پیام خوزستان

آخرين مطالب

ورود 70 کشتی حامل کالا به بندر امام خمینی/ ذخایر کالا‌های اساسی به 6 میلیون تن رسید اجتماعی

ورود 70 کشتی حامل کالا به بندر امام خمینی/ ذخایر کالا‌های اساسی به 6 میلیون تن رسید
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از ورود 70 کشتی حامل کالا به بندر امام خمینی خبر داد و گفت: با ورود این تعداد کشتی، 4 میلیون تن کالای اساسی وارد مجتمع بندری امام خمینی شده است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر امام خمینی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ، مهران میدری در این ارتباط اظهار داشت: با احتساب دو میلیون و 100 هزار تن موجودی در انبار‌ها، میزان ذخایر کالا‌های اساسی به بیش از 6 میلیون تن رسید.
وی ادامه داد: این کالا‌های اساسی شامل گندم، جو، ذرت، کنجاله، شکر، برنج، دانه روغنی سویا و روغن خوراکی می‌باشند و با توجه به ذخایر موجود در انبار‌های بندر امام خمینی مشکلی در تامین کالا‌های اساسی در کشور وجود ندارد.
معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان بیان کرد: از مجموع بیش از 6 میلیون تن کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی، 4 میلیون تن به سراسر کشور ارسال شده است.
پهلوگیری 4 کشتی حامل گندم در بندر امام خمینی(ره)/ 270 هزار تن گندم وارد ایران شدپهلوگیری 6 کشتی نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی/ 200 هزار تن نهاده ذخیره شدپهلوگیری 16 فروند کشتی در بندر شهید رجایی/ 940 هزار و 342 تن کالای اساسی وارد ایران شدپهلوگیری همزمان 4 کشتی حامل کالای اساسی در بندر چابهار/ 36 هزار تن برنج وارد ایران شد+ فیلمپهلوگیری 289 فروند کشتی در بندر امام خمینی/ ثبت رکورد بی‌سابقه تخلیه 17 میلیون و 500 هزار تن کالای اساسی تخلیه و بارگیری 11 میلیون تن کالا در بندر امام خمینی(ره)
بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان نیز اظهار داشت: تخلیه کل کالا‌ها در سه ماهه نخست سال جاری در پهناورترین بندر تجاری کشور با 2 درصد افزایش به بیش از 5 میلیون رسیده است.
وی با اشاره به پهلوگیری 58 فروند کشتی اقیانوس‌پیمای حامل کالای اساسی در بازه‌ی زمانی یاد شده، اظهار داشت: بیش از 3 میلیون و 800 هزار تن انواع کالای اساسی در این مجتمع بزرگ بندری به طور شبانه‌روزی با بهره‌گیری از تجهیزات استراتژیک و پیشرفته تخلیه و انبارش شده است.
وی همچنین با اشاره به هم‌افزایی‌های صورت گرفته به منظور تسریع در روند خروج کالای اساسی از این مجتمع بزرگ بندری که در پی تأکیدات مقامات اجرایی ارشد کشور در جریان بازدید از این بندر صورت پذیرفته، از رشد 9 درصدی خروج کالای اساسی در مدت مذکور خبر داد و تصریح کرد: بیش از 3 میلیون و 700 هزار تن انواع کالای اساسی از انبارهای وسیع بندر امام خمینی(ره) بارگیری و به نقاط مختلف کشور با بهره‌گیری از ناوگان جاده‌ای و ریلی به واسطه اتصال این بندر به شبکه مواصلاتی در پسکرانه‌ی خود ارسال شده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اشتغال‌آفرینی را یکی از جنبه‌های با اهمیت در انجام امور بندری عنوان کرد و اظهارداشت: با برنامه‌ریزی‌های کاربردی که صورت گرفته به واسطه‌ی ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های مختلفی که در بندر امام خمینی(ره) وجود دارد، امکان ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار از سوی بخش خصوصی در این مجموعه بندری فراهم است.
وی با اشاره به برخورداری بندر امام خمینی(ره) از انبارهای وسیع انبارش و ذخیره کالا خاطرنشان کرد: این بندر ظرفیت انبار (ظرفیت درجا) سه و نیم میلیون تن کالای اساسی و غلات را دارد و علاوه بر این نیز امکان ذخیره 450 هزار تن روغن خوراکی را دارد.
به گفته آقایی، با بهره برداری از سیلوی جدید بندر امام خمینی‌(ره)، ظرفیت نگهداری غلات در این بندر به 350 هزار تن افزایش یافت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اضافه کرد: باتوجه به حجم ورود کالاهای مورد نیاز کشور به بندر امام ، به مردم توصیه می‌شود در زمین تامین کالاهای اساسی، نگرانی نداشته باشند.
آقایی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو به وجود ظرفیت های گردشگری دریایی در استان اشاره کرد و گفت: خوزستان دومین استان کشور است که بیشترین طول سواحل کشور را به خود اختصاص داده است که همین موضوع جذابیت های مطلوبی را در حوزه مسافرت های دریایی و گردشگری دریایی به وجود آورده است.
وی ادامه داد: در غرب بندر امام خمینی(ره) شهرستان های آبادان و خرمشهر قرار دارد که بنادر آنها از جذابیت مطلوبی برای مسافرت های بین المللی برخوردار هستند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خاطرنشان کرد: در این بنادر نیز خطوط دریایی با محوریت تبادل مسافر بین کشورهای همسایه فعالیت دارند.
آقایی به جذابیت‌های گردشگری مطلوب در شرق بندر امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در اهداف پیش‌بینی شده برای توسعه فعالیت این بندر، ایجاد اسکله‌های مسافری بیشتر در محدوده این بندر است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین بر اهمیت مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد و گفت: این اداره کل در انجام مسئولیت های اجتماعی، سه موضوع اساسی را در دستور کار قرار داده است که به بخش ایجاد زیرساخت‌های مطلوب برای منطقه، توجه به موضوعات بهداشت و درمان و همچنین اشتغال است.
وی بیان داشت:از جمله پروژه های فعال در حوزه مسئولیت های اجتماعی این اداره کل، احداث جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) است که همزمان با تکمیل بخش‌هایی از آن، تأمین روشنایی این مسیر نیز در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/368314/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

200 روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم)

راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

رزرو شهریار مغانلو برای پرسپولیس!