پیام خوزستان

آخرين مطالب

حفظ قدرت سیاسی با حضور و پشتیبانی مردم محقق می‌شود گفتگو

حفظ قدرت سیاسی با حضور و پشتیبانی مردم محقق می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/مرکزی امام جمعه محلات گفت: حضور و مشارکت بیشتر مردم در عرصه انتخابات موجب قدرت بیشتر نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمنان انقلاب اسلامی و ایران خواهد بود.
حجت‌الاسلام مهدی ربانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تلاش همیشگی آمریکا برای تسلط به منابع انرژی منطقه، اظهار کرد: آمریکا از گذشته در منطقه غرب آسیا منافع بسیاری داشته و غارت نفت منطقه به عنوان یک منبع مهم انرژی برای غرب، استکبار جهانی و به ویژه آمریکا، موضوع بسیار مهمی بوده است.
وی ادامه داد: آمریکا به دلیل برخورداری منطقه از منابع انرژی، نفت و گاز، همواره به دنبال حفظ سلطه و کنترل خود بر منطقه است. به همین دلیل رژیم شاه را به عنوان ژاندارم منطقه معرفی کرده بودند و این رژیم هم به معنای واقعی برای آنها ژاندارمی می‌کرد. در کنار این، آمریکا و انگلیس، رژیم صهیونیستی را نیز در منطقه مستقر کردند تا با استفاده از اسرائیل به ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی و ضعیف نگه داشتن آنها بپردازند.
وی افزود: آمریکا با این اقدامات به دنبال این بود که هژمونی و قدرت برتر خود در منطقه را حفظ کند. با وقوع انقلاب اسلامی این سلطه تضعیف شده و پس از آن، بویژه با شکل‌گیری جبهه مقاومت، این تضعیف ادامه پیدا کرد که در اثر آن، آمریکا و اسرائیل هیچگاه اینگونه به اندازه امروز در موقعیت ضعف قرار نداشتند.
ربانی تصریح کرد: در گذشته هیچکس جرات تعدی به پایگاه‌های آمریکا در منطقه را نداشت، اما پس از شهادت سردار سلیمانی، پایگاه‌های آنها مورد حمله قرار گرفته و اکنون این حملات به یک امر عادی تبدیل شده است. آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که به هرشکل ممکن، تسلط و قدرت برتر خود در منطقه را حفظ کنند و تمام اقدامات آنها از قبیل ایجاد پایگاه‌های نظامی در کشورهای خلیج فارس، تهدیدات و حضور نظامیان آنها در برخی کشورها به منظور حفظ هژمونی آنهاست.
وی با اشاره به حمایت تمام قد آمریکا از اسرائیل، گفت: این اقدام به منظور حفظ اهداف آمریکا از ایجاد اسرائیل است تا همواره مانعی برای اتحاد کشورهای اسلامی وجود داشته باشد. آمریکا به دنبال این است که هر اقدامی را انجام دهد تا مانع از حمایت ایران از جبهه مقاومت شود.
امام جمعه محلات، ایران را کانون جبهه مقاومت دانست و اظهار کرد: آمریکا تلاش می کند تا با توسل به هر اقدامی، ایران را درگیر مسائل داخلی کند. انفجارهای کرمان و حملات به پاسگاه‌های نیروی انتظامی، اقداماتی برنامه‌ریزی شده در این راستا و توسط آمریکا و موساد و با پشتیبانی‌ آنهاست. اگرچه داعش و جیش‌الظلم مسئولیت این اقدامات را بر عهده می‌گیرند اما تمام این گروه‌های تروریستی توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده یا در تمام مراحل اقدامات خود از طرف آمریکایی‌ها حمایت می‌شوند.
وی ادامه داد: آمریکا، اسرائیل و انگلیس تصور می‌کنند با این اقدامات می‌توانند از قدرت جبهه مقاومت که در برابر هژمونی آمریکا در منطقه ایستاده است، بکاهند. تمام تلاش آنها تضعیف جبهه مقاومت است اما جبهه مقاومت با ابتکارات ایران و درسی که مسلمانان غیور منطقه از ایران گرفته اند، با موفقیت به کار خود ادامه می‌دهد. کشورهای مسلمان از ایران و انقلاب اسلامی آموخته اند تا در برابر ظالمین، ستمگرانی که به دنبال سلطه هستند و استکبار جهانی ایستادگی کنند.
ربانی با اشاره به تحکیم ریشه‌های مقاومت در منطقه، افزود: حزب‌الله لبنان، نیروهای مبارز سوری، حماس و جهاد اسلامی فلسطین، حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن، جبهه متحد مقاومت هستند که ابهت آمریکا در منطقه را به چالش کشیده اند. به سادگی نمی‌توان به ریشه‌های جبهه مقاومت آسیب وارد کرد. هر سمت که ضربه‌ای به جبهه مقاومت وارد شود، بلافاصله تمام این جبهه به حمایت از آن خواهند پرداخت.
وی با اشاره به تلاش ناکام آمریکا و اسرائیل برای حفظ هیمنه خود در منطقه و جهان به دلیل وجود جبهه مقاومت، تصریح کرد: ایران کانون مقاومت بوده و درس مقاومت از ایران به دیگر کشورها و جوامع اسلامی منتشر شده است. به همین دلیل حفظ قدرت اسلامی امر مهمی برای تمام مردم کشور است.
امام جمعه محلات، قدرت نظامی، اقتصادی و سیاسی را از مولفه‌های قوت و قدرت کشور دانسته و گفت: حفظ قدرت سیاسی با حضور و پشتیبانی مردم صورت می‌گیرد که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز بر حضور مردم تاکید دارند. این حضور در تمامی عرصه‌ها لازم بوده و انتخابات نیز یکی از این عرصه‌هاست. حضور و مشارکت بیشتر مردم در عرصه انتخابات موجب قدرت بیشتر نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمنان انقلاب اسلامی و ایران خواهد بود.
وی اظهار کرد: برای حفظ و پررنگ‌تر کردن این مولفه قدرت، حضور در انتخابات امری لازم است. هرچه ضعیف‌تر در انتخابات حضور پیدا کنیم، به دشمنان خود فرصتی برای عملیات‌های ایذایی و ایجاد مشکلات در کشور را خواهیم داد، اما هرچه حضور ما پررنگ‌تر باشد، دشمن در توطئه علیه ایران بازنگری کرده و تضعیف خواهد شد. با این کار یاس و ناامیدی برای دشمنان رقم خواهد خورد.
ربانی با اشاره به دیدار اخیر ائمه جمعه با مقام معظم رهبری، ادامه داد: مضامین خطبه‌ها و نقش امامان جمعه در بیدارسازی مردم، ارتباط با مردم، حضور در میان مردم و مردمی بودن امامان جمعه، بخشی از بیانات ایشان در دیدار با ائمه جمعه بود.
وی توجه به مردم را یکی از مهم‌ترین محورهای کلام رهبری دانست و افزود: دلسوزی و محبت نسبت به مردم، محبت مردم را نیز به همراه خواهد داشته و اثربخشی صحبت‌های ائمه جمعه را افزایش خواهد داد. دعوت به حضور در تمام عرصه‌های نظام به ویژه انتخابات به عنوان یکی از جلوه‌های این حضور نیز از مواردی بود که در بیانات رهبری به آن تاکید شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/823307/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود

حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی برگزار خواهد شد

ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی

آزادی 155 زندانی از زندان های هرمزگان

تجلیل ازمربیان برتر پادگان حر سپاه در خوی

جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین

تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده

حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»

تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی

عقب‌نشینی تل‌آویو از شروط خود در توافق پیشنهادی با مقاومت فلسطین

کشف بیش از 27 هزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان

اتفاق عجیب در آزادی/ این پرسپولیسی‌ها دیگر محبوب نیستند

مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند

«رخ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود؛ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا

لحظه جدا شدن 2 بوستر کمکی شاتل فضایی پس از اتمام سوخت

گزارش تکان دهنده از دروغ های کارفرماها و پرونده سازی و محکومیت ناحق برای کارگران

کنایه سرمربی تیم رونالدو به الهلالی‌ها

ستاره رئال لنگ‌لنگان تمرین را ترک کرد

اسطوره تنیس، هوادار دو آتیشه رئال

سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند

تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند 20درصد از بودجه فرهنگی خود را به حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند

خواندن چند بیت شنیدنی از غزل زیبای سعدی

سخنان جالب نویسنده کتاب افسانه‌ی عادی بودن

مزیت حماس از زبان معاون رئیسی

موضع آذر منصوری درباره اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا؛ اعتراض حق دانشجوست چه کلمبیا باشد چه شریف

خریداری بیش از 852 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ برگزاری جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی

«دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید

بسیج سازندگی پارسال 4 هزار و 500 شغل ایجاد کرد

حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر

نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان

رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی

روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود

بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون

باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید

سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از 10000 پیکر زیر آوارها مدفونند

حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه

تداوم بارش باران در خوزستان

آزادی 155 زندانی در هرمزگان

سکانسی از سریال نون‌خ که حساس و امنیتی شد

فیلم رقص آذری حامد آهنگی و بازیگر سرشناس!

چهره ها/ تیپ ساده و مشکی الناز حبیبی در یک مراسم

عمه مثل مادره، هرچی بیشتر بهتر

خاطره بازی به بهانه روز معلم

خودداری انریکه از مصاحبه به‌خاطر شال دورتموند!

تمرین و ریکاوری پرسپولیس بعد از تساوی برابر سپاهان

مدیر تراکتوری: پنالتی نبود، مهرداد محمدی باید اخراج می‌شد

تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟

داستانک/ زیبایی یا زشتی؟

صدا کن مرا!