرار بگيرد.
استاندار خوزستان ادامه داد: مردم بايد بابت سلامت اجتماعي نيز تحت پوشش خدمات اين طرح قرار بگيرند و سازمان‌هاي ديگر از اين بابت پوشش بيمه‌اي ارايه دهند و همان‌طور که سلامت جسمي در اين طرح مدنظر و مورد حمايت قرار مي‌گيرد، از سلامت اجتماعي هم حمايت شود. در اين صورت قطعا اثر مثبت آن دو برابر خواهد شد.
شريعتي اظهار کرد: موضوع لحاظ شدن بحث سلامت اجتماعي در طرح تحول نظام سلامت را حتما از وزراي بهداشت و رفاه پيگيري خواهيم کرد. البته متولي اصلي اين بحث، وزارت رفاه است. ادغام وزارتخانه‌هاي رفاه با تعاون و کار، خيلي به صلاح نبود و موجب شد که هر کدام از اين وزارتخانه‌ها از وظايف اصلي خود باز بمانند يا روند اجراي وظايف آنها کُند شود.
وي با اشاره به آسيب‌ها و رنج‌هاي اجتماعي استان خوزستان تصريح کرد: هر چند ممکن است از لحاظ عمراني بازسازي استان خوزستان تا حدودي انجام شده باشد که البته همچنان در اين زمينه مشکلاتي داريم، اما آمار و گزارش‌هاي ارايه شده در اين جلسه حاکي از آن است که بازسازي اجتماعي خوزستان اکنون با مشکلات عديده‌اي مواجه است.
استاندار خوزستان ادامه داد: خوزستان هنوز به صورت جدي از تبعات جنگ تحميلي رنج مي‌برد و آن‌گونه که بايد، خسارت اجتماعي وارد شده به خوزستان به راحتي جبران نشده و نمي‌شود. هر چند تعداد بالاي مستمري‌بگيران و افراد تحت پوشش بهزيستي در خوزستان نشانگر اقدامات ارزشمند اين سازمان است، اما براي ما زنگ خطر و نگراني محسوب مي‌شود.
شريعتي با تاکيد بر لزوم بسيج شدن کل کشور براي بازسازي اجتماعي خوزستان بيان کرد: از گستره رنج‌ها و آسيب‌هاي جدي تحميل شده به خوزستان، برخي از آسيب‌هاي عمراني و اقتصادي تا حدودي جبران شده‌اند اما در حوزه اجتماعي اين آسيب‌ها همچنان وجود دارند. اين مساله براي همه ما هم يک هشدار جدي و هم مايه درد است.
وي به تفاوت ميانگين درآمد سرانه در کشور با درآمد سرانه در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: متوسط درآمد سرانه در کشور 17 ميليون تومان و در خوزستان 23 ميليون تومان است. در حالي که اين رقم در برخي از استان‌ها به 12 ميليون و 14 ميليون مي‌رسد. در استاني که درآمد سرانه بيشتر است، اشتغال‌زايي و خلق ثروت نيز بيشتر است. با اين وجود مشاهده مي‌کنيم که در خوزستان بيشترين تعداد مستمري‌بگيران بهزيستي وجود دارد. اين وضعيت چه مفهومي براي ما دارد؟
استاندار خوزستان ادامه داد: چنين وضعيتي حاکي از آن است که فعاليت‌هاي اقتصادي انجام شده در خوزستان عاري از نگاه عدالت‌محورانه بوده‌اند و اين فعاليت‌ها به صورت جمعي و با در نظر گرفتن تمام زواياي کار و لحاظ کردن خدمات اجتماعي ديده نشده است.
شريعتي با تاکيد بر لزوم خاتمه دادن به اين روند و تغيير جهت آن، افزود: بايد در کنار اين افزايش خلق ثروت در استان، برنامه‌هاي نهادگرايانه به منظور حرکت به سمت عدالت اجتماعي انجام شود. بنابراين از اساتيد اقتصاد کشور و استان و به ويژه اساتيد اقتصاد دانشگاه شهيد چمران اهواز در اين زمينه طلب استمداد مي‌کنيم تا با طرح يک پروپوزال به ارائه پيشنهادات علمي براي جلوگيري از اين فاصله طبقاتي در استان خوزستان بپردازند.
 استاندار خوزستان  با بيان اين‌که خوزستان هنوز از تبعات جنگ به صورت جدي رنج مي‌برد و آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از جنگ هنوز وجود دارند، گفت: فاصله طبقاتي در استان خوزستان به صورت بسيار جدي و بارز خود را نشان مي‌دهد.
وي بيان کرد: در حال حاضر فاصله طبقاتي در خوزستان به صورت خيلي جدي و بارز خود را نشان مي‌دهد. بنابراين بايد حرکت اقتصادي خوزستان، حرکتي عدالت‌محورانه و در راستاي حمايت اجتماعي باشد. اگر اکنون کاري انجام ندهيم، روز به روز اين فاصله طبقاتي افزايش مي‌يابد. پيگيري اين مساله از معاونت اجتماعي استانداري درخواست مي‌شود.
استاندار خوزستان در خصوص نقش دولت در بحث عدالت اجتماعي عنوان کرد: دولت به عنوان متولي عدالت اجتماعي بايد فعاليت‌هاي اقتصادي را در مسير عدالت‌محوري و حمايت اجتماعي سوق دهد يعني از دولتي شدن بيشتر امور جلوگيري کند.
شريعتي گفت: با همکاري بانک قرض‌الحسنه رسالت، کاري به صورت پايلوت توسط معاونت اقتصادي خوزستان در حال اجرا است. در اين طرح با راه‌اندازي خانه‌هاي توسعه و فعاليت زنان سرپرست خانوار در اين خانه‌ها و تشکيل کارگاه‌ها، بحث برندسازي و تضمين فروش توليدات اين بانوان را بانک قرض‌الحسنه رسالت عهده‌دار مي‌شود. اين طرح هم اکنون در هويزه به صورت پايلوت در حال اجرا است و پايلوت بعدي نيز شهرستان لالي است.
وي ادامه داد: در اين راستا، شرکت‌هاي بزرگ استان را موظف به افتتاح حساب از محل گردش مالي اين شرکت‌ها در بانک قرض‌الحسنه رسالت کرده‌ايم. موضوع حائز اهميت ديگر، وجود سازمان‌هاي مردم‌نهاد در کنار بهزيستي است که بايد نقش اساسي را به اين سازمان‌ها بدهند و بهزيستي ناظر بر فعاليت اين سمن‌ها باشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/6812/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

تساوی استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

مربی گل‌گهر و رقم زدن یک لحظه عجیب دیگر!

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

آشتیانی: صنعت نفت بعد از دریافت گل اول متلاشی شد/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت!

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3