پیام خوزستان

آخرين مطالب

آرامش امروز مشهد، مدیون شهدای جوان مدافع امنیت است بنیاد شهید و امور ایثارگران

آرامش امروز مشهد، مدیون شهدای جوان مدافع امنیت است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در دیدار با خانواده شهدای مدافع امنیت «رسول دوست‎محمدی»، «حسن براتی»، «دانیال رضازاده» و «حسین زینال‎زاده» گفت: آرامش امروز مشهد، مدیون شهدای جوان مدافع امنیت است.

به گزارش «ایثار»، آیت‌‎الله سیداحمد علم‌‎الهدی در دیدار با خانواده شهدای مدافع امنیت «رسول دوست‎محمدی»، «حسن براتی»، «دانیال رضازاده» و «حسین زینال‎زاده» ضمن ادای احترام به مقام شهدا گفت: خانواده شهدا وارثان فرهنگ ایثار و شهادت هستند و در ماجرای شهادت، سه جریان وجود دارد، یکی ماجرایی که بر خود شهید می‌گذرد، یکی ماجرایی که بر خانواده و نزدیکان او می‌گذرد و دیگری ماجرایی که بر جامعه می‌گذرد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: در جریان شهادت این شهدا، مصداق بارز خسران فقط متوجه جامعه اسلامی می‌شود، زیرا شهید که خود به جوار رحمت حق شتافته و خانواده‌اش هم مأجور به والاترین پاداش‌ها هستند، منتهی فقط جامعه است که تا مدت‌ها شاید نتواند این خلأ را جبران کند و تنها باید قدردان این جوانان باشد که آرامش را به مردم بازگردانده‌اند.
وی با بیان این مطلب که شهادت درد و رنج اندکی دارد؛ مگر برای جانبازانی همچون شهید «حسن براتی» که به مدت یک ماه و اندی، رنج جانبازی را تحمل کرده‌اند که در این مصادیق خاص هم هر لحظه برای این شهدای عظیم‌الشأن به عنوان یک شهادت محسوب می‌شود ادامه داد: برای خانواده شهید هم داغ و درد گرانی است که هرچه تسلی به آنان داده شود، اما بازهم قابل جبران نیست.
آیت‎‌الله سیداحمد علم‌‎الهدی خاطرنشان کرد: برای خانواده شهید هم داغ و درد گرانی است که هرچه تسلی به آنان داده شود، اما بازهم قابل جبران نیست. پس از شهادت، چهره شهید، صدای شهید، سخن شهید و هیبت و جایگاه شهید، همه در چشم اعضای خانواده‌اش روز به روز تکرار می‌شود و ویژگی بارزی هم که به وجود می‌آید، این است که در زمان شهادت یک فرد، همه نقاط برجسته سیره او به چشم اعضای خانواده و نزدیکانش می‌آید و حتی اگر نقص و کاستی‌ای هم بوده باشد، همه آن را از یاد می‌برند، زیرا این وعده صادق الهی است که شهدا در دنیا و آخرت عاقبت به خیر و رستگار می‌شوند.
آیت‎‌الله علم‌‎الهدی عنوان کرد: پس از خود شهید و خانواده او، تنها جریانی که در اثر شهادت دچار خسران و زیان می‌شود، جامعه‌ای است که این شهدا را از دست داده است. خصوصاً من خبر دارم که هیچکدام از چهار شهید مدافع امنیت مشهد، شخصیت‌های معمولی و انسان‌های عادی نبودند بلکه این افراد به عنوان شخصیت‌های شاخص فرهنگی، اثرگذاری اجتماعی داشتند و در این مقام، مصداق بارز خسران فقط متوجه جامعه اسلامی شده است، زیرا شهید که خود به جوار رحمت حق شتافته و خانواده‌اش هم مأجور به والاترین پاداش‌ها هستند، منتها فقط جامعه است که تا مدت‌ها شاید نتواند این خلأ را جبران کند و فقط باید قدردان این جوانان باشد که آرامش را به مردم بازگردانده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: شهدای مدافع امنیت اسوه‌های شجاعت و ایثار هستند؛ شهید رسول دوست‌محمدی در میان آشوب‌ها به شهادت رسید. شهید حسن براتی هم با اینکه مشاهده کرد که عنصر ضدانقلاب مسلح است، اما با آگاهی از سرنوشت حتمی خود بازهم دل به دریا زد، دو شهید عزیزی هم که در روز 26 آبان ماه به شهادت رسیدند، در حالی به میان میدان رفتند که می‌دانستند تنها هستند و به شهادت خواهند رسید.
وی گفت: چند روز قبل، مادر و پدر یکی از شهدای مدافع امنیت پیش ما آمدند و من مشاهده کردم که بسیار ملتهب و داغدار هستند. از این مادر پرسیدم: «شما این آقازاده را چند سال قبل به دنیا آوردید؟» پاسخ داد «22 سال قبل». به این مادر بزرگوار گفتم که شما فرض کنید که در همان لحظه ولادت فرزندتان، وجود اقدس حضرت زهرا (س) به شما می‌گفت که این فرزندت را به من بده. آیا شما استنکاف می‌کردید؟
آیت‎‌الله علم‌‎الهدی با بیان اینکه وعده صادق الهی این است که هر ریزش با رویش‌های بسیار جبران خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: در هر نفس با خود فکر می‌کنم که حیف بود که وجود عزیز این شهدای مظلوم و قهرمان ما در طریق دیگری به جز شهادت از بین برود. از مادرانی که هنوز از داغ شهادت مظلومانه فرزندانشان در تب و تاب هستند، سوال می‌پرسم که آیا راضی بودند فرزندشان چند سال دیگر به دلیل بیماری، تصادف رانندگی، سانحه یا هر دلیل دیگر از دنیا می‌رفت؟ آیا حیف نبود که این انفاس زکیه از دنیا می‌رفتند و خونشان منجر به بقای اسلام و انقلاب نمی‌شد؟
در این دیدار که با حضور سردار اشتری فرمانده کل انتظامی و حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برگزار شد، از خانواده شهیدان «رسول دوست‎محمدی»، «حسن براتی»، «دانیال رضازاده» و «حسین زینال‎زاده» با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است؛ سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده 17 هزار و 357 شهید، 51 هزار و 400 جانباز و سه هزار و 396 آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/384779/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نوجوان مرگ مغزی‌شده خرمشهری به 2 نفر جان دوباره بخشید

او را شاعر آزادی می‌نامند! + فیلم

راهیابی 24 کشتی گیر کهگیلویه و بویراحمدی به رقاب‌های ملی

پیش بینی‌های هواشناسی خوزستان درخصوص دما در بهار و تابستان

سامانه بارشی وارد خوزستان می‌شود

ایجاد بیش از 8 هزار و 500 فرصت شغلی در خوزستان

پسر خرمشهری با اهدای عضو به 2 شهروند زندگی دوباره‌ای داد

نظارت بر نانوایی‌های اهواز به صورت مستمر در حال انجام است

محکومیت همدستی دولت اردن با رژیم صهیونیستی

صعود فولاد خوزستان به مرحله نهایی یگ برتر فوتبال نوجوانان

16 هزار متر مربع از اراضی دولتی در امیدیه رفع تصرف شد

قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه 1403/02/01

اسلحه‌های مجوزدار در صورت استفاده غیرمجاز ضبط شوند

کاهش 75 درصدی حوادث غرق شدگی در خوزستان

پیروزی تیم ملی حفاری اهواز در لیگ برتر گلف

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

80 اتاق بهداشت جدید در مدارس خوزستان راه‌اندازی شد

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

توپکرانی 137 هزار متر خط لوله در نفت و گاز مسجدسلیمان

حمله پهپادی به پایگاه هوایی عوبدای اسرائیل + جزئیات

شناسایی بیش از 8 هزار تن اضافه تناژ در جاده‌های خوزستان

برگزاری ششمین کنگره شعر ملی خلیج فارس در هندیجان

تقویت ارتباطات سیار در مناطق روستایی و شهری خوزستان

نعیم قاسم: هیچ‌گونه کنار گذاشتن رویارویی و عقب‌نشینی از حمایت از غزه وجود ندارد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به ایلات اشغالی

معاون دبیرکل حزب‌الله: هیچ‌گونه کنار گذاشتن رویارویی و عقب‌نشینی از حمایت از غزه وجود ندارد

کودک خرمشهری فرشته نجات شد

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال و فانوس به‌دستان لیگ

ثبت آلودگی هوا در 5 شهر خوزستان

هوای دو شهر خوزستان در وضعیت «قرمز»

کاهش 28 درصدی پرونده‌های محاکم تجدیدنظر استان خوزستان

اهدای اعضای بدن یک کودک خرمشهری به بیماران نیازمند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/01

بچه بال مگسی رو واکس زده!

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد