پیام خوزستان

آخرين مطالب

اعلام حمايت کامل استاندار خوزستان از خانه مطبوعات خوزستان/ شريعتي: دولت امور مرتبط با مطبوعات را به تشکل صنفي مطبوعات واگذار کند سياسي

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاين -  استاندار خوزستان از خانه مطبوعات استان خوزستان بازديد و با مدير و اعضاي هيئت مديره خانه مطبوعات استان ديدار و گفتگو کرد.
دکتر غلامرضا شريعتي در بازديد ازخانه مطبوعات استان خوزستان و ديدار با اعضاي هيئت مديره اظهار کرد: رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسي از ارکاني است که بدون آن دموکراسي جامعيت ندارد.
وي بابيان اينکه خانه مطبوعات نهاد رسمي و محل جهت تجميع صنفي رسانه ها است افزود: باوجود خانه مطبوعات به عنوان نهاد رسمي مطبوعات در رسانه از تعدد وچندگانگي جلوگيري مي شود و اين نهاد مي تواند قوي تر و توانمندتر همه طيف هاي اين صنف را دربربگيرد.
استاندار خوزستان بر آموزش خبرنگاران درحوزه هاي تخصصي در جهت توانمندسازي آنان تاکيدکرد و افزود: پرداختن تخصصي به حوزه هاي مختلف از جمله تجارت، اقتصاد، محيط زيست و …. از طريق آموزش در ارتقاي سطح دانش و اشرافيت جامعه رسانه اي موثربوده و زمينه ساز عمق بخشي به دانش خبرنگاران مي شود.
شريعتي افزود: همچنين معتقدم خانه مطبوعات در زمينه هاي تخصصي صنفي خود نيز از قبيل صدور امتياز و بازرسي بايد ورودکرده و اموري از اين دست به خانه مطبوعات استان واگذار شود و نظارت هاي دولتي حتي المقدور به حداقل برسد.
شريعتي در بخش ديگري از سخنان خود بر لزوم اطلاع رساني صادقانه و شفاف تاکيد کرد و بيان داشت:
رسانه بايد از قيد و بند ها آزاد باشد تا اطلاع رساني صادقانه و بدون کينه وتحليل هاي خود را آزادانه ؛ صحيح يا غلط ارائه کند.
وي ادامه داد: هرچه آزادگي بيشتر شود جامعه به سمت کمال و فضل و اخلاق مي رود و ازرذائل فاصله مي گيرد.
مدير خانه مطبوعات نيز دراين ديدار اظهار کرد: براساس تاکيد معاونت امور مطبوعاتي وزارت ارشاد تنها صنف رسمي و مورد وثوق وزارت در استانها خانه هاي مطبوعات هستند و بناست امور صنفي به اين نهاد واگذار و تمامي امورحمايت ها نيز از اين مجرا صورت گيرد.
رضا عليجاني پيرامون مسائل صنفي و آموزشي از وجود مشکلات و محدوديت هاي مالي خبر داد و افزود : طي دوسال گذشته به سختي و بعضا با هزينه هاي شخصي اعضا برنامه هاي صنفي برگزار شد ولي مشکلات بسياري همچنان پا برجاست.
وي درادامه به عدم تحقق وعده سال گذشته و تزريق بودجه مصوب از طريق معاونت برنامه ريزي استانداري به ارشاد استان اشاره کرد و گفت:اميدوارم امسال با دستور و حمايت استاندار محترم اين وعده ها محقق شده و بخشي از مسائل جامعه رسانه اي استان مرتفع گردد.
مدير خانه مطبوعات در تشريح برنامه هاي روز خبرنگار نيز اظهار کرد : روز پانزدهم مردادماه سال جاري 3 کارگاه آموزشي مجزا در سه حوه تخصصي انرژي، اقتصاد و مباحث تخصصي خبرنگاري برگزار مي شود همچين شامگاه شانزدهم مرداد ميزبان جامعه رسانه اي استان در جشني با حضور هنرمندان ملي و استاني خواهيم بود.
عليجاني در ادامه از برگزاري جلسه اي تحت عنوان تريبون ازاد به مناسبت هفده مرداد خبر داد و افزود: اين جلسه با حضور اصحاب رسانه، اعضاي هيئت مديره خانه مطبوعات استان، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ، معاونين استاندار خوزستان و مديران سازمان هاي مرتبط و صدا و سيما برگزار مي شود.
رئيس هيئت مديره خانه مطبوعات استان خوزستان نيز در اين ديدرا اظهار داشت: در ارزيابي ها شاکله اصلي رسانه ها را خبرنگاران آنها تشکيل مي دهند اما در حال حاضر فضاي حاکم به گونه اي است که بسياري تحت عنوان خبرنگار در جلسات مختلف شرکت مي کنند در صورتي که عملا تعداد انگشت شماري از انان عملکرد حرفه اي و رسمي خبرنگاري دارند بنابراين ساماندهي اين قشر در اولويت کاري خانه قرار دارد که نيازمند پشتيباني استانداري و مديران مربوطه است.
حسين حسين نژاديان در ادامه با اشاره به مطالبات کلان مطبوعات از ادارات و سازمانها افزود: عدم پرداخت مطالبات و مشکلات مالي گاهي نشريات را در تامين هزينه‌هاي الزامي خود با مشکل مواجه مي سازد از سوي ديگر در پرداخت و رسيدگي به نيروهاي خود از جمله خبرنگاران نيز دچار مشکل مي شوند.
وي همچنين در ادامه خواستار اختصاص قسمتي از فضاي بلا استفاده ساختمان سراي روزنامه نگاران جهت راه اندازي کتابخانه تخصصي خانه مطبوعات شد و اظهار کرد: در صدديم تا کتابخانه تخصصي خانه مطبوعات استان خوزستان را براي اولين بار در کشور راه اندازي کنيم کتب و قفسه ها نيز خريداري شده و در صورت تخصيص فضا از سوي استانداري به زودي شاهد راه اندازي اين کتابخانه خواهيم بود.
رئيس هيئت مديره در ادامه خواستار برگزاري جلسات مشترک ميان روساي کميته هاي تخصصي خانه مطبوعات استان خوزستان و معاونين و مديران کل مربوطه در استانداري خوزستان شد و افزود: اين جلسات جهت بررسي دقيق و تخصصي مسائل و مشکلات جامعه رسانه اي استان ضروري است.
نايب رئيس خانه مطبوعات استان نيز در اين جلسه گفت: دغدغه معاونت مطبوعاتي وزارت و رسانه هاي حرفه اي و فعال ساماندهي اصحاب رسانه و تشخيص سره از ناسره و تمايز ميان افرادي است که مسئولانه در بحث اطلاع رساني فعاليت دارند با افرادي که به دنبال مقاصدخاص و فضاسازي هاي کاذب هستند.
وي در ادامه گفت: اشکالي که در اين ميان وجود دارد محدوديت حوزه عملکرد خانه مطبوعات به عنوان يک نهاد صنفي در بعد نظارتي است زيرا اين نهاد صنفي مانند نظام پزشکي و ساير اصناف داراي اختيارات صدور و ابطال مجوزها و مواردي از اين دست نيست و موارد را از طريق همدلي و پيگيري اعضا پيگيري مي‌کند.
منادي از استاندار خوزستان خواست تا اداره کل ارشاد و ادارات و سازمان هاي تراز اول و مرتبط را ملزم به دقت نظردر تدوين راهکار اساسي در زمينه ساماندهي اصحاب رسانه نمايد.
عضو ديگر هيئت مديره خانه مطبوعات استان خوزستان نيز گفت: ارتقا سطح رسانه هدف اصلي خانه مطبوعات است چرا که ارتقا سطح رسانه مشکلات استان را کاهش داده و رسانه را بازوي توانمندي در مسير توسعه استان خواهد کرد.
صادق سلامت دوم منشي جلسات هيئت مديره خواستار برگزاري جلسات مستمر ماهيانه هيئت مديره خانه مطبوعات استان با استاندار خوزستان شد.




اعلام حمايت کامل استاندار خوزستان از خانه مطبوعات خوزستان/ شريعتي: دولت امور مرتبط با مطبوعات را به تشکل صنفي مطبوعات واگذار کند




لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/6916/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم

8 مصدوم در پی 3 حادثه آتش‌سوزی در اهواز

هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح

مهروموم یک رستوران در شادگان

8 مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز

ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است

ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

گل سالم الدوساری به العین

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

آمریکا تحریم‌هایی مرتبط با ایران اعمال کرد

وزیر کشور: 45 نماینده در مرحله دوم انتخابات راهی خانه ملت می‌شوند

در دومین روز از سفر رئیس‌جمهور به پاکستان چه‌ گذشت؟

متقی: بعد از جنگ غزه و عملیات وعده صادق، اسرائیل مجبور شد سفارتخانه‌هایش را در کشورهای منطقه ببندد

داوری خطاب به دولت رئیسی: کاش برای دستاوردسازی‌های کاذب، حداقل کمی عدد بیاموزید

عملیات «وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه

القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را به هم ریخت

نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد

اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف

ثبت رکورد صادرات از خرمشهر

سفر پریناز ایزدیار با رضا عطاران به کاخ صدام حسین!

کلیه ناخدا رو به اسم نورالدین خریدند!

مجری سابق برنامه «هفت»: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید!

مسعود ده‌نمکی: پدرم می گفت بین من و خمینی یکی رو انتخاب کن

جشن تولد ساده و بی ریای بازیگر پیشکسوت

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است

عذرخواهی کارلوس کی‌روش از خسرو حیدری!

بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

پس لرزه‌های حمله ایران؛ استعفای مقام ارشد اطلاعاتی ارتش اسرائیل

عصر ایران: احضار پریسا صالحی برای اجرای حکم حبس

روایتی از همکاری‌های اطلاعاتی مجاهدین با ارتش صدام

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

70 اثر موزه شوش مرمت شد

عملیات جمع‌آوری نخاله از سطح شهر از ابتدای سال گذشته در حال اجراست

دیدار 64 نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی

کشف 66 کیلوگرم تریاک در اندیمشک