پیام خوزستان

آخرين مطالب

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان عنوان کرد:

افزایش 39 درصدی حمل کالا از بندرامام/ضرورت توجه ویژه به راه‌های مرزی اقتصادي

افزایش 39 درصدی حمل کالا از بندرامام/ضرورت توجه ویژه به راه‌های مرزی
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در سال جاری تاکنون حدود 13 میلیون تن کالای اساسی در قالب 539 هزار سفر از بندر امام خمینی (ره) جابه‌جا شده که این میزان نسبت به سال گذشته و با وجود بیماری کرونا، افزایش 39 درصدی داشته است.

غلامعباس بهرامی نیا امروز، 28 آذرماه در نشست خبری به مناسبت هفته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در بحث مسافربری در 8 ماهه سال جاری حدود دو میلیون و 430 هزار مسافر جابه‌جا شده است که افزایش 29 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه حدود 95درصد افراد به صورت اینترنتی بلیت خریداری می‌کنند، افزود: در این بازه زمانی حدود 178 هزار بلیت سفر به صورت اینترنتی فروخته شده که نسبت به سال گذشته نشانگر افزایش 66 درصدی است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به پایانه‌های مرزی خوزستان گفت: هر ساله در ایام اربعین پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه بیشترین تردد را در خوزستان دارند اما با شیوع بیماری کرونا میزان ترددهای این دو مرز محدود شد و فقط به مشاغل خاص اجازه تردد داده می‌شد که تعداد آن‌ها از 200 نفر در روز عبور نمی‌کرد.
بهرامی نیا ادامه داد: از سال 99 تاکنون این پایانه‌ها تردد مسافری نداشته‌اند و ان‌شاالله با توجه به واکسیناسیون عمومی مردم، امیدوار هستیم که تردد در این پایانه‌های مرزی جاری شود.
وی با اشاره به تردد کالا از پایانه‌های مرزی تصریح کرد: عبور کالا از پایانه‌های مرزی نیز کاهش داشت اما با پیگیری‌هایی که انجام شد کالا به صورت ترانشیپمنت جابه‌جا شد و در سال جاری به صورت میانگین روزانه حدود 350 دستگاه کامیون، کالاها را در این پایانه‌ها جابه‌جا می‌کنند.
کالای دپو شده در بندر امام نداریم
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به حمل کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) گفت: در بحث حمل کالای تجاری و اساسی در بندر امام خمینی (ره) که بزرگترین مبدا ورود کالای اساسی به کشور است و حدود 70درصد از کالاهای موردنیاز کشور را تامین می‌کند، نقش اساسی در بازار این کالاها و به خصوص نهاده‌های دامی دارد.
بهرامی نیا عنوان کرد: در سال جاری تاکنون حدود 13 میلیون تن کالای اساسی در قالب 539 هزار سفر از این بندر جابه‌جا شده که نسبت به سال گذشته و با وجود بیماری کرونا، افزایش 39 درصدی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: اگر چه تعداد کشتی‌های حامل کالای اساسی در بندر امام بی سابقه بوده است اما خوشبختانه این کالاها به نقاط کشور حمل شدند و از این نظر شرایط در این بندر عادی است و کالای دپوشده نداریم.
فراهم کردن ابزارهای تشویقی برای رانندگان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: سعی کردیم در این مدت ابزارهای تشویقی برای رانندگان داشته باشیم تا رانندگان به حمل و نقل کالا از این بندر ترغیب شوند.
بهرامی نیا ادامه داد: از جمله اقدامات تشویقی ما برای رانندگان تخصیص سهمیه لاستیک به رانندگان بوده است که همچنان ادامه دارد. همچنین توزیع بدون واسطه روغن از شرکت‌های تولیدکننده و در نظر گرفتن سهمیه سوخت از دیگر اقدامات بوده است.
وی با اشاره به کالاهای حمل شده در سال جاری در خوزستان افزود: کل کالای حمل شده از استان در سال جاری حدود 32 میلیون و 226 هزار تن در قالب 380 هزار سفر باری از مبادی استان بوده که این میزان نسبت به سال گذشته حدود 4.7 درصد افزایش داشته است. همچنین حدود 8 درصد افزایش سفر را در این زمینه داشته‌ایم.
286 کیلومتر بهسازی و روکش جاده از سال 99 تا کنون
بهرامی نیا با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث راهداری گفت: از سال 99 تا چند ماهه سال جاری حدود 286 کیلومتر بهسازی و روکش راه‌های شریانی اصلی، ‌فرعی و روستایی داشته‌ایم و حدود 647 کیلومتر نیز عملیات لکه‌گیری و درزگیری با اعتبار حدود 3هزار میلیارد ریال انجام شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: برای امسال برنامه این است که 235 کیلومتر بهسازی و روکش در محورهای شریانی اصلی، فرعی و روستایی استان داشته باشیم و امیدوار هستیم که این موضوع محقق شود.
وی عنوان کرد: ساخت راه‌های روستایی از سال 99 بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت و از سال 99 تا 8 ماهه امسال جمعاً 238 کیلومتر راه روستایی و آسفالت به بهره‌برداری رسیده است.
بهرامی نیا بیان کرد: همچنین 450 کیلومتر ساخت و بازسازی راه‌های روستایی در سال جاری با اعتبار 5 هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.
به‌روز سازی 312 کیلومتر روشنایی راه‌ها
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به مسایل مربوط به ایمنی راه‌ها گفت: اجرای بیش از 9 کیلومتر نیوجرسی، نصب بیش از ‌62 هزار انواع تابلو در جاده‌ها، ایجاد حدود 13 کیلومتر روشنایی و به روزرسانی 312 کیلومتر روشنایی موجود در راه‌ها از اقدامات انجام شده در راستای ایمنی راه‌ها در 8 ماهه سال جاری بوده است. همچنین یک هزار و 800 کیلومتر خط کشی راه در برنامه است که عمده آن تا عید نوروز انجام می‌شود.
وی با اشاره به نگهداری ابنیه فنی و پل‌ها افزود: 79 دستگاه ابنیه فنی تعمیر و 77 دستگاه نیز احداث شده است.
بهرامی نیا با اشاره به شاخص خدمات‌دهی در راه‌ها بیان کرد: در این زمینه رتبه استان خوزستان از 100، ‌78 است و در جایگاه پنجم کشوری قرار دارد. میانگین کشوری شاخص خدمات‌دهی راه نیز 73 است.
به راه‌های مرزی توجه ویژه شود
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: دو هزار و 100 کیلومتر راه شریانی در استان وجود دارد که 80 درصد از ترافیک خوزستان را شامل می‌شود.
وی با اشاره به شاخص ناهمواری راه در خوزستان عنوان کرد: خوزستان در رتبه پانزدهم شاخص ناهمواری راه در کشور قرار دارد.
بهرامی نیا در خصوص راه‌های منتهی به مرزها اظهار کرد: باید توجه خاصی به راه‌های مرزی شود. محور منتهی به شلمچه مناسب است و مشکل خاصی ندارد اما در خصوص مرز چذابه از سوسنگرد تا بستان و از بستان تا چذابه، از سال گذشته بحث چهارخطه کردن این محور در دستور کار اداره راه و شهرسازی بوده است که مسایل مربوط به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این محور با نزدیک شدن به ایام محرم تکمیل و تاییدیه پلیس نیز در این خصوص اخذ خواهد شد .
رانندگان دغدغه‌ای بابت بیمه ندارند
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در پایان با اشاره به بحث بیمه رانندگان گفت: این موضوع از سال 97 آغاز شد.‌ در ابتدا فقط راننده شامل بیمه می‌شد اما بعد خانواده راننده نیز مشمول بیمه شدند و این عزیزان در مباحث درمانی و بیمه دغدغه‌ای ندارند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/348063/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی

کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان

شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر پس از گلزنی به نفت آبادان + فیلم

اطلاعیه قطع گاز در قلعه چنان

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

انتقاد از بی قانونی در نظام مهندسی اهواز

رشد چشمگیر گرما در اروند

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

بهره‌برداری از 6 طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

برج آزادی تهران به مناسبت روز هموفیلی «قرمز» شد

تجلیل از دست اندرکاران رادیو مقاومت

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

سرنگونی 100 جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه 31 فروردین

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

اوقات شرعی سی و یکم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

شرکت فولاد خوزستان در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت!

صعود موقت سرخ‌ها به صدر جدول / عزم جدی استقلال خوزستان برای بقا

مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر

تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز

گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

تساوی استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

مربی گل‌گهر و رقم زدن یک لحظه عجیب دیگر!

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

آشتیانی: صنعت نفت بعد از دریافت گل اول متلاشی شد/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است