پیام خوزستان

آخرين مطالب

ثبت يک طلاق به ازاي هر 6 ازدواج/آهنگ رشد طلاق درخوزستان اجتماعی

  بزرگنمايي:

خوزستان انلاين- بهنام مريدي بيان کرد: چند سال قبل ميانگين طلاق در استان به ازاي هر 14 ازدواج يک طلاق بود که با روند افزايشي سالانه طلاق اين شاخص اکنون به ميانگين 6 رسيده است.
وي گفت: آهنگ ميزان طلاق در استان نسبت به ميانگين کشوري خوب است البته فرهنگ عمومي جامعه در حال تغيير است و اين مي تواند بر آمار طلاق تاثير مستقيم داشته باشد.
مريدي افزود: طبق آمار موجود ثبت احوال کشور کمترين آمار طلاق در کشور به استان سيستان و بلوچستان (0.6) تعلق دارد و بيشترين ميزان طلاق مربوط به استان تهران است.
مدير کل ثبت احوال استان بيکاري ، اعتياد و پيشرفت تکنولوژيهاي ارتباطي را از عوامل افزايش طلاق عنوان کرد.
مريدي عنوان کرد: خوزستان در بحث آمار ازدواج جزء 10 استان اول کشور است و در طلاق نيز جزء 10 استان آخر کشور است که قابل قبول مي باشد.
وي همچنين با اشاره به اينکه نرم ازدواج در استان خوزستان خوب است افزود: بر اساس ميانگين کشوري به ازاي هر هزار نفر 4.5 مورد ازدواج ثبت مي شود که اين آمار در استان به ازاي هر هزار نفر 6 ازدواج است.
مريدي افزود: ميانگين سن ازدواج در بين زنان خوزستاني در حال حاضر 24 سال است که اين شاخص قبلا 20 سال بود و اين سن دربين مردها در خوزستان هم 28سال است که قبلا 24 سال بوده است.
وي گفت: ازدواج دختران زير 18 سال هم در استان خوزستان وجود دارد که تنها با اجازه و حکم دادگاه ثبت مي شود .

**خوزستان جزء سه استان با ولادت بالا در کشور

مدير کل ثبت احوال استان همچنين اظهار کرد: آهنگ رشد جمعيت و ميزان ولادت در استان 2.3 و ميانگين کشوري 1.8 است که اين ميزان بالاتر از ميانگين کشوري است به طوريکه مي توان گفت خوزستان جزء سه استان اول کشور در شاخص ولادت است.
مريدي گفت:طبق آمار ثبت احوال کشور در حال حاضر بالاترين ميزان ولادت کشور مربوط به استان سيستان و بلوچستان و کم ترين آمار ولادت مربوط به استان گيلان است.
وي عنوان کرد: در ميزان آمار مرگ و مير و فوت ، خوزستان جزء 10 استان آخر است که ممکن است عواملي چون مهاجرت افراد در سن بازنشستگي در پايين بودن اين شاخص موثر بوده است.
وي گفت: در حال حاضر آمار ولادت، فوت و ازدواج و طلاق به صورت آنلاين در اداره کل ثبت احوال استان خوزستان ثبت مي شود.

**خوزستان جزء پنج استان کشور در ثبت به هنگام
مريدي در ادامه اظهار کرد: استان خوزستان در ثبت به هنگام وقايع مختلف ولادت، فوت، ازدواج و طلاق وضعيت خوبي دارد و مقام پنجم کشور در اين زمينه را دارد.
وي افزود: 99.6 درصد آمار ولادت دراستان به هنگام ثبت مي شود و در 15 روز اول ولادت نوزاد، صدور شناسنامه آن انجام مي شود.
مدير کل ثبت احوال استان با اشاره به اينکه زمان ثبت واقعه فوت در استان 10 روز است بيان کرد: 99.4 درصد اين واقعه به موقع در دفاتر ثبت احوال استان ثبت مي شود.
وي عنوان کرد: در بيمارستان هايي که روزانه 15 ولادت ثبت مي شود هم نماينده ثبت احوال مستقر است که کار صدور شناسنامه را انجام مي دهد ودر برخي گورستان ها و پزشکي قانوني نيز افرادي را براي ثبت وقايع فوت مستقر کرده ايم.
مريدي بيان کرد: با تعاملي که با ثبت اسناد انجام داديم ثبت ازدواج و طلاق هم آنلاين شده و در دفترخانه هاي ازدواج وطلاق اين وقايع به صورت آنلاين قابل ثبت است.
مريدي افزود: علاوه بر ثبت وقايع فوت، ازدواج و طلاق ثبت ميزان مهاجرت از استان نيز به ثبت احوال سپرده شده که آمار مهاجرت از خوزستان به ساير استان هاي کشور را ثبت مي کند اما هنوز آمار دقيقي از مهاجرت در دست نداريم چرا که گرفتن آمار مهاجرت نياز به جمع آوري اطلاعات در چند سطح دارد.
مريدي افزود: جذبه در استان به دليل گرمي هوا و مشکلاتي چون گرد و غبار کاسته شده و ماندگاري در استان رو به کاهش است.
مدير کل ثبت احوال استان همچنين با اشاره به ايجاد مرکز آرشيو اسناد در خوزستان افزود: يک مرکز آرشيوي در استان تهيه شده و هفت و نيم ميليون سند مردم استان در آن آرشيو شده است.

**پيش بيني صدور يک ميليون و 300 هزار کارت ملي هوشمند درخوزستان
مدير کل ثبت احوال استان خوزستان بيان کرد: از آنجا که کارت ملي هوشمند کليد واژه دولت الکترونيک است دولت يک برنامه سه ساله را براي صدور کارت ملي هوشمند براي همه شهروندان برنامه ريزي کرده و تا سال آينده بايد اين برنامه پايان يابد.
مريدي با اشاره به اينکه 120نقطه در استان براي کار خدمات دهي براي صدور کارت ملي هوشمند فعال است افزود: سه ميليون و 300 هزار نفر در استان واجد شرايط دريافت کارت ملي هوشمند هستند که امسال براي يک ميليون و 300 هزار نفر کارت ملي هوشمند صادر مي شود.
وي عنوان کرد: درايام تابستان به دليل يکسري شرايط مثل گرمي هوا مراجعه براي دريافت کارت ملي هوشمند کاهش يافته است و ظرفيت دفاتر ثبت احوال پر نشده است به طوريکه روزانه هر دفتر پست امکان ثبت نام 300 نفر را دارد.
مدير کل ثبت احوال استان گفت: از ابتداي امسال تاکنون به طور متوسط روزانه دو هزار و 500 نفر در استان براي دريافت کارت ملي هوشمند ثبت نام کردند اين درحالي است که ظرفيت ثبت نام در استان روزانه 15 هزار نفر است.
وي گفت: پيش ثبت نام کارت ملي هوشمند رايگان است و با مراجعه به سايت ثبت احوال استان امکان ثبت نام در سامانه کارت هوشمند وجود دارد بعلاوه برخي از کافي نت ها هم اين کار را انجام مي دهند که نرخ اين کار هم مشخص است و کسي حق اخذ وجه اضافه از مردم را ندارد.
مريدي عنوان کرد: هر شهروند مي تواند خود از طريق سامانه با انتخاب نزديکترين دفتر پيشخوان به محل اقامت خود ، براي دريافت کارت ملي هوشمند اقدام کند و پيش ثبت نام را انجام داده و طبق برنامه زماني اعلام شده ، در مرحله بعد به همان دفتر دفاتر پيشخوان مراجعه وبقيه مراحل را براي صدور و دريافت کارت طي کند.
مدير کل ثبت احوال استان عنوان کرد: افرادي که تاريخ کارت ملي آن ها پايان يافته امکان تمديد کارت ملي قديمي را ندارند.
وي گفت: کل مجموع هزينه صدور کارت ملي هوشمند بيشتر از 310 هزار ريال نيست ومدت زمان تحويل کارت ملي هوشمند در حال حاضر يک ماه است.
مريدي افزود: از ابتداي امسال تا کنون 400 هزار نفر در استان براي دريافت کارت ملي هوشمند ثبت نام کردند وبراي زندانيان و افرادي که ناتوان جسمي هستند سيستم سياري براي صدور کارت ملي هوشمند در نظر گرفته شده است.
وي همچنين با اشاره به کوتاه شدن روند صدور شناسنامه جديد افزود: 140 دستگاه چاپ شناسنامه در استان وجود دارد و در حال حاضر در استان اين مدت ،سه روز کاري است ومتقاضيان ظرف سه روز کاري شناسنامه جديد خود را تحويل مي گيرند .
مريدي توضيح داد: با پست تفاهم نامه اي منعقد شده است که براي جلوگيري از تردد مردم شناسنامه ها با پست براي مردم ارسال شود و هزينه ارسال درب منزل از فرد دريافت شود.
جمعيت خوزستان چهار ميليون و 800 هزار نفر است که اهواز با يک ميليون و 250 هزار نفر بيشترين جمعيت استان را به خود اختصاص داده است و هفتکل در استان کم ترين ميزان جمعيت را دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/7382/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز

حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است

دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

نامه وزیر دفاع به قالیباف

نگاهی به دومین مصاف سپاهان در جام حذفی

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

مرحله اول آزمون سراسری در خوزستان برگزار شد

فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال

مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

مقاومت ترموود در برابر آتش

افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان

6 عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

برداشت کلزا در بهبهان

خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد

اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان

استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان

امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد

کشف سوخت قاچاق در آبراه اروند

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی