پیام خوزستان

آخرين مطالب

ترمز رشد خودروهای برقی کشیده شد وزارت نفت

ترمز رشد خودروهای برقی کشیده شد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - خودروسازان در سراسر جهان از جمله شرکت‌های بی‌پی و تسلا انتظار و برنامه‌های خود را درباره رشد بازار خودروهای برقی کاهش داده‌اند.

به گزارش شانا به‌نقل از هفته‌نامه بررسی تحولات بین‌المللی انرژی و تغییر اقلیم مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، پس از اینکه رشد سریع مورد انتظار در ناوگان تجاری خودروهای برقی به واقعیت تبدیل نشد و با توجه به تردید سرمایه‌گذاران «بی‌پی» درباره سودآوری این بازار، مدیران این شرکت انگلیسی حدود 10 درصد کارکنان در بخش شارژ خودروهای برقی را کاهش دادند و فعالیت‌های شرکت را در بازار چند کشور متوقف کردند.
تغییرات در «بی‌پی پولس» (BP Pulse) بخشی از تلاش‌های موری آچینکلاس، مدیرعامل بی‌پی، برای تمرکز بر سودآورترین فعالیت‌های این شرکت است که اکنون با تردید سرمایه‌گذاران درباره برنامه‌اش به‌منظور تغییر مسیر تجاری شرکت از نفت و گاز به انرژی کم‌کربن روبه‌رو شده است.
شرکت «بی‌پی پولس» مستقر در میلتون کینز انگلیس که سال 2008 به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بی‌پی تأسیس شد، عرضه‌کننده زیرساخت شارژ خودروهای برقی است و واحدهای شارژ را برای مصارف خانگی، تجاری و عمومی تأمین و شبکه شارژ عمومی خودروهای برقی که بزرگ‌ترین شبکه در انگلستان است، مدیریت می‌کند.
بی‌پی اعلام کرد که «بی‌پی پولس» در ماه‌های اخیر تمرکز حوزه فعالیت خود را از 12 به 4 کشور کاهش داده است. این کشورها شامل ایالات‌متحده آمریکا، انگلیس، آلمان و چین است که انتظار می‌رود سریع‌ترین رشد را در بازار خودروهای برقی داشته باشند، همچنین این شرکت استرالیا، نیوزیلند و فرانسه را به‌عنوان کشورهای دارای ظرفیت رشد بازار خودروهای برقی در نظر گرفته است.
با توجه به رویکرد تازه، این شرکت در ماه‌های اخیر بیش از 100 شغل یا بیش از 10درصد نیروی کار جهانی 900نفری خود را کاهش داده است و بسیاری از کارکنان به بخش‌های دیگر منتقل شدند و تعداد انگشت‌شماری نیز این شرکت را ترک کرده‌اند.
این اقدام بی‌پی در حالی است که خودروسازان در سراسر جهان انتظار و برنامه‌های خود را درباره رشد بازار خودروهای برقی کاهش داده‌اند، به‌طوری‌ که یک یادداشت داخلی نشان داد «تسلا»، پیشگام خودروهای برقی آمریکا، بیش از 10‌درصد نیروی کار جهانی خود را اخراج خواهد کرد؛ زیرا این شرکت با کاهش فروش و چالش تشدید جنگ قیمت خودروهای برقی روبه‌رو شده است.
بااین‌حال، همچنان بخش شارژ خودروهای برقی یکی از پنج موتور رشد شرکت بی‌پی است که انتظار دارد مشتریان زمان بیشتری را در سایت‌های رفاهی صرف و در عین‌ حال خودروهای خود را با شارژرهای سریع این شرکت شارژ کنند.
شرکت بی‌پی در پایان سال 2023 بیش از 29 هزار ایستگاه شارژ در سراسر جهان داشت که در مقایسه با 22 هزار مرکز شارژ در سال پیش آن، حدود 32درصد افزایش‌ یافته است. این شرکت قصد دارد تعداد آن‌ها را تا سال 2030 به 100 هزار ایستگاه برساند.
بی‌پی اعلام کرد: جاه‌طلبی‌های ما برای خودروهای برقی تغییر نکرده است، تغییرها در «بی‌پی پولس» گامی برای اطمینان‌ یافتن از این است که بتوانیم اهداف خود را با دقت و اثربخشی بیشتری اجرا کنیم.
با این‌حال، شرکت «بی‌پی پولس» چند طرح بلندپروازانه را در چارچوب راهبرد گذار انرژی کنار گذاشته است که تحت مدیریت برنارد لونی، مدیرعامل پیشین بی‌پی در سال 2020 راه‌اندازی شده بودند.
مدیرعامل بی‌پی در ماه فوریه به تحلیلگران گفت: این شرکت ابتدا انتظار داشت ناوگان خودروهای تجاری نخستین و سریع‌ترین بخش برای تغییر به خودروهای برقی در مقیاس بزرگ باشد، اما این موضوع تا حدی به این دلیل که دولت‌ها سیاست‌های حمایتی برای تغییر ناوگان به خودروهای برقی را کاهش دادند، محقق نشد.
وی تأکید کرد: ما ابتدا فکر می‌کردیم ناوگان خودروهای برقی توسعه یابد، اما با توجه به فشارهای رکود اقتصادی و کاهش برخی تسهیلات از سوی دولت‌ها، روند توسعه ناوگان کُند شد.
شرکت بی‌پی در ماه مه گذشته نیز بخش شارژ خودروهای برقی خانگی خود را تعطیل کرد و اکنون بیشتر بر مراکز شارژ سریع متمرکز شده است.
این شرکت انتظار دارد بازدهی سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های شارژ خودرو و فروشگاه‌های رفاهی از 15 درصد فراتر رود و 1.5 میلیارد دلار درآمد ناخالص تا سال 2025 ایجاد کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/854647/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی

بهترین و جذاب‌ترین سریال‌های جنگی تمام دوران

جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد

بدون لباس مخصوص در فضا چه بلایی سر انسان می‌آید؟

ماجرای کوبا برای ایران هم اتفاق می‌افتد؛ وقتی به این کشور نگاه می‌کنیم، زندگی عملا در گذشته مانده است/ توسعه تحت تحریم شدنی نیست

نمایی از خروجی سد تنظیمی دزفول

رودخانه دز طغیان کرد

اهواز پس‌از باران

اقدام جالب آرتتا؛ پدیده 14 ساله در تمرین آرسنال

هجوم هواداران ایپسویچ تاون به داخل زمین

برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان

پایان کار امیدهای بوکس با کسب 3 مدال برنز در قهرمانی آسیا

هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین

انصراف سینر از حضور در مسابقات مسترز رُم

والیبال ساحلی زیر 19 سال ایران سهمیه جهانی گرفت

ترسوها و حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن؛ فنی و فرهنگ، تعطیل!

واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی

پول حرام در راه حرام خرج می شه!

نگرش متفاوت مرگ!

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان و وزیر خارجه مصر؛ تلاش برای ارتقای روابط دوجانبه

عکسی از تیپ عجیب خلخالی در میدان جنگ

سِمت دقیق همسر رئیسی مشخص شد

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا

(تصاویر) گردهمایی زائران حج تمتع در استادیوم 12 هزار نفری آزادی

خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز

گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج

خوزستان لرزید

بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی معابر در بندر امام خمینی(ره) + فیلم

سامانه بارشی جدید در راه جنوب غرب خوزستان

واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس

‌رودخانه دز طغیان کرد + فیلم

حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند

بارش شدید باران همراه با طوفان در بهبهان + فیلم

اتفاقی کم نظیر در سینمای ایران؛ اکران خصوصی مست عشق برای بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین

پیشرفت مراحل تولید سلمان فارسی از 60 درصد عبور کرد

بدون اینک بهش بگه براش زن بابا آورده

تصویر روز ناسا: پیش‌بینی وضع هوا در سیاره فراخورشیدی «اسطرلاب»

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی carina در آسمان نیمکره جنوبی

سقوط 7 دکل فشار قوی برق، مسیر آبادان-ماهشهر را مسدود کرد

برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید

قربانی در بازی سرنوشت‌ساز در سقوط

جنجال داوری؛ گلی که آرسنال خورد درست بود!

زندگی را زندگی کنید!

مهاجری: بعضی وزرا از حضور در دولت پشیمان هستند

نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان آغاز شد

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اندونزی در بانجول

دستور وزیر ورزش به تاج برای ارائه گزارش تخلفات در ورزشگاه آزادی

بارش باران در شهر صفی‌آباد

انتقال تلفات نظامیان اسرائیلی در غزه به بیمارستان با 5 بالگرد

شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند