پیام خوزستان

آخرين مطالب

انتخابات خوزستان در دور دوم امروز تعیین تکلیف می‌شود شهرستان ها

انتخابات خوزستان در دور دوم امروز تعیین تکلیف می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مردم شهرستان‌های آبادان، رامهرمز و رامشیر امروز در مرحله دوم انتخابات مجلس پای صندوق‌های رای آمدند تا سرنوشت خود را تعیین کنند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه «آبادان» و «رامهرمز و رامشیر» امروز در حال برگزاری است.
مردم حوزه انتخابیه آبادان برای انتخاب 2 نماینده از 3 نماینده خود امروز پای صندوق‌های رأی می‌روند.
آنها در دور نخست انتخابات، جلیل مختار را مستقیم راهی بهارستان کرده‌اند و اکنون از بین جواد سعدون زاده، صادق کمایی، سید امیر موسوی جبیلی و سید محمد مولوی 2 نغر دیگر را راهی بهارستان می‌کنند.
مردم حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر نیز باید از بین ابراهیم متینیان؛ نماینده فعلی و امیرحسین نظری، یک نفر را راهی مجلس کنند.
309 شعبه برای اخذ رأی در این دو حوزه انتخابیه در نظر گرفته شده است که از این تعداد 148 شعبه در آبادان، 111 شعبه در رامهرمز و 50 شعبه در رامشیر فعالیت دارند.
در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجموع 18 نماینده مردم خوزستان، 15 نفر انتخاب و به بهارستان راه یافتند. انتخابات در حوزه انتخابیه آبادان همچون دور اول تمام الکترونیکی است.
علاوه بر عوامل اجرایی در دو حوزه انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر از سایر مناطق استان خوزستان برای کمک به برگزاری انتخابات حضور دارند.
همچنین از سوی استاندار خوزستان نمایندگان ویژه‌ای برای نظارت بر روند برگزاری انتخابات تعیین و در آبادان، رامهرمز، رامشیر و بخش‌های مختلف این سه شهرستان مستقر شده‌اند.
در دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، افرادی که در مرحله اول در همان حوزه انتخابیه رأی دادند، می‌توانند رأی بدهند. به عبارتی افرادی که در حوزه‌هایی غیر از 2 حوزه انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر رأی داده‌اند، نمی‌توانند در دور دوم در این دو حوزه انتخابیه رأی بدهند. همچنین افرادی که در دور اول رأی نداده‌اند، می‌توانند در دور دوم انتخابات شرکت کنند.
متولدان 21 اردیبهشت سال 1385 به قبل می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.
کدام نمایندگان تاکنون وارد مجلس شورای اسلامی شدند؟
با اعلام رسمی نتایج آرای انتخابات مجلس دوازدهم در استان خوزستان، منتخبان مجلس دوازدهم در این استان مشخص شدند. بنا بر اعلام ستاد انتخابات خوزستان در حوزه انتخابیه آبادان، جلیل مختار با 20 هزار و 576 رای به عنوان منتخب حوزه آبادان معرفی شد و جواد سعدون زاده، صادق کمالی، سید محمد مولوی و سید امین موسوی هم از حوزه آبادان به مرحله دوم راه یافتند.
جلیل مختار نمایندگی مردم آبادان در مجلس یازدهم را نیز بر عهده دارد. وی ریاست بهزیستی آبادان، عضویت دو دوره شورای شهر آبادان از سوابق کاری این منتخب مجلس دوازدهم محسوب می شود. وی از جمله نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است که به صورت مستقل در این رقابت ها مشارکت کرده است.
در حوزه انتخابیه شوش و کرخه محمد کعب عمیر به عنوان یک چهره مستقل با کسب 34 هزار و 117 رای از مجموع 96 هزار و 196 رای صحیح منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه شد. وی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، نمایندگی این حوزه انتخابیه را بر عهده داشت.
در حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری محمدطلا مظلومی به عنوان یک چهره مستقل با کسب 34.7 درصد آرا به عنوان نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه تعیین شد. کل آرای کسب شده در این دوره از انتخابات در حوزه بهبهان و آغاجاری 77 هزار و 194 رای بوده است. وی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مردم این حوزه انتخابیه را بر عهده داشت.
با اعلام فرمانداری، هاشم خنفری با 27 هزار و 703 از سوی مردم این شهر به عنوان منتخب شادگان راهی بهارستان شد. وی پیش از این مسئولیت مدیریت شهری در چندین شهرستان استان را بر عهده داشته و در رقابت های انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مورد حمایت جبهه پایداری و شورای ائتلاف بوده است.
به گفته فرماندار ایذه؛ فرشاد ابراهیم‌پور نورآبادی با کسب 50 هزار و 383 رای به عنوان نماینده مردم شهرستان‌های ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. معاونت وزیر در آموزش و پرورش، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و رئیس پیام نور خوزستان و مدتی نیز ریاست پیام نور استان تهران از سوابق اجرایی ابراهیم پور نورآبادی است. وی در رقابت های انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) و شورای وحدت بوده است.
براساس این گزارش و به گفته فرماندار دزفول، عباس پاپی زاده به عنوان نماینده منتخب مردم شهرستان دزفول انتخاب و با آغاز دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راهی مجلس خواهد شد. رییس سابق سازمان امور عشایر ایران، نماینده دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول را می توان بخشی از سوابق کاری پاپی زاده بیان کرد. وی همچنین در دوازدهمین دوره رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مورد حمایت شورای ائتلاف، شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) و شورای وحدت بوده است.
برابر ستاد انتخابات استان خوزستان، امیر حیات مقدم با کسب 46 هزار و 746 رای به عنوان نماینده منتخب مردم شهرستان‌های ماهشهر، هندیجان، امیدیه و جولکی انتخاب شد. وی در دولت نهم، از 1384 تا 1386 استاندار خوزستان، از سال 1386 تا 1390 ریاست مدیریت راهبردی و منابع انسانی مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی و از 1390 تا 1396 نیز ریاست بررسی تهدیدات مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی را برعهده داشت. حیات مقدم از اعضای هیئت علمی و شورای عالی دانشگاه عالی دفاع ملی و عضو هیئت مدیره شرکت هواپیمایی آسمان است. جانشین فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران، ریاست ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران، معاون آموزش فرمانده کل سپاه پاسداران، ریاست ستاد قرارگاه پدافند هوایی کشور بخش دیگری از سوابق کاری این منتخب مردم ماهشهر، هندیجان، امیدیه و جولکی است. وی در سال 1368 از مقام معظم رهبری نشان فتح درجه سه را دریافت کرد.
با اعلام ستاد انتخابات، سید محمد سادات ابراهیمی با کسب 46 هزار و 20 رای صحیح به عنوان منتخب مردم شهرستان های شوشتر و گتوند راهی بهارستان شد. وی نمایندگی ادوار هشتم و نهم مردم شهرستان های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت. سادات ابراهیمی در رقابت های انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مورد حمایت شورای وحدت بود.
همچنین با اعلام ستاد انتخابات کشور و با شمارش آرا، مجید داغری منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه شد. وی عضو شورای شهر سوسنگرد، مسئول جمعیت هلال احمر دشت آزادگان بوده است. داغری در این دوره از رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مورد حمایت شورای ائتلاف و شورای وحدت بوده است.
بنا بر اعلام ستاد انتخابات استان خوزستان، ابراهیم متینیان و امیر حسین نظری از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم راه یافتند. متینیان نماینده فعلی مردم رامهرمز و رامشیر است. نظری نیز پیش از این مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت خوزستان بود. متینیان از سوی شورای ائتلاف و جبهه پایداری مورد حمایت است.
نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان خرمشهر اعلام و مصطفی مطورزاده با کسب 13 هزار و 454 رأی منتخب مردم این حوزه در مجلس شورای اسلامی شد. وی در دوره‌های پنجم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم خرمشهر را بر عهده داشت.
جهانبخش قلاوند با کسب 47هزار و 365 رای از مجموع 86هزار و 080 آرای صحیح از حوزه انتخابیه اندیمشک به عنوان نماینده مردم این شهرستان انتخاب شد. مدیرکل سابق امنیتی استانداری خوزستان با گرایش مستقل از حوزه انتخابیه اندیمشک در این دوره از رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی حضور داشت.
برابر اعلام ستاد انتخابات علی عسگر ظاهری عبده‌وند از حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا به عنوان منتخب مردم تعیین شد. وی در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم این حوزه انتخابیه بود. وی در دوازدهمین دوره رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی از سوی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) و شورای وحدت مورد حمایت قرار گرفت.
در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه مجتبی یوسفی با 94 هزار و 488 رای، سید محسن موسوی زاده با 81 هزار و 943 رای و محمد امیر با 73 هزار و 431 رای به عنوان منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه شدند.
مجتبی یوسفی همچنین در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب 65 هزار و 923 رای، نمایندگی مردم این حوزه انتخابیه را بر عهده داشت که در کمیسیون تلفیق و همچنین هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از جمله نمایندگان فعال است. یوسفی در این دوره از رقابت های انتخاباتی از سوی جبهه پایداری، شورای وحدت و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مورد حمایت قرار گرفت.
سید محسن موسوی زاده نیز عضو دوره‌های پنجم و ششم شورای اسلامی شهر اهواز، نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها، رئیس آموزش و پرورش شهرستان باوی و ناحیه 4 اهواز را در سوابق اجرایی خود دارد. در جریان رقابت های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، وی مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بود.
محمد امیر دارای سوابق اجرایی در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و از فعالان جهادی، دیگر کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری و جامعه اسلامی مهندسین خوزستان در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه است.
به گزارش تسنیم، خوزستان 18 کرسی در مجلس دارد که با توجه به اعلام رسمی نتایج دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، از این تعداد 15 منتخب با رای اکثریت مردم به مجلس راه یافتند. تکلیف 3 کرسی دیگر در مرحله دوم مشخص می شود.
انتهای پیام/735

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/864104/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سخنان جالب نویسنده کتاب عشق کافی نیست

وزیر دفاع آمریکا: اطلاعی درباره دلیل سقوط بالگرد رئیس‌ جمهور ایران نداریم

رایزنی تلفنی وزیر خارجه عربستان با علی باقری

ترکیه در پی شهادت رئیس‌جمهور ایران، یک روز عزای عمومی اعلام کرد

امام جمعه موقت تبریز انتخاب شد؛ جانشین آیت‌الله آل‌هاشم کیست؟

تسلیت وزیر خارجه ترکمنستان به سفیر ایران

جای خالی شهید امیرعبداللهیان در نشست شورای وزرای خارجه شانگهای

پیام تسلیت رئیس شورای امنیت سازمان ملل در پی شهادت رئیسی و امیرعبداللهیان

عزای عمومی یک چهارم مردم جهان برای شهادت آیت‌الله رئیسی

جزئیات تشییع شهید رئیسی و همراهانش در تهران

سرتیم حفاظت ابراهیم رئیسی چگونه انتخاب شده بود؟

پیام تسلیت دبیرکل حزب‌الله لبنان به رهبر انقلاب در پی شهادت آیت‌الله رئیسی/نصرالله: امید ما به شما و رهبری حکیمانه‌تان است

برنامه جدید 3 هفته پایانی لیگ برتر مشخص شد

جایگاه رفیع خانواده در نظام تربیتی و دینی ایران

مادورو: آیت‌الله رئیسی نماد مقابله با یکجانبه‌گرایی بود

آیین عزاداری شهادت رییس جمهور و همراهانش در حسینیه اعظم زنجان

تجمع مردم اهواز در سوگ شهادت رئیس جمهور+ فیلم

رئیس جمهور ونزوئلا در تماس تلفنی با مخبر: آینده ایران مثل تمام آزادی خواهان روشن و سرشار از موفقیت است

️پیام تسلیت سیدحسن نصرالله به رهبر انقلاب در پی شهادت آیت‌ الله رئیسی و همراهان

ویژگی های درب ضد حریق استاندارد

سریالی که هانیه توسلی و پوریا پورسرخ را معروف کرد

سیدجواد هاشمی: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد

محمود پاک نیت: رئیس جمهوری پرتلاش و پرکار را از دست دادیم

دیالوگ فیلم و سریال های معروف که تکیه کلام مردم شدند

داوود میرباقری: مساعدت‌های رئیسی در ساخت سریال «سلمان فارسی» بسیار تاثیر داشت

پوران درخشنده: همه از درگذشت رئیس‌جمهور شوکه شده‌اند

ابراهیم حاتمی‌کیا: از شهادت رئیسی دلمان لرزید و بهت‌زده شدیم

چهره ها/ خداحافظی «کامران نجف زاده» با رئیس جمهور شهید

وقتی میگن اندازه خورشید معمولی است به چه معناست؟

کاسیاس همه را شوکه کرد؛ آماده برای سربازی!

لیگ ملت‌ها؛ لیستی عجیب و بدون سرمربی!

تنها توفیق هوشنگ ابتهاج!

احساس غرور نکن!

خیلی از آدم ها نمیتونن مشکلاتشون رو بگن!

تصاویری از رئیسی، آل هاشم، امیرعبداللهیان، مالک رحمتی و موسوی در کنار رهبر انقلاب

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، 8 تیر برگزار می‌شود

اردوغان در گفت‌وگو با مخبر: ترکیه در این روز‌های تلخ در کنار ایران خواهد ایستاد

حال و هوای جلسه هیئت دولت با صندلی خالی آیت‌الله رئیسی

پیام تسلیت طیب‌نیا و احمد توکلی در پی شهادت رئیس‌جمهور

روایت یک مستندساز از گریه‌های رئیسی در سفر به نیویورک

پیام تسلیت دبیرکل اوپک به رهبر و مردم ایران

مادورو: آیت‌الله رئیسی نماد مقابله با یکجانبه‌گرایی در دوران معاصر بود

جلسه کمیسیون امنیت ملی با سرپرست وزارت خارجه

اخبار لحظه به لحظه شهادت رئیس‌جمهور و همراهان؛ برنامه تشییع پیکر شهدا اعلام شد

تصاویری از لحظه پیدا شدن انگشتر آیت‌الله رئیسی در محل سانحه

اعلام برنامه جدید سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران هفته بیست و سوم

آیت الله رئیسی، فردی مردمی، کارآمد و پیگیر مشکلات مردم

برنامه جدید مسابقات هفته‌های بیست و هشتم تا سی ام لیگ برتر

اعلام برنامه جدید 3 هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال

گرامی‌داشت شهید خدمت و هیئت همراه در آبادان و خرمشهر